Mathew Ryan (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 23 mei 2024, 21:10 Dit vind ik wel zo’n flauwekul argument…….
Dit wordt ook altijd gezegd als AZ een wedstrijd wint. Of als AZ tóch 4e wordt: de rest is veel zwakker……..

Dus nu je schoorvoetend moet gaan toegeven dat ie het wellicht tóch niet zo heel slecht heeft gedaan kom je met dít.
Ok, ik ga mij nu even op glad ijs begeven (heerlijk), maar (even heel goed lezen) dat hij - volgens VI - de beste keeper in de eredivisie is voor wat betreft de wedstijden in de eredivisie maakt hem niet de beste keeper in de eredivisie. Laat staan dat het daarmee per definitie een keeper wordt die ik goed genoeg vind voor het niveau dat AZ moet nastreven.

Er zitten namelijk nogal wat knoppen aan die ik relevant vind:

- Beoordeling VI zelf?
- Wedstrijden buiten de competitie (internationaal).
- Minimaal aantal wedstrijden?
- Harde statistieken.
- De concurrentie.

Als ik naar de overige keepers kijk ben ik daar immers ook niet heel enthousiast over. Om die reden heb ik ook gepleit voor écht talentvolle keepers buiten onze competitie.
SchoorlAZ
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 06:54 Tja en jouw Schouten en Koopmeiners gaan +/- 1,3 tot 2 keer zoveel duels aan ...

Die lopen toch op een zelfde positie?
De rol die iemand vertolkt in het elftal, is niet hetzelfde als een positie van een speler...
Maar dat is overigens ook het enige dat jij uit de tekst haalt? Ik geef een hele duiding over waarom hij minder duels aangaat én waarom dat belangrijk is in zijn situatie, en je komt aan met enkel 'Schouten en Koopmeiners gaan meer duels aan?'
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 24 mei 2024, 08:28 De rol die iemand vertolkt in het elftal, is niet hetzelfde als een positie van een speler...
Maar dat is overigens ook het enige dat jij uit de tekst haalt? Ik geef een hele duiding over waarom hij minder duels aangaat én waarom dat belangrijk is in zijn situatie, en je komt aan met enkel 'Schouten en Koopmeiners gaan meer duels aan?'
Ja. Ik snap nu waarom hij minder duels aangaat: hij is te klein (zowel qua lengte als breedte) om de belangrijke duels op die positie van het middenveld te winnen. En daarom is hij ongeschikt voor de top en saneert elk beetje team hem zsm door.

Zoals ook wel is gebleken.
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 08:14 Om die reden heb ik ook gepleit voor écht talentvolle keepers buiten onze competitie.
Maar met Owusu Oduro (en Westerveld?) hebben we toch al een talentvolle keeper?
we can come an end
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 24 mei 2024, 10:46 Maar met Owusu Oduro (en Westerveld?) hebben we toch al een talentvolle keeper?
Ongetwijfeld, maar die zitten nog wel een jaar of drie (ook qua ervaring) achter de door mij genoemde keepers ...

viewtopic.php?p=810756#p810756

Ik twijfel echt enorm over Ryan.

Hij heeft zich in de laatste paar wedstrijden aardig hersteld (hoewel hij tegen Utrecht en Eagles ook niet vrijuit ging), maar ik merk dat ik de topwedstrijden en Europese wedstrijden extra zwaar aanreken (zoals ik dat ook bij een Jahanbakhash deed).

Ondanks de VI - Schoorl - lobby ben ik niet 100% overtuigd dat we met hem door móéten.
SimonPoulsen
Co

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 12:14 Ongetwijfeld, maar die zitten nog wel een jaar of drie (ook qua ervaring) achter de door mij genoemde keepers ...

viewtopic.php?p=810756#p810756

Hij heeft zich in de laatste paar wedstrijden aardig hersteld (hoewel hij tegen Utrecht en Eagles ook niet vrijuit ging), maar ik merk dat ik de topwedstrijden en Europese wedstrijden extra zwaar aanreken (zoals ik dat ook bij een Jahanbakhash deed).

Ondanks de VI - Schoorl - lobby ben ik niet 100% overtuigd dat we met hem door móéten.
Die belachelijke redenatie van jou ook. Bij elk tegendoelpunt zie je spoken bij Ryan. Maar een goede redding van hem telt alleen als hij een bal uit de kruising haalt bij een nipte voorsprong. We weten het nu wel.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SimonPoulsen schreef: 24 mei 2024, 13:27 Maar een goede redding van hem telt alleen als hij een bal uit de kruising haalt bij een nipte voorsprong.
Dat heb ik hem nog nooit zien doen.

:wink:
SchoorlAZ
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 09:59 Ja. Ik snap nu waarom hij minder duels aangaat: hij is te klein (zowel qua lengte als breedte) om de belangrijke duels op die positie van het middenveld te winnen. En daarom is hij ongeschikt voor de top en saneert elk beetje team hem zsm door.

Zoals ook wel is gebleken.
Nee, dat is totaal niet het geval. En bijna iedereen hier begrijpt dat inmiddels, behalve jij.
Dat hij 1 of 2 duels per 90 min minder aangaat dan Schouten en Koopmeiners maakt hem niet minder. Het percentage van gewonnen duels is namelijk soortgelijk. Ik heb daarnaast ook al vaak aangegeven dat hij dezelfde aantal onderscheppingen per 90 heeft als Schouten én Wieffer. Dus qua onderscheppingen per wedstrijd doet hij gewoon mee met de beste spelers van de Eredivisie op zijn positie.

Echt: ik begrijp niet hoé je het gewoon niet kan snappen. Eigenlijk weet ik het wel: je zoekt echt in elk minuscuul dingetje een heel groot nadeel van spelers waarvan jij al een oordeel geveld hebt (confirmation bias noemen ze dat). Je kan er gewoon niet tegen dat een speler die jij goed of slecht hebt genoemd het tegenovergestelde bewijst, en je zal elk klein detail of matige wedstrijd aanstippen om zoveel mogelijk je punt kracht bij te zetten.

Je bent écht kei en keihard door de mand gevallen de afgelopen dagen. Het enige wat je nog kan zeggen is dat Clasie 1,3 duels minder aangaat per 90 dan de beste nummer 6 uit de Eredivisie, en dat hij daarom ongeschikt is. Echt compleet belachelijk.

Net zoals eerdere discussies die we gevoerd hebben over Vindahl én Ryan. Allemaal aan de hand van cijfers (let op: geen YouTube of Instagram-comments).
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 24 mei 2024, 17:32 Nee, dat is totaal niet het geval. En bijna iedereen hier begrijpt dat inmiddels, behalve jij.
En Arne Slot en Van Bronckhorst (+/-) en Ivan Leko en Claude Puel.

Die zagen ook wel dat je met zo'n middenvelder de oorlog niet kon winnen en gaven snel de voorkeur aan een ander.

Voor het overige heb ik geen nieuwe argumenten gelezen. Wel een magere samenvatting van mijn eigen (ronduit uitstekende :wink: ) argumenten.

Maar om nu wéér over Clasie in het Ryan-topic te gaan praten gaat mij wat ver.
SchoorlAZ
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 25 mei 2024, 10:27 Voor het overige heb ik geen nieuwe argumenten gelezen. Wel een magere samenvatting van mijn eigen (ronduit uitstekende :wink: ) argumenten.
Dat geloof ik direct. Sterker nog: ik geloof zelfs dat je nog nooit iets anders gelezen hebt, dan bevestigingen van je eigen uitstekende argumenten.
Wat mij betreft zeg dat ook wel alles, ik heb de data van beide spelers aangetoond in details. Jij kan voortaan lekker gewoon verder praten over 'hard op je borst slaan, psuedo-vedettes, YouTube filmpjes, Instagram-comments' en uiteraard jezelf uppen na één goed resultaat.

Ik wens je er dan ook enorm veel plezier mee.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 25 mei 2024, 12:14 Dat geloof ik direct. Sterker nog: ik geloof zelfs dat je nog nooit iets anders gelezen hebt, dan bevestigingen van je eigen uitstekende argumenten.
Wat mij betreft zeg dat ook wel alles, ik heb de data van beide spelers aangetoond in details. Jij kan voortaan lekker gewoon verder praten over 'hard op je borst slaan, psuedo-vedettes, YouTube filmpjes, Instagram-comments' en uiteraard jezelf uppen na één goed resultaat.

Ik wens je er dan ook enorm veel plezier mee.
Dank je.

Ik vermaak me ook prima mee.

Onder de streep haal ik er ook nog wat zinnige nieuwe inzichten uit.

Clasie is dus nog minder bruikbaar dan ik al dacht.

Maar aan de positieve kant: Ryan is misschien wel iets beter dan ik inschatte. Bij mij wegen Europese campagnes en topwedstrijden extra zwaar. Maar blijkbaar heeft hij - cijfermatig - verder best aardig staan keepen.

Overigens vertellen cijfers ook maar de halve waarheid. De blunder die Ryan maakte (verkeerde opbouw tegen Eagles-uit) en hij vervolgens zelf weer redde komt in de statistieken waarschijnlijk terug als een goede redding en als één keer balverlies. Maar de praktijk is natuurlijk wel wat ernstiger ...

Lang verhaal kort: ik vind cijfers een goed uitgangspunt, maar daarna is duiding (kijkend naar hetgeen op het veld gebeurt) nog wel belangrijk.
vriend
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 12:14
Maar je bewierookt Vindahl.

Ik ben het met je eens als het over Clasie gaat. Maar je kijk op keepers is in het beste geval dubieus te noemen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

vriend schreef: 27 mei 2024, 13:09 Maar je bewierookt Vindahl.

Ik ben het met je eens als het over Clasie gaat. Maar je kijk op keepers is in het beste geval dubieus te noemen.
Dat Vindahl is natuurlijk een beetje gimmick geworden. Ik zeg al anderhalf jaar dat er een goede ervaren keeper naast/bij moet komen en hij naar de bank mocht of verhuurd mocht worden.

Ik vraag mij alleen af of Ryan die goede ervaren keeper is.

Ik mik nog één niveautje hoger.

Maar op dit moment zou ik - met het oog op komend seizoen - Ryan niet willen ruilen voor Vindahl.

Maak je geen zorgen.

Grootste probleem is eigenlijk dat ik Vindahl te weinig zie keepen en ik hem tegen Liverpool weer niet al te best vond.
SjaakTrekhaak
Fanatic

SchoorlAZ schreef: 25 mei 2024, 12:14 Dat geloof ik direct. Sterker nog: ik geloof zelfs dat je nog nooit iets anders gelezen hebt, dan bevestigingen van je eigen uitstekende argumenten.
Dit is zo waar :lol:
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SjaakTrekhaak schreef: 27 mei 2024, 14:17 Dit is zo waar :lol:
Drie berichten daarboven zie je nog dat ik mijn mening/koers wat aanpas.

(Mits je mijn berichten leest natuurlijk. :wink: )
SjaakTrekhaak
Fanatic

Antti Opdam schreef: 29 mei 2024, 06:29 Drie berichten daarboven zie je nog dat ik mijn mening/koers wat aanpas.

(Mits je mijn berichten leest natuurlijk. :wink: )
Die lees ik zeker. Je doet me altijd aan Obama denken:

Afbeelding
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SjaakTrekhaak schreef: 29 mei 2024, 08:12 Die lees ik zeker. Je doet me altijd aan Obama denken:

Afbeelding
Dit plaatje ken ik ook in deze context al.

8)
differentcook
Harde Kern

AZAlerts heeft een bericht over de keeperskwestie.
Ryan zou niet ingaan op het aanbod een jaar te verlengen en AZ zou dan met Owusu-Oduro doorgaan als 1e keeper.

https://azalerts.nl/artikelen/ryan-lijk ... it-alkmaar
we can come an end
SimonPoulsen
Co

differentcook schreef: 30 mei 2024, 10:24 AZAlerts heeft een bericht over de keeperskwestie.
Ryan zou niet ingaan op het aanbod een jaar te verlengen en AZ zou dan met Owusu-Oduro doorgaan als 1e keeper.

https://azalerts.nl/artikelen/ryan-lijk ... it-alkmaar
Wat een geblunder van Huiberts.
Neem het Ryan eens kwalijk, je speelt een topseizoen en je concurrent is totaal uit vorm. Maar je krijgt pas na afloop van het seizoen een lullige aanbieding van 1 jaar.

En Owusu dan. Die zag dus dat Ryan alsnog een aanbieding kreeg, een duidelijk signaal. En dan gaan we die jongen nu alsnog doorschuiven?
Ferry
Georg

SimonPoulsen schreef: 30 mei 2024, 10:37 Wat een geblunder van Huiberts.
Neem het Ryan eens kwalijk, je speelt een topseizoen en je concurrent is totaal uit vorm. Maar je krijgt pas na afloop van het seizoen een lullige aanbieding van 1 jaar.
Het kan ook zijn dat Ryan de boot afhield - trouwens. Rond februari was er zo'n quote dat hij zei: '1,5 jaar hadden we afgesproken, dus ik wil verder kijken...'

Maar tegelijkertijd voelt dit als slecht personeelsbeleid door Huiberts. Met een Owusu die er helemaal nog niet klaar voor is.
Plaats reactie