AZ-Sparta (za 8 apr, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DonnyDelano schreef: 08 apr 2023, 20:27 Grotendeels eens, ik vind de 4 voor Reijnders wel wat mager. En de 6 voor Mijnans wat optimistisch.
Reijnders valt me toch wel gewoon tegen vaak. Neemt wel initiatief, dat waardeer ik zeker. Ik heb een hekel aan spelers die dat niet doen.

Maar het is veel pielen, nauwelijks rendement. Blinkt uit als het allemaal lekker loopt, maar maakt niet het verschil als AZ het lastig heeft. Loopt zich té vaak dom vast, en is defensief bijzonder slap en zwak. Wel een mooie bal op yuki op het einde. 4+ dan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

fcvictorie schreef: 08 apr 2023, 20:30 Sparta heeft de code van AZ gekraakt en Jansen had er geen antwoord op. Blijkbaar is het te veel gevraagd om bij een taktisch sterke tegenstander een speelwijze aan te passen. De tweede plaats wordt nu een lastige opgave. Tegen Anderlecht zal het een stuk beter moeten. Anders kan het seizoen als een nachtkaars uit gaan.
De tweede plaats wordt geen lastige opgave omdat die na dit weekend onhaalbaar is. Straks dat kut Twente weer in onze nek, verlies tegen ajax en PSV en een 5e plaats.

We moeten constateren dat ze gewoon niet beter kunnen als ze dit spel moeten spelen. Zelfs met nog maar 5 minuten te spelen wordt er achterin zorgvuldig rondgespeeld. Waarom heeft Feyenoord altijd “schijtmazzel”? Omdat die net zolang pompen tot er eentje toevallig invalt. Wij hadden nu pech dat ie op paal en lat valt, maar als je pas in de laatste 5 minuten merkt dat je misschien wat meer moet proberen om te scoren verlies je gewoon terecht.
Seizoen is voorbij. Donderdag verliezen tegen Anderlecht en we kunnen weer lekker plee-offs spelen.
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 08 apr 2023, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2023, 20:03 Jansen 1

Ryan 5.5
Sugawara 3
Beukema 3
Hatzi 3
Kerkez 7
Clasie 5.5
Reijnders 4
Mijnans 6
Odgaard 3
Mihailovic 2
Meerdink 6

Bazoer 1.5
Je geeft nog voldoendes die waren er niet.
MB80
Invaller
Berichten: 2310
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Wat een zaadpot. #-o

Ik mis Goes, die jongen durft wel naar voren te spelen… beukema is een angsthaas, Reijnders een blinde dribbelaar zonder daadkracht en hatzidiakos zit niet op voetbal lijkt wel.

AZ is als ketchup, of het stroomt rijkelijk of het zit goed vast :oops:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 08 apr 2023, 20:42 Je geeft nog voldoendes die waren er niet.
Zo kijk ik er niet perse naar.

Kerkez speelde een prima pot.
Ryan deed weinig fout, meeste lange ballen kwamen aan
Meerdink deed het verdienstelijk. Won een hoop duels en creerde een goeie kans.

Ik hoor altijd kritiek dat het alleen maar negatief is.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1375
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 08 apr 2023, 20:33 Ik moet je nu echt gelijk geven. Zelfs zónder Van Brederode 😉

Wat een kut-zaad-pot. En dan ook nog eens 3x paal/lat.
Ik had zó veel liever ongelijk gehad. Maar jezus, wat een ellende vandaag.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2023, 20:49 Zo kijk ik er niet perse naar.

Kerkez speelde een prima pot.
Ryan deed weinig fout, meeste lange ballen kwamen aan
Meerdink deed het verdienstelijk. Won een hoop duels en creerde een goeie kans.

Ik hoor altijd kritiek dat het alleen maar negatief is.
In mijn ogen een collectieve offday.

Kerkez heeft 5 passes zo in de voeten van een Sparta speler gespeeld en 20 keer terug. Hij had ook goede acties maar dat geld voor iedereen, hij sprong er nou niet echt bovenuit. Had ook zo rood kunnen krijgen met die onbesuisde actie.

Ja jammer voor Meerdink dat hij zijn basis debut maakt in een team dat niet lekker draait.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 08 apr 2023, 20:58 In mijn ogen een collectieve offday.

Kerkez heeft 5 passes zo in de voeten van een Sparta speler gespeeld en 20 keer terug. Hij had ook goede acties maar dat geld voor iedereen, hij sprong er nou niet echt bovenuit. Had ook zo rood kunnen krijgen met die onbesuisde actie.

Ja jammer voor Meerdink dat hij zijn basis debut maakt in een team dat niet lekker draait.
Hij raakte die gozer niet eens. 100% op de bal. Bij het doorglijden verdraait die gozer zn enkel tegen de kont van Kerkez.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Gelukkig heeft AZ nog het zwaarste progamma in de competitie. Zo komt Europees voetbal wederom in gevaar onder Jansen. Een regel rechte schande met dit materiaal.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2023, 21:02 Hij raakte die gozer niet eens. 100% op de bal. Bij het doorglijden verdraait die gozer zn enkel tegen de kont van Kerkez.
Vanaf tribune zag het er heel onbesuisd uit. Maar hij gooide wel lekker de beuk erin..
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2260
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 08 apr 2023, 08:33 Je hebt gelijk: het is één en al ellende. Hoe durven ze ons dit aan te doen!
De spijker op z'n kop salmonyappi! Helaas... :(
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

salmonyappi schreef: 08 apr 2023, 20:42 De tweede plaats wordt geen lastige opgave omdat die na dit weekend onhaalbaar is. Straks dat kut Twente weer in onze nek, verlies tegen ajax en PSV en een 5e plaats.

We moeten constateren dat ze gewoon niet beter kunnen als ze dit spel moeten spelen. Zelfs met nog maar 5 minuten te spelen wordt er achterin zorgvuldig rondgespeeld. Waarom heeft Feyenoord altijd “schijtmazzel”? Omdat die net zolang pompen tot er eentje toevallig invalt. Wij hadden nu pech dat ie op paal en lat valt, maar als je pas in de laatste 5 minuten merkt dat je misschien wat meer moet proberen om te scoren verlies je gewoon terecht.
Seizoen is voorbij. Donderdag verliezen tegen Anderlecht en we kunnen weer lekker plee-offs spelen.
Zo ver zou ik niet willen gaan. Tegen Lazio stegen ze boven zichzelf uit, dat kan tegen Anderlecht ook. Weer een andere wedstrijd waar de nodige spelers zichzelf in de kijker kunnen spelen.

Zaak is om minimaal vierde te worden en rechtstreeks Europa in te gaan. Hopelijk kan AZ zich herpakken.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2260
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

pAZcal schreef: 08 apr 2023, 19:02 Langedijk kan zo zijn stokpaardjes voor de dag halen. En terecht. Yuki staat zich aan te stellen en loopt niet meer mee met zijn landgenoot. Beukema neemt hem over, maar kan niet draaien. Hatzidiakos stond bij de man die scoort, maar loopt van hem weg omdat hij naar de bal kijkt i.p.v. naar zijn man. Eigenlijk deed Kerkez als enige verdediger het goed bij de tegengoal. Hij dekte gewoon zijn man.
Grappig, dit is wat ik zo ongeveer zat te denken op de fiets naar huis net. Eigenlijk natuurlijk niets grappigs aan dat het zo is, maar de Langedijker grammofoonplaat werd vanavond door AZ afgespeeld.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2260
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wat een frustrerende avond. Niet te geloven dat er pas enige urgentie ontstond vanaf de 89e en dat toen pas het tempo omhoog ging. Waarom niet eens van afstand schieten? Waarom staan er zoveel spelers stil of lopen ze te sjokken? Inspelen en doorbewegen heb ik amper gezien terwijl dat toch echt een basisding zou moeten zijn. Beweging, dynamiek, intensiteit...bijna niet gezien vanavond. Slappe hap.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 08 apr 2023, 21:36 Wat een frustrerende avond. Niet te geloven dat er pas enige urgentie ontstond vanaf de 89e en dat toen pas het tempo omhoog ging. Waarom niet eens van afstand schieten? Waarom staan er zoveel spelers stil of lopen ze te sjokken? Inspelen en doorbewegen heb ik amper gezien terwijl dat toch echt een basisding zou moeten zijn. Beweging, dynamiek, intensiteit...bijna niet gezien vanavond. Slappe hap.
Er is geen geloof bij de spelers zelf. Je mag voorzichtig wel van een vormcrisis spreken. Ook bij de coach die geen idee heeft hoe hij het tij kan keren. Wat iemand terecht zei vanavond: als plan A niet werkt gaan we verder met plan A. Zo triest is het momenteel. Spelers zonder zelfvertrouwen; schieten niet, of alleen als het eigenlijk niet kan, willen steeds maar door het midden combinerend naar voren. Al maanden traag, voorspelbaar en onaantrekkelijk voetbal. En dat heeft niks met winst of verlies te maken, of met teleurstelling, maar is een feit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5464
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MB80 schreef: 08 apr 2023, 20:45 Wat een zaadpot. #-o

Ik mis Goes, die jongen durft wel naar voren te spelen… beukema is een angsthaas, Reijnders een blinde dribbelaar zonder daadkracht en hatzidiakos zit niet op voetbal lijkt wel.

AZ is als ketchup, of het stroomt rijkelijk of het zit goed vast :oops:
Hopelijk switchen we naar Goes + Vanheusden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat zijn jullie allemaal negatief zeg. Wat een kut forum! Ze hebben toch hun best gedaan. Meer mag je niet verwachten. 6e is toch best goed met de 4e begroting. Gelukkig hebben hebben we genoeg positivo’s op dit forum om ook de 20e wanprestatie weer recht te lullen. Gefeliciteerd!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 08 apr 2023, 22:37 Wat zijn jullie allemaal negatief zeg. Wat een kut forum! Ze hebben toch hun best gedaan. Meer mag je niet verwachten. 6e is toch best goed met de 4e begroting. Gelukkig hebben hebben we genoeg positivo’s op dit forum om ook de 20e wanprestatie weer recht te lullen. Gefeliciteerd!
Je begint het te leren, Langedijk, haha :D
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 08 apr 2023, 22:00 Er is geen geloof bij de spelers zelf. Je mag voorzichtig wel van een vormcrisis spreken. Ook bij de coach die geen idee heeft hoe hij het tij kan keren. Wat iemand terecht zei vanavond: als plan A niet werkt gaan we verder met plan A. Zo triest is het momenteel. Spelers zonder zelfvertrouwen; schieten niet, of alleen als het eigenlijk niet kan, willen steeds maar door het midden combinerend naar voren. Al maanden traag, voorspelbaar en onaantrekkelijk voetbal. En dat heeft niks met winst of verlies te maken, of met teleurstelling, maar is een feit.
Voorzichtig van een vormcrisis spreken? Jij bent wel héél erg voorzichtig. Triest dat de man die die diepe vormcrisis het meest symboliseert de hele wedstrijd aan mag blijven modderen. Maar ja, dat van Brederode de oplossing zou zijn geweest is ook niet erg waarschijnlijk natuurlijk. Ik had Meerdink wel laten staan trouwens.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Als er niet wordt ingegrepen zitten we nog 2 seizoenen met deze tactische onbenul opgescheept.
Plaats reactie