Yusuf Barasi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 24 okt 2022, 00:14 Ik vermoed dat dat vooral kwam door hun defensieve omzetting, nog even voordat Bazoer erin kwam. Dat knappe schot uit het niets van Bazoer vanuit de 16 met rug naar de goal, dat was een soort gevaar dat we eigenlijk de hele wedstrijd niet of nauwelijks gezien hadden. Ook zag ik 'm een paar keer goed het spel verplaatsen, wat ik juist erg matig vond in de andere wedstrijden van hem. Alleen, het was niet genoeg. Het verschil maakt Bazoer iig (nog) niet.
Nee nog duidelijk nog niet zijn weg gevonden hier. Ik geloof wel dat hij dat uiteindelijk voor elkaar gaat krijgen want voetballen kan hij wel. De afstemming tussen hem en het de rest van het team kan nog wel wat werk gebruiken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10221
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 23 okt 2022, 13:41 Veel minuten gemaakt en helemaal niks toegevoegd. Kaatst prima, maar komt handelingssnelheid en finesse voor de goal te kort voor het grote werk. In de winterstop graag verhuren en hopen dat ie zich nog ontwikkelt.
Je kan zo'n jongen toch niet afrekenen op zo'n wedstrijd?

Moet je koud invallen in een fietsenstalling bij een 2-0 achterstand ...
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 24 okt 2022, 05:31 Je kan zo'n jongen toch niet afrekenen op zo'n wedstrijd?

Moet je koud invallen in een fietsenstalling bij een 2-0 achterstand ...
Ik 'reken af' op een wedstrijd of 10 die ik nu van hem in AZ1 gezien heb, via invalbeurten, en hij weinig tot niks toevoegde aan het spel. Laat staan aan het scoreverloop (wat toch zijn functie is als spits). Ik vind zijn bijdrage heel pover. Dan liever een seizoen elders ervaring opdoen, dan bij ons zijn spaarzame minuten verprutsen met weinig inbreng.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 24 okt 2022, 11:09 Ik 'reken af' op een wedstrijd of 10 die ik nu van hem in AZ1 gezien heb, via invalbeurten, en hij weinig tot niks toevoegde aan het spel. Laat staan aan het scoreverloop (wat toch zijn functie is als spits). Ik vind zijn bijdrage heel pover. Dan liever een seizoen elders ervaring opdoen, dan bij ons zijn spaarzame minuten verprutsen met weinig inbreng.
Het alternatief was zelfs slechter. Ik vond hem wel goede dingen doen, liet zich ook uit de punt zakken en was betrokken bij goede combinaties. Het iets meer snelheid hebben dan Pavlidis en Odgaard vind ik wel een plus. Excelsior had het gewoon goed dicht getimmerd en het was over de hele linie wat ongelukkig qua afronding.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 24 okt 2022, 12:33 Excelsior had het gewoon goed dicht getimmerd en het was over de hele linie wat ongelukkig qua afronding.
Maar dus ook al die andere teams waartegen Barasi gespeeld heeft? Zou niet een (huidige) tekortkoming van hem kunnen zijn?
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

FugAZi schreef: 24 okt 2022, 12:33 Het alternatief was zelfs slechter. Ik vond hem wel goede dingen doen, liet zich ook uit de punt zakken en was betrokken bij goede combinaties. Het iets meer snelheid hebben dan Pavlidis en Odgaard vind ik wel een plus. Excelsior had het gewoon goed dicht getimmerd en het was over de hele linie wat ongelukkig qua afronding.
Barasi was geen dissonant qua inzet e.d. Maar hij is nog veel te licht voor dit werk. Zeker als wij de tegenstander moeten gaan breken bij een achterstand. Daarbij werd ie ingebracht als spits om voorin goals te maken. Het uitzakken vond ik juist een slechte zaak. We konden al zo weinig in de 16 van Excelsior betekenen als dan de enige spits ook nog eens aan de zijkanten of op het middenveld gaat lopen wie moet er dan in scoringspositie komen?

Leuk dat AZ als opleidingsclub eigen talenten speelminuten wilt geven. Kan AZ ook weer mee pronken. Maar het moet niet door schieten. Barasi heeft veel speelminuten nodig bij een club uit het rechterrijtje om sterker te worden. Probleem is alleen dat er weinig clubs zijn die nog jonge spelers willen huren. Nu zitten hij, De Jong, Buurmeester, Griffith en Koopmeiners op de bank, maar voor het grote werk bij AZ zijn zij nog te licht en krijgen daardoor ook heel weinig speelminuten. Deze spelers worden daar niet beter van.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6561
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Barasi weer op de korrel van Turkse clubs.

https://www.90min.com/tr/posts/hollanda ... gmmmjkm6ew

Via google translate:
Fenerbahçe begon te werken om Yusuf Barasi, die voor AZ Alkmar speelt, aan zijn selectie toe te voegen. De voetballer groeide op in Nederland, net als Ferdi Kadıoğlu.
Fenerbahçe-voorzitter Ali Koç maakte zijn eerste transfer van het Nederlandse Nijmeegse team toen hij in 2018 tot president werd gekozen. Ferdi Kadıoğlu, die toen 18 was, voegde zich bij de geel-donkerblauwe kleuren.

Bestemming Yusuf Barasi
Fenerbahce, dat net als Ferdi Kadıoğlu een grote waarde vergaarde met zijn 5-jarige investering, richtte zijn vizier weer op Nederland. Volgens het nieuws van Fanatik is dit keer de doelspeler Yusuf Barasi van AZ Alkmar.
Yusuf Barasi heeft zijn opleiding infrastructuur genoten bij AZ Alkmaar. De 19-jarige spits kreeg dit seizoen de kans om in het Alkmaarse A-elftal te spelen. Dit seizoen speelde hij twaalf keer in de Eredivisie, Conference League en Europa League-kwalificatiewedstrijden.

Hij kwam in de laatste minuten in het spel in 11 van de 12 wedstrijden die hij kreeg. De enige wedstrijd waarin hij als basiself startte was Vaduz in de Conference League. Hij ervoer de vreugde van het scoren van het enige doelpunt dat hij tot nu toe in deze wedstrijd heeft gescoord.

Er is vernomen dat Fenerbahce-waarnemers, die de speler al geruime tijd onderzoeken, een 'must buy'-rapport hebben afgegeven. Na de melding kwamen de geel-donkerblauwe mensen in actie. Fenerbahce zal proberen de transfer af te ronden door bij AZ Alkmaar aan tafel te gaan zitten. Hij wil Yusuf Barasi aan zijn kleuren binden door AZ Alkmaar te overtuigen in ruil voor maximaal 1 miljoen euro en een deel van de volgende verkoop.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Gerecyclede lucht.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 19 dec 2022, 08:16 Barasi weer op de korrel van Turkse clubs.

https://www.90min.com/tr/posts/hollanda ... gmmmjkm6ew

Via google translate:
Vraag is of Barasi uberhaupt een speler is die in de basis gaat spelen bij AZ, ik heb i.i.g. mijn twijfels. Daarnaast is het ook geen grote stormram voor het plan B dus ergens zou een (tijdelijk) vertrek niet slecht zijn voor zo een jongen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Barasi in de basis bij Jong AZ. Als iedereen fit is bij AZ1, heeft hij daar op het moment geen rol. Zal geen fijne constatering zijn voor hem.
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 06 jan 2023, 18:16 Barasi in de basis bij Jong AZ. Als iedereen fit is bij AZ1, heeft hij daar op het moment geen rol. Zal geen fijne constatering zijn voor hem.
Voor die jongen is dat niet erg. Die had vast niet meer verwacht dan invalbeurten en 1/2 keer basis, wat gewoon prima is in zijn situatie en leeftijd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 06 jan 2023, 21:20 Voor die jongen is dat niet erg. Die had vast niet meer verwacht dan invalbeurten en 1/2 keer basis, wat gewoon prima is in zijn situatie en leeftijd.
Barasi is nog steeds veel te licht. Geen duelkracht. Aan de bal doet ie leuke dingen, maar dat is voor een spits niet genoeg. Zal fysiek echt nog stappen moeten maken.

Invaller Meerdink is wat robuuster en veel sterker in de duels.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij speelt soms een goede rol in het creeren van kansen, maar mist ook nog teveel kansen om echt voor het eerste in aanmerking te komen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

ForzAZ schreef: 06 jan 2023, 21:36 Barasi is nog steeds veel te licht. Geen duelkracht. Aan de bal doet ie leuke dingen, maar dat is voor een spits niet genoeg. Zal fysiek echt nog stappen moeten maken.

Invaller Meerdink is wat robuuster en veel sterker in de duels.
Maar Barasi heeft meer flair, kracht kan hij nog kweken.

Meerdrink heeft veel weg van Druijff, weet niet of dit type uiteindelijk genoeg is voor de eredivisietop. Je moet dan of heel balvast of echt een flinke goaltjesdief zijn.

Daarnaast vind ik Reverson de meest interessante spits uit de opleiding voor de toekomst. Maar die is weer iets jonger maar heeft al meer fysiek en snelheid dan deze jongens.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 06 jan 2023, 22:06 Maar Barasi heeft meer flair, kracht kan hij nog kweken.

Meerdrink heeft veel weg van Druijff, weet niet of dit type uiteindelijk genoeg is voor de eredivisietop. Je moet dan of heel balvast of echt een flinke goaltjesdief zijn.

Daarnaast vind ik Reverson de meest interessante spits uit de opleiding voor de toekomst. Maar die is weer iets jonger maar heeft al meer fysiek en snelheid dan deze jongens.
Waarom werd Reverson niet ingebracht ipv Kewal?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

In het interview na afloop van jong AZ werd Yusuf gevraagd of hij wist hoeveel een bal kost, omdat hij na een gescoorde penalty de bal uit het stadion schoot (waarvoor hij geel kreeg). Hij zei dat AZ dat wel zou betalen. Een foute beurt voor hem.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 09 jan 2023, 23:37 In het interview na afloop van jong AZ werd Yusuf gevraagd of hij wist hoeveel een bal kost, omdat hij na een gescoorde penalty de bal uit het stadion schoot (waarvoor hij geel kreeg). Hij zei dat AZ dat wel zou betalen. Een foute beurt voor hem.
Waarom die actie? Waarom schiet hij die bal na die strafschop weg wetende dat het geel oplevert? Wat zit hem dwars? Dat had de interviewer moeten vragen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6561
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ schreef: 10 jan 2023, 06:56 Waarom die actie? Waarom schiet hij die bal na die strafschop weg wetende dat het geel oplevert? Wat zit hem dwars? Dat had de interviewer moeten vragen.
Ik ben echt wel een beetje klaar met dit gedrag. Sowieso: domme gele kaart. Scheidsrechter riep hem nog toe om het geen tweede keer te doen bij penalty II.
Maar dan het antwoord: 'AZ betaalt'...
#-o
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

ForzAZ schreef: 10 jan 2023, 06:56 Waarom die actie? Waarom schiet hij die bal na die strafschop weg wetende dat het geel oplevert? Wat zit hem dwars? Dat had de interviewer moeten vragen.
Ja dat vroeg ik me ook al af, of wilde hij op een originele manier geel krijgen (het was ook te koud om shirt uit te trekken)?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

differentcook schreef: 09 jan 2023, 23:37 In het interview na afloop van jong AZ werd Yusuf gevraagd of hij wist hoeveel een bal kost, omdat hij na een gescoorde penalty de bal uit het stadion schoot (waarvoor hij geel kreeg). Hij zei dat AZ dat wel zou betalen. Een foute beurt voor hem.
Echt een rare actie, en ook het antwoord in het interview daarna. Mocht blij zijn dat hij een penalty mocht nemen, want daarvoor ging het ook niet echt heel erg lekker.
Van Alkmaar begint de victorie
Plaats reactie