Ernest Poku (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Loetje1990 schreef: 09 apr 2024, 07:44 Weet je ik snap dat afzeiken van die jonge jongens nooit
De grotere jongens horen de jongere mee op sleeptouw nemen doen ze totaal niet
Ga hun afzeiken ipv de jongens die nog volop in ontwikkeling zijn
Tsja... hij speelt vooralsnog toch ook als een natte krant in AZ1?

Jij noemt het afzeiken. Dat mag. Maar dat was mijn punt niet. Hij laat juist zien dat, ondanks zijn povere wedstrijden bij AZ1, hij echt wel kan voetballen. Wat het mij vertelt, is dat hij een tussenstop nodig heeft bij een andere Eredivisie bvo om meer ervaring op te doen. Niet meer aanmodderen in AZ1 maar lekker een jaartje (of twee) elders spelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SjaakTrekhaak schreef: 09 apr 2024, 08:20 Niet meer aanmodderen in AZ1 maar lekker een jaartje (of twee) elders spelen.
Klopt.

Hetzelfde geldt voor Van Brederode.

Even het Lens - traject in.

Ik snap sowieso nog steeds niet zo goed op basis waarvan deze jongens nu een plek in AZ 1 krijgen.

De sprong van KKD / Youth League naar (sub)top Eredivisie is gewoon een hele grote.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9234
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het vreemde is ook dat men maar blijft volharden in die flankpositie terwijl hij bij Jong AZ juist floreert met vallen en opstaan in de spits. Als Zeefuik het Vennegoor of Hesselink achtige breekijzer moet worden dan is Poku je snelle counterspits (waarin hij een beetje op Boadu in zijn beginfase gaat lijken).

Maar ook bij Jong AZ springt de bal soms nog vreemd van zijn voet, maar daar krijgt hij mede dankzij spelers als Smit zoveel kansen dat hij er wel telkens eentje in weet te prikken.

Twee jaar elders wederom stel ik bijvoorbeeld Roda JC of Willem 2 voor. Zou Poku goed doen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Jongen heeft zoveel potentie met zijn snelheid plus tweebenig. Heeft meer techniek dan Boadu, maar mist dat killers instinct. Een echte spitsen trainer zou al helpen lijkt mij. Of eerst maar eens alle goals van Boadu tich keer bekijken. Die snelheid is zo'n heerlijk wapen, maar word nauwelijks gebruikt. Bedoel daarmee niet in de bal komen, maar achter de verdediging aangespeeld (willen) worden. Forza Poku.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16331
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mousa Sidi schreef: 25 apr 2024, 13:56 Jongen heeft zoveel potentie met zijn snelheid plus tweebenig. Heeft meer techniek dan Boadu, maar mist dat killers instinct. Een echte spitsen trainer zou al helpen lijkt mij. Of eerst maar eens alle goals van Boadu tich keer bekijken. Die snelheid is zo'n heerlijk wapen, maar word nauwelijks gebruikt. Bedoel daarmee niet in de bal komen, maar achter de verdediging aangespeeld (willen) worden. Forza Poku.
Mist “killersinstinct”? 12 goals in 16 wedstrijden is toch voorwaar niet slecht :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sofascore dit seizoen bij AZ1: 6.63
Sofascore dit seizoen bij Jong AZ: 7.23
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16331
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 25 apr 2024, 17:01 Sofascore dit seizoen bij AZ1: 6.63
Sofascore dit seizoen bij Jong AZ: 7.23
Wat is sofascore? Ik bedoel: wat zeggen die cijfers?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 17:11 Wat is sofascore? Ik bedoel: wat zeggen die cijfers?
Sofascore is een site/app die allerlei wedstrijddata van spelers toont en verrekent tot een score (hoe die berekening gaat weet ik niet)
https://www.sofascore.com/nl/speler/ernest-poku/1119502
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16331
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 25 apr 2024, 17:18 Sofascore is een site/app die allerlei wedstrijddata van spelers toont en verrekent tot een score (hoe die berekening gaat weet ik niet)
https://www.sofascore.com/nl/speler/ernest-poku/1119502
Ik vraag het omdat je getoonde getallen me niks zeggen. Wat kan ik ermee te weten komen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 17:36 Ik vraag het omdat je getoonde getallen me niks zeggen. Wat kan ik ermee te weten komen?
Ik heb op de site geen uitleg erover kunnen vinden.
Wat me opviel bij de afzonderlijke wedstrijden (linksonder) was dat Poku bijna altijd aanzienlijk beter scoort als hij voor Jong speelt (zie je ook in goals) dan wanneer hij voor AZ1 speelt (en dat zie je dus ook in de algehele sofascore over een seizoen, rechtsboven). Als die scores niet genormeerd zijn op de competitie, dan zegt een vergelijking natuurlijk niet persee direct wat over het spel van de speler)
we can come an end
Plaats reactie