Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sander73 schreef: 07 mar 2024, 11:15
De komende vier wedstrijden zijn tegen dusdanig slechte tegenstanders waar zelfs het huidige AZ van moet kunnen winnen. Dichte defensie of niet.
Als je nu 12 punten haalt is plek 4 normaliter wel veilig gesteld. Maar ik zie AZ geen 65 punten halen. En dat is eigenlijk schandalig in een jaar waarin je ajax eenvoudig 6 punten hebt kunnen afpakken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 07 mar 2024, 14:14 Als je nu 12 punten haalt is plek 4 normaliter wel veilig gesteld.
Weet je het zeker?
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Laten we eens kijken naar de nummers 3 t/m 8.

3. Twente 50 punten
4. AZ 43 punten
5. ajax 39 punten
6. GA Eagles 37 punten
7. NEC 36 punten
8. Utrecht 32 punten

Er zijn nog 30 punten te behalen in de komende 10 wedstrijden. Als Feyenoord de beker wint van NEC dan gaan volgens mij de nummers 1 t/m 5 rechtstreeks Europees voetbal spelen. Zo niet dan de nummers 1 t/m 4. De rest mag deelnemen aan de loterij genaamd Play offs.

Ik denk zelf dat na het slechte resultaat van AZ tegen Sparta afgelopen weekend de top drie wel vast staat of Twente moet een enorme dip krijgen waar ik op dit moment geen aanleiding voor zie. Voor de nummers 4 t/m 7 ligt naar mijn mening echter alles nog volledig open en kan AZ zelfs nog als 7e eindigen. Dit verwacht ik niet aangezien de ploegen onder AZ ook nog tegen elkaar moeten. Maar het behoort zeker tot de mogelijkheden als we zoals vorig weekend knullig punten blijven verspelen. De ploegen onder ons ruiken immers bloed en AZ voelt angst.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sander73 schreef: 08 mar 2024, 08:37 Maar het behoort zeker tot de mogelijkheden als we zoals vorig weekend knullig punten blijven verspelen.
In mijn redenering win je de volgende vier wedstrijden gewoon.

Zelfs met Pascal Jansen aan het roer zou dat gelukt zijn.

Alleen Heracles - uit is misschien nog wat lastig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 08 mar 2024, 12:52 In mijn redenering win je de volgende vier wedstrijden gewoon.

Zelfs met Pascal Jansen aan het roer zou dat gelukt zijn.

Alleen Heracles - uit is misschien nog wat lastig.
Geen enkele wedstrijd winnen wij “gewoon” even.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 08 mar 2024, 12:52 In mijn redenering win je de volgende vier wedstrijden gewoon.

Zelfs met Pascal Jansen aan het roer zou dat gelukt zijn.

Alleen Heracles - uit is misschien nog wat lastig.
'Zelfs' met Pascal. Klinkt alsof het nu onder Martens veel beter marcheert en dus de komende wedstrijden geen probleem hoeft te zijn.
Ik waag het te betwijfelen. Persoonlijk vind ik Martens nog een mindere uitstraling hebben met zijn huil-gezichtje, en qua trainer denk ik ook in alle facetten de mindere.
Miscalculatie Huiberts, dat ontslag heeft nog nergens toe geleidt, zeker niet met Maarten aan het roer.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wel. Het is iets minder saai om naar te kijken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 09 mar 2024, 00:47 Persoonlijk vind ik Martens nog een mindere uitstraling hebben met zijn huil-gezichtje
Dat is echt een hele goede kwalificatie om iemand op te beoordelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Antti Opdam schreef: 08 mar 2024, 12:52 In mijn redenering win je de volgende vier wedstrijden gewoon.

Zelfs met Pascal Jansen aan het roer zou dat gelukt zijn.

Alleen Heracles - uit is misschien nog wat lastig.
Dat verwacht ik ook en hopelijk tankt het elftal daarmee de nodige vertrouwen om het sluitstuk van de competitie goed door te komen.

Mbt Martens, de wissel heeft inderdaad niet effect gehad waar Huiberts op hoopte. Een lichte stijging in spel en prestatie is wel waar te nemen maar dat kon al gauw vanaf de bodem waar AZ in de eindfase onder Jansen vertoefde. Dit experiment heeft m.i. wel aangetoond dat AZ in de zomer op zoek moet naar een nieuwe meer ervaren trainer. Wellicht met Martens en Sierkema als assistenten. Pastoor, Van Bronkhorst? Niet de allergrootste vissen in de vijver maar veel opties zijn er niet echt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sander73 schreef: 09 mar 2024, 10:15 Dat verwacht ik ook en hopelijk tankt het elftal daarmee de nodige vertrouwen om het sluitstuk van de competitie goed door te komen.

Mbt Martens, de wissel heeft inderdaad niet effect gehad waar Huiberts op hoopte. Een lichte stijging in spel en prestatie is wel waar te nemen maar dat kon al gauw vanaf de bodem waar AZ in de eindfase onder Jansen vertoefde. Dit experiment heeft m.i. wel aangetoond dat AZ in de zomer op zoek moet naar een nieuwe meer ervaren trainer. Wellicht met Martens en Sierkema als assistenten. Pastoor, Van Bronkhorst? Niet de allergrootste vissen in de vijver maar veel opties zijn er niet echt.
Het ligt dus niet alleen aan de trainer. Sterker: het ligt aan de veel te zwakke niet goed uitgebalanceerde selectie. Je kan mij niet wijsmaken dat nu al zou blijken dat Martens geen goede trainer zou zijn, n.a.v. de resultaten van de laatste wedstrijden. En nu komen er weer allemaal reacties met dat ie “verkeerd zou wisselen en de poppetjes op de verkeerde plekken zet”, maar je zal het als trainer maar moeten doen met een stelletje smurfen, té jonge invallers die er nog niet klaar voor zijn, bijna uitgerangeerde op het eind van hun carrière verkerende “dragende” spelers…….

Ik zou Martens wel aan het werk willen zien met een betere selectie. Dus als er al doorgeselecteerd moet worden is dat Huiberts.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sander73 schreef: 09 mar 2024, 10:15 Mbt Martens, de wissel heeft inderdaad niet effect gehad waar Huiberts op hoopte. Pastoor, Van Bronkhorst? Niet de allergrootste vissen in de vijver maar veel opties zijn er niet echt.
Pastoor zou ik echt graag hier willen zien. Jammer dat het destijds met dat 'van Basten lek verhaal' hier kortstondig heeft geduurd.
Hij doet me qua persoonlijkheid nog altijd veel aan Adriaanse denken. Kan een groep wel motiveren en is een echte tacticus die een elftal neer kan zetten.
In mijn ogen de ideale AZ trainer en pastoor zelf is (wellicht nu wat bekoeld ) altijd een AZ supporter geweest. Earnest Stewart loopt hem niet meer in de weg en of er oud zeer is met Max Huiberts weet ik niet, maar van mij is hij meer dan welkom om AZ weer de juiste kleur op de smoel te geven, want dat is al seizoenen lang grauw en flets.
Graag weer een eigenzinnige, excentrieke persoonlijkheid voor de groep waar we met Kessler, Adriaanse en van Gaal toch veel plezier aan hebben beleefd want grijze muizen zoals Koeman, Janssen en daar reken ik ook Martens onder, werkt hier niet.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 09 mar 2024, 12:56 Pastoor zou ik echt graag hier willen zien. Jammer dat het destijds met dat 'van Basten lek verhaal' hier kortstondig heeft geduurd.
Hij doet me qua persoonlijkheid nog altijd veel aan Adriaanse denken. Kan een groep wel motiveren en is een echte tacticus die een elftal neer kan zetten.
In mijn ogen de ideale AZ trainer en pastoor zelf is (wellicht nu wat bekoeld ) altijd een AZ supporter geweest. Earnest Stewart loopt hem niet meer in de weg en of er oud zeer is met Max Huiberts weet ik niet, maar van mij is hij meer dan welkom om AZ weer de juiste kleur op de smoel te geven, want dat is al seizoenen lang grauw en flets.
Graag weer een eigenzinnige, excentrieke persoonlijkheid voor de groep waar we met Kessler, Adriaanse en van Gaal toch veel plezier aan hebben beleefd want grijze muizen zoals Koeman, Janssen en daar reken ik ook Martens onder, werkt hier niet.
De reclameman hoor, excentrieke persoonlijkheid :D
Doe mij maar een rustige kwaliteitstrainer
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 09 mar 2024, 10:57 Het ligt dus niet alleen aan de trainer. Sterker: het ligt aan de veel te zwakke niet goed uitgebalanceerde selectie. Je kan mij niet wijsmaken dat nu al zou blijken dat Martens geen goede trainer zou zijn, n.a.v. de resultaten van de laatste wedstrijden.
Waarom kan dat niet? Ik denk dat zowel Jansen als Martens niet zo goed zijn als ze bij AZ denken.
Het was ook een verdomd makkelijke keuze van Huiberts om Martens aan te wijzen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 09 mar 2024, 14:42 Waarom kan dat niet? Ik denk dat zowel Jansen als Martens niet zo goed zijn als ze bij AZ denken.
Het was ook een verdomd makkelijke keuze van Huiberts om Martens aan te wijzen.
Dat was een plan waar al jaren aan gewerkt was, niet een makkelijke keuze van het moment
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 09 mar 2024, 14:04 De reclameman hoor, excentrieke persoonlijkheid :D
Doe mij maar een rustige kwaliteitstrainer
Je moet toegeven dat die explosieve, branie mannetjes met een eigen mening hier altijd goed hebben gepast. Grijze muizen die niet veel uitstralen, passen hier doorgaans niet zo. Grote namen, maar relatief grijze figuren als Koeman, van Basten, van Hanegem, Advocaat, waren niet echt succesvol. Maar persoonlijkheden die anders durven te denken en soms tegen de stroom ingingen zoals Kessler, Adriaanse en van Gaal des temeer is wel in de history gebleken. Pastoor is ook zo'n figuur die zijn eigen weg in gaat en de boel op scherp kan zetten, mag 'm wel. Denk wel dat die de snaar kan raken bij talenten en is totaal anders dat de persoon Martens aka Jansen 2.0.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 09 mar 2024, 14:43 Dat was een plan waar al jaren aan gewerkt was, niet een makkelijke keuze van het moment
Hij is al in huis; en Martens dus blijkbaar het plan om ooit trainer/coach te worden. Dan is het toch juist wel een makkelijke keuze?

Moeilijker had wellicht een trainer/coach geweest die onder contract stond. Of een trainer/coach als Van Nistelrooij, Van Bronckhorst, Cocu,
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 09 mar 2024, 15:14 Hij is al in huis; en Martens dus blijkbaar het plan om ooit trainer/coach te worden. Dan is het toch juist wel een makkelijke keuze?

Moeilijker had wellicht een trainer/coach geweest die onder contract stond. Of een trainer/coach als Van Nistelrooij, Van Bronckhorst, Cocu,
Zoals je erover schreef klinkt het alsof Huiberts voor een onverwacht feit kwam te staan en daar op dat moment een nieuwe keuze te maken had.
Ze hebben echter jaren geleden Martens binnengehaald en hem na de afgesproken 2 jaar jong AZ vorig jaar een nieuwe functie gegeven zodat hij het kon overnemen van Jansen als dat zich zou aandienen.
Dat noem ik niet makkelijk maar voorbereid
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 09 mar 2024, 15:26 Dat noem ik niet makkelijk maar voorbereid
Maar dat maakt het toch een makkelijke keuze? Martens gaf zelf aan dit hoofdtrainerschap nu 'nog niet in de planning te hebben staan'.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 09 mar 2024, 15:47 Maar dat maakt het toch een makkelijke keuze? Martens gaf zelf aan dit hoofdtrainerschap nu 'nog niet in de planning te hebben staan'.
Niemand van zijn oud ploeggenoten had gedacht dat Maarten een trainer zou worden. Is en was altijd een beetje een timide, op de achtergrond zijnde figuur.
Ook nu nog hoe hij zijn trainerschap vertegenwoordigd is het geen uitgesproken figuur waarvan je denkt 'hey, die kan een elftal pas echt op scherp zetten'. Heb er weinig vertrouwen in, temeer omdat zijn aanpak niet uitgesproken anders is dan Pascal Jansen.Het is en blijft allemaal een beetje van hetzelfde waardoor er nooit (maar wellicht komt dat dan nog) sprake is geweest van een omslag zowel in resultaat als in kijkgenot van het elftal. Hij doet in wezen zowat het zelfde als Pascal, zelfde spelers (het liefst speelt ie nog met Yuki als rechtsbuiten), Dani op de 10 en door schorsingen en blessures is het in het centrum dan even wat anders. Zijn perspraatje is even inspiratieloos als Pascal en langs de zijlijn staan zijn ogen exact als mijn hond die smachtend kijkt wanneer hij een koekje krijgt.

Maar goed, ik ga maar weer kijken of FC twente zo dadelijk toch nog een misstap maakt zodat ik morgen nog een beetje er voor kan gaan zitten. Het weekend wat normaliter de stress van het werk moet afspoelen en de nodige ontspanning moet zorgen. Life isn't fair.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16254
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 09 mar 2024, 14:42 Waarom kan dat niet? Ik denk dat zowel Jansen als Martens niet zo goed zijn als ze bij AZ denken.
Nogmaals: het ligt m.i. grotendeels aan de selectie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie