AZ-FC Vaduz (do 15 sep, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9201
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Net nog even dat commentaar van Kenneth Perez dat hier blijkbaar door sommigen wordt nageluld bekeken.

Heeft iemand er bij stil gestaan dat het heel goed kan dat Beukema en Kerkez wat uitbundiger zijn omdat ze als verdedigers deze wedstrijd in het slot hebben gegooid? De assists van Kerkez zijn toch ook echt wel van hoge kwaliteit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16283
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 15 sep 2022, 18:53 Ik vond het forum ondergaan nog zwaarder dan de wedstrijd ondergaan
Ik begin zowaar begrip op te brengen voor de moderatoren die een aantal jaar geleden het wedstrijdtopic wilden sluiten………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat heb ik mezelf aangedaan deze wedstrijd te kijken na een werkdag van 15 uur :shock: #-o

Ik was al niet blij met de loting (niet aansprekend, ik hoop dat je genoten hebt Forza) maar dit is toch vreselijk.

Dat ze van Rapid Wien hebben gewonnen en van die Turken was wel te zien toen AZ na de 1-0 dacht dat ze het met de helft van de concentratie de rest konden uitspelen ](*,) je kan namelijk alleen maar van jezelf verliezen tegen zo tegenstander en dat is precies wat er is gebeurd. Qua score, coëfficiënten half miljoen heb je misschien gewonnen. Maar qua voetbal en uitstraling heeft AZ dik en dik verloren, wat een bagger vertoning.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 15 sep 2022, 21:36 Net nog even dat commentaar van Kenneth Perez dat hier blijkbaar door sommigen wordt nageluld bekeken.

Heeft iemand er bij stil gestaan dat het heel goed kan dat Beukema en Kerkez wat uitbundiger zijn omdat ze als verdedigers deze wedstrijd in het slot hebben gegooid? De assists van Kerkez zijn toch ook echt wel van hoge kwaliteit.
Ik zou er me niet te druk om maken. Als je met een schuin oog naar een wedstrijd kijkt en je krijgt dik betaald om ergens wat van te vinden dan ga je maar wat dingen roepen na afloop om headlines te maken. Nog nooit Perez kunnen betrappen op een goede tactische analyse, altijd maar zeiken over mentaliteit, houding, scheidsrechters en interviews. Je moet een keer een uitzending terugzien van volgens mij Goedemorgen Eredivisie toen Van Gaal ernaast zat, die doodleuk zei dat Perez als speler ook was zoals hij nu analyseert. Precies genoeg doen om een goede wedstrijd te spelen maar geen centimeter harder lopen;)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 15 sep 2022, 19:21 De meest gênante conclusie van vandaag is dat je afhankelijk bent van een linksback van 18, om te kunnen winnen van 10 semiprofs uit Liechtenstein. Lekker man!
Typisch Nederlands ...

Met Eric Orie kende de club één keer in de geschiedenis een Nederlandse trainer. Binnenkort gaat Orie weer eens kijken in het Rheinpark Stadion, als Vaduz er tegen AZ speelt. ‘Wordt geen probleem, hoor, voor AZ. Maar ze moeten niet denken dat ze tegenover fruitplukkers en bakkers staan. Het zijn serieuze profs, van wie de meesten van goede clubs afkomstig zijn. En tegen Rapid Wien laatst waren ze echt geweldig. Vaduz speelde ze in Wenen een helft lang helemaal van de mat. Met een verzorgde opbouw, lef, agressiviteit. Echt knap.’

https://www.vi.nl/nieuws/AZ-opponent-vo ... sichtkaart

Ze hebben ook de huidige nummer 1 van Turkije uitgeschakeld.

Een team als RKC of NEC zie ik dat niet doen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 07:20 Typisch Nederlands ...

[...]
Ze hebben ook de huidige nummer 1 van Turkije uitgeschakeld.
Een team als RKC of NEC zie ik dat niet doen.
Ondertussen staan ze wel 9e in de challenge league van Zwitserland. Met 4 punten uit 8 wedstrijden.
En is AZ een club die zichzelf als uitdager van de top drie van de Eredivisie en als topclub positioneert.
In eigen huis moet dat toch geen probleem zijn?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12616
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sluit me hierin aan bij het bericht van Antti
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 16 sep 2022, 08:12 Ondertussen staan ze wel 9e in de challenge league van Zwitserland. Met 4 punten uit 8 wedstrijden.
En is AZ een club die zichzelf als uitdager van de top drie van de Eredivisie en als topclub positioneert.
In eigen huis moet dat toch geen probleem zijn?
Toen ik naar Vaduz zat te kijken zat er best wat voetbal in en een idee achter.

Ik vond dat AZ het ook wat te ver liet komen, maar het speelt dan ook met een half b-elftal: Verhulst, Sugawara (?), Mees de Wit, Barasi en Van Brederode. Ik vraag me af wie van deze spelers een basisplaats bij Vaduz zou hebben.

Waarom ze het nationaal niet goed doen weet ik niet.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Prima Antti, dan zijn het geen semiprofs maar profs. Maar zoals Ferry terecht aangeeft, die gasten staan 9e in de 2e Zwitserse liga met 4 punten. En ze waren gisteren echt heel, heel slecht. De enige reden dat het soms nog ergens op leek, was dat AZ zelf volledig door de ondergrens ging.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 08:57 Toen ik naar Vaduz zat te kijken zat er best wat voetbal in en een idee achter.
Ze hadden 2 ideeën: of lang op die reïncarnatie van Fred Friday, of die 10 liet zich uitzakken vanuit de spits (en werd vervolgens door alles en iedereen vrij gelaten). Als AZ een beetje z'n best had gedaan was het gewoon 7-0 geworden
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 16 sep 2022, 09:13 Prima Antti, dan zijn het geen semiprofs maar profs. Maar zoals Ferry terecht aangeeft, die gasten staan 9e in de 2e Zwitserse liga met 4 punten. En ze waren gisteren echt heel, heel slecht.
Prima dat jij de nationale ranglijst erbij pakt, maar hoe verklaar jij dan dat ze - relatief eenvoudig - toch serieuze teams als Rapid Wien en Konyaspor hebben uitgeschakeld?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 16 sep 2022, 09:16 Ze hadden 2 ideeën: of lang op die reïncarnatie van Fred Friday, of die 10 liet zich uitzakken vanuit de spits (en werd vervolgens door alles en iedereen vrij gelaten). Als AZ een beetje z'n best had gedaan was het gewoon 7-0 geworden
AZ deed zijn best, maar was gewoon erg slordig en speelde met een half b-elftal.

Die Tunahan Cicek kan overigens ook beter voetballen dan Dani de Wit.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12616
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ja, relevant is wat zich gisteren op het veld heeft afgespeeld. Die nationale ranglijst speelt alleen een rol bij je eigen verwachtingen (en reactie hier nu op het forum)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 16 sep 2022, 09:50 Ja, relevant is wat zich gisteren op het veld heeft afgespeeld. Die nationale ranglijst speelt alleen een rol bij je eigen verwachtingen (en reactie hier nu op het forum)
Wat zich gister op het veld afspeelde, hebben we gezien. En lag vooral aan de magere prestatie van AZ.
We moeten niet gaan doen alsof Vaduz een wereldploeg is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12616
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 16 sep 2022, 10:05 Wat zich gister op het veld afspeelde, hebben we gezien. En lag vooral aan de magere prestatie van AZ.
We moeten niet gaan doen alsof Vaduz een wereldploeg is.
Is het ook niet, maar ook niet een totale flutploeg. Desondanks heeft AZ 4-1 gewonnen.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 07:20
[...]
Ze hebben ook de huidige nummer 1 van Turkije uitgeschakeld.

Een team als RKC of NEC zie ik dat niet doen.
De laatste thuiswedstrijden tegen RKC en NEC leverde ons in totaal 1 punt op.
Het positieve aan de wedstrijd tegen Vaduz vind ik dat je ondanks een wanvertoning waarbij je duidelijk door een ondergrens heen zakt, uiteindelijk toch met 4-1 weet te winnen.
En inderdaad, uit het spelbeeld bleek bepaald niet dat Vaduz zo slecht zou zijn. Zelfs die invaller Fosso, die in de 87e minuut werd ingebracht, liet in die korte tijd dat hij speelde nog meer zien dan van Brederode in zijn laatste drie wedstrijden samen. Vreemd dus dat ze één-na-laatste staan op het tweede niveau van Zwitserland.
Hoop wel dat deze wanvertoning AZ zal prikkelen om in Liechtenstein korte metten met ze te maken.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 09:41 Prima dat jij de nationale ranglijst erbij pakt, maar hoe verklaar jij dan dat ze - relatief eenvoudig - toch serieuze teams als Rapid Wien en Konyaspor hebben uitgeschakeld?
Ik kan maar 1 ding bedenken: onderschatting. Ik heb die wedstrijden allemaal niet gezien, dus iets zinnigers kan ik er niet van maken
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Antti Opdam schreef: 16 sep 2022, 09:43 AZ deed zijn best, maar was gewoon erg slordig en speelde met een half b-elftal.

Die Tunahan Cicek kan overigens ook beter voetballen dan Dani de Wit.
Dat geldt voor vrijwel iedere (betaald) voetballer, Dani moet het nu eenmaal niet van zijn voetballende kwaliteiten hebben.

Die slordigheid is vaak een gebrek een scherpte en/of motivatie. Ze zullen vast hun best hebben gedaan, dus ik zal het anders verwoorden: "Als AZ een beetje scherper was geweest, dan was het 7-0 geworden". Beter?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12616
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DonnyDelano schreef: 16 sep 2022, 10:38 Ik kan maar 1 ding bedenken: onderschatting. Ik heb die wedstrijden allemaal niet gezien, dus iets zinnigers kan ik er niet van maken
Dat is nu precies de tactiek van Vaduz: Ze prutsen expres in hun eigen league zodat ze Europees kunnen profiteren van onderschatting bij hun tegenstanders.
Brilliant :idea:
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

differentcook schreef: 16 sep 2022, 10:45 Dat is nu precies de tactiek van Vaduz: Ze prutsen expres in hun eigen league zodat ze Europees kunnen profiteren van onderschatting bij hun tegenstanders.
Brilliant :idea:
Als dat werkt, hoop ik dat ajax gisteren ook heeft gekeken
Plaats reactie