Djordje Mihailovic (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 09 jan 2024, 11:51 Ik wilde zo graag het met alles van wat je hier zegt eens zijn. Alleen met die opmerking over de privé-omstandigheden heb je formeel wel gelijk, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat iets doorslaggevends is geweest wbt een meerwaarde voor AZ te unnen worden of niet. Voor de rest: fijne post!
De prive-situatie was van dien aard dat ik het raar zou vinden als het geen rol zou hebben gespeeld bij zijn prestaties hier.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

dirkjan schreef: 09 jan 2024, 10:23 Je kan er lang of kort over lullen, links of rechtsom, maar uiteindelijk heeft deze speler meer gekost dan dat ie gebracht heeft, al dan niet financieel.
Daar is iedereen het over eens.

Niet alle transfers zijn raak. Deze duidelijk niet. Dat kan liggen aan een verkeerde inschatting van Max, Djordje's privéomstandigheden of hoe hij gebruikt is door Pascal. Dat kan niemand met zekerheid stellen (al denk ik een combinatie van alledrie). Maar je kunt maar beter snel doorschakelen als het perspectief op aanzienlijke verbetering gering is. En als je dan nog bijna de aankoopprijs ervoor kunt krijgen, is dat mijns inziens prima gehandeld.

Overigens is de enige reden dat ik de boekwaarde benoemde, het feit dat je nu dus meer kapitaal hebt om een knappe vervanger te halen. Dus Max, doe maar even snel Mattsson halen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 09 jan 2024, 10:23 Je kan er lang of kort over lullen, links of rechtsom, maar uiteindelijk heeft deze speler meer gekost dan dat ie gebracht heeft, al dan niet financieel.
Hoe dat boekhoudkundig verbloemd kan worden interesseert met geen barst, aan het einde van de rit kost het gewoon geld, en ga je er dus op achteruit.
Ja, maar de financiële en sportieve schade is wel héél beperkt. De kwalificatie "onbegrijpelijke miskoop" vind ik wat te ver gaan.

Bij de hele Zwakke As (hoge salarissen, geen potentie, amper tot geen transferwaarde en amper sportieve waarde) heb ik veel grotere bezwaren.

Onder de streep kan deze aankoop in een rijtje met +/- Gudmundsson of Aboukhlal.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

AZ 4 Life schreef: 09 jan 2024, 12:21 De prive-situatie was van dien aard dat ik het raar zou vinden als het geen rol zou hebben gespeeld bij zijn prestaties hier.
Jij weet blijkbaar veel. Is er van die 3 miljoen aan sportieve bonussen een deel daadwerkelijk behaald? Zo ja, welk deel ongeveer?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 09 jan 2024, 13:02 Ja, maar de financiële en sportieve schade is wel héél beperkt. De kwalificatie "onbegrijpelijke miskoop" vind ik wat te ver gaan.

Bij de hele Zwakke As (hoge salarissen, geen potentie, amper tot geen transferwaarde en amper sportieve waarde) heb ik veel grotere bezwaren.

Onder de streep kan deze aankoop in een rijtje met +/- Gudmundsson of Aboukhlal.
Klopt. Maar die is er wel, en hele verhalen over het hoe en wat en weet ik wat erbij gehaald wordt is totaal zinloos.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

dirkjan schreef: 09 jan 2024, 13:20 Klopt. Maar die is er wel, en hele verhalen over het hoe en wat en weet ik wat erbij gehaald wordt is totaal zinloos.
Waarom is het "hoe en wat" zinloos?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 09 jan 2024, 12:21 De prive-situatie was van dien aard dat ik het raar zou vinden als het geen rol zou hebben gespeeld bij zijn prestaties hier.
Ik weet niet of dat vanaf het begin al speelde, maar al vanaf wedstrijd één heeft hij geen moment indruk kunnen maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 09 jan 2024, 12:21 De prive-situatie was van dien aard dat ik het raar zou vinden als het geen rol zou hebben gespeeld bij zijn prestaties hier.
Dat is niet in tegenspraak met mijn uitspraak.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 09 jan 2024, 13:02 Onder de streep kan deze aankoop in een rijtje met +/- Gudmundsson of Aboukhlal.
Gudmundsson en Aboukhlal vond ik beter en meer waarde voor AZ hebben gehad en die waren ook minder duur in de aanschaf
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 09 jan 2024, 13:55 Gudmundsson en Aboukhlal vond ik beter en meer waarde voor AZ hebben gehad en die waren ook minder duur in de aanschaf
En leverden ongeveer hetzelfde of minder op (Gudmundsson: 2-1, Aboukhlal 2-2).

Het is financieel (nogmaals: +/-) hetzelfde niveau.

Sportief was het ook geen doorslaand succes.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

hihacorner schreef: 09 jan 2024, 11:43 Spelers als Mijnans, Lahdo, Ryan, Karlsson en Kerkez zijn waarschijnlijk door de kantinejuffrouw gekocht?
Mijnans is een miskoop, Lahdo een beperkte rommelaar en Ryan een middelmatige keeper. Karlsson en Kerkez waren sporadische voltreffers.

Witry, Wolfe, Sadiq en de verlenging van De Wit staan daar tegenover. En dat is alleen nog maar recentelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 09 jan 2024, 13:33 Ik weet niet of dat vanaf het begin al speelde, maar al vanaf wedstrijd één heeft hij geen moment indruk kunnen maken.
Onvergetelijke neusbalgoal in Deventer.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 09:17 Precies. Maak jij nooit fouten?

Ik zal het nog maar eens quoten voor de derde keer: "Brengt meer op dan afkoopsom minus afschrijving." Wat snap je hier niet aan?

