Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1377
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik vind dat spelersmateriaal van Twente ook niet heel erg indrukwekkend. Het gaat er om wat je er uit haalt.

Positiespel van AZ is belabberd, simpele principes als passen en doorbewegen zie je te weinig in vergelijking met andere clubs. Loopacties zonder bal op hogere intensiteit te weinig. Geen snelle spelhervattingen, lekker de tijd nemen zodat de tegenstander goed staat en gelijk druk kan zetten. Als de bal heroverd wordt, moet je sneller eruit maar AZ wil altijd eerst even op adem komen.

Ik zag gisteren ook weer genoeg momenten waarop je balbezit hebt op de helft van de tegenstander maar dan weer veilig terug gaat richting keeper. En vervolgens mag Ryan onder druk weer de bal een peer naar voren geven en levert het alsnog balverlies op. Wat directer spelen mag best in zulke gevallen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 647
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 07 apr 2024, 10:24 Ik denk niet dat men van de zak geld afkomt voordat AZ een nieuwe AD heeft (ik hoop iig dat dat is afgesproken)

Verder lees ik zoveel verschillende analyses, die nog het meest overeenkomen in het gegeven dat iemand de schuld wordt gegeven en dat ze personele wisselingen als oplossing hebben. Geen inzicht, terwijl dat als eerste er moet zijn
Daar heb je ook gelijk in maar gezien de staat van de selectie volgend seizoen zou het wel logisch zijn.

Ik zie het niet als schuld van een individu op dit moment ik zie het meer als een collectief probleem.

Maar wat lijkt jou verstandig in dit geval.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 647
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

DeZuivelDuivel schreef: 07 apr 2024, 10:53 Dan ga je er dus eigenlijk van uit dat trainers niks bijdragen, dan kunnen we net zo goed stoppen met dat hele grapje.
Geen staf meer en nog maar enkel de euro´s in spelers duwen.

Natuurlijk werkt het niet zo, we hebben gewoon het verkeerde soort trainers nu en dat is een heel ander probleem. Wat overigens wel op het gebied van technisch beleid ligt.
Natuurlijk dragen trainers daar wel aan bij.
ik vind dat Jansen ondanks het mindere niveau van de selectie er geen collectief van heeft gemaakt, Martens neem ik niet veel kwalijk omdat hij in een moeilijke periode is binnengekomen en het moet oplossen wat tot aan deze week redelijk ging.
Voor Heracles was het gewoon weer leuk om naar te kijken een stuk aanvallendere, en het zat tactische beter in elkaar wat Martens in korte periode op zich prima heeft gedaan.
Ik vind alleen dat je de kwaliteit van de huidige selectie wel meerekenen hoe Martens presteert.
Net zoals je Jansen kon aanrekenen dat met de selectie van vorig jaar je er meer uit kon halen met een andere trainer
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9234
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Elmpie. schreef: 07 apr 2024, 11:36 Natuurlijk dragen trainers daar wel aan bij.
ik vind dat Jansen ondanks het mindere niveau van de selectie er geen collectief van heeft gemaakt, Martens neem ik niet veel kwalijk omdat hij in een moeilijke periode is binnengekomen en het moet oplossen wat tot aan deze week redelijk ging.
Voor Heracles was het gewoon weer leuk om naar te kijken een stuk aanvallendere, en het zat tactische beter in elkaar wat Martens in korte periode op zich prima heeft gedaan.
Ik vind alleen dat je de kwaliteit van de huidige selectie wel meerekenen hoe Martens presteert.
Net zoals je Jansen kon aanrekenen dat met de selectie van vorig jaar je er meer uit kon halen met een andere trainer
Tja ik gebruik even Martens eigen woorden tegen hem (alweer), maar Martens claimt veel van Jansen geleerd te hebben en in Jansen zag ik ook geen strakke kapitein of grote motivator. De boel scherp krijgen en scherp weten te houden, de jongens laten opladen voor de grotere wedstrijden. Kilometervreters smeden die ijzer met handen kunnen breken.

Bij AZ moet je er constant dicht op zitten. de bijnaam 'yoga leraar' voor Jansen op dit forum of het "stoïcijnse" dat ik Martens zelf nu toedicht is wat mij betreft een uitting van een gebrek aan passie en de wil om het écht op scherp te zetten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3312
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Elmpie. schreef: 07 apr 2024, 10:46 Martens heeft die kwaliteit lijkt het nog niet ...
En nu komen we bij de kern, deze selectie 'technische staf en spelers', hebben in overgrote meerderheid de stempel 'nog niet'.
Dat is het probleem. Die 'nog niet' mag je er tussen hebben en hopen dat ze tot volledige wasdom komen, maar het moet niet de overhand hebben, want dan heb je een probleem. Zeker als dan nog de weinige dragende spelers de kwaliteiten niet hebben, op een uitzondering na, om de boel bij de hand te nemen.
De balans in deze is volledig zoek, dat mag en kan je één man verwijten en dat is Max(verkoper)Huiberts.
Tijd om allerlei excuses te gaan zoeken moet maar eens voorbij zijn, ik verwacht komende zomer dat het continue herhaalde kunstje wat Huiberts hanteert, en al een hele tijd is uitgewerkt, nu echt meer zijn oog laat leggen op versterkingen die in staat moeten zijn een meerwaarde te zijn en die 'nog niet' types, bij de hand kunnen nemen door hun sterke spel.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 07 apr 2024, 11:43 de bijnaam 'yoga leraar' voor Jansen op dit forum of het "stoïcijnse" dat ik Martens zelf nu toedicht is wat mij betreft een uitting van een gebrek aan passie en de wil om het écht op scherp te zetten.
Ik denk dat dat meer over jou (en anderen) zegt, dan over hen.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 apr 2024, 13:19 Ik denk dat dat meer over jou (en anderen) zegt, dan over hen.
Je beticht mij wel eens van flauwe nietszeggende en niets toevoegende opmerkingen, kan best kloppen, maar met deze doe jij ook een duit in het zakje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 apr 2024, 15:20 Je beticht mij wel eens van flauwe nietszeggende en niets toevoegende opmerkingen, kan best kloppen, maar met deze doe jij ook een duit in het zakje.
Ik denk dat het juist het meest toevoegde is wat ik hier kan doen.
Als ZuivelDuivel (en evt. ook andere lezers) er zijn voordeel mee zou doen, dat voor een goed begrip het belangrijk is onderscheid te maken tussen je eigen perceptie en de relevante objectieve zaken, dan is hij er mee geholpen en scheelt dat in de toekomst een hoop zinloze posts en kan het forum beter worden.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 apr 2024, 15:59 Ik denk dat het juist het meest toevoegde is wat ik hier kan doen.
Als ZuivelDuivel (en evt. ook andere lezers) er zijn voordeel mee zou doen, dat voor een goed begrip het belangrijk is onderscheid te maken tussen je eigen perceptie en de relevante objectieve zaken, dan is hij er mee geholpen en scheelt dat in de toekomst een hoop zinloze posts en kan het forum beter worden.
En dat is jouw taak…….? Protector of the Realm.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 apr 2024, 16:32 En dat is jouw taak…….? Protector of the Realm.
Nee, dat is niet mijn taak. Het is een hobby. Ik doe graag wat ik zinnig acht of wat ik leuk vind.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 apr 2024, 16:52 Nee, dat is niet mijn taak. Het is een hobby. Ik doe graag wat ik zinnig acht of wat ik leuk vind.
Maar wellicht is het dan toch aan te raden om mensen hun zegje te laten doen (misschien ingegeven door het moment, spontaan en dus soms onnadenkend, gedreven door emotie) zonder dat ze steeds moeten bedenken of het de toets van koekje kan doorstaan. Als we hier alleen maar weldoordachte reacties gaan plaatsen is de lol er wel snel van af.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 apr 2024, 17:00 Maar wellicht is het dan toch aan te raden om mensen hun zegje te laten doen (misschien ingegeven door het moment, spontaan en dus soms onnadenkend, gedreven door emotie) zonder dat ze steeds moeten bedenken of het de toets van koekje kan doorstaan. Als we hier alleen maar weldoordachte reacties gaan plaatsen is de lol er wel snel van af.
Ligt eraan waar je je plezier uit haalt.
Moet ik dan mijn zegje voor me houden?
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 07 apr 2024, 17:19 Ligt eraan waar je je plezier uit haalt.
Moet ik dan mijn zegje voor me houden?
Maar of Zuivelduivel (en anderen) wel even hun waffel houden....!
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 07 apr 2024, 17:31 Maar of Zuivelduivel (en anderen) wel even hun waffel houden....!
:lol: :lol:
Ik vraag helemaal niemand om hun waffel te houden. Ik lever alleen een bijdrage om de discussie te verbeteren
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 07 apr 2024, 17:32 Ik vraag helemaal niemand om hun waffel te houden. Ik lever alleen een bijdrage om de discussie te verbeteren
Sorry, maar je levert nooit een bijdrage in een discussie.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 apr 2024, 17:19 Ligt eraan waar je je plezier uit haalt.
Moet ik dan mijn zegje voor me houden?
Nee, maar het belerende mag eraf.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 apr 2024, 18:50 Nee, maar het belerende mag eraf.
Dat zal makkelijker voor me zijn als iedereen hier een goede toon aan zou slaan
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 apr 2024, 19:16 Dat zal makkelijker voor me zijn als iedereen hier een goede toon aan zou slaan
En dat is subjectief lijkt me.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12696
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 apr 2024, 19:19 En dat is subjectief lijkt me.
belerend ook

Ik kan het niet opbrengen eenzijdig steeds rekening proberen te houden met ieders gevoeligheden en mijn voorkeur is direct, recht voor zijn raap te communiceren
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16329
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 apr 2024, 19:20 belerend ook

Ik kan het niet opbrengen eenzijdig steeds rekening proberen te houden met ieders gevoeligheden en mijn voorkeur is direct, recht voor zijn raap te communiceren
Maar moeten wij wel rekening houden houden met jouw gevoeligheid voor in jouw ogen onzinnige posts die evenzogoed recht voor z’n raap zijn, al dan niet gedreven door emotie? Je verlangt van iedereen dat ze dus beter nadenken over in emotie (tijdens wedstrijden) geschreven reacties. Of liever dat men ze dan maar niet post…….Waar is de spontaniteit dan gebleven? En we zijn niet allemaal hetzelfde…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie