Mees de Wit (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 27 feb 2024, 19:48 Verkoop maar en haal een concurrent voor Wolfe. Eentje die sowieso wel fit is… als die ook nog eens beter is dan Wolfe helemaal kassa. Wijndal gratis terughalen? :wink:
Wijndal heeft recentelijk bij wijze van spreken verklaard altijd al in een ajax pyama te hebben geslapen. Die mag lekker blijven waar ie is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 27 feb 2024, 17:34 Stelling is geponeerd door de AZalerts podcast in ieder geval.


Ik waag het te betwijfelen, het is allemaal gebaseerd op gebakken lucht.
Okay niet helemaal gebakken lucht, maar de beste gozert is 25 wordt dit jaar 26 en kan alleen één goed seizoen PEC op zijn CV overleggen en dan heb je het ook wel gehad met de profervaring van Mees de Wit behoudens die paar partijtjes dat hij mocht invallen. Dat hij geen wedstrijdritme heeft kan er ook door komen dat hij als 26 jarige welgeteld 68 profwedstrijden heeft gespeeld en daarvan is de bulk 37 wedstrijden voor AZ waarbij hij vooral inval potjes gehad heeft. Ik wil het in minuten niet eens gaan natellen dit keer, dat wordt vast nog meer huilen. Ter vergelijking: een Pantelis Hatzidiakos is één jaar en een paar maanden ouder en zit boven de 220 wedstrijden en dan tel ik die 50 bij Jong AZ niet eens mee. De relatief laatbloeiende Sam Beukema is bijna een jaar jonger en komt uit op 179 wedstrijden. De beste knul komt dus honderd(en) wedstrijden tekort voor het speelritme op zijn leeftijd.


Het is eigenlijk van de zotte dat er spelers bij AZ kunnen binnenkomen die ouder zijn dan 23-24 en nog géén 75-100 wedstrijden in het profvoetbal achter hun naam hadden staan, Mees de Wit haalde de 50 niet eens, ook als ik Jong ajax meetel.
Kan die beste jongen niks aan doen en moet je Max Huiberts aanrekenen die hem én gekocht heeft én er veel te veel geld aan besteed heeft. Kun je deze jongen vervangen door transfervrij Gijs Smal binnen te hengelen en nog iets op Mees de Wit te verdienen dan ga je er flink op vooruit.
De Wit is een aantal keer langdurig geblesseerd geweest. Je hebt in het voetbal genoeg laatbloeiers, dat hij op deze leeftijd eerst achter een Kerkez kwam te zitten en daarna veel al geblesseerd is geweest helpt niet. Toch pleit ik er voor dat hij bij een vaste basisplaats een belangrijke kracht in dit elftal had geweest met zijn aanvallende drive, voetballend en scorend vermogen.

Heeft de laatste twee seizoenen in ongeveer 38 wedstrijden iets van 7 goals gemaakt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 27 feb 2024, 17:34 Stelling is geponeerd door de AZalerts podcast in ieder geval.


Ik waag het te betwijfelen, het is allemaal gebaseerd op gebakken lucht.
Okay niet helemaal gebakken lucht, maar de beste gozert is 25 wordt dit jaar 26 en kan alleen één goed seizoen PEC op zijn CV overleggen en dan heb je het ook wel gehad met de profervaring van Mees de Wit behoudens die paar partijtjes dat hij mocht invallen. Dat hij geen wedstrijdritme heeft kan er ook door komen dat hij als 26 jarige welgeteld 68 profwedstrijden heeft gespeeld en daarvan is de bulk 37 wedstrijden voor AZ waarbij hij vooral inval potjes gehad heeft. Ik wil het in minuten niet eens gaan natellen dit keer, dat wordt vast nog meer huilen. Ter vergelijking: een Pantelis Hatzidiakos is één jaar en een paar maanden ouder en zit boven de 220 wedstrijden en dan tel ik die 50 bij Jong AZ niet eens mee. De relatief laatbloeiende Sam Beukema is bijna een jaar jonger en komt uit op 179 wedstrijden. De beste knul komt dus honderd(en) wedstrijden tekort voor het speelritme op zijn leeftijd.


Het is eigenlijk van de zotte dat er spelers bij AZ kunnen binnenkomen die ouder zijn dan 23-24 en nog géén 75-100 wedstrijden in het profvoetbal achter hun naam hadden staan, Mees de Wit haalde de 50 niet eens, ook als ik Jong ajax meetel.
Kan die beste jongen niks aan doen en moet je Max Huiberts aanrekenen die hem én gekocht heeft én er veel te veel geld aan besteed heeft. Kun je deze jongen vervangen door transfervrij Gijs Smal binnen te hengelen en nog iets op Mees de Wit te verdienen dan ga je er flink op vooruit.
De conclusie is dus dat Mees de Wit een bagger zaakwaarnemer heeft.
Dat is deze: https://pure-sports.nl/ (under construction) met Menno Nico Groenveld, Boateng Giorgio, Enrico Comvalius en Ouanis Akachar
Die makelaar heeft 57 spelers in zijn portefeuille (opvallend veel trouwens met een dubbele nationaliteit), waarvan Mees de 7e hoogste marktwaarde heeft.
Misschien switchen naar een betere?
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 27 feb 2024, 17:34 Kun je deze jongen vervangen door transfervrij Gijs Smal binnen te hengelen
Er is los van wat - mogelijk - geld toch geen reden meer voor Smal om over te stappen?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 27 feb 2024, 23:11 De Wit is een aantal keer langdurig geblesseerd geweest. Je hebt in het voetbal genoeg laatbloeiers, dat hij op deze leeftijd eerst achter een Kerkez kwam te zitten en daarna veel al geblesseerd is geweest helpt niet. Toch pleit ik er voor dat hij bij een vaste basisplaats een belangrijke kracht in dit elftal had geweest met zijn aanvallende drive, voetballend en scorend vermogen.

Heeft de laatste twee seizoenen in ongeveer 38 wedstrijden iets van 7 goals gemaakt.
Witry heeft ook een seizoen voor hij bij AZ kwam veel gescoord. Dat zegt niet heel veel.
Doelpunten lijken mij ook niet de beste graadmeter voor een back.

Je mag er best in blijven geloven hoor, dit is wel een geval waar de cijfers er niet om liegen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 28 feb 2024, 18:36 Witry heeft ook een seizoen voor hij bij AZ kwam veel gescoord. Dat zegt niet heel veel.
Doelpunten lijken mij ook niet de beste graadmeter voor een back.

Je mag er best in blijven geloven hoor, dit is wel een geval waar de cijfers er niet om liegen.
Witry is ook redelijk gelijkwaardig aan Wolfe.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 28 feb 2024, 20:03 Witry is ook redelijk gelijkwaardig aan Wolfe.
Doe je Wolfe te kort mee. Wolfe heeft wel inzet, drive en een goede mentaliteit met natuurlijk voetballende tekortkomingen. Dat laatste is niet raar want hij komt uit de tweede divisie van Noorwegen. Witry was een slappe zak maar met een goede trap. Witry is eerder de mindere uitvoering van Sugawara.

Mbt Mees, lekker weg doen. Al zou je een willekeurige linksback oppakken bij een eredivisie club ga je er nog op vooruit. Smal? El Karouani? (Vorig jaar transfervrij) of zelfs Kuipers van eagles. Hoop dat AZ hoger mikt dan deze spelers maar alles is al snel beter dan Mees. Of fitheid wat ook een kwaliteit is….
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 28 feb 2024, 06:46 Er is los van wat - mogelijk - geld toch geen reden meer voor Smal om over te stappen?
De cijfers liegen er zeker niet om, hele goede statistieken. Scoorde er toen twee tegen AZ zelfs, kopgoals ook nog. Doelpunten en mensen die een corner kunnen binnenwerken, zijn twee dingen die hier heel ongebruikelijk zijn.

Hoezo zijn doelpunten geen goede graadmeter voor een back? Doelpunten zijn voor iedere positie op de keeper na een goede graadmeter, zeker bij backs in het moderne voetbal zijn aanvallende kwaliteiten een belangrijke graadmeter. Het zijn ook geen lompe doelpunten zoals bij Witry een zondagschot in de kruising vloog. Daarnaast heeft deze jongen toen tegen ajax laten zien waar hij toe in staat is, dat is een piek die vele malen hoger ligt dan Moller Wolffe zijn beste dag tot nu toe. Je merkt dat deze jongen nog nooit een reeks van meerdere wedstrijden heeft gespeeld en dat hij er daarom niet lekker in komt, maar dat hij voetballend veel meer kwaliteiten heeft dan Wolffe daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Jammer dat AZ wederom voor een blinde draver kiest..
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 29 feb 2024, 09:31 De cijfers liegen er zeker niet om, hele goede statistieken. Scoorde er toen twee tegen AZ zelfs, kopgoals ook nog. Doelpunten en mensen die een corner kunnen binnenwerken, zijn twee dingen die hier heel ongebruikelijk zijn.

Hoezo zijn doelpunten geen goede graadmeter voor een back? Doelpunten zijn voor iedere positie op de keeper na een goede graadmeter, zeker bij backs in het moderne voetbal zijn aanvallende kwaliteiten een belangrijke graadmeter. Het zijn ook geen lompe doelpunten zoals bij Witry een zondagschot in de kruising vloog. Daarnaast heeft deze jongen toen tegen ajax laten zien waar hij toe in staat is, dat is een piek die vele malen hoger ligt dan Moller Wolffe zijn beste dag tot nu toe. Je merkt dat deze jongen nog nooit een reeks van meerdere wedstrijden heeft gespeeld en dat hij er daarom niet lekker in komt, maar dat hij voetballend veel meer kwaliteiten heeft dan Wolffe daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Jammer dat AZ wederom voor een blinde draver kiest..
Volgens mij lees je mijn vraag niet goed. Of heb ik die niet goed geformuleerd.

Plat gezegd: ik begrijp wel waarom AZ voor een Smal kiest.

Maar waarom zou Smal voor AZ kiezen (los van wat geld)?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 29 feb 2024, 10:08 Volgens mij lees je mijn vraag niet goed. Of heb ik die niet goed geformuleerd.

Plat gezegd: ik begrijp wel waarom AZ voor een Smal kiest.

Maar waarom zou Smal voor AZ kiezen (los van wat geld)?
Ik heb perongeluk op de verkeerde gereageerd zie ik. Maar nu ik toch ben denk ik ook dat AZ helemaal niet voor Smal gaat kiezen, sterker nog zij vinden waarschijnlijk dat zij goed bezet zijn met Moller Wolffe en Esteves voor de positie. Dit is hoe zij het het liefste zien, vaste basisspeler met daarachter een jongere speler die langzaam aan naar basisniveau kan groeien.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 555
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Wildcat schreef: 29 feb 2024, 11:23 Ik heb perongeluk op de verkeerde gereageerd zie ik. Maar nu ik toch ben denk ik ook dat AZ helemaal niet voor Smal gaat kiezen, sterker nog zij vinden waarschijnlijk dat zij goed bezet zijn met Moller Wolffe en Esteves voor de positie. Dit is hoe zij het het liefste zien, vaste basisspeler met daarachter een jongere speler die langzaam aan naar basisniveau kan groeien.
Je weet dat Esteves een rechtsback is? Die puur uit armoe op links speelde tegen Quick Boys. Zelfde geldt voor Kasius die daar moest spelen vanwege blessures.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Love AZ Til I Die! schreef: 29 feb 2024, 11:45 Je weet dat Esteves een rechtsback is? Die puur uit armoe op links speelde tegen Quick Boys. Zelfde geldt voor Kasius die daar moest spelen vanwege blessures.
En Witry en zelfs Thijs Oosting. Best sneue bedoeling allemaal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 29 feb 2024, 11:47 En Witry en zelfs Thijs Oosting. Best sneue bedoeling allemaal.
Fedde de Jong heeft er gespeeld, Ouwejan is dan uitgegroeid tot een linksback maar was aanvankelijk ook gewoon een middenvelder.

Het is de 'doe-maar-wat' of 'volslagen succes' positie van AZ de afgelopen jaren. Waar spelers als Poulsen, Haps en Kerkez zeker uitblinkers waren, zit er ook echt opvallend veel gekloot met jonge spelers door de staf op die positie tussendoor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 01 mar 2024, 10:52 Waar spelers als Poulsen, Haps en Kerkez zeker uitblinkers waren, zit er ook echt opvallend veel gekloot met jonge spelers door de staf op die positie tussendoor.
Vergeet Wijndal niet.

Volgens mij zijn Haps en Poulsen trouwens ook begonnen als linksbuiten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 01 mar 2024, 11:01 Vergeet Wijndal niet.

Volgens mij zijn Haps en Poulsen trouwens ook begonnen als linksbuiten.
Ik zag hem even niet in zijn ajax pyama. maar je hebt gelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie