SS Lazio-AZ (di 7 maa, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Vandaag genoten van Goes, Mijnans en Pavlidis. Maar het meest van Kerkez. Deze vier vond ik de hele wedstrijd prima ballen. De eerste helft vond ik Karlsson en Reijnders matig, maar beide bogen dat om in de tweede helft. Odgaard en Clasie vond ik slecht.

Clasie steeds een stap te laat en Odgaard zag het niet meer in het hogere tempo met de ruimte om zich heen. Leek hierdoor ruzie met de bal te hebben of liep er steeds te lang mee.

@vorige poster: Italiaanse wetgeving: geen gokreclame. Maar ik denk dat dat niet voor alle vormen van gokken geldt, gezien bwin op de borden stond.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZA'dam schreef: 07 mar 2023, 22:36 Misschien heb ik wat gemist, want ik volg niet altijd alles, maar waarom speelden ze vanavond niet met Kansino op het wedstrijdshirt zoals alle voorgaande Europese wedstrijden dit seizoen?
In Italië mag je geen reclame maken voor gokken.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Grifo schreef: 07 mar 2023, 23:00 Vandaag genoten van Goes, Mijnans en Pavlidis. Maar het meest van Kerkez. Deze vier vond ik de hele wedstrijd prima ballen. De eerste helft vond ik Karlsson en Reijnders matig, maar beide bogen dat om in de tweede helft. Odgaard en Clasie vond ik slecht.

Clasie steeds een stap te laat en Odgaard zag het niet meer in het hogere tempo met de ruimte om zich heen. Leek hierdoor ruzie met de bal te hebben of liep er steeds te lang mee.

@vorige poster: Italiaanse wetgeving: geen gokreclame. Maar ik denk dat dat niet voor alle vormen van gokken geldt, gezien bwin op de borden stond.
Ben ik wel met je eens behalve dan dat Karlsson ook de eerste helft weer de beslissende assist gaf, ook op mijnans die had kunnen scoren
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

SimonPoulsen schreef: 07 mar 2023, 20:18 Ja dat viel me ook al op (maar ik had beloofd niet te gaan zeiken :D ).

Ik vond Mijnans echt een stuk beter dan Reijnders, die toch meermaals als klein kind werd uitgespeeld. Net als Clasie Overigens. Tweede helft was wat beter.

Goes gaan we hopelijk nog een hoop plezier aan beleven, die inspeelpasses zijn echt van een hoog niveau.
Reijnders is op de weg terug, die superlatieven gaan nergens over, ook gisteren een aantal momenten dat hij verkeerde keuzes maakt, teveel pingelt. Hij had inderdaad ook een paar knappe ballen, vandaar....op de weg terug
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16283
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 08 mar 2023, 07:22 Reijnders is op de weg terug, die superlatieven gaan nergens over, ook gisteren een aantal momenten dat hij verkeerde keuzes maakt, teveel pingelt. Hij had inderdaad ook een paar knappe ballen, vandaar....op de weg terug
Dat vindt onze coach ook. Hij antwoordde met “nee” toen gevraagd werd of ie tevreden was over Reijnders. Hij zei vooral dat Reijnders nog vaak verkeerde keuzes maakt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 922
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Grifo schreef: 07 mar 2023, 23:00 Clasie vond ik slecht.
Was wel heel belangrijk bij de 1-2.
https://streamin.me/v/b82b08f9
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6521
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZA'dam schreef: 07 mar 2023, 22:36 Misschien heb ik wat gemist, want ik volg niet altijd alles, maar waarom speelden ze vanavond niet met Kansino op het wedstrijdshirt zoals alle voorgaande Europese wedstrijden dit seizoen?
Gokreclame is verboden in Italië.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

DonnyDelano schreef: 07 mar 2023, 20:01 Grappig, Reijnders wordt compleet opgehemeld door Marciano Vink, die vindt het zelfs belachelijk dat Reijnders niet bij voorselectie oranje zit. Speelde volgens mij ook een prima wedstrijd, op het foutje bij de 1-0 na
Speelde een hele goede wedstrijd! Hij was zo belangrijk in de opbouw. Dat uitkappen/wegdraaien en versnellen, echt heel knap en waardevol.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Puike prestatie en diepe buiging. Nu thuis vasthouden en het seizoen is wat mij betreft geslaagd. Daarbij ga ik er vanuit dat we in ieder geval vierde worden in de competitie.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

galblazer schreef: 08 mar 2023, 11:55 Puike prestatie en diepe buiging. Nu thuis vasthouden en het seizoen is wat mij betreft geslaagd. Daarbij ga ik er vanuit dat we in ieder geval vierde worden in de competitie.
Voor mij moet er wel wat meer gebeuren voordat ik het seizoen geslaagd vind
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1518
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik was echt onder de indruk van die laatste +/- 20 minuten, wat was dat dan? We bleven zo rustig aan de bal, als je dan bedenkt hoe vaak we nat zijn gegaan in de slotfase van bepaalde eredivisie wedstrijden. Dit was écht van hoog niveau, hoe we deze wedstrijd uitspeelde. Lazio kreeg er gewoon helemaal geen druk op.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 08 mar 2023, 13:01 Ik was echt onder de indruk van die laatste +/- 20 minuten, wat was dat dan? We bleven zo rustig aan de bal, als je dan bedenkt hoe vaak we nat zijn gegaan in de slotfase van bepaalde eredivisie wedstrijden. Dit was écht van hoog niveau, hoe we deze wedstrijd uitspeelde. Lazio kreeg er gewoon helemaal geen druk op.
Ik vraag me wel af waar Lazio zat op de schaal van hun inzet. Na de eerste 20 minuten leek dat ver weg gezakt.
Je moet in Alkmaar niet hetzelfde als gisteren verwachten (ook qua afronding van Lazio's kansen)
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1518
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

differentcook schreef: 08 mar 2023, 13:02 Ik vraag me wel af waar Lazio zat op de schaal van hun inzet. Na de eerste 20 minuten leek dat ver weg gezakt.
Je moet in Alkmaar niet hetzelfde als gisteren verwachten (ook qua afronding van Lazio's kansen)
Dat eerste deel, lijkt mij niet. Ze kregen er gewoon geen druk op, ook veel frustratie richting scheidsrechter op het einde. De rest, natuurlijk, het blijft een hele sterke ploeg, en ze hadden zeker kansen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Sir Robbert schreef: 08 mar 2023, 13:01 Ik was echt onder de indruk van die laatste +/- 20 minuten, wat was dat dan? We bleven zo rustig aan de bal, als je dan bedenkt hoe vaak we nat zijn gegaan in de slotfase van bepaalde eredivisie wedstrijden. Dit was écht van hoog niveau, hoe we deze wedstrijd uitspeelde. Lazio kreeg er gewoon helemaal geen druk op.
Eens, maar vergeet niet dat dat in flagrante tegenstelling was tot de eerste 20 minuten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sir Robbert schreef: 08 mar 2023, 13:01 Ik was echt onder de indruk van die laatste +/- 20 minuten, wat was dat dan? We bleven zo rustig aan de bal, als je dan bedenkt hoe vaak we nat zijn gegaan in de slotfase van bepaalde eredivisie wedstrijden. Dit was écht van hoog niveau, hoe we deze wedstrijd uitspeelde. Lazio kreeg er gewoon helemaal geen druk op.
Mee eens.

Maar het is ook vooral dat AZ de laatste weken historisch slecht gepresteerd heeft. Dat lijkt mij echter niet het gewenste referentiekader.

Tegen ajax en PSV heeft het al eerder aangetoond dit niveau gewoon aan te kunnen. Dus helemaal als een verrassing kwam het niet.

Bovendien is Lazio Roma (op 80%) natuurlijk ook geen Manchester City.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 08 mar 2023, 17:05 Bovendien is Lazio Roma (op 80%) natuurlijk ook geen Manchester City.
Lazio is gewoon niveau AZ volgens de UEFA ranking
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Buiten de prestatie gisteren is het wel heel frappant te lezen dat er erg verbaasd wordt gereageerd op het positieve spel van een aantal spelers.

Lijkt me logisch dat die gasten het , over het algemeen , goed willen doen.

Ze spelen in een “ etalage” in Europa en een aantal wil een transfer gaan maken bv. Dan is het toch ook logisch dat erg “ goed” gespeeld wordt.
Er zitten een stel scouts op de tribune en die gasten willen zich op hun best laten zien wat ze kunnen. Dat verhoogd de kans op een overstap, meer salaris enz.enz.

De heren zijn gewoon brood voetballers en ze willen een goede deal sluiten. Logisch. En dat dit in deze wedstrijden gebeurd is ook niet heel vreemd.

Bij RKC-AZ zitten geen scouts op de tribune hoor. Vandaar dat tegen “ de kleintjes” ook meestal erg “ minimalistisch” wordt geacteerd door die gasten. Er is, voor hun, weinig eer te behalen en des te meer op een Europees podium. Wellicht dat dit de ogen een beetje opent na alle euforie over gisteren. Je kunt alleen maar constateren dat, als de heren willen, ze best aardig wat in hun mars hebben. Maar ze laten het alleen zien als ze zich zelf goed kunnen “ verkopen” op een Europees podium.

We wachten op de zeperd die er ongetwijfeld vlug aan zit te komen. Wellicht zaterdag tegen Groningen. Geen scouts op de tribune hé. Dus een “ waardeloze en slechte pot weer ? “. Dan weet je hoe het komt…..
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16283
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 08 mar 2023, 21:34 Buiten de prestatie gisteren is het wel heel frappant te lezen dat er erg verbaasd wordt gereageerd op het positieve spel van een aantal spelers.

Lijkt me logisch dat die gasten het , over het algemeen , goed willen doen.

Ze spelen in een “ etalage” in Europa en een aantal wil een transfer gaan maken bv. Dan is het toch ook logisch dat erg “ goed” gespeeld wordt.
Er zitten een stel scouts op de tribune en die gasten willen zich op hun best laten zien wat ze kunnen. Dat verhoogd de kans op een overstap, meer salaris enz.enz.

De heren zijn gewoon brood voetballers en ze willen een goede deal sluiten. Logisch. En dat dit in deze wedstrijden gebeurd is ook niet heel vreemd.

Bij RKC-AZ zitten geen scouts op de tribune hoor. Vandaar dat tegen “ de kleintjes” ook meestal erg “ minimalistisch” wordt geacteerd door die gasten. Er is, voor hun, weinig eer te behalen en des te meer op een Europees podium. Wellicht dat dit de ogen een beetje opent na alle euforie over gisteren. Je kunt alleen maar constateren dat, als de heren willen, ze best aardig wat in hun mars hebben. Maar ze laten het alleen zien als ze zich zelf goed kunnen “ verkopen” op een Europees podium.

We wachten op de zeperd die er ongetwijfeld vlug aan zit te komen. Wellicht zaterdag tegen Groningen. Geen scouts op de tribune hé. Dus een “ waardeloze en slechte pot weer ? “. Dan weet je hoe het komt…..
Beetje simpele theorie, sorry hoor.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 08 mar 2023, 21:53 Beetje simpele theorie, sorry hoor.
Ja, dat zou betekenen dat hun goede spel afhankelijk is van een wilsbesluit.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZA'dam schreef: 08 mar 2023, 23:51 Ja, dat zou betekenen dat hun goede spel afhankelijk is van een wilsbesluit.
Klopt. Als jij iets wilt verkopen en de hoogste prijs wilt hebben, zorg je dat het goed werkt, foutloos functioneert en er goed en degelijk uit ziet. Dat trekt toch kopers en geïnteresseerden aan ? Dus de grootste kans om een mooi bedrag daar voor te ontvangen.

Nou, de “ broodvoetballers” in dienst van een BVO willen natuurlijk ook een stap hogerop maken. Meer salaris ontvangen enz.enz. Als ze dan in een “ etalage spelen” ( iq in een Europese wedstrijd ) dan is het niet meer als logisch en menselijk dat ze graag stappen harder lopen en stinkend hun best doen om op de radar te komen.

En dat, mijn beste, is een heeeeeeel stuk minder als ze tegen een laagvlieger spelen in de Ned competitie en erg geen enkele scout op de tribune zit. Ook dat is een heel logische reactie van spelers.

Dat kan simplistisch denken zijn, maar de praktijk bewijst dit gewoon. (Volendam uit bv of Excelsior in het begin uit of noem maar op). Het zijn dezelfde ( of nagenoeg) spelers als die van dinsdagavond hé. :)
Plaats reactie