SC Dnipro-1-AZ (do 8 sep, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Punten en centjes zijn binnen voor de eerste match, das belangrijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 sep 2022, 20:55 De Wit is een waardeloze speler in jouw ogen. Hij doet niets goed. Maar als ie scoort, en dus iets goeds doet, is het een fout van de tegenstander, of een simpele goal. Hij staat er wel hè! En het is wel de winnende hè? Drie punten.

Nutteloze speler?
Hij staat er wel ja. Omdat hij toen in de spits stond en de voorzet van Sugawara kwam. Odgaard moest het met Hatzidiakos doen. Maar de aanvoerder van een serieuze tegenstander was gewoon in de baan van die voorzet blijven staan om de bal weg te rossen.

Maar het viel je natuurlijk ook niet op dat de kansen juist kwamen toen De Wit niet meer op 10 stond. Want je haalt nu eenmaal graag je gelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16263
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 08 sep 2022, 21:22 Hij staat er wel ja. Omdat hij toen in de spits stond en de voorzet van Sugawara kwam. Odgaard moest het met Hatzidiakos doen. Maar de aanvoerder van een serieuze tegenstander was gewoon in de baan van die voorzet blijven staan om de bal weg te rossen.

Maar het viel je natuurlijk ook niet op dat de kansen juist kwamen toen De Wit niet meer op 10 stond. Want je haalt nu eenmaal graag je gelijk.
Hahahahaha. Jij niet gelukkig 🤣
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16263
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 08 sep 2022, 21:19 Dank je wel.

*Antti-modus aan*

Ik verwacht in verdere discussies dan ook wat meer begrip voor mijn doorgaans juiste en realistische kijk op zaken.

*Antti-modus uit*

(En toch meen ik dit wel)
Beetje eng dit hoor 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 sep 2022, 21:11
Grappig dat pogingen tot positiviteit (ook al zitten daar bloopers tussen) de prullenbak in kunnen en alle negativiteit wordt gekoesterd.
Misschien omdat er meer negatief dan positief was vanavond?

Maar vooruit, 10 positieve punten!

3 punten
Verhulst weer de 0
0-0 bij de andere wedstrijd dus overwintering al praktisch een feit
Rentree Bazoer
Jansen die al na een uur wisselt
Het was niet koud
Niemand gooide met bier
Dnipro heeft best mooie shirts
We hebben wat slaaptekort in kunnen halen
Košice heeft een heel aardig centrum

De 20 negatieve punten laat ik voor nu maar even zitten
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 08 sep 2022, 21:32 Maar vooruit, 10 positieve punten!

3 punten
Verhulst weer de 0
0-0 bij de andere wedstrijd dus overwintering al praktisch een feit
Rentree Bazoer
Jansen die al na een uur wisselt
Het was niet koud
Niemand gooide met bier
Dnipro heeft best mooie shirts
We hebben wat slaaptekort in kunnen halen
Košice heeft een heel aardig centrum

De 20 negatieve punten laat ik voor nu maar even zitten
=D> =D>
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Bij sommigen lijken de verwachtingen wat al te hoog gespannen. AZ heeft geen wereldteam dat elke tegenstander wel eventjes bij de strot grijpt. De hele voorhoede laat nogal te wensen over op het moment. Verder staan er 4 jongens van 18 en van 19 in, die in potentie wel kwaliteit hebben maar die nog veel stappen moeten maken. Enkele sterkhouders zijn op de weg terug van blessures.
Geweldig resultaat dus, alles in aanmerking nemend, eerste uitwedstrijd gelijk met zeer behoudend spel drie punten gepakt. En de tegenstander was aanmerkelijk sterker dan de laagvliegers waar we tot nu toe die overwinningen tegen boekten.
Hopelijk blijft het nog een tijdje meezitten, om te beginnen zondag tegen Twente.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Prima resultaat. Op naar zondag.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Op naar de volgende. 3 punten in de tas. Jansen zei dat het een zware was, ik denk dat hij bedoeld voor de fans want er zat weinig voetbal in vanavond. Wissels vond ik wel interessant qua indeling maar meer voetbal kwam er niet uit.
Odgaard kan duidelijk nog geen 3 wedstrijden per 8 dagen aan. Yuki scoort 100 punten met zijn voorzet maar eindigt in de minpunten want er zaten echt ketsers tussen. Bazoer laat zijn lontje zien en loopt tegen domme kaart aan.
Eigenlijk maar 1 ruim voldoende en dat was Clasie de rest bungelde op het randje.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 09 sep 2022, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2614
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ja, het was een kutwedstrijd. Maar wel professioneel uitgespeeld.

Mensen die frivoliteiten willen zien moeten een seizoenskaart voor ritmische gymnastiek kopen.

Al dat gezeur hier.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16263
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 08 sep 2022, 22:12 Ja, het was een kutwedstrijd. Maar wel professioneel uitgespeeld.

Mensen die frivoliteiten willen zien moeten een seizoenskaart voor ritmische gymnastiek kopen.

Al dat gezeur hier.
Dank je, vriend!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

ZAADPOT! 3 punten en verder geen woorden meer aan vuil maken!
Vakkie P
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6561
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 08 sep 2022, 21:09 Prima wedstrijd! Dnipro won met grote cijfers van Dinamo Kiev. Dan is dit gewoon een goed resultaat!
Er is nog wel wat gebeurd bij Kiev he? Niet te vergelijken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 08 sep 2022, 22:07 Op naar de volgende. 3 punten in de tas. Jansen zei dat het een zware was, ik denk dat hij bedoeld voor de fans want er zat weinig voetbal in vanavond. Wissels vond ik wel interessant qua indeling maar meer voetbal kwam er niet uit.
Odgaard kan duidelijk nog geen 3 wedstrijden per 8 dagen aan. Yuki scoort 100 punten met zijn voorzet maar eindigt in de minpunten want er zaten echt ketsers tussen. Bazoer laat zijn lontje zien en loopt tegen domme kaart aan.
Eigenlijk maar 1 ruim voldoende en dat was Clasie de rest bungelde op het randje.
Ik denk dat mensen hier soms vergeten dat er ook nog een tegenstander is. Ook als het er slaapverwekkend uit ziet kan het nog altijd intensief geweest zijn. AZ ging er soms redelijk frivool in met de combinaties, maar bij balverlies was Dnipro al snel op onze helft. Daarnaast ging het er ook wel eens wat gemener aan toe in de duels vanuit de kant van Dnipro (waarvan akte bij het moment dat Clasie even naar de grond ging).

Vind dat er tevaak te makkelijk over het fysieke aspect van het spel gedacht wordt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Prima resultaat in een Europese uitwedstrijd tegen een resultaatploeg. Eigenlijk niks weggeven, zelf nog het gevaarlijkst voor onszelf met die bal op de paal. Geduld bewaard (hebben zij meer dan de supporters, wat logisch is), doelpuntje gemaakt door goed van de verwarring na de wissels te profiteren en vrij probleemloos uitgespeeld. Zoals een Jong AZ speler laatst ook eens zei, als het niet loopt en mooi voetballen lukt niet, dan moet je je taken uitvoeren en de overwinning over de streep trekken. Precies dat gisteren.

'Gewoon' alweer de nul.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 09 sep 2022, 09:07 Ik denk dat mensen hier soms vergeten dat er ook nog een tegenstander is. Ook als het er slaapverwekkend uit ziet kan het nog altijd intensief geweest zijn. AZ ging er soms redelijk frivool in met de combinaties, maar bij balverlies was Dnipro al snel op onze helft. Daarnaast ging het er ook wel eens wat gemener aan toe in de duels vanuit de kant van Dnipro (waarvan akte bij het moment dat Clasie even naar de grond ging).

Vind dat er tevaak te makkelijk over het fysieke aspect van het spel gedacht wordt.
Ik ben het met je eens, beoordelen is heel moeilijk vooral recht doen aan de prestatie is eigenlijk niet te doen. Als we nu allemaal het zelfde beoordelingsformulier hadden met ruimte voor de verschillende aspecten van het spel dan hadden de meeste hier bij het fysieke en de opgebrachte concentratie een ruimvoldoende tot goed neer gezet. Bij snelheid en variatie waarschijnlijk een onvoldoende.

Qua entertainment, zijn dit zaadwedstrijden, de tegenstander spreekt niet aan, het leeft vooraf amper tot niet en toch staan daar zoals je schrijft 11 tegenstanders die met fysiek en een 'mindere' kwaliteit en 'mindere' conditie het AZ heel moeilijk kunnen maken en momenten in een wedstrijd boven zichzelf uit kunnen stijgen. (van Gaal zei ooit: "dat zelfs een amateurteam 1 of 2 kansen krijgt tegen de grootste tegenstanders").
Mijn cijfers: alle spelers een voldoende (op het randje) en Clasie een ruimvoldoende vindt ik zelf wel redelijk kloppen voor deze overwinning.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ferry schreef: 09 sep 2022, 05:36 Er is nog wel wat gebeurd bij Kiev he? Niet te vergelijken.
Maar dat wil niet zeggen dat Dinamo Kiev er niks meer van kan. Sterker nog de meeste spelers zijn er gebleven en daar zitten geen koekebakkers tussen. Dus blijft een knappe overwinning van AZ :D
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Joostess schreef: 09 sep 2022, 10:36 Maar dat wil niet zeggen dat Dinamo Kiev er niks meer van kan. Sterker nog de meeste spelers zijn er gebleven en daar zitten geen koekebakkers tussen. Dus blijft een knappe overwinning van AZ :D
Dinamo Kiev won in de CL-voorrondes nog van Fenerbahçe en Sturm Graz.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Kilkenny schreef: 09 sep 2022, 09:23 Prima resultaat in een Europese uitwedstrijd tegen een resultaatploeg. Eigenlijk niks weggeven, zelf nog het gevaarlijkst voor onszelf met die bal op de paal. Geduld bewaard (hebben zij meer dan de supporters, wat logisch is), doelpuntje gemaakt door goed van de verwarring na de wissels te profiteren en vrij probleemloos uitgespeeld. Zoals een Jong AZ speler laatst ook eens zei, als het niet loopt en mooi voetballen lukt niet, dan moet je je taken uitvoeren en de overwinning over de streep trekken. Precies dat gisteren.

'Gewoon' alweer de nul.
En een half miljoen overwinningspremie in de pocket!! Volgens mij totaal al meer dan 5 mln. Daar moeten ploegen als Twente, Heerenveen etc. hun beste speler voor verkopen.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

FugAZi schreef: 09 sep 2022, 10:16 Ik ben het met je eens, beoordelen is heel moeilijk vooral recht doen aan de prestatie is eigenlijk niet te doen. Als we nu allemaal het zelfde beoordelingsformulier hadden met ruimte voor de verschillende aspecten van het spel dan hadden de meeste hier bij het fysieke en de opgebrachte concentratie een ruimvoldoende tot goed neer gezet. Bij snelheid en variatie waarschijnlijk een onvoldoende.

Qua entertainment, zijn dit zaadwedstrijden, de tegenstander spreekt niet aan, het leeft vooraf amper tot niet en toch staan daar zoals je schrijft 11 tegenstanders die met fysiek en een 'mindere' kwaliteit en 'mindere' conditie het AZ heel moeilijk kunnen maken en momenten in een wedstrijd boven zichzelf uit kunnen stijgen. (van Gaal zei ooit: "dat zelfs een amateurteam 1 of 2 kansen krijgt tegen de grootste tegenstanders").
Mijn cijfers: alle spelers een voldoende (op het randje) en Clasie een ruimvoldoende vindt ik zelf wel redelijk kloppen voor deze overwinning.
Nou een aantekening van Brederode was ronduit zwak en eigenlijk Evjen en Odegaard eveneens. Van Brederode moet eens leren om iemand daadwerkelijk te passeren. Hij dreigt,, oogt sierlijk maar uiteindelijk speelt hij de bal als een Hatzediakos weer terug. En dat hij 18 of 19 is vind ik geen excuus.
Plaats reactie