Mathew Ryan (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 15 mar 2024, 18:27 Verhulst (30) is toch geen serieuze optie, zeker niet vergeleken met een talent van 19? Rome verhuren en Verhulst als reserve? Dat vind ik geen goed idee.
Desnoods huur je iemand die je wel serieus neemt als optie dan. Uiteindelijk zal je dat terugbetalen. Een tweede keeper huren hoeft helemaal niet duur te zijn. Je kan ook Kuijsten gebruiken als tweede keeper. Dat is - tot zover ik kan zien - een uitstekende doelman. Rome moet echt vlieguren maken op het hoogste niveau, maar hij tikt nog lang niet het niveau van Ryan aan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 16 mar 2024, 05:30 Desnoods huur je iemand die je wel serieus neemt als optie dan. Uiteindelijk zal je dat terugbetalen. Een tweede keeper huren hoeft helemaal niet duur te zijn. Je kan ook Kuijsten gebruiken als tweede keeper. Dat is - tot zover ik kan zien - een uitstekende doelman. Rome moet echt vlieguren maken op het hoogste niveau, maar hij tikt nog lang niet het niveau van Ryan aan.
Ik ben bang voor de zoveelste talentvolle jonge keeper die elders gaat spelen en nooit meer terugkomt…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 16 mar 2024, 08:41 Ik ben bang voor de zoveelste talentvolle jonge keeper die elders gaat spelen en nooit meer terugkomt…….
Hij wordt toch uitgeleend? Ik begrijp je angst niet. Hij heeft een contract tot 2027/28 o.i.d.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Ryan vertrekt :cry:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6572
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Werkelijk waar ongelofelijk.

Hoe kun je dit nou doen. Er komt natuurlijk ook geen andere keeper.

Dus zitten we weer naar een zooitje jeugdkeepers te kijken met Verhulst erachter.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dit is bijna doelbewuste sabotage.

Nu maar hopen dat Rome het aan kan én heel blijft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

DeZuivelDuivel schreef: 29 mar 2024, 12:41 Dit is bijna doelbewuste sabotage.

Nu maar hopen dat Rome het aan kan én heel blijft.
Rome was en is heel, er is de wereld in geholpen dat hij geblesseerd was omdat hij jong oranje af had gezegd
Hij heeft dit om zijn zieke vader afgezegd niet vanwege een blessure hij wou bij zijn vader in de buurt blijven mocht er wat gebeuren, de reden waarom Owusu niet lekker in zijn vel zit is dat
Is een jonge jongen en zijn vader is ook maar 40 jaar begreep ik
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 29 mar 2024, 10:29 Werkelijk waar ongelofelijk.

Hoe kun je dit nou doen. Er komt natuurlijk ook geen andere keeper.

Dus zitten we weer naar een zooitje jeugdkeepers te kijken met Verhulst erachter.
Misschien wil Ryan zelf weg? Misschien heeft AZ geprobeerd te verlengen?
Dit is bijna doelbewuste sabotage.
Hoezo? Wie saboteert er dan?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6572
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Loetje1990 schreef: 29 mar 2024, 13:06 Rome was en is heel, er is de wereld in geholpen dat hij geblesseerd was omdat hij jong oranje af had gezegd
Hij heeft dit om zijn zieke vader afgezegd niet vanwege een blessure hij wou bij zijn vader in de buurt blijven mocht er wat gebeuren, de reden waarom Owusu niet lekker in zijn vel zit is dat
Is een jonge jongen en zijn vader is ook maar 40 jaar begreep ik
Ik denk dat hij doelt op eerder dit seizoen. Waar hij volgens mij wel enkele keren eruitlag. Ook niet gek op zijn leeftijd als je tegen de grote mannen speelt. Gaat er toch allemaal sneller en harder aan toe. We vrezen gewoon allemaal voor een potentieel langdurig Verhulst scenario.

Maar bovenal gezondheid en sterkte voor zijn vader en omgeving.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 29 mar 2024, 10:29
Hoe kun je dit nou doen.
Er was bewust anderhalf jaar afgesproken. En misschien wil hij zelf wel niet. Dat gestuntel op technisch vlak heeft de club niet aantrekkelijker gemaakt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 29 mar 2024, 13:13 Misschien wil Ryan zelf weg? Misschien heeft AZ geprobeerd te verlengen?



Hoezo? Wie saboteert er dan?
AZ zichzelf.

Westerveld is blessuregevoelig, over Rome durf ik het nu niet met zekerheid te zeggen zie eerder dit seizoen inderdaad, nu is het dan blijkbaar iets in persoonlijke kring en geen blessure (wat zowel goed als naar voor hem is tegelijkertijd). Maar je hebt dus straks Rome + Verhulst aangevuld met de keepers die nu in Jong AZ zitten en een Westerveld die van lang blessureleed terug komt en eigenlijk moet gaan spelen.

Rome een jaar ergens laten keepen waar er wat druk op hem staat en hij veel te doen heeft en Ryan nog een jaar houden was voor de ontwikkeling van Rome in mijn optiek veel beter geweest. Zelfs al doet Rome het hier wél goed, dan is een jaar op Eredivisie niveau échte weerstand van dezelfde soort aanvallers, maar bij een club waarhij écht moet, denk ik leerzamer dan één jaar bij AZ waarbij er betere verdedigers voor hem staan en er veelal gezegd wordt dat spelers nauwelijks druk voelen.

Stel dat Rome wél een keer uitvalt dan zit je als AZ gelijk met een probleem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik durf wel te stellen dat je Rome gewoon twee jaar ergens anders moet stallen. Die is nog niet klaar voor Top 3 Eredivisie.
Gewoon minuten maken bij Heerenveen/Almere/Groningen/Sparta.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Het kan toch nog steeds een formele opzegging zijn zonder consequenties. Gebeurt meer in de voetbalwereld.
Dat ze wel nog in onderhandeling zijn.

NHD en AZalerts melde ook hijgend dat Renée Nelissen zou vertrekken, maar dat lijkt ook meer een formele lijn die wordt gevolgd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1241
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

In hoeverre is dit bericht waar. AZ alerts heeft er zelden naast gezeten. Ik zie nergens een formele bevestiging
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Rjansen17 schreef: 30 mar 2024, 07:54 In hoeverre is dit bericht waar. AZ alerts heeft er zelden naast gezeten. Ik zie nergens een formele bevestiging
Februari nog met René Nelissen en dat betrof ook een formele opzegging (zonder waarschijnlijke gevolgen).
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

DeZuivelDuivel schreef: 29 mar 2024, 17:45 AZ zichzelf.

Westerveld is blessuregevoelig, over Rome durf ik het nu niet met zekerheid te zeggen zie eerder dit seizoen inderdaad, nu is het dan blijkbaar iets in persoonlijke kring en geen blessure (wat zowel goed als naar voor hem is tegelijkertijd). Maar je hebt dus straks Rome + Verhulst aangevuld met de keepers die nu in Jong AZ zitten en een Westerveld die van lang blessureleed terug komt en eigenlijk moet gaan spelen.

Rome een jaar ergens laten keepen waar er wat druk op hem staat en hij veel te doen heeft en Ryan nog een jaar houden was voor de ontwikkeling van Rome in mijn optiek veel beter geweest. Zelfs al doet Rome het hier wél goed, dan is een jaar op Eredivisie niveau échte weerstand van dezelfde soort aanvallers, maar bij een club waarhij écht moet, denk ik leerzamer dan één jaar bij AZ waarbij er betere verdedigers voor hem staan en er veelal gezegd wordt dat spelers nauwelijks druk voelen.

Stel dat Rome wél een keer uitvalt dan zit je als AZ gelijk met een probleem.

Rome heeft 1 grotere blessure gehad in de finale van de youth league bij die redding een scheurtje in zijn pols opgelopen en bij zijn Europees debuut een kleintje waarna hij weer na 4 dagen fit was
Westerveld heeft met zijn knie gezeik hopelijk is dat nu opgelost voor die jongen

In de jeugd is Rome enkel keer geblesseerd geweest allemaal kleine blessures en korte 1 was iets langer met zijn knieband

Maar we gaan het zien hoe en wat, kunnen nu wel allemaal gaan zeggen hij is er niet klaar voor maar ja waneer wel?
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Ik snap het ook wel weer. AZ heeft drie zeer talentvolle keepers die tegen AZ 1 aanzitten en daarachter nog 1. Owusu is Nederlands Elftal materiaal naar mijn mening. Maar Westerveld en Kuijsten zitten er vlak achter. Wat een weelde. Die moet je ook aan je binden.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Volgens het NHD vandaag is er nog niets besloten omtrent Ryan. Ze moeten nog om de tafel.

Voor wat het waard is.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 30 mar 2024, 10:15 Ik snap het ook wel weer. AZ heeft drie zeer talentvolle keepers die tegen AZ 1 aanzitten en daarachter nog 1. Owusu is Nederlands Elftal materiaal naar mijn mening. Maar Westerveld en Kuijsten zitten er vlak achter. Wat een weelde. Die moet je ook aan je binden.
Keepen is een ervaringsvak. Hoe vaak zie je een keeper van 19 jaar oud op hoog niveau spelen? Bijna nooit hoor.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mousa Sidi schreef: 30 mar 2024, 10:15 Ik snap het ook wel weer. AZ heeft drie zeer talentvolle keepers die tegen AZ 1 aanzitten en daarachter nog 1. Owusu is Nederlands Elftal materiaal naar mijn mening. Maar Westerveld en Kuijsten zitten er vlak achter. Wat een weelde. Die moet je ook aan je binden.
Als je dan talentvolle keepers hebt, moet je die ook ontwikkelen. Ontwikkelen doet een keeper zich niet/minder op de bank.
Kijk naar een Olij die nu af en toe op de shortlist voor Oranje staat. Die heeft echt wel die minuten nodig gehad.

Juist als je een keeper ergens neer zet waar er druk is en ie veel te doen heeft kan hij ervaring opdoen.
Rome op doel bij Volendam, Fortuna of Excelsior voor een seizoen (of twee), kan juist bevorderlijk zijn voor zijn ontwikkeling.

Idem voor Westerveld die nu écht moet gaan spelen om er weer in te komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie