Mathew Ryan (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 24 apr 2024, 10:09 Overigens stond Ryan tot April, toen AZ besloot een zenuwinzinking te krijgen, enorm hoog in dat lijstje. Geen idee waarom Champions league niveau ineens relevant is, dat is totaal niet het niveau van AZ. Maarja anders kwam je argument niet van de grond.

125 premier league wedstrijden
13 la liga wedstrijden
81 interlands waarvan 10 op een WK

Inderdaad een kutwedstrijd tegen Zrjinski. Maar stopte ook wederom de beslissende pingel in Noorwegen. Verder uiterst stabiel en betrouwbaar dit seizoen. Tal van goede reddingen en voetballend sterk. Wat mij betreft moet je bij een gigantische leegloop dit seizoen juist vasthouden aan de spelers met ervaring die een goed seizoen draaien (Bazoer en Ryan) als je nog enige volwassenheid in je selectie wilt houden. Clasie wordt wat ouder, eens. Maar heeft ook zeker geen slecht seizoen gespeeld. Maar ik ben benieuwd welke "vedetten" die voldoen aan jou verwachtingen jij haalbaar acht voor AZ.
Champions League en prijzen pakken opeens (?) relevant? Dat was toch gewoon een wens en doelstelling van een aantal spelers? Inclusief top 3 (is CL ticket) aanvallen? Dat is het referentiekader waar ik naar kijk. Anoniem meehobbelen en vervolgens gratis vertrekken in middenmoot van Engeland vind ik niet zo bijzonder. Ik heb al eerder gezegd dat er waarschijnlijk duizenden spelers zijn met een beter CV.

Dus meer de diepte en de actualiteit in:

Aardig dat je de wedstrijd in Noorwergen erbij pakt. Ik vond die redding op die penalty ook fantastisch. Maar bij de drie tegengoals gaat hij niet vrijuit. Bij de twee corners handelt hij onvoldoende (luister ook commentaar) en bij die vrije trap gaat hij als een oud wijf naar de hoek. Een vergelijkbare goal zagen we inderdaad tegen Zrjinski. De man heeft gewoon een ronduit waardeloos Europees toernooi gekeept.

En nationaal ben ik nog op zoek naar een wedstrijd dat hij ons echt over de streep trok (een redding tegen Eagles daargelaten). Die vraag bleef onbeantwoord.

Lang verhaal kort: Ryan gaat je niet verder helpen. Niveau Brighton / Genk / Australië op het hoogtepunt (dat nu voorbij is).

Voor mij is het CV niet volledig leidend; maar eerder naar welk niveau ze zouden kunnen groeien. De rek bij Ryan is er natuurlijk al uit. Ik kijk dus naar spelers die vergelijkbaar zijn aan Ryan op dit moment, maar die mogelijk Champions League niveau zouden kunnen bereiken.

Voor de keeperspositie blijf ik Okoye een interessante optie vinden.

En als nou eens écht wat wil mikken ze in de categorie Andrew (Gil Vincente), Vandevoort (Genk; maar dan upcoming) of meer betaalbaar en in de geest van Graziano: Desplanches (Palermo) of Caprile (Napoli).

In Nederland zou ik Olij en Wellenreuther ook (net aan) acceptabel vinden. Mits je ze voor een goed prijsje kan pakken. Dat zijn niet de grote talenten als hiervoor genoemd, maar wel 4 jaar jonger dan Ryan, goede cijfers en nog met een relatief goede groeimarge.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AnthonyW schreef: 22 apr 2024, 22:20 Dat heeft AZAlerts niet gezegd. AZAlerts heeft het NHD gequote. Zie bronvermelding.
Op jullie insta staan twee bronnen benoemd inderdaad NHD Theo Brinkman. Alleen als eerste bron staat het jaarverslag van AZ. De begeleidende tekst is redelijk stellig geschreven alsof het een voldongen feit was. Dat doet dan vermoede dat jullie zaken ook zelf bevonden en gecheckt hebben.

Verder keep up the good work, want jullie doen mooi werk.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6623
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 24 apr 2024, 10:49 Champions League en prijzen pakken opeens (?) relevant? Dat was toch gewoon een wens en doelstelling van een aantal spelers? Inclusief top 3 (is CL ticket) aanvallen? Dat is het referentiekader waar ik naar kijk. Anoniem meehobbelen en vervolgens gratis vertrekken in middenmoot van Engeland vind ik niet zo bijzonder. Ik heb al eerder gezegd dat er waarschijnlijk duizenden spelers zijn met een beter CV.

Dus meer de diepte en de actualiteit in:

Aardig dat je de wedstrijd in Noorwergen erbij pakt. Ik vond die redding op die penalty ook fantastisch. Maar bij de drie tegengoals gaat hij niet vrijuit. Bij de twee corners handelt hij onvoldoende (luister ook commentaar) en bij die vrije trap gaat hij als een oud wijf naar de hoek. Een vergelijkbare goal zagen we inderdaad tegen Zrjinski. De man heeft gewoon een ronduit waardeloos Europees toernooi gekeept.

En nationaal ben ik nog op zoek naar een wedstrijd dat hij ons echt over de streep trok (een redding tegen Eagles daargelaten). Die vraag bleef onbeantwoord.

Lang verhaal kort: Ryan gaat je niet verder helpen. Niveau Brighton / Genk / Australië op het hoogtepunt (dat nu voorbij is).

Voor mij is het CV niet volledig leidend; maar eerder naar welk niveau ze zouden kunnen groeien. De rek bij Ryan is er natuurlijk al uit. Ik kijk dus naar spelers die vergelijkbaar zijn aan Ryan op dit moment, maar die mogelijk Champions League niveau zouden kunnen bereiken.

Voor de keeperspositie blijf ik Okoye een interessante optie vinden.

En als nou eens écht wat wil mikken ze in de categorie Andrew (Gil Vincente), Vandevoort (Genk; maar dan upcoming) of meer betaalbaar en in de geest van Graziano: Desplanches (Palermo) of Caprile (Napoli).

In Nederland zou ik Olij en Wellenreuther ook (net aan) acceptabel vinden. Mits je ze voor een goed prijsje kan pakken. Dat zijn niet de grote talenten als hiervoor genoemd, maar wel 4 jaar jonger dan Ryan, goede cijfers en nog met een relatief goede groeimarge.
Zal mij een zorg zijn wat de commentators vinden. Die ballen vallen buiten z'n reach en dus gaat hij terug naar zn lijn zoals het hoort. Dat vervolgens geen enkele AZ speler het duel aangaat is schandalig.

Leuk lijstje met keepers van 5-15 miljoen. Okoye mocht geen enkele wedstrijd spelen bij Watford. Vdvoort is al van Leipzig trouwens.

Prima dat jij het geen goede keeper vind, maar ontkennen dat hij een goed seizoen draait en of punten heeft gepakt vind ik wel bullshit. Overigens vind ik het best een plausibel argument als je zou zeggen "ik wil graag een keeper met restwaarde". Maar dat is wat anders dan pseudo vedette, pakt geen punten, matige keeper voor AZ. Ik ga niet alle samenvatting terug zitten kijken om een lijstje te maken waarmee ik je mening toch niet verander. Hier een kleine compilatie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 24 apr 2024, 12:00 Prima dat jij het geen goede keeper vind, maar ontkennen dat hij een goed seizoen draait en of punten heeft gepakt vind ik wel bullshit.
In welke wedstrijden heeft hij punten gepakt dan?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 24 apr 2024, 12:00 Hier een kleine compilatie.
Nog even los van het feit dat hier maar twee/drie aardige reddingen tussen zitten ...

In geen van deze wedstrijden werden er door hem punten gepakt. Alleen RKC uit (1-3), maar die was zonder deze redding ook gewonnen. Excelsior werd gelijk. De wedstrijd tegen GA Eagles (5-1) hadden we zonder die redding ook gewonnen.

Ik krijg hier Dani de Wit flashbacks van.

Waarin ik vraag om concrete acties en goede doelpunten en ik vervolgens een compilatie met dom gedraaf krijg.

Als ik het hiermee moet doen, doen ik het ermee.

Maar ik ben - inderdaad - enkel bevestigd dat we hier (net als met Dani de Wit) zsm vanaf moeten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6623
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 24 apr 2024, 12:06 In welke wedstrijden heeft hij punten gepakt dan?
Zoals gezegd ik ga niet speciaal voor jou alle samenvattingen af van dit seizoen. Ik weet prima wat ik gezien heb dit jaar. Een prima Ryan met een hoop prima saves. Onlangs tegen Sparta had ie nog een mooie redding op een kopbal van die lange spits. En je pakt ook punten door constant over een seizoen nauwelijks tot geen rare dingen te doen. Geen rare rebounds weg geven of gaan klooien met de bal aan je voet. AZ won 0 van de 9 wedstrijden bij z'n afwezigheid. Prima als je een betaalbare betere optie weet, of de voorkeur hebt voor iemand met restwaarde. Maar doe niet alsof hij niet belangrijk is geweest voor AZ. Die penalty save tegen Brann alleen al levert je 20 miljoen op.

Van die domme logica dat alleen saves belangrijk zijn bij een overwinning met 1 doelpunt verschil kan ik niks mee. Enfin jij vind t een kutkeeper. Wie weet heb je mazzel en ben je over 4 wedstrijden van én Ryan af én deWIt. Die laatste proost ik met je mee.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 24 apr 2024, 12:36 Maar doe niet alsof hij niet belangrijk is geweest voor AZ. Die penalty save tegen Brann alleen al levert je 20 miljoen op.
Ik herhaal: dat begon met een blunder en twee inschattingsfouten van hem. Al reken ik die vrije trap veel zwaarder dan die corners.

Een vergelijkbare vrije trap (krul bal van 25 meter naar rechterhoek) brak ons tegen Mostar ook op.

En van de 5 penalty's er eentje stoppen is natuurlijk ook geen super uitzonderlijke prestatie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 23 apr 2024, 23:17 Wellenreuter heeft duidelijk aangegeven dat hij ergens eerste keeper wil worden. En als dat niet bij Feyenoord kan dan maar ergens anders. Als Benitez bij PSV vertrekt zullen die wel de eerste keus zijn. Dan heeft AZ het nakijken.
Als Wellenreuther wil en Feyenoord het ons gunt dan zou ik zeggen zeker doen.

Denk alleen niet dat AZ het gaat doen, tegen beter weten in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6623
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2024, 20:21 Als Wellenreuther wil en Feyenoord het ons gunt dan zou ik zeggen zeker doen.

Denk alleen niet dat AZ het gaat doen, tegen beter weten in.
Ja Feyenoord die gunt ons vast iets :lol: . Eenhoorn en co gingen toen zowat op de vuist met die havenmafkezen.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 24 apr 2024, 21:12gingen toen zowat op de vuist met die havenmafkezen.
Laat die hele teringclub lekker de Maas intiefen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6623
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Afbeelding
Plaats reactie