Riechedly Bazoer (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 18 jan 2024, 14:09 Dat vind ik ergens wel terecht.

Op basis van hun ervaring (en bijbehorend topsalaris) dat zij hebben, de status die daarbij komt kijken en krediet wat zij daardoor krijgen mag en kan je anders naar hen kijken.

Van spelers als Ryan, Indi, Bazoer, De Wit, Clasie en - inmiddels misschien ook wel - Sugawara, Pavlidis en Odgaard mag je meer verwachten dan van jonge spelers die hier pas een half jaar zijn.
Mwah, dat valt wel mee hoor. Sommige spelers worden standaard anders beoordeeld dan anderen omdat het beeld van die spelers op voorhand al gevormd is. Zo'n Hatzidiakos had dat probleem ook. Het beeld van een zwakke verdediger was er, en dat is blijven hangen bij een deel de supporters en wordt altijd meegewogen. Martins Indi heeft zo'n stempel en Bazoer had die al voordat hij een wedstrijd gespeeld had hier. Penetra kwam binnen als een verlosser, nog zonder dat hij een wedstrijd gespeeld had. Mensen hadden namelijk het beeld van een harde Portugeze verdediger die het nodige gif kon brengen. Als hij vervolgens staat te schutteren hoor je niemand. Beukema had dat vorig jaar ook. Dat was een held en kon niks fout doen, terwijl Hatzidiakos van alles de schuld kreeg. Unfair, omdat het niet eerlijk is richting een speler en ook geen recht doet aan de prestaties.

Bazoer heeft gewoon een uitstekende eerste seizoenshelft gedraaid. Was de beste centrale verdediger, die dinsdag inderdaad geen goede pot speelde. Al werd hij ook niet geholpen door zijn ploeggenoten. Je zag hem een aantal keer indribbelen, om zich heen kijken, waarna niemand ook maar een poging deed aanspeelbaar te zijn. Wat vervolgens tot balverlies leidde. Vergeet ook niet dat hij in de eerste helft met een ultieme tackle nog de 0-1 voorkwam in die 2-tegen-1 situatie. Heeft hij over de hele wedstrijd een voldoende gescoord? Zeer zeker niet. Het was zwak. Maar dat gold voor nog tien veldspelers. Alleen apart dat er dan altijd dezelfde uit worden gepakt. Alhoewel, zo apart is dat inmiddels niet meer.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 18 jan 2024, 13:58 Bazoer heeft een prima eerste seizoenhelft gespeeld inderdaad


Maar zoals Kasius en Penetra tegen Quickboys leek me vooral pure onkunde, maar wat Bazoer af en toe aan het doen was leek meer op nonchelance/sabotage. Dat vond ik toch wel zorgwekkend.
Slecht was het wel, sabotage zeker niet. Anders was hij ook niet mee gesprint in die 2-tegen-1 situatie om (met succes) een goal te voorkomen in de tweede helft.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12616
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 18 jan 2024, 14:39 Mwah, dat valt wel mee hoor. Sommige spelers worden standaard anders beoordeeld dan anderen omdat het beeld van die spelers op voorhand al gevormd is. Zo'n Hatzidiakos had dat probleem ook. Het beeld van een zwakke verdediger was er, en dat is blijven hangen bij een deel de supporters en wordt altijd meegewogen. Martins Indi heeft zo'n stempel en Bazoer had die al voordat hij een wedstrijd gespeeld had hier. Penetra kwam binnen als een verlosser, nog zonder dat hij een wedstrijd gespeeld had. Mensen hadden namelijk het beeld van een harde Portugeze verdediger die het nodige gif kon brengen. Als hij vervolgens staat te schutteren hoor je niemand. Beukema had dat vorig jaar ook. Dat was een held en kon niks fout doen, terwijl Hatzidiakos van alles de schuld kreeg. Unfair, omdat het niet eerlijk is richting een speler en ook geen recht doet aan de prestaties.
Goed verwoord.
Helaas is het grootste deel van de wereld lui en formuleert lam uitspraken vanuit vooroordelen en intuitie en helpen zo de wereld steeds een beetje lelijker te maken
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 18 jan 2024, 14:39 Als hij vervolgens staat te schutteren hoor je niemand. Beukema had dat vorig jaar ook. Dat was een held en kon niks fout doen, terwijl Hatzidiakos van alles de schuld kreeg. Unfair, omdat het niet eerlijk is richting een speler en ook geen recht doet aan de prestaties.
Ongetwijfeld is er sprake van een oordeel of een vooroordeel. Of een reeds bestaand frame waar mensen niet meer uit kunnen durven.

Dat zie je nu bijvoorbeeld ook bij Clasie en Vindahl.

:wink:

Maar om on topic te komen en laat ik dan voor mezelf spreken: op Penetra ben ik óók kritisch geweest. Van hem verwacht ik echter wel minder dan van de ervaren Bazoer die al 8 jaar in de (sub)top meespeelt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16283
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 18 jan 2024, 14:45 Goed verwoord.
Helaas is het grootste deel van de wereld lui en formuleert lam uitspraken vanuit vooroordelen en intuitie en helpen zo de wereld steeds een beetje lelijker te maken
Vergeet papegaaien en luiheid niet mee te nemen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Even turven.....
AZ 4 Life schreef: 18 jan 2024, 14:39 Zo'n Hatzidiakos had dat probleem ook. Het beeld van een zwakke verdediger was er, en dat is blijven hangen bij een deel de supporters en wordt altijd meegewogen.
Zal dat niet gewoon zijn omdat hij een zwakke verdediger is/was?
Martins Indi heeft zo'n stempel en Bazoer had die al voordat hij een wedstrijd gespeeld had hier.
Niet waar. Bazoer is nooit gehaald als centrale verdediger/
Penetra kwam binnen als een verlosser, nog zonder dat hij een wedstrijd gespeeld had. Mensen hadden namelijk het beeld van een harde Portugeze verdediger die het nodige gif kon brengen. Als hij vervolgens staat te schutteren hoor je niemand.
Dat is niet waar. Check het forum van Penetra. Men was hoopvol toen hij binnenkwam. Na de ketsers (o.a. tegen Bas Dost) is dat wel degelijk benoemd.
Beukema had dat vorig jaar ook. Dat was een held en kon niks fout doen
Beukema kreeg in zijn topic voldoende kritiek.

Misschien dat er bij jezelf ook een behoorlijk bias leeft?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11196
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 18 jan 2024, 14:39 Beukema had dat vorig jaar ook. Dat was een held en kon niks fout doen, terwijl Hatzidiakos van alles de schuld kreeg. Unfair, omdat het niet eerlijk is richting een speler en ook geen recht doet aan de prestaties.
Welke prestaties? Cagliari stond stijf onderaan, en met Hatzidiakos op de bank staan ze inmiddels boven de streep. Kan er gewoon helemaal niets van.

Beukema trouwens idem dito bij Bologna. En die heeft hier in zijn eigen topic ook voldoende kritiek gehad.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Maakt een basisplaats voor Goed onvermijdelijk.

Lekker verkopen aan een zandbak club dat past bij zijn ambitie- en mentaliteitsniveau
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6627
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ging gewoon voor de 100e keer weer nonchalant in de fout op de eigen achterlijn. Belachelijk dat hij geen vrije trap en kaart tegen krijgt.

Enige pluspunt waren zijn goede corners. AZ is nog nooit zo gevaarlijk geweest in één wedstrijd uit hoekschoppen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2286
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 20 jan 2024, 23:31 Ging gewoon voor de 100e keer weer nonchalant in de fout op de eigen achterlijn. Belachelijk dat hij geen vrije trap en kaart tegen krijgt.

Enige pluspunt waren zijn goede corners. AZ is nog nooit zo gevaarlijk geweest in één wedstrijd uit hoekschoppen.
Was rood inderdaad. Zo stom dat hij die bal niet gewoon terugpasst op Rome.
In het begin van het seizoen deed hij het ook regelmatig, maar het ging altijd goed.
Na de eerste periode van heel goed spelen, lijkt de klad er inderdaad wat meer in te komen bij Bazoer.
Wat zonde is, want hij is veruit onze beste centrale verdediger als hij er zin in heeft.

Zijn (gebrek aan) koppend vermogen is echter wel zorgwekkend.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Zou toch mooi zijn als je voor Bazoer nog wat euro's kan beuren...

https://www.vi.nl/nieuws/buitenlandse-i ... oor-bazoer
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 24 jan 2024, 16:54 Zou toch mooi zijn als je voor Bazoer nog wat euro's kan beuren...

https://www.vi.nl/nieuws/buitenlandse-i ... oor-bazoer
Inderdaad, lekker laten gaan die jongen. Zit Goes en Penetra in de weg.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Ferry schreef: 24 jan 2024, 16:54 Zou toch mooi zijn als je voor Bazoer nog wat euro's kan beuren...

https://www.vi.nl/nieuws/buitenlandse-i ... oor-bazoer
Vind ik niet.
Verzwakking van een toch al matig team en in potentie een van de betere voetballers die er op dit moment rondloopt.
Ook al speelt hij de laatste tijd zwak. Maar wie niet.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2286
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bertje schreef: 24 jan 2024, 16:59 Vind ik niet.
Verzwakking van een toch al matig team en in potentie een van de betere voetballers die er op dit moment rondloopt.
Ook al speelt hij de laatste tijd zwak. Maar wie niet.
Helemaal eens.
Veruit onze beste CV als hij in vorm is.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SchoorlAZ schreef: 24 jan 2024, 17:14 Helemaal eens.
Veruit onze beste CV als hij in vorm is.
Beleidsmatig is hij daar niet voor gehaald en is hij een groot verdiener met een Goed of Penetra in vorm ga je er niet super veel op achteruit. Geld pakken en een goede 10 of linksbuiten lijkt mij eerder iets wat dit team nodig heeft. Als de salarisruimte van Bazoer daar aan bij kan dragen lekker doen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12616
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Bertje schreef: 24 jan 2024, 16:59 Vind ik niet.
Verzwakking van een toch al matig team en in potentie een van de betere voetballers die er op dit moment rondloopt.
Ook al speelt hij de laatste tijd zwak. Maar wie niet.
Inderdaad. Hij heeft begin dit seizoen best indruk gemaakt met zijn effectieve soepele spel (en dus potentieel)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 24 jan 2024, 17:14 Helemaal eens.
Veruit onze beste CV als hij in vorm is.
mmh. een cv die totaal niet kan koppen is vragen om problemen en die hebben we genoeg gehad als een tegenstander een beetje hoge ballen in de pot gooit.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bertje schreef: 24 jan 2024, 16:59 Vind ik niet. Verzwakking van een toch al matig team en in potentie een van de betere voetballers die er op dit moment rondloopt.
Ook al speelt hij de laatste tijd zwak. Maar wie niet.
Bazoer is inmiddels 27 en geen wereldwonder als centrale verdediger. Kijkend naar het grotere plaatje zou het mooi zijn als je nog wat centen voor hem kan krijgen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9201
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben er van overtuigd dat je op jongens als de Wit en Bazoer nu maar de centen moet pakken die je er voor krijgt.

Voor de Wit kun je nog doorselecteren en is het bedrag behoorlijk hoog. Voor centraal achterin hebben we in ieder geval Penetra, Goes en Dekker. Daar mag nog wel iemand bij, want ik wil niet meer terugvallen op BMI. Maar Bazoer is voor mij altijd 'net niet' geweest. Hij is in ieder geval niet in de buurt gekomen van zijn zogenaamde potentie als basisklant voor oranje.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 24 jan 2024, 19:58 Maar Bazoer is voor mij altijd 'net niet' geweest. Hij is in ieder geval niet in de buurt gekomen van zijn zogenaamde potentie als basisklant voor oranje.
Ik ben er ook niet erg van overtuigd. En hij is waarschijnlijk ook grootverdiener binnen de selectie.
Plaats reactie