Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12762
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 apr 2024, 19:54 Maar moeten wij wel rekening houden houden met jouw gevoeligheid voor in jouw ogen onzinnige posts die evenzogoed recht voor z’n raap zijn, al dan niet gedreven door emotie? Je verlangt van iedereen dat ze dus beter nadenken over in emotie (tijdens wedstrijden) geschreven reacties. Of liever dat men ze dan maar niet post…….Waar is de spontaniteit dan gebleven? En we zijn niet allemaal hetzelfde…….
Iedereen doet maar wat men wil *net als ik); het zou nogal wat zijn als ik mensen voor zou schrijven wat men moet doen. :)
Ik post alleen af en toe een reactie erop, met mijn idee erover en wat ik denk dat het beste zou zijn.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 07 apr 2024, 13:19 Ik denk dat dat meer over jou (en anderen) zegt, dan over hen.
Nee hoor, het is in minder denigrerende wijze (is overigens een citaat van het forum, niet mijn eigen verzonnen term) vaker aangehaald dat Pascal Jansen zo rustig is. Zowel in positieve zin als een kwaliteit als in negatieve zin.

Dat kun jij dan iets subjectiefs vinden. Maar als we Simeone of Gattuso of Keane een baken van assertief of energiek noemen dan is dat blijkbaar ook 'subjectief'?

Soms lijkt het alsof je contrair probeert te doen, gewoon om contrair te kunnen doen. Deze opmerking draagt inhoudelijk namelijk niets bij aan de discussie. Jij vond Jansen een opgefokt standje wellicht?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12762
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 07 apr 2024, 20:31 Nee hoor, het is in minder denigrerende wijze (is overigens een citaat van het forum, niet mijn eigen verzonnen term) vaker aangehaald dat Pascal Jansen zo rustig is. Zowel in positieve zin als een kwaliteit als in negatieve zin.

Dat kun jij dan iets subjectiefs vinden. Maar als we Simeone of Gattuso of Keane een baken van assertief of energiek noemen dan is dat blijkbaar ook 'subjectief'?

Soms lijkt het alsof je contrair probeert te doen, gewoon om contrair te kunnen doen. Deze opmerking draagt inhoudelijk namelijk niets bij aan de discussie. Jij vond Jansen een opgefokt standje wellicht?
Je verwoordt alleen hoe een persoon op jou over komt, terwijl wat relevant is, hoe een persoon in zijn functie (tijdens de training en bij besprekingen e.d.) is. Daar heb je geen weet van zover ik weet. Dan zegt jouw opmerking weinig over het functioneren van deze persoon, maar meer over jezelf, hoe je iemand ervaart. (en het is daarnaast ook niet gezegd dat een trainer beter is als het een druktemaker is)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 07 apr 2024, 20:36 Je verwoordt alleen hoe een persoon op jou over komt, terwijl wat relevant is, hoe een persoon in zijn functie (tijdens de training en bij besprekingen e.d.) is. Daar heb je geen weet van zover ik weet. Dan zegt jouw opmerking weinig over het functioneren van deze persoon, maar meer over jezelf, hoe je iemand ervaart. (en het is daarnaast ook niet gezegd dat een trainer beter is als het een druktemaker is)
Als je hem écht leert kennen is Roy Keane vast ook een hele lieve man, je kunt het immers niet weten, je mag er niks over zeggen, al dat benen breken, vetes uitspreken en mensen publiekelijk sarren zei immers niks waar je iets van mag vinden.

Kijk het is allemaal leuk bedacht wat je schrijft, maar dan mag je dus over geen enkele voetballer of trainer een uitspraak doen, zelfs niet als collega's of zij zelf het erkennen.

Hoe kun je er dan ooit een gesprek over voeren? Moet ik dan iedere zin starten met 'Pascal Jansen en Maarten Martens komen op mij over als rustige mensen'. Alvorens ik zeg wat ik daar van vind? zoveel blijkt toch wel uit de opmerking an sich?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12762
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 07 apr 2024, 20:54 Als je hem écht leert kennen is Roy Keane vast ook een hele lieve man, je kunt het immers niet weten, je mag er niks over zeggen, al dat benen breken, vetes uitspreken en mensen publiekelijk sarren zei immers niks waar je iets van mag vinden.

Kijk het is allemaal leuk bedacht wat je schrijft, maar dan mag je dus over geen enkele voetballer of trainer een uitspraak doen, zelfs niet als collega's of zij zelf het erkennen.

Hoe kun je er dan ooit een gesprek over voeren? Moet ik dan iedere zin starten met 'Pascal Jansen en Maarten Martens komen op mij over als rustige mensen'. Alvorens ik zeg wat ik daar van vind? zoveel blijkt toch wel uit de opmerking an sich?
Je kunt over van alles een uitspraak doen, maar dat kan ook goed doordacht, wil je dat het ergens over gaat (anders dan over jezelf). Gewoon wat meer nuance, voorbehouden en brede blik.

Ja, je voorbeeld vind ik al beter dan te stellen dat ze rustig zijn en dat meteen, zonder nuance en voorbehouden, te linken met hun gedrag en functioneren bij AZ.
Ja, het vraagt misschien wat meer van iedereen, maar dan kunnen we tenminste wel wat meer zinnigs bespreken dan losse flodders die nergens heen gaan.
Zoals tegen Yappi al gezegd, het is net wat je wilt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11234
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 07 apr 2024, 20:54
Hoe kun je er dan ooit een gesprek over voeren?
Dat je nog in discussie gaat met die zelfbenoemde emotieloze intellectueel

Alsof je elke mening op een voetbalforum moet verantwoorden, nuanceren of relativeren. Om moe van te worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2325
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 07 apr 2024, 21:23 Dat je nog in discussie gaat met die zelfbenoemde emotieloze intellectueel

Alsof je elke mening op een voetbalforum moet verantwoorden, nuanceren of relativeren. Om moe van te worden.
Beetje nuance zou je niet misstaan soms vriend.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Lief spelen jongens.
AncoH
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2023, 05:22
Locatie: Leerdam

Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar wat is de bedoeling met Maarten? Blijft hij hoofdtrainer komend seizoen? Komt er een andere trainer?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16350
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AncoH schreef: 08 apr 2024, 06:10 Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar wat is de bedoeling met Maarten? Blijft hij hoofdtrainer komend seizoen? Komt er een andere trainer?
Je hebt niets gemist. Niemand weet het nog.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16350
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Focus op PSV
Lang de tijd om stil te staan bij die wedstrijd is er echter niet. Zaterdag wacht de kraker tegen PSV. "We zijn snel doorgeschakeld", vertelt Martens. "Dat is extra geëist omdat we drie dagen later alweer voetballen. Maar ook als je een goede overwinning haalt moet je die vaak snel parkeren en weer door. Je wilt nu snel reageren met een overwinning. Wie de tegenstander dan is maakt niet uit. We hebben nu PSV op het programma. Een uitdagende, maar wel mooie wedstrijd waar we veel beter voor de dag moeten komen."
Jammer joh……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12762
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AncoH schreef: 08 apr 2024, 06:10 Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar wat is de bedoeling met Maarten? Blijft hij hoofdtrainer komend seizoen? Komt er een andere trainer?
Hij kreeg een half jaar de tijd om het te laten zien. Zover ik weet was er nog niets toegezegd voor komend seizoen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10292
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 08 apr 2024, 07:32 Hij kreeg een half jaar de tijd om het te laten zien.
Die is na Heracles - uit natuurlijk vroegtijdig beëindigd.

We zitten nu in midden in een ajax - Schip - scenario. Seizoen maar afmaken om niet nog meer onrust te veroorzaken en in de zomer verder kijken.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 09:32 Die is na Heracles - uit natuurlijk vroegtijdig beëindigd.

We zitten nu in midden in een ajax - Schip - scenario. Seizoen maar afmaken om niet nog meer onrust te veroorzaken en in de zomer verder kijken.
Wie is er hoofdverantwoordelijk voor deze labiele en zeer matige selectie?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10292
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 08 apr 2024, 10:05 Wie is er hoofdverantwoordelijk voor deze labiele en zeer matige selectie?
Huiberts en Eenhoorn zijn primair verantwoordelijk voor het samenstellen voor deze vierde selectie van Nederland.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2634
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 08 apr 2024, 03:31 Beetje nuance zou je niet misstaan soms vriend.
Wil je mij er buiten laten? Ik ben de genunanceerdheid zelve.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 10:09 Huiberts en Eenhoorn zijn primair verantwoordelijk voor het samenstellen voor deze vierde selectie van Nederland.
Precies.
Huiberts is ook metaalmoe. Weg met die man.
Een nieuwe trainer aanstellen heeft geen zin met deze belabberde selectie.
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 09:32 Die is na Heracles - uit natuurlijk vroegtijdig beëindigd.

We zitten nu in midden in een ajax - Schip - scenario. Seizoen maar afmaken om niet nog meer onrust te veroorzaken en in de zomer verder kijken.
Eens met Antti. Martens is niet houdbaar. Selectie is matig maar je kunt ze toch op zijn minst motiveren. Zeggen dat het geen team is, is het graven van je eigen graf. Martens moet er dan maar een team van maken. Het minste dat je kunt verwachten is strijd, felheid en een over-mijn-lijk-mentaliteit. De trainer moet het voortouw hierin nemen. Ik zie het hem niet doen. Zit als een zoutzak op de bank, geen uitstraling. AZ moet verder kijken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12762
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

mitch schreef: 08 apr 2024, 11:22 Zit als een zoutzak op de bank, geen uitstraling.
Daar heb je een punt :| :roll: :D
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Sander73 schreef: 05 apr 2024, 13:58 Martens was voor velen inclusief mezelf degene die ons verloste van de lijdensweg genaamd Jansen. Een prima interim, maar de ideale trainer? Voor mij bij lange na niet. Ik lees zojuist dat Pastoor niet verlengd bij Almere. Wellicht speelt er al wat?

Mbt de selectie ben ik het helemaal eens. Slecht samengesteld, uit balans en in combinatie met de voorgaande trainer een kwestie van tijd voordat de zeepbel uit elkaar zou spatten. Maar dat kan je eigenlijk met name Huiberts aanrekenen. Het is zuur maar het is niet anders. Er lagen zeker kansen dit jaar voor een CL plek. Maar vooruit, een vierde plek moet er voor dit hortende en stotende vehikel nu wel uit te persen zijn na het puntverlies van ajax gisteren. Dan heb je groepsfase EL? Geen onaardige prijs met de nieuwe opzet en bijkomende verdiensten. Acht wedstrijden alleen al in de groepsfase geloof ik.

Wat heb je, ter voorkoming van nog zo’n seizoen nodig voor volgend jaar? Scorend vermogen alom, spelers met ervaring en strijd (o.a. Weghorst?), Iemand die knap een vrije trap kan nemen, kopsterke spits, meer kwaliteit op de vleugels, een tien die kan voetballen. Wat heb je niet nodig? Zeker een man of vijf van de huidige groep. Kortom, doorselecteren en als scouting dat bord van je schoot halen, langs Specsaver of Hans Anders gaan en gewoon je werk eens knap gaan doen want dat leek dit jaar echt helemaal nergens op.
Wat je in mijn ogen nodig hebt is nog een seizoen Ryan. Een waardige vervanger voor Pavlidis (Wind o.i.d. en geen Meerdink of Zeefuik), minstens één sterke buitenspeler met rendement, een goede tien en een nieuwe links- en rechtsback. Uitgaande van het vertrek van Yuki. Als Bazoer vertrekt wellicht nog een cv, maar dat hangt af van Martins Indi. Met Goes, Dekker, Penetra en Martins Indi heb je in principe vier opties die mee zouden moeten kunnen op dit niveau.
Plaats reactie