Jong AZ 2022-2023

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 07 apr 2023, 20:01 Helaas laat Jong het een beetje afweten de laatste tijd in de KKD.
Nu weer verlies tegen Almere. Geen schande overigens, maar wel jammer.
17 februari was de laatste overwinning…….Jammer.
Het is ook wel weer complete kermis qua wie er speelt. Er was laatst ergens een statistiek dat jaz in 250 wedstrijd 240 opstellingen heeft gehad ofzo. Daar kan je als Martens zijnde ook helemaal niets mee. Helemaal nu je in de fase zit waar alle focus op de youth league en AZ1 ligt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Meerdink op dreef ofja op schot :wink: .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 17 apr 2023, 21:35 Meerdink op dreef ofja op schot :wink: .
Ia al bekend wat hij gaat doen deze week? Zal toch wel mee gaan naar Nyon ?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 17 apr 2023, 22:16 Ia al bekend wat hij gaat doen deze week? Zal toch wel mee gaan naar Nyon ?
Die zit op de bank tegen Anderlecht en gaat daarna meteen door naar Nyon, dacht ik begrepen te hebben?
Laatst gewijzigd door FugAZi op 18 apr 2023, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

10 uurtjes karren 's nachts lijkt me niet heel bevorderlijk. Dit lijkt me logischer:

Afbeelding

Edit: die eerste dan, de wedstrijd is natuurlijk vervroegd naar 13:00 uur.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Sierksma mag het volgend seizoen gaan laten zien bij Jong. Logische keuze gezien zijn prestaties bij O18. Hopelijk trekt hij de lijn door.

Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Perry schreef: 18 apr 2023, 07:21 10 uurtjes karren 's nachts lijkt me niet heel bevorderlijk. Dit lijkt me logischer:

Afbeelding

Edit: die eerste dan, de wedstrijd is natuurlijk vervroegd naar 13:00 uur.
Dan zal hij wel slapen in een hotel op Schiphol. Laten we hopen dat hij donderdagavond niet nodig zal zijn. Stel je voor dat hij er in de 75e minuut in komt en een verlenging moet spelen. Dan zijn ze rond 23.30 uur klaar en zit hij zo vol adrenaline dat er van slapen voorlopig nog niks terecht komt.
Het vertrouwen in Barassi is kennelijk niet zo groot.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Perry schreef: 18 apr 2023, 08:54 Sierksma mag het volgend seizoen gaan laten zien bij Jong. Logische keuze gezien zijn prestaties bij O18. Hopelijk trekt hij de lijn door.

Ja, heel logisch. Lijkt me goed! Maar wat gaat Maarten doen?
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 18 apr 2023, 10:58 Ja, heel logisch. Lijkt me goed! Maar wat gaat Maarten doen?
Kan je assistent zijn van een assistent-trainer?
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZA'dam schreef: 18 apr 2023, 10:36 Dan zal hij wel slapen in een hotel op Schiphol. Laten we hopen dat hij donderdagavond niet nodig zal zijn. Stel je voor dat hij er in de 75e minuut in komt en een verlenging moet spelen. Dan zijn ze rond 23.30 uur klaar en zit hij zo vol adrenaline dat er van slapen voorlopig nog niks terecht komt.
Het vertrouwen in Barassi is kennelijk niet zo groot.
Dat is wel een hele lange verlenging :lol:

We beginnen 18:45 al, donderdag. Dat scheelt dan weer.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 18 apr 2023, 11:01 Kan je assistent zijn van een assistent-trainer?
Dit nieuwsbericht klopt niet. Sierksma vervangt Jansen als trainer van de hoofdmacht en krijgt Martens als assistent.







Toch? [-o<
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Perry schreef: 18 apr 2023, 08:54 Sierksma mag het volgend seizoen gaan laten zien bij Jong. Logische keuze gezien zijn prestaties bij O18. Hopelijk trekt hij de lijn door.

Logische keus.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Perry schreef: 18 apr 2023, 11:14 Dat is wel een hele lange verlenging :lol:

We beginnen 18:45 al, donderdag. Dat scheelt dan weer.
Fuck! Goed dat je dat zegt.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 18 apr 2023, 06:07 Die zit op de bank tegen Anderlecht en gaat daarna meteen door naar Nyon, dacht ik begrepen te hebben?
Goes ook ?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 18 apr 2023, 06:07 Die zit op de bank tegen Anderlecht en gaat daarna meteen door naar Nyon, dacht ik begrepen te hebben?
Ik had begrepen dat ze spelers niet binnen 24 uur 2x op het wedstrijdformulier mogen zetten
Dus als Mexx (en Wouter / Maxim idem) donderdag bankt tegen Anderlecht mag je bij O18 niet meer meedoen.
Als regels anders zijn hoor ik het graag
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 18 apr 2023, 15:27 Ik had begrepen dat ze spelers niet binnen 24 uur 2x op het wedstrijdformulier mogen zetten
Dus als Mexx (en Wouter / Maxim idem) donderdag bankt tegen Anderlecht mag je bij O18 niet meer meedoen.
Als regels anders zijn hoor ik het graag
Oh echt wat zou dat een bekrompen regel zijn.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 18 apr 2023, 15:12Goes ook ?
Ik heb net de NHD podcast geluisterd en zijn net zo aan het gissen als wij. Ik denk dat ik de optie ergens heb gelezen of gehoord in het interview met Mexx na zijn debuut.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 18 apr 2023, 16:45 Ik heb net de NHD podcast geluisterd en zijn net zo aan het gissen als wij. Ik denk dat ik de optie ergens heb gelezen of gehoord in het interview met Mexx na zijn debuut.
Ik heb het idee dat Goes niet eens ingeschreven is. Meerdink wel natuurlijk
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1827
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ wil vrijdag met het sterkst mogelijke jeugdteam aantreden in de halve finale van de Youth League. Daarom liggen de vliegtickets voor Wouter Goes en Mexx Meerdink al klaar. Zij zitten eerst donderdagavond nog bij de selectie voor AZ-Anderlecht, maar vliegen vrijdagochtend naar Zwitserland - als alles volgens plan verloopt. ,,Het kan een rare week worden, ja.’’

Met grote belangstelling zullen de jeugdspelers van AZ donderdagavond in hun hotel in Genève kijken naar AZ-Anderlecht. Het verloop van die wedstrijd bepaalt namelijk of Goes en Meerdink vrijdag met AZ onder 19 in de Youth League mee kunnen doen.

Goes (18) en Meerdink (19) zitten donderdag bij de wedstrijdselectie van AZ tegen Anderlecht, maar behoren dit seizoen ook tot de jeugdselectie die meedoet aan de Youth League, de jeugdversie van de Champions League.

Centrale verdediger Goes deed in de eerste ronden nog mee, maar moest in februari opeens in het eerste elftal opdraven vanwege een groot aantal blessures in de A-selectie. Hij miste daardoor de recente duels met het jeugdteam. Spits Meerdink draait al het hele seizoen mee in de Youth League, maar ook hij is inmiddels een vaste klant bij het eerste elftal.

Speelgerechtigd

Als Goes donderdagavond tegen Anderlecht invalt, is hij niet meer speelgerechtigd voor de Youth League. Hij heeft dan te vaak meegedaan in de Conference League (drie keer) om nog met het jeugdteam mee te mogen doen. Meerdink loopt dat risico niet: ook als hij tegen Anderlecht minuten maakt, is hij nog speelgerechtigd. Maar mocht hij tegen Anderlecht een helft of zelfs langer meedoen, dan is natuurlijk wel de vraag hoe lang hij de volgende dag nog kan spelen.

Afwachten dus voor Jan Sierksma, de trainer van AZ onder 19. Hij weet pas donderdagavond laat welk elftal hij vrijdag in Genève kan opstellen. ,,Er zijn drie scenario’s. Het kan zijn dat Wouter en Mexx allebei komen, het kan zijn dat een van de twee komt en het kan zijn dat ze allebei níet komen’’, zegt Sierksma.

,,Lastig voor onze voorbereiding? Dat valt wel mee. We hebben dit seizoen al vaker moeten omgaan met veranderingen en we hebben continu laten zien dat we dat konden opvangen. In het begin van het seizoen was Wouter Goes bij ons, maar in de afgelopen drie ronden moesten we hem missen. Zo zijn er vaker wisselingen geweest.’’

Omdat AZ heel veel waarde hecht aan de Youth League, wil de club er met het sterkst mogelijke elftal aantreden. Met Goes en Meerdink dus, want het mag duidelijk zijn dat zij het elftal sterker maken. Goes heeft in februari en maart laten zien het niveau van het eerste elftal aan te kunnen en Meerdink is in de Youth League van de buitencategorie. Hij maakte zes doelpunten tegen Eintracht Frankfurt, Barcelona en Real Madrid.

Last-minute

Vandaar dat AZ alle voorbereidingen heeft getroffen voor een last-minute vertrek van de twee naar Zwitserland. Ze zullen donderdagavond na AZ-Anderlecht naar een hotel bij Schiphol gaan om daar te overnachten en dan de volgende ochtend rond half acht in een vliegtuig stappen. Dan zijn ze op tijd om aan te haken bij AZ onder 19, dat om 13.00 uur aftrapt tegen Sporting Lissabon.

,,Het kan een rare week worden, ja’’, zegt Goes, die maandagavond net als Meerdink met Jong AZ speelde. ,,Maar met vrijdag hou ik nu nog geen rekening. Ik focus me volledig op de wedstrijd van donderdag tegen Anderlecht. Die is nu het allerbelangrijkst. We willen naar de halve finale van de Conference League. Pas daarna kijk ik naar vrijdag.’’
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Conclusie: Goes is beter dan Hatzidiakos en Beukema. Maar ze houden hem bij voorkeur op de bank voor de Yourh League. Weten we dat ook weer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten