Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12766
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeTorenburch schreef: 06 apr 2024, 18:17 Die is inmiddels 71 dus laten we maar een nieuw iemand in die rol laten groeien.
Cultuurbewaker zit voor mij in de categorie van een speler voor de kleedkamer
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16353
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 06 apr 2024, 18:21 Cultuurbewaker zit voor mij in de categorie van een speler voor de kleedkamer
Dat vind ik altijd zo’n apart fenomeen, een “speler voor in de kleedkamer”. Volgens mij volstaat een goede coach ook wel………
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 06 apr 2024, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11236
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Opzouten met deze clown

Hoe durf je die Wolfe weer 90 minuten op te stellen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Volgens Martens is AZ momenteel geen team, wat vanavond pijnlijk duidelijk werd. Maar daar is de trainer toch minimaal mede verantwoordelijk voor? Ik weet het is een gemankeerd elftal maar als je ziet hoeveel moeite PSV met een Excelsior heeft en hoe makkelijk AZ wordt overlopen. Je had vanavond gewoon met 8-1 terug naar Alkmaar kunnen gaan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sander73 schreef: 06 apr 2024, 21:17 Volgens Martens is AZ momenteel geen team, wat vanavond pijnlijk duidelijk werd. Maar daar is de trainer toch minimaal mede verantwoordelijk voor? .
Eindverantwoordelijk zelfs, ook van een gemankeerd team kun je nog altijd een eenheid smeden. Dat is dit AZ niet, daarom opper ik al een tijdje dat we het verkeerd soort trainer(s) in huis aan het halen zijn, die fout ligt dan weer bij Max.

Het feit dat je als trainer van AZ dit met droge ogen kan zeggen in de media en er geen consequentie aan zit zegt genoeg.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 288
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Drie maanden Martens. Er is nog steeds geen bezieling, het elftal is nog steeds los zand, automatismen zijn er nog steeds niet of nauwelijks, van een gedegen tactiek, laat staan een slimme tactische vondst, is nog steeds geen sprake. En dit zijn allemaal dingen die los staan van de kwaliteit van de selectie.

Ik kan het echt niet zien in deze trainer.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2325
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De wissels van Martens waren echt schrijnend.
Van Bommel speelt gewoon een goede wedstrijd, dan haal je hem eraf voor Poku die nog geen 1 keer goed heeft gespeeld in het eerste van AZ.
Tegen PSV haal je Bazoer (door ongemak/blessure) eraf, en zet je Dekker er in? Penetra zat ook gewoon op de bank, je kan toch niet aankomen met Dekker in een wedstrijd tegen PSV?
Sugawara eruit voor Kasius, terwijl Moller Wolfe vanaf minuut 1 helemaal blind gespeeld wordt door Bakayoko? Dan kan je nog beter Mees de Wit linksback zetten of zelfs Kasius daar.
Sadiq er weer in, geen seconde weer gezien. Behalve dat hij zich bij de 4-1 kinderlijk laat uitspelen.
Dantas erin terwijl je compleet overlopen wordt op het middenveld...

Brevet van onvermogen afgegeven hier.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6665
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Drommedaris schreef: 07 apr 2024, 02:47 Er is nog steeds geen bezieling, het elftal is nog steeds los zand, automatismen zijn er nog steeds niet of nauwelijks, van een gedegen tactiek, laat staan een slimme tactische vondst, is nog steeds geen sprake. En dit zijn allemaal dingen die los staan van de kwaliteit van de selectie.
Dit was precies het probleem met Jansen. Terwijl je bij andere trainers/coaches ziet dat zij wel in staat zijn om een elftal in ieder geval neer te zetten in relatief korte tijd: Ron Jans, Oosting, Pastoor, zelf Johnny Jansen. bij PEC.

Bedenk daar ook bij dat Martens geen dubbel programma (beker, Europees) heeft. Hij heeft een hele week om te trainen en te ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2021
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Zowel Wolfe als Sugawara rennen regelmatig enthousiast naar voren. Vooral bij Wolfe levert dat meestal niet zo gek veel op. Maar zodra zij, of de buitenspeler, de bal kwijt raken is er geen enkele urgentie om te verdedigen. Dat viel mij gisteren een aantal keer op. Wolfe rent naar voren, raakt de bal kwijt, PSV begint aan een counter. En Wolfe? Die hobbelt rustig terug.

In een gezond team wordt je dan verrot gescholden door teamgenoten en trainer. Bij AZ is het normaal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11236
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Perry schreef: 07 apr 2024, 07:05
In een gezond team wordt je dan verrot gescholden door teamgenoten en trainer. Bij AZ is het normaal.
Precies. Dat moet je bij Simeone eens proberen.

Topsportklimaat ontbreekt gewoon volledig bij AZ. Dwepen met een jeugdopleiding waar niets uit komt, meer is het niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

SchoorlAZ schreef: 07 apr 2024, 03:19 De wissels van Martens waren echt schrijnend.
Van Bommel speelt gewoon een goede wedstrijd, dan haal je hem eraf voor Poku die nog geen 1 keer goed heeft gespeeld in het eerste van AZ.
Tegen PSV haal je Bazoer (door ongemak/blessure) eraf, en zet je Dekker er in? Penetra zat ook gewoon op de bank, je kan toch niet aankomen met Dekker in een wedstrijd tegen PSV?
Sugawara eruit voor Kasius, terwijl Moller Wolfe vanaf minuut 1 helemaal blind gespeeld wordt door Bakayoko? Dan kan je nog beter Mees de Wit linksback zetten of zelfs Kasius daar.
Sadiq er weer in, geen seconde weer gezien. Behalve dat hij zich bij de 4-1 kinderlijk laat uitspelen.
Dantas erin terwijl je compleet overlopen wordt op het middenveld...

Brevet van onvermogen afgegeven hier.
De grote spelers roulette waar Jansen dit seizoen ook in grossierde lijkt weer terug. Meestal een teken dat de trainer het ook niet meer weet en in een soort van wanhoopspoging maar van alles gaat proberen. Ronduit zorgelijk.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Drommedaris schreef: 07 apr 2024, 02:47 Drie maanden Martens. Er is nog steeds geen bezieling, het elftal is nog steeds los zand, automatismen zijn er nog steeds niet of nauwelijks, van een gedegen tactiek, laat staan een slimme tactische vondst, is nog steeds geen sprake. En dit zijn allemaal dingen die los staan van de kwaliteit van de selectie.

Ik kan het echt niet zien in deze trainer.
Het gaat ook niet meer komen dit seizoen. Wordt uitzingen, selectie hervormen en weer opbouwen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16353
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Aad de Mos net in Goedemorgen Eredivisie: “als je thuiskomt met 10 goals tegen in 4 dagen moet je als trainer eens flink achter je oren krabben. Geen beleving, de middenvelders sloffen over het veld, Veerman krijgt alle ruimte”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Nog even en we gaan nog terug verlangen naar Pascal.
Maar goed, ik blijf zeggen, dit is een van de zwakste selecties die we de afgelopen seizoenen hebben gehad.
Huibers is en blijft de grootste eindverantwoordelijke.. die heeft er in mijn ogen een puinhoop van gemaakt.
Hij zal in de zomer echt anders uit de hoek moeten komen, anders is het denk ik ook wel over met de man die eens zei 'pas te willen vertrekken met een prijs in de handen'.
Leuk dat hij wellicht nog een miljoenenbedrag van Pavlidis gaat maken maar vervolgens denken dat je het met Zeefuik, Bommel en Mijnans voorin kan doen.. die tijden moeten nu eens voorbij zijn. Hier gaat iedere trainer bij ons op stuk lopen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

De Rode Baron schreef: 07 apr 2024, 09:31 Nog even en we gaan nog terug verlangen naar Pascal.
Maar goed, ik blijf zeggen, dit is een van de zwakste selecties die we de afgelopen seizoenen hebben gehad.
Huibers is en blijft de grootste eindverantwoordelijke.. die heeft er in mijn ogen een puinhoop van gemaakt.
Hij zal in de zomer echt anders uit de hoek moeten komen, anders is het denk ik ook wel over met de man die eens zei 'pas te willen vertrekken met een prijs in de handen'.
Als hij met zijn huidige beleid door gaat kan die wachten tot zijn pensioen.

Wie je er ook voor dit huidige elftal zet het wordt toch niet beter, als Jansen er nog had voor gestaan had je gister waarschijnlijk niet eens op doel geschoten.
De ''ervaren'' spelers(op Pavlidis en Ryan na) die de kar moeten trekken geven niet thuis, de talentvolle jongere spelers hebben daardoor geen vangnet en lopen vast.
alles wat daar tussen hangt op Belic na is middelmaat en laat weinig tot geen progressie zien

Huiberts moet van de zomer gewoon van zijn zak geld afkomen en flink investeren in 3/4 directe versterkingen en zo min mogelijk Mees de Wit, Wolfe, Mijnans aankopen doen waar je net niks aan hebt.
De jeugd kan zich daar dan weer aan het niveau van de rest van de selectie en wat vrijer spelen en niet op hoogspanning.

Martens heeft tot nu toe te weinig geleverd hij hoeft van mij niet weg maar lijkt me logisch dat er een andere trainer komt volgend seizoen ook als je 4e wordt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Elmpie. schreef: 07 apr 2024, 09:41 Als hij met zijn huidige beleid door gaat kan die wachten tot zijn pensioen.

Wie je er ook voor dit huidige elftal zet het wordt toch niet beter
Het is net als bij de politiek, door alsmaar dezelfde koers te blijven varen en in dit geval te vertrouwen dat jonge talenten, die nog niets hebben gepresteerd, er steeds weer gaan staan kan het trucje ook wel eens uitgewerkt zijn. Had Huiberts daadwerkelijk zich meer op 2 a 3 aankopen gericht, waarvan er ook verwacht mag worden dat deze er direct staan in plaats van 'talentjes' Bommels, Poku, Addai, Zeefuiks, Dantas, Mijnans, en er nog allemaal meer rond loopt, had je nu waarschijnlijk voor plek 2 a 3 gespeeld voor CL tickets.
Nu moet Max volgend seizoen nog meer investeren en is het elftal in totaliteit flink van waarde gedaald dan als hij meteen een waardig opvolger voor Karlsson en een sterke rechter aanvaller had geïnvesteerd. Dat bovengenoemde dan minder speeltijd kregen, jammer dan, we willen toch topprestaties leveren en spelers ontwikkelen zich alleen maar beter in een klimaat als dat ook wordt geleverd! Hebben Pascal, Maartens, Sierksma verzaakt... ik wijs meer de vinger naar Huiberts.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12766
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Elmpie. schreef: 07 apr 2024, 09:41 Als hij met zijn huidige beleid door gaat kan die wachten tot zijn pensioen.

Wie je er ook voor dit huidige elftal zet het wordt toch niet beter, als Jansen er nog had voor gestaan had je gister waarschijnlijk niet eens op doel geschoten.
De ''ervaren'' spelers(op Pavlidis en Ryan na) die de kar moeten trekken geven niet thuis, de talentvolle jongere spelers hebben daardoor geen vangnet en lopen vast.
alles wat daar tussen hangt op Belic na is middelmaat en laat weinig tot geen progressie zien

Huiberts moet van de zomer gewoon van zijn zak geld afkomen en flink investeren in 3/4 directe versterkingen en zo min mogelijk Mees de Wit, Wolfe, Mijnans aankopen doen waar je net niks aan hebt.
De jeugd kan zich daar dan weer aan het niveau van de rest van de selectie en wat vrijer spelen en niet op hoogspanning.

Martens heeft tot nu toe te weinig geleverd hij hoeft van mij niet weg maar lijkt me logisch dat er een andere trainer komt volgend seizoen ook als je 4e wordt.
Ik denk niet dat men van de zak geld afkomt voordat AZ een nieuwe AD heeft (ik hoop iig dat dat is afgesproken)

Verder lees ik zoveel verschillende analyses, die nog het meest overeenkomen in het gegeven dat iemand de schuld wordt gegeven en dat ze personele wisselingen als oplossing hebben. Geen inzicht, terwijl dat als eerste er moet zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6665
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 07 apr 2024, 10:24 Verder lees ik zoveel verschillende analyses, die nog het meest overeenkomen in het gegeven dat iemand de schuld wordt gegeven en dat ze personele wisselingen als oplossing hebben. Geen inzicht, terwijl dat als eerste er moet zijn
Vertel - wat is jouw inzicht?
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

De Rode Baron schreef: 07 apr 2024, 10:07 Het is net als bij de politiek, door alsmaar dezelfde koers te blijven varen en in dit geval te vertrouwen dat jonge talenten, die nog niets hebben gepresteerd, er steeds weer gaan staan kan het trucje ook wel eens uitgewerkt zijn. Had Huiberts daadwerkelijk zich meer op 2 a 3 aankopen gericht, waarvan er ook verwacht mag worden dat deze er direct staan in plaats van 'talentjes' Bommels, Poku, Addai, Zeefuiks, Dantas, Mijnans, en er nog allemaal meer rond loopt, had je nu waarschijnlijk voor plek 2 a 3 gespeeld voor CL tickets.
Nu moet Max volgend seizoen nog meer investeren en is het elftal in totaliteit flink van waarde gedaald dan als hij meteen een waardig opvolger voor Karlsson en een sterke rechter aanvaller had geïnvesteerd. Dat bovengenoemde dan minder speeltijd kregen, jammer dan, we willen toch topprestaties leveren en spelers ontwikkelen zich alleen maar beter in een klimaat als dat ook wordt geleverd! Hebben Pascal, Maartens, Sierksma verzaakt... ik wijs meer de vinger naar Huiberts.
Ben het wel met je eens, maar vind het iets meer een samen hang van omstandigheden.
Pascal Jansen heeft vooral laten zien dat hij vorig seizoen met bovengemiddeld materiaal(op conference league na) onder gemiddeld heeft gepresteerd in de competitie en de beker.
Met spel wat vaak niet was om aan te gluren en je het vaak moest hebben van een bevlieging van spelers als Karlsson en Pavlidis of iemand anders.
Met andere woorden de goede selectie van vorige seizoen camoufleerden Jansen zijn slechte tactische/technische keuzes vaak.

Huiberts heeft vorig zomer niet thuisgegeven met zijn inkoopbeleid, Jansen heeft niet de kwaliteit gehad om er toch een collectief van te maken waardoor het te minste nog ergens op kon lijken.
kwaliteit van de spelers daargelaten.
Zelfs met de huidige selectie speel je niet gelijk tegen HHC en Quick Boys als het een beetje goed staat.
Martens heeft die kwaliteit lijkt het nog niet om het om te zetten, maar moet het doen met de rommel van zijn voorganger zo wel de selectie als de puinbak die Jansen heeft achtergelaten.
Huiberts is daarbij natuurlijk wel de grootste schuldige met zijn gierige beleid, al vind ik het ook een grote fout dat er verlengt is met Jansen ook omdat je al zag dat de chemie was uitgewerkt.
Hadden Martens en Sierksma ook een frisse start gekregen inplaats van de huidige situatie

Van de zomer moet eigenlijk de complete transfersom van Pavlidis(gezien max zijn verkopende kwaliteiten ongeveer 22-25 miljoen) in de selectie worden gestopt in 4/5 directe versterkingen als je dan "gewoon'' je niveau weer haalt ontwikkeld het talent wat achter hun zit zich ook beter omdat er meer vastigheid is.
En alle middelmaat gewoon verkopen spelers als Mees de Wit, Van Brederode, Verhulst en BMI nemen alleen maar ruimte in en voegen weinig toe aan het niveau.
Je moet volgend jaar gewoon opnieuw beginnen en bezem erdoor halen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Elmpie. schreef: 07 apr 2024, 09:41 Als hij met zijn huidige beleid door gaat kan die wachten tot zijn pensioen.

Wie je er ook voor dit huidige elftal zet het wordt toch niet beter, als Jansen er nog had voor gestaan had je gister waarschijnlijk niet eens op doel geschoten.
De ''ervaren'' spelers(op Pavlidis en Ryan na) die de kar moeten trekken geven niet thuis, de talentvolle jongere spelers hebben daardoor geen vangnet en lopen vast.
alles wat daar tussen hangt op Belic na is middelmaat en laat weinig tot geen progressie zien

Huiberts moet van de zomer gewoon van zijn zak geld afkomen en flink investeren in 3/4 directe versterkingen en zo min mogelijk Mees de Wit, Wolfe, Mijnans aankopen doen waar je net niks aan hebt.
De jeugd kan zich daar dan weer aan het niveau van de rest van de selectie en wat vrijer spelen en niet op hoogspanning.

Martens heeft tot nu toe te weinig geleverd hij hoeft van mij niet weg maar lijkt me logisch dat er een andere trainer komt volgend seizoen ook als je 4e wordt.
Dan ga je er dus eigenlijk van uit dat trainers niks bijdragen, dan kunnen we net zo goed stoppen met dat hele grapje.
Geen staf meer en nog maar enkel de euro´s in spelers duwen.

Natuurlijk werkt het niet zo, we hebben gewoon het verkeerde soort trainers nu en dat is een heel ander probleem. Wat overigens wel op het gebied van technisch beleid ligt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie