AZ-FC Twente (zo 13 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Je zult maar kaartjes hebben.......
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2022, 19:32 Voordat alle peilen weer richting Panta gaan. Reijnders, Evjen, Koopmeiners en deWit nemen geen enkele verantwoordelijkheid om vooruit te voetballen en passen werkelijk alles terug naar t centrale duo. Onder het mom van zoek het maar uit, doe jij maar wat. Dat Panta vervolgens kansloze ballen vooruit gaan spelen is een gevolg daarvan. Maar mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is zullen wel weer concluderen dat t allemaal spaak loopt bij hem.



AZ wil heel graag, maar kan het gewoon niet.
Vind Reijnders wel gedurfd spelen. Net zoals de Wit. Vooral Evjen en Wijndal draaien meteen terug als ze de bal krijgen.

Dat gezegd hebbende, terwijl ik dit typ maait Panta een bal over de zijlijn die voor Wijndal bedoelt was. Zonder druk.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Het middenveld staat zo klote. Niemand die een bal vooruit durft te spelen. Totaal geen grip op de wedstrijd. Karlsson en Evjen doen ook helemaal niks voor AZ.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 13 mar 2022, 19:40 Vind Reijnders wel gedurfd spelen. Net zoals de Wit. Vooral Evjen en Wijndal draaien meteen terug als ze de bal krijgen.

Dat gezegd hebbende, terwijl ik dit typ maait Panta een bal over de zijlijn die voor Wijndal bedoelt was. Zonder druk.
BMI zit in het zelfde schuitje maar die gaat beter met die situaties om. Daarom heeft iedereen het over Panta, dus kijk zelf aub verder dan je neus lang is.
Zojuist maakt ie weer een gare actie. En voor Panta is trouwens een goede/betere vervanger aanwezig, dat helpt ook.
Laatst gewijzigd door Wildcat op 13 mar 2022, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Veel gewonnen wedstrijden de laatste maanden of niet.. ik zie een visieloze ploeg met nog 9 (?) wedstrijden te gaan niet weet wat te doen. Na 3/4 van de competitie hebben we werkelijk geen idee hoe we de bal in vijandelijk doel willen gaan krijgen. Dat vind ik serieus heel erg om te zien.
Laatst gewijzigd door Denniz op 13 mar 2022, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1421
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Tactisch weer ver onder de maat. Wat een bar slecht niveau.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

En ik maar denken dat voetbal vermaak hoort te zijn

0 schoten op doel, om je kapot te schamen

Twente had trouwens rood moeten hebben
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2022, 19:32 Voordat alle peilen weer richting Panta gaan. Reijnders, Evjen, Koopmeiners en deWit nemen geen enkele verantwoordelijkheid om vooruit te voetballen en passen werkelijk alles terug naar t centrale duo. Onder het mom van zoek het maar uit, doe jij maar wat. Dat Panta vervolgens kansloze ballen vooruit gaan spelen is een gevolg daarvan. Maar mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is zullen wel weer concluderen dat t allemaal spaak loopt bij hem.



AZ wil heel graag, maar kan het gewoon niet.
BMI zit in het zelfde schuitje maar die gaat beter met die situaties om. Daarom heeft iedereen het over Panta, dus kijk zelf aub verder dan je neus lang is.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

De tegenstanders van AZ hoeven de bus niet meer voor het stadion te parkeren.
Ze mogen hem op het veld neerzetten voortaan.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1360
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Zit door ziekte noodgedwongen thuis te kijken. Man, man wat is het slecht. Er zit totaal geen idee achter het aanvalsspel. Er moet wat harder gelopen worden door het middenveld in balbezit om aanspeelbaar te zijn.
Koopmeiners verstopt zich steeds achter een van de Twente spelers wanneer hij zich eigenlijk vrij zou moeten lopen. Evjen moet ook sneller spelen en doorbewegen, te veel balverliefd.
Misschien kan Jansen de puntjes op de I zetten in de rust.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Clasie, Sowah? Zal Aboukhlal wel weer worden
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1828
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Het duo Koopmeiners- Reijnders is veel te licht.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Alle tweede ballen voor blauw. He-le-maal niets gecreëerd. Twente de bovenliggende partij, Weer veel achteruit voetballen. Zelfs Karlsson gaat 3 keer helemaal de mist in met voorzetten. Het zou een wonder zijn als AZ deze weet te winnen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ biedt Twente goed weerstand
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mag ik even wat aandacht voor onze captain, Owen Wijndal? Hij speelt nu alweer een hele tijd redelijk ondermaats en vertikt het óók deze wedstrijd weer om met zijn man mee te lopen.
Wijndal is toch juist altijd de speler met gif en passie? Ik zie daar laatste tijd weinig van terug. Het is meer vedettegedrag.

Daarnaast vind ik Reijnders wel goed spelen zeg. Heel sterk. Enige speler met echt drang naar voren en dynamiek. Hij loopt ook aanzienlijk meer deze wedstrijd. Ook de Wit zeker een voldoende, die probeert duidelijk het team op sleeptouw te nemen.

Met Evjen heb ik het denk ik wel gezien op rechtsbuiten. Brengt zo weinig dat we onze hele rechteraanval onschadelijk maken. Gudmundsson daar was duidelijk nog een betere keuze. Aangezien we geen rechtsbuiten hebben gehaald, is de keuze daar ook een lastige voor Jansen. Heel erg slecht gehandeld van Max. Evjen op middenveld zou ik nog wel is willen zien.

Pavlidis mag er wat mij betreft ook wel uit in de rust (of natuurlijk de 60e minuut) voor Aboukhlal. Die maakt wel is een goal en breekt de wedstrijd meer open met zijn snelheid. Daarnaast jaagde hij de laatste wedstrijd ook al meer. Wat ik niet eerder van hem (veelal) gezien heb.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 13 mar 2022, 19:47 BMI zit in het zelfde schuitje maar die gaat beter met die situaties om. Daarom heeft iedereen het over Panta, dus kijk zelf aub verder dan je neus lang is.
Kan wel zijn, daarom zeg ik "niet alle pijlen op Panta". Ik zie ook wel dat hij die bal telkens verspeelt. Maar alleen hem als zondebok neerzetten slaat nergens op.

AZ is al weken, zo niet maanden, aanvallend zo onmachtig dat een uitgespeelde aanval eigenlijk teveel gevraagd is. 90% van de goals komt voor uit lange ballen die goed vallen, fouten van de tegenstander, penaltys of een afstandschot van Karlsson. Ik kan me er niet eens echt meer over opwinden. Ze willen graag, maar kunnen gewoon echt niet beter. Wie heeft er naast Karlsson dit seizoen laten zien over een beslissende actie of pass te beschikken? Hooguit een voorzet van een van de backs.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Aboukhlal erin…. We gaan in ieder geval dus schoten op doel zien, desnoods van eigen helft.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Peter, jongen, wat doe je nu?
we can come an end
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Dit is dus waarom ik me erger aan dat gepingel in de eigen 16 meter.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2022, 19:54 Kan wel zijn, daarom zeg ik "niet alle pijlen op Panta". Ik zie ook wel dat hij die bal telkens verspeelt. Maar alleen hem als zondebok neerzetten slaat nergens op.

AZ is al weken, zo niet maanden, aanvallend zo onmachtig dat een uitgespeelde aanval eigenlijk teveel gevraagd is. 90% van de goals komt voor uit lange ballen die goed vallen, fouten van de tegenstander, penaltys of een afstandschot van Karlsson. Ik kan me er niet eens echt meer over opwinden. Ze willen graag, maar kunnen gewoon echt niet beter. Wie heeft er naast Karlsson dit seizoen laten zien over een beslissende actie of pass te beschikken? Hooguit een voorzet van een van de backs.
Een ploeg zonder diepgang. Met allemaal spelers die in de bal komen. Een tegenstander met een beetje niveau houdt dan makkelijk de boel dicht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie