RSC Anderlecht-AZ (do 13 apr, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZA'dam schreef: 13 apr 2023, 21:34 Ja, daar moest ik ook aan denken. "AZ scoort altijd wel" En wat ik vandaag in de tweede helft postte zei ik tegen Sparta ook al: al zouden ze 180 minuten zo spelen dan zal er nog niet gescoord worden.

En als het inderdaad zo door gaat (en waarom zou het niet?) dan win je ook geen play offs en verkoop je 30 tot 40% minder seizoenskaarten.

Fortuna uit gaat 'm ook niet worden zo.
Precies. In deze vorm ga je niets meer winnen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 apr 2023, 07:44 Inmiddels is AZ het lachertje in de media....

https://www.vi.nl/nieuws/belgen-komen-m ... ruk-van-AZ
https://www.vi.nl/pro/AZ-moet-oppassen- ... -verpesten

De telegraaf schrijft zelfs nog over de 'solide verdediging'... :lol:
https://www.telegraaf.nl/sport/93563165 ... e-rammelen

AD spreekt van de nachtkaars
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/se ... ~acaad5db/
Daar heb ik de media niet voor nodig (en het boeit me verder ook niet wat de media van AZ vindt)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Heb voor het eerst in jaren heel slecht geslapen na een wedstrijd.

Dit voelde als de bekerfinale tegen ajax die verloren ging. Clyde Wijnhard die ons naar degradatie schoot. De 7-0 tegen Lyon. De uitschakeling tegen Sporting Lissabon.

Wat een totale - onnodige - afgang en vernedering.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 14 apr 2023, 08:21 Heb voor het eerst in jaren heel slecht geslapen na een wedstrijd.

Dit voelde als de bekerfinale tegen ajax die verloren ging. Clyde Wijnhard die ons naar degradatie schoot. De 7-0 tegen Lyon. De uitschakeling tegen Sporting Lissabon.

Wat een totale - onnodige - afgang en vernedering.
De uitschakeling tegen Sporting is mijn grootste trauma bij AZ, maar dát was op z’n minst een fantastische wedstrijd! Dit was niet om aan te gluren……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De uitschakeling door Sporting is toch wel het ergste. Sinds Twente heb ik niet veel verwachtingen meer, dus gisteren heeft me geen minuutje slaap gekost.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 14 apr 2023, 09:03 De uitschakeling door Sporting is toch wel het ergste. Sinds Twente heb ik niet veel verwachtingen meer, dus gisteren heeft me geen minuutje slaap gekost.
Ik leef nog steeds in een stille hoop op een ommekeer.

Tegen beter weten in ja.

"Hope dies last."
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 08:51 De uitschakeling tegen Sporting is mijn grootste trauma bij AZ, maar dát was op z’n minst een fantastische wedstrijd! Dit was niet om aan te gluren……
De beleving is dan toch ook echt anders.
Ik merk gewoon dat partijtjes als deze en sowieso het mislopen van dingen onder Jansen best hoog in de irritatiefactor zit.

Tegen dit Anderlecht (en een paar eerdere partijen) merk je gewoon dat er zoveel meer in had gezeten en het wordt gewoon zo makkelijk weggegeven.

Ik maakte eerder in dit topic een verwijzing naar de leus die het social media team vooraf op facebook gooide. Gewoon omdat de leus op zichzelf in schril contrast stond met wat we op het veld zagen. Gisteren moet voor dit AZ onder Jansen blijkbaar 'alles geven zonder rem!' zijn geweest.


Tegen Sporting werd er gevochten en verloren van een tegenstander waarvan je altijd al wist dat die meer kans had om te winnen. De beleving naar dat moment toe en de wijze waarop het dan uiteindelijk verliep zijn factoren die bij zijn gebleven. Daar had een leus als 'alles geven zonder rem!' nog wel bij gepast. Bij de wedstrijd van gisteren is het bijna een sneer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 14 apr 2023, 09:47 De beleving is dan toch ook echt anders.
https://youtu.be/J1zsRzfrfCE
Ik kijk 2 minuten en zie beleving, aanvallen, passie.....
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 apr 2023, 10:06 https://youtu.be/J1zsRzfrfCE
Ik kijk 2 minuten en zie beleving, aanvallen, passie.....
Ik kijk 1 minuut en ik zie eigenlijk eerlijk gezegd minder goed en fel voetbal dan zelfs gisteren. De beleving zit meer bij de commentator en het publiek (het was ook een halve finale)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 apr 2023, 10:18 Ik kijk 1 minuut en ik zie eigenlijk eerlijk gezegd minder goed en fel voetbal dan zelfs gisteren. De beleving zit meer bij de commentator en het publiek (het was ook een halve finale)
Kom op cookie…….. :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 12:35 Kom op cookie…….. :shock:
Ja Yappi, de herinnering aan de Europese campagne van dat jaar is schitterend, maar als je dat uitschakelt en probeert objectief te kijken naar de beelden van die video zie ik die eerste minuut niet iets dat voetballend of qua felheid er beter uitziet dan AZ dit seizoen doorgaans speelt (en ik denk ook niet gemiddeld gisteren)
we can come an end
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1378
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Wel imponerend hoeveel kabaal zo’n Belgisch stadion kan maken vergeleken met ons kaaskijkersgilde.
Lekker ruim 12 uur onderweg voor 1,5 uur dramatisch voetbal.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2633
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik weet niet of het aan de trainer ligt.
Het halve elftal lonkt naar een transfer.
Karlsson lijdt aan hoogmoedswaanzin.
Pavlidis faalt al een tijdje opzichtig.
Kerkez vergeet te verdedigen.
Odgaard kan er geen ruk van, zoals verwacht.
Beukema is KKD-niveau.
Mijnans en Mihailovic zijn leuke spelers maar ook ideale schoonzonen. Geen winnaars.
De keeper is geen puntenpakker.
Etc, etc.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 14 apr 2023, 10:06 https://youtu.be/J1zsRzfrfCE
Ik kijk 2 minuten en zie beleving, aanvallen, passie.....
Ballen door het midden, ballen naar voren, ballen die weggetikt worden.

Kortom, meer ballen!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 14 apr 2023, 12:46 Ja Yappi, de herinnering aan de Europese campagne van dat jaar is schitterend, maar als je dat uitschakelt en probeert objectief te kijken naar de beelden van die video zie ik die eerste minuut niet iets dat voetballend of qua felheid er beter uitziet dan AZ dit seizoen doorgaans speelt (en ik denk ook niet gemiddeld gisteren)
#-o #-o #-o
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 apr 2023, 12:46 Ja Yappi, de herinnering aan de Europese campagne van dat jaar is schitterend, maar als je dat uitschakelt en probeert objectief te kijken naar de beelden van die video zie ik die eerste minuut niet iets dat voetballend of qua felheid er beter uitziet dan AZ dit seizoen doorgaans speelt (en ik denk ook niet gemiddeld gisteren)
Waarom moet ik altijd objectief kijken? Ik ben immers fan………..

Wel écht heel raar dat je het voetbal onder Co’tje vergelijkt met dat van Jansen :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 17:29 Waarom moet ik altijd objectief kijken? Ik ben immers fan………..

Wel écht heel raar dat je het voetbal onder Co’tje vergelijkt met dat van Jansen :shock:
Het is blijkbaar moeilijk. :-)
Ik vergelijk alleen de eerste minuut uit de video met het AZ van nu (zonder verder iets te zeggen over de hele Co-periode). Herinneringen, koesteringen en verwachtingen staan een droge, objectieve waarneming blijkbaar in de weg en zonder dat moet je niet verwachten te komen tot goede duidingen etc. (prima hoor, je hoeft niet objectief te kijken ... )
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 apr 2023, 17:37 Het is blijkbaar moeilijk. :-)
Ik vergelijk alleen de eerste minuut uit de video met het AZ van nu (zonder verder iets te zeggen over de hele Co-periode). Herinneringen, koesteringen en verwachtingen staan een droge, objectieve waarneming blijkbaar in de weg en zonder dat moet je niet verwachten te komen tot goede duidingen etc. (prima hoor, je hoeft niet objectief te kijken ... )
Maar je baseert deze hele uiteenzetting op 1 minuut?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 apr 2023, 17:47 Maar je baseert deze hele uiteenzetting op 1 minuut?
Dit is precies die 'hele uiteenzetting': "Ik kijk 1 minuut en ik zie eigenlijk eerlijk gezegd minder goed en fel voetbal dan zelfs gisteren."
we can come an end
Plaats reactie