Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Nu dus officieel dat deze miljoenenaankoop definitief is vertrokken.
Frappant dat feitelijke eerste keuze ( Ezequiel Bullaude) ook al een tijdje vertrokken is bij Feyenoord, waar hij net als onze Amerikaan geen enkele indruk kon maken dat de potentie er wel uit zou komen. Schijnbaar toch een grote stap onze eredivisie :wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12590
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 08 jan 2024, 17:34 Schijnbaar toch een grote stap onze eredivisie :wink:
Vanuit de MLS zou je dat wel kunnen verwachten, maar blijkbaar ook vanaf (een middenmoter van) de Argentijnse competitie
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 08 jan 2024, 17:39 Vanuit de MLS zou je dat wel kunnen verwachten, maar blijkbaar ook vanaf (een middenmoter van) de Argentijnse competitie
Als we een lijst zouden maken van aangetrokken spelers die in de eredivisie/eerste divisie of uit het buitenland zijn aangetrokken die hier tot echte sterkhouders zijn uitgegroeid en de club meerwaarde hebben gegeven zoals bijv. Hamdaoui, Arveladze, Moreno, de Zeeuw, Poulsen, Altidore, Weghorst, Jahanbakhsh, Janssen, Kerkez, Idrissi, Pavlidis, etc. gaat dan de wijzer meer naar de spelers die hier al in onze competities bekend waren of juist onbekende spelers die vanuit het buitenland zijn aangetrokken?
Is de kans groter dat een speler die bij een club onder de top 4 (ik reken AZ hierbij) echt doorbreekt en aangetrokken kan worden groter, dan spelers zoals talenten die bij hun buitenlandse clubs doorbreken zoals destijds Romero, maar ook Evjen en nog betaalbaar zijn voor AZ?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dáár kan een slotje op, dáár kan een slotje op, dáár kan een slotje op! (x3)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png
Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png (56.57 KiB) 838 keer bekeken
Prima deal. Brengt meer op dan afkoopsom minus afschrijving. Qua verkoop (weer) lekker gehandeld van Max.

Slotje.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 08 jan 2024, 20:33 Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png

Prima deal. Brengt meer op dan afkoopsom minus afschrijving. Qua verkoop (weer) lekker gehandeld van Max.

Slotje.
Djordje kreeg geen salaris betaald?
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ferry schreef: 08 jan 2024, 20:34 Djordje kreeg geen salaris betaald?
Zo werkt boekwaarde niet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 08 jan 2024, 20:33 Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png

Prima deal. Brengt meer op dan afkoopsom minus afschrijving. Qua verkoop (weer) lekker gehandeld van Max.

Slotje.
In welke wereld? bedrag dat hier genoemd werd is 3 miljoen + doorverkoop en bonussen.
Trek percentage voor vorige club, opleidingsvergoeding en eventueel percentage voor zaakwaarnemer en speler zelf eraf, trek het salaris er af.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 08 jan 2024, 20:49 Zo werkt boekwaarde niet.
Maar je bankrekening wel.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SjaakTrekhaak schreef: 08 jan 2024, 20:33
Qua verkoop (weer) lekker gehandeld van Max.
Het wordt steeds gekker met je. Je cijfermatige conclusie klopt niet, en technisch gezien was dit (weer) een onbegrijpelijke miskoop.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Mijn hemel, wat een niveautje weer :roll:
Langedijk schreef: 09 jan 2024, 07:23 Het wordt steeds gekker met je. Je cijfermatige conclusie klopt niet [...]
Transfer naar AZ
Contractduur: 4 jaar
Vaste som: 3.000.000
Variabel: 3.000.000 miljoen (status onbekend)
Afschrijving: 750.000 per jaar
Restwaarde bij de penningmeester na 1 jaar: 2.2500.000

Transfer naar Colorado Rapids
Vaste som: 2.730.000

Boekhoudkundige balans
2.730.000 > 2.2500.000

De prestatiebonus kan je niet meenemen omdat we deze niet kennen. Sowieso valt dit volgens mij niet onder boekwaarde, maar ik ben geen accountant. Maar gegeven het feit dat hij hier kort was en weinig gespeeld heeft, is de kans klein dat dit bedrag hoog is.

Ergo:
SjaakTrekhaak schreef: 08 jan 2024, 20:33 Brengt meer op dan afkoopsom minus afschrijving.
Bovendien kan je een speler die toch niet goed rendeert maar wel prestatiebonussen heeft, naar beter weer snel verkopen.
Ferry schreef: 09 jan 2024, 06:35 Maar je bankrekening wel.
Treurige reactie. Heeft niets te maken met de waarde van een uitgaande transfer. Daar reageerde je op. En bovendien is het maar beter om een die niet rendeert geen salaris te hoeven betalen, toch?
Langedijk schreef: 09 jan 2024, 07:23 [...] , en technisch gezien was dit (weer) een onbegrijpelijke miskoop.
De post gaat over verkoop, niet aankoop. Begrijpend lezen opa.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 08:12
Transfer naar AZ
Contractduur: 4 jaar
Vaste som: 3.000.000
Variabel: 3.000.000 miljoen (status onbekend)
Afschrijving: 750.000 per jaar
Restwaarde bij de penningmeester na 1 jaar: 2.2500.000

Transfer naar Colorado Rapids
Vaste som: 2.730.000

Boekhoudkundige balans
2.730.000 > 2.2500.000
Ten eerste gaat het om je opmerking.

“Qua verkoop (weer) lekker gehandeld van Max.”

Je geeft hem een pluim omdat hij een technische blunder enigszins corrigeert. Bijzonder.

Daarnaast heeft Michailovic ongetwijfeld een half miljoen verdiend en vermoed ik dat een deel van de bonussen gewoon is uitgekeerd. Europees voetbal halen bijvoorbeeld.

Ook ligt de opbrengst onder zijn marktwaarde van 3,5 miljoen. Boekhoudkundig zal het allemaal fantastisch zijn, maar overall was dit natuurlijk een aanfluiting.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 08:12 Mijn hemel, wat een niveautje weer :roll:
Je doet in je post voorkomen alsof Mihailovic niks gekost zou hebben - want we hebben de speler goed weten te verkopen. Dat ben ik op zich met je eens.
Maar er kleven meer kosten aan een speler. En die neem je niet mee in de vergelijking.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Langedijk schreef: 09 jan 2024, 08:38 Je geeft hem een pluim omdat hij een technische blunder enigszins corrigeert. Bijzonder.
Precies. Maak jij nooit fouten?

Terugdraaien kan je het niet. Wel corrigeren. Dat doet hij. Minimaliseren van de 'pijn' van een transfer die niet goed heeft uitgepakt. Prima dus.
Ferry schreef: 09 jan 2024, 08:50 Je doet in je post voorkomen alsof Mihailovic niks gekost zou hebben - want we hebben de speler goed weten te verkopen. Dat ben ik op zich met je eens.
Ik zal het nog maar eens quoten voor de derde keer: "Brengt meer op dan afkoopsom minus afschrijving." Wat snap je hier niet aan?
Ferry schreef: 09 jan 2024, 08:50 Maar er kleven meer kosten aan een speler. En die neem je niet mee in de vergelijking.
Exact. Omdat ik het daar niet over had.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 09:17 Exact. Omdat ik het daar niet over had.
Precies. En dat raakt je bankrekening dus wel. En maakt je vergelijking gemakkelijk en onjuist.
En dan kan je nog 23 GIFjes delen, maar maakt je statement niet sterker.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Je kan er lang of kort over lullen, links of rechtsom, maar uiteindelijk heeft deze speler meer gekost dan dat ie gebracht heeft, al dan niet financieel.
Hoe dat boekhoudkundig verbloemd kan worden interesseert met geen barst, aan het einde van de rit kost het gewoon geld, en ga je er dus op achteruit.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 09:17 Precies. Maak jij nooit fouten?
Jawel, maar niet zulke grote. Een dure buitenlander halen wiens kwaliteiten toch niet gebruikt gaan worden door je incapabele trainer. Dat slaat nergens op.

En als het nu zijn enige fout is. Die man kan gewoon niet aankopen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

En als we het over boekwaarde hebben, dan hebben we het ook nog over opportuniteitskosten hebben. Als we die 3mio in een goede speler hadden geïnvesteerd, was die nu 5mio waard geweest, dus lopen we nog eens 2mio extra mis, plus rente. Nou nou nou wat een enorme fout, Sven is er niks bij. Want we weten trouwens ook zeker dat het ook zonder privé-omstandigheden op een deceptie zou zijn uitgelopen?

En is dit niet hetzelfde forum waar men een jaar geleden baalde dat we naast Bullaude grepen?
Langedijk schreef: 09 jan 2024, 10:46 Die man kan gewoon niet aankopen.
We slaan weer lekker door. Spelers als Mijnans, Lahdo, Ryan, Karlsson en Kerkez zijn waarschijnlijk door de kantinejuffrouw gekocht?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12590
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

hihacorner schreef: 09 jan 2024, 11:43 En als we het over boekwaarde hebben, dan hebben we het ook nog over opportuniteitskosten hebben. Als we die 3mio in een goede speler hadden geïnvesteerd, was die nu 5mio waard geweest, dus lopen we nog eens 2mio extra mis, plus rente. Nou nou nou wat een enorme fout, Sven is er niks bij. Want we weten trouwens ook zeker dat het ook zonder privé-omstandigheden op een deceptie zou zijn uitgelopen?

En is dit niet hetzelfde forum waar men een jaar geleden baalde dat we naast Bullaude grepen?



We slaan weer lekker door. Spelers als Mijnans, Lahdo, Ryan, Karlsson en Kerkez zijn waarschijnlijk door de kantinejuffrouw gekocht?
Ik wilde zo graag het met alles van wat je hier zegt eens zijn. Alleen met die opmerking over de privé-omstandigheden heb je formeel wel gelijk, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat iets doorslaggevends is geweest wbt een meerwaarde voor AZ te unnen worden of niet. Voor de rest: fijne post!
we can come an end
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

differentcook schreef: 09 jan 2024, 11:51 Ik wilde zo graag het met alles van wat je hier zegt eens zijn. Alleen met die opmerking over de privé-omstandigheden heb je formeel wel gelijk, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat iets doorslaggevends is geweest wbt een meerwaarde voor AZ te unnen worden of niet. Voor de rest: fijne post!
Ik denk het ook niet inderdaad. Maar toch, advocaat v/d duivel gelooft in het Totale Mens-principe.
Plaats reactie