Ernest Poku (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeTorenburch schreef: 18 aug 2023, 08:15 Dat heeft ook z’n charme.
Thuis in een niemendalletje tegen wat bergbewoners vind ik dat prima.

In een cruciale wedstrijd tegen een Celtic wordt het opeens heel vervelend.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 08:05 Ben het met je hele analyse eens.

Ik kijk ook door de goals heen. Maar ik stuit op dit forum op types die vinden dat we Odgaard, Pavlidis en Karlsson wel weg kunnen en dat we vrolijk op dezelfde voet met Lahdo, Poku, Van Bommel en Meerdink doorkunnen.

:?
Die zijn waarschijnlijk ook iets jonger dan wij.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 18 aug 2023, 08:49 Die zijn waarschijnlijk ook iets jonger dan wij.
Jongere mensen zitten toch niet op een forum, maar op Tiktok?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeTorenburch schreef: 18 aug 2023, 08:15 Verder gewoon een wat ervarener aanvaller erbij als een van de drie weggaat en je hebt een goede mentor voor de jonkies.
Dat leek me ook de bedoeling, gezien de (vermeende) interesse in Cerny
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 18 aug 2023, 08:43 Thuis in een niemendalletje tegen wat bergbewoners vind ik dat prima.

In een cruciale wedstrijd tegen een Celtic wordt het opeens heel vervelend.
Je zou bijna denken dat spelers geen progressie kunnen maken :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 18 aug 2023, 12:49 Je zou bijna denken dat spelers geen progressie kunnen maken :roll:
Voor wat betreft rust en overzicht behouden zag ik gisteren wel progressie.

:D

Het is ook wel mooi om te zien hoe AZ voorin afjaagt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Speelde een redelijk goede pot, niet geweldig maar ook niet slecht. Ik zie wel in hem wat ik ook al eerder zei hier, dat hij net zoals Boadu toch iets ongecontroleerd/niet verfijnd is met een bal aan zijn voeten. Zeker op snelheid dan lijkt er nog wel wat zand in de motor te komen. Dit is iets wat niet zo snel meer veranderd volgens mij, dat is jammer maar kan net zoals Boadu evengoed uitgroeien tot een belangrijke speler.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Wildcat schreef: 04 sep 2023, 13:16 Speelde een redelijk goede pot, niet geweldig maar ook niet slecht. Ik zie wel in hem wat ik ook al eerder zei hier, dat hij net zoals Boadu toch iets ongecontroleerd/niet verfijnd is met een bal aan zijn voeten. Zeker op snelheid dan lijkt er nog wel wat zand in de motor te komen. Dit is iets wat niet zo snel meer veranderd volgens mij, dat is jammer maar kan net zoals Boadu evengoed uitgroeien tot een belangrijke speler.
Hij lijkt wel op Boadu maar vind hem een stuk socialer voetballen en hij heeft geen oogkleppen op als Boadu.
Neem de 3-1 tegen kan makkelijk zelf schieten kijkt rustig om zich heen en geeft af en Pavlidis kan makkelijk zelf scoren.

ook de 5-1 tegen Go ahead is hier een goed voorbeeld van houdt op vrij simpele manier 3/4 man bezig maakt ruimte vrij voor Lahdo die kan scoren.

Op snelheid ben ik het met je eens dat hij technisch wel kan verbeteren maar hij is op snelheid bij lange na niet technisch zo slecht als Boadu op zijn leeftijd die ruzie had met de bal als hij een sprint trok.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Debuut in de spits bij Jong Oranje. Van Bommel speelt er nu op 10 en van Brederode speelt linksbuiten. =D>
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeTorenburch schreef: 12 okt 2023, 15:28 Debuut in de spits bij Jong Oranje. Van Bommel speelt er nu op 10 en van Brederode speelt linksbuiten. =D>
Was niet best.. de AZ inbreng.
Van Bommel kon totaal niet overtuigen als aanvallende middenvelder en kwam feitelijk niet in het verhaal voor,
v Brederode kwam zelden zijn mannetje voorbij en hield het dus weer bij de kaats en Poku, in de tijd dat hem was gegund, rende wat blind naar voren.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 13 okt 2023, 10:07 Was niet best.. de AZ inbreng.
Van Bommel kon totaal niet overtuigen als aanvallende middenvelder en kwam feitelijk niet in het verhaal voor,
v Brederode kwam zelden zijn mannetje voorbij en hield het dus weer bij de kaats en Poku, in de tijd dat hem was gegund, rende wat blind naar voren.
Het gaat in deze gevallen om het proces. Ze spelen en gaan dus de komende 2/3 jaar veel jeugd interlands spelen, dan moeten ze inderdaad wel iets beter spelen dan gisteren. Al was van Brederode in de tweede helft al een stuk beter, van Bommel was belangrijk met zijn looplijnen. Poku kon beter, maar ach het begin van een mooi traject/proces is ingezet. De jongens worden hier volwassener en dus beter door.

Het begin van de toekomst is er.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeTorenburch schreef: 13 okt 2023, 21:11 Het gaat in deze gevallen om het proces. Ze spelen en gaan dus de komende 2/3 jaar veel jeugd interlands spelen, dan moeten ze inderdaad wel iets beter spelen dan gisteren. Al was van Brederode in de tweede helft al een stuk beter, van Bommel was belangrijk met zijn looplijnen. Poku kon beter, maar ach het begin van een mooi traject/proces is ingezet. De jongens worden hier volwassener en dus beter door.

Het begin van de toekomst is er.
De Toekomst ? ….. :? :? :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

salmonyappi schreef: 13 okt 2023, 22:13 De Toekomst ? ….. :? :? :?
The future is ours :wink:
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Na de wedstrijd tegen de Graafschap moet ik concluderen dat dit onze Florian Jozefzoon is. Zo jammer.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

bk wcm schreef: 23 okt 2023, 23:41 Na de wedstrijd tegen de Graafschap moet ik concluderen dat dit onze Florian Jozefzoon is. Zo jammer.
Gelukkig hebben we ook nog Addai en evt. Daal.
Ook sluit ik niet uit dat Poku nog komt bovendrijven, maar hij moet inderdaad zijn "harde voeten" verliezen.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Met Jimmy Floyd Hasselbaink is het ook goed gekomen nadat hij bij AZ was doorgeselecteerd. Zelfs mede topscorer in de PL. En hij lijkt mij wel interessant voor bij de technische staf, lees namelijk dat hij techniektrainer is :shock:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 24 okt 2023, 04:12 Gelukkig hebben we ook nog Addai en evt. Daal.
Ook sluit ik niet uit dat Poku nog komt bovendrijven, maar hij moet inderdaad zijn "harde voeten" verliezen.
Nouja zijn techniek en eerste aanname is zeker niet slecht, beter dan van Boadu heb ik het idee. Alleen de afronding verliest hij vaak zn rust en overzicht. Als hij dat onder de knie krijgt de komende jaren kan hij het ver schoppen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Is Addai gewoon niet verder op dit moment. Zou die wel wat minuutjes willen zien maken in het eerste.
Sadiq kan het vooralsnog niet brengen en sinds Lahdo een basisplaats heeft gaat het wedstrijd na wedstrijd steeds minder met hem.
Zowel op links als rechts op de flank hebben we in het verleden wel andere tijden gekend, mede daarom wint AZ het nu meer zakelijk want dwingend aanvallend spel begint veelal door sterke flanken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 24 okt 2023, 15:04 Is Addai gewoon niet verder op dit moment. Zou die wel wat minuutjes willen zien maken in het eerste.
Sadiq kan het vooralsnog niet brengen en sinds Lahdo een basisplaats heeft gaat het wedstrijd na wedstrijd steeds minder met hem.
Zowel op links als rechts op de flank hebben we in het verleden wel andere tijden gekend, mede daarom wint AZ het nu meer zakelijk want dwingend aanvallend spel begint veelal door sterke flanken.
Matig proza :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 24 okt 2023, 15:43 Matig proza :wink:
Oke, Oke. De pen is niet scherp
Plaats reactie