Jij maakt er toch wel degelijk ook een, misschien heb je erover heen gelezen.
Maar de vermeende transfersom van 2.75-3 miljoen gaat niet volledig naar AZ (de uitgaven werden wel volledig door AZ gedaan. Dan heb ik het niet eens over salariskosten, maar sec. het bij te schrijven bedrag op de rekening. Van dat bedrag zullen nog wel wat percentages afgaan i.v.m. doorverkoop, agent, opleidingsvergoeding etc. Dit zien we ook veelal terug in de jaarstukken: de door de media geciteerde bedragen zijn nooit het hele verhaal. Als we alles bij elkaar op Djordje break-even hebben gedraaid dan is het al heel wat, maar daar geloof ik niet zo in.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DeZuivelDuivel schreef: 09 jan 2024, 19:00 Jij maakt er toch wel degelijk ook een, misschien heb je erover heen gelezen.
Maar de vermeende transfersom van 2.75-3 miljoen gaat niet volledig naar AZ (de uitgaven werden wel volledig door AZ gedaan. Dan heb ik het niet eens over salariskosten, maar sec. het bij te schrijven bedrag op de rekening. Van dat bedrag zullen nog wel wat percentages afgaan i.v.m. doorverkoop, agent, opleidingsvergoeding etc. Dit zien we ook veelal terug in de jaarstukken: de door de media geciteerde bedragen zijn nooit het hele verhaal. Als we alles bij elkaar op Djordje break-even hebben gedraaid dan is het al heel wat, maar daar geloof ik niet zo in.
Ik maak de hele dag door fouten. Geen probleem mee. Wellicht nu ook. Maar het lijkt me sterk dat de bedragen die bij Transfermarkt staan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Zou kunnen, maar lijkt me sterk.

Hier nogmaals de screenshot:
Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png
Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png (56.66 KiB) 931 keer bekeken
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 19:22 Ik maak de hele dag door fouten. Geen probleem mee. Wellicht nu ook. Maar het lijkt me sterk dat de bedragen die bij Transfermarkt staan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Zou kunnen, maar lijkt me sterk.

Hier nogmaals de screenshot
Gelukkig maar. Het is namelijk het screenshot. :mrgreen:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 19:22 Ik maak de hele dag door fouten. Geen probleem mee. Wellicht nu ook. Maar het lijkt me sterk dat de bedragen die bij Transfermarkt staan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Zou kunnen, maar lijkt me sterk.

Hier nogmaals de screenshot:

Screenshot 2024-01-08 at 21.29.59.png
Dan begrijp je het niet, dat is niet erg.

Kopen
Wanneer AZ een bedrag betaald dan betaald AZ het hele bedrag ongeacht aan wie dat vervolgens opgaat. Het bedrag kan dan 3 miljoen direct + aanvullende bonussen + eventueel een doorverkooppercentage zijn. (Zo'n deal hebben we voor Estevez blijkbaar ook gesloten optie tot koop voor 2 miljoen + doorverkoop).

Dat wil zeggen dat Mihailovic op dag 1 voor 3 miljoen de boeken in ging, maar dat Montreal niet 3 miljoen heeft bijgeschreven indien er nog een percentage naar speler, zaakwaarnemer of vorige club(s) ging.

Verkopen
Wanneer AZ een speler verkoopt en zeker wanneer deze niet uit eigen jeugd komt dan zijn er nog kosten die van de opbrengst af moeten voor dat je weet wat de club er daadwerkelijk aan over zal houden (en dan zijn we dus nog niet in boekwaarde en salaris getreden). Wanneer AZ Mihailovic voor 3 miljoen verkoopt en we een standaard opleidingspercentage hanteren gaat er pak 'm beet 5% van die 3 miljoen naar zijn vorige club(s) á 150.000 euro. Vervolgens kunnen er nog deals zijn met zaakwaarnemer en/of speler zelf. laten we zeggen dat die ook ieder op 5% zitten dan gaat er nog eens 300.000 van de transfersom af. Heeft zijn vorige club nog een doorverkoop bedongen van laten we zeggen 20% dan gaat er nog eens 600.000 van de transfersom af. Dan heb je dus geen 3 miljoen in de zak gestoken, maar 1,85 miljoen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SjaakTrekhaak schreef: 09 jan 2024, 13:09 Jij weet blijkbaar veel. Is er van die 3 miljoen aan sportieve bonussen een deel daadwerkelijk behaald? Zo ja, welk deel ongeveer?
Voor zover ik weet zijn de bonussen niet betaald. Maar dat weet ik niet zeker. Ik heb enkel gehoord dat er rond de drie miljoen voor hem is betaald.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bij 3 miljoen aan bonussen zal er echt wel een gedeelte betaald zijn. Ze zullen niet gezegd hebben: "Je krijgt 3 miljoen als we poulefase Champions League halen."

Kwalificatie voor Europees voetbal heeft ongetwijfeld geld gekost.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 10 jan 2024, 16:01 Bij 3 miljoen aan bonussen zal er echt wel een gedeelte betaald zijn. Ze zullen niet gezegd hebben: "Je krijgt 3 miljoen als we poulefase Champions League halen."

Kwalificatie voor Europees voetbal heeft ongetwijfeld geld gekost.
Dat valt te betwijfelen. Bonussen zijn normaliter voor behaalde prijzen (non), aantal gespeelde wedstrijden (beperkt) en/of G+A (beperkt).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 10 jan 2024, 23:21 Dat valt te betwijfelen. Bonussen zijn normaliter voor behaalde prijzen (non), aantal gespeelde wedstrijden (beperkt) en/of G+A (beperkt).
Kan ook zijn voor het spelen van interlands en het behalen van doelstellingen.
Beide zijn in bepaalde mate natuurlijk wel gebeurd én we hebben het nog niet over een doorverkooppercentage en opleidingsvergoeding gehad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie