Vitesse-AZ (vr 3 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Hebben de hele tweede helft amper de bal meer dan twee keer overgespeeld
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

differentcook schreef: 03 mar 2023, 20:57 Echt mooi om AZ dat goede spel weer te zien spelen de eerste 2/3 van de wedstrijd, kan nog steeds. Als de afmakers ook scherp waren geweest had het zo'n 0-3 geworden, misschien meer
Dit, maar het was de hele tweede helft wel minder dan de eerste helft dus volgens mij eerder 45/45 of 50/40. Metbwat meer geluk of kunde had 0-3 gekund inderdaad.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1421
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Yes drie punten!! Punt

Kan iemand mij uitleggen waarom de tweede helft continu de bal blind naar voren wordt geroest. AZ levert zo te vaak de bal in. De beroemde opbouw is helemaal verdwenen.

Wel strijd gezien maar ik blijf er bij dat Jansen AZ niet beter maakt.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Als Captain Gyros zo verdedigde als hij kan lullen stonden we eerste en 6 punten los van de nummer 2
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Denniz schreef: 03 mar 2023, 21:04 Als Captain Gyros zo verdedigde als hij kan lullen stonden we eerste en 6 punten los van de nummer 2
Ik begin haast voorzichtig te worden om iets positiefs te zeggen hier, maar ik kan genieten van de energie die Hatzidiakos bij zo'n interview uitstraalt.
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

sister of mercy schreef: 03 mar 2023, 21:02
Wel strijd gezien maar ik blijf er bij dat Jansen AZ niet beter maakt.
Wie dat niet doorheeft is ziende blind.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1421
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

salmonyappi schreef: 03 mar 2023, 20:39 Ik snap werkelijk niet waarom we niet gaan voetballen=aanvallen en scoren.
Dat is het resultaatvoetbal van onze fantastische coach.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1421
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

The Friar schreef: 03 mar 2023, 21:15 Wie dat niet doorheeft is ziende blind.
Dan hebben we een groot probleem want bij AZ zelf zien ze dat niet. Huiberts is heel positief over Jansen, onbegrijpelijk.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6586
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

sister of mercy schreef: 03 mar 2023, 21:25 Dan hebben we een groot probleem want bij AZ zelf zien ze dat niet. Huiberts is heel positief over Jansen, onbegrijpelijk.
Huiberts is positief over werkelijk iedereen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Cocu is er na jaren ook achter dat geschoren het er beter uitziet
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

sister of mercy schreef: 03 mar 2023, 21:25 Dan hebben we een groot probleem want bij AZ zelf zien ze dat niet. Huiberts is heel positief over Jansen, onbegrijpelijk.
Tja Huiberts heeft flink geld uitgegeven én Jansen verlengd. Ook zijn positie staat dan op het spel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Denniz schreef: 03 mar 2023, 21:04 Als Captain Gyros zo verdedigde als hij kan lullen stonden we eerste en 6 punten los van de nummer 2
Hij speelde vandaag een goede pot. 3 fouten tegenover minimaal 12 goede ingrepen.

Dat "Captain Gyros" vind ik overigens niet zo'n sterke opmerking als we dan toch aan het beoordelen slaan.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 03 mar 2023, 21:06 Ik begin haast voorzichtig te worden om iets positiefs te zeggen hier, maar ik kan genieten van de energie die Hatzidiakos bij zo'n interview uitstraalt.
Ja, eens. Kon ie maar half zo goed voetballen als ie interviews geeft. Dan zaten we goed de komende jaren.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 918
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Denniz schreef: 03 mar 2023, 21:04 Als Captain Gyros zo verdedigde als hij kan lullen stonden we eerste en 6 punten los van de nummer 2
Jongen van de club verdiend meer respect dan zo'n bijnaam
"One swallow does not make a summer"
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

pAZcal schreef: 03 mar 2023, 23:00 Ja, eens. Kon ie maar half zo goed voetballen als ie interviews geeft. Dan zaten we goed de komende jaren.
Wat een aanfluiting dat deze man je aanvoerdersband draagt. Pascal Jansen heeft echt niets van hiërarchie in een elftal begrepen.
Seizoenkaarthouder
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

lowietje schreef: 04 mar 2023, 07:08 Wat een aanfluiting dat deze man je aanvoerdersband draagt. Pascal Jansen heeft echt niets van hiërarchie in een elftal begrepen.
Onzin zeg, de man speelde gisteren, net als Kerkez en Sugawara een prima wedstrijd. Ja veelal laat hij steken vallen, maar gisteren chapeau. Goes was daarnaast vooral in zijn passing voor mij een openbaring. Wat een mannetje, Beckenbaueriaans. Vergeet onze keeper niet. Mooie reflexen, bijvoorbeeld op buitenspel situatie eerste helft. Een verkeerde uittrap en dat was het. Nee niet indrukwekkend, maar een keer uit winnen bij Vitesse en weer 2e. Kan slechter met zon gehandicapt elftal.Karlsson op de weg terug, nu odgaard nog.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16264
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik wilde inderdaad ook zeggen: laten we blij zijn dat we dit soort potjes winnen. Was al vijf keer niet gelukt daar. Ook dit keer was het laatste halfuur weer niet oogstrelend, maar wel drie punten. Daar gaat het nu even om. We gaan niet opeens veel beter en mooi voetballen de komende wedstrijden, dus een driepunter is welkom.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 04 mar 2023, 07:21 Onzin zeg, de man speelde gisteren, net als Kerkez en Sugawara een prima wedstrijd. Ja veelal laat hij steken vallen, maar gisteren chapeau. Goes was daarnaast vooral in zijn passing voor mij een openbaring. Wat een mannetje, Beckenbaueriaans. Vergeet onze keeper niet. Mooie reflexen, bijvoorbeeld op buitenspel situatie eerste helft. Een verkeerde uittrap en dat was het. Nee niet indrukwekkend, maar een keer uit winnen bij Vitesse en weer 2e. Kan slechter met zon gehandicapt elftal.Karlsson op de weg terug, nu odgaard nog.
Kijk jij wel eens kritisch naar hoe mensen verdedigen? Of zit alleen maar als een blij kind naar aanvallend spel te kijken?

Ik ben mij gisteren weer rot geschrokken toen ik evdn op Sugawara zijn positionering lette, die jongen kijkt alleen maar naar de bal in de zestien, wanneer zijn tegenstander een schijnbeweging maakt of een loopt actie dan staat hij ineens op vier meter afstand van hem en heeft hij het zelf pad door als de bal bij zijn tegenstander komt, wanneer het dus al veel te laat is.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik kijk behoorlijk kritisch en ja er gaat veel fout, ook bij de andere zgn. topclubs, verdedigend. Daar staat bijvoorbeeld tegenover dat Sugawara volgens mij de meeste assists heeft als verdediger. Als AZ uit bij Vitesse eindelijk eens wint, de nul houdt, kun je inderdaad nog steeds wat momenten uitvergroten, je kunt ook zeggen dat de mannen ook achterin helaas vrijwel nooit in dezelfde samenstelling spelen. Nu weer 3 wedstrijden met een 18 jarige achterin. Ik ben blij met het resultaat, de nul. Ik zie voorin ook een odgaard al weken uit vorm Karlsson terugkomend, Pavlidis toch ook missen, Reijnders veel te veel met de bal lopend, Michailovic na weken weer eens een wedstrijd spelend en mijnans van de onderste regionen eredivisie,
zomaar in de top spelen. Ook ik baal er wel eens van, maar dit is het en als ze dan een resultaat over de streep trekken ga ik niet doorzeuren.
Laatst gewijzigd door Rjansen17 op 04 mar 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16264
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mar 2023, 22:36
Dat "Captain Gyros" vind ik overigens niet zo'n sterke opmerking als we dan toch aan het beoordelen slaan.
Ik snap ‘m eigenlijk ook niet. Wat wordt er mee bedoeld?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie