AZ-Celtic FC (do 26 aug, 20.15u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Gewoon net als vroeger, niet uitzenden als het niet is uitverkocht.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 20 aug 2021, 22:54 Witry heb ik blind vertrouwen in omdat hij de laatste 3 jaar in de top van de Zweedse competitie staat op basis van opta (8e, 3e en nu 1e) en tevens in de voorselectie van Noorwegen zit. Dan moet je echt wel wat kunnen, zeker als dat koppelt aan de positieve verhalen over hem (zeker aan de bal). Verhulst heeft me wel positief verrast en maak ik me niet zo druk om wie er op doel staat op korte termijn.

De kritiek om Max is vooral gebaseerd op het (weer) niet klaar hebben van het team voor de seizoenstart (niet zijn handelen in het algemeen). Witry en Vindahl erg laat, linksback hebben we niet, voorin is de keuze heel erg pover, en vanaf de bank zijn er nauwelijks spelers die een impuls kunnen geven. Dat kun je gedeeltelijk oplossen met eigen jeugd, maar niet op élke van die posities. Als je dan wel uitstel gaat vragen bij de KNVB omdat het o zo belangrijk is schijnbaar, en dan zo voor de dag komt is de kritiek wel terecht vind ik. Hopelijk staat er voor de thuis wedstrijd een beter elftal op de mat, en wordt het een nieuwe bladzijde in het boek van de narrow escape. Dan kunnen we er allemaal weer om lachen achteraf. "Weet je nog toen tegen Celtic 5 jaar terug, toen we met een spits op linksback, de minst creatieve nummer 10 van Europa en kamikaze Japanner die Schotten een loer hebben gedraaid''
Helemaal mee eens. Of er wel of geen vertrouwens is in Witry is het punt niet. Je moet kijken naar het alternatief: Sugawara. Die is op dit moment simpelweg te licht bevonden. Bovendien moet je nog twee goals goed maken op Celtic. Je zult dus ergens risico's moeten gaan nemen. Gezien de stats en bovenstaande argumenten, lijkt de inzet van Witry dan voor de hand te liggen.

Vindahl vind ik lastiger te beoordelen. Verhulst heeft het tot nog toe helemaal niet slecht gedaan. AZ heeft Vindahl echter #1 gegeven, dus dan mag je er vanuit gaan dat hij kwalitatief significant beter is. Al met al is het wel prettig om te weten dat de 2e keeper van AZ van prima niveau lijkt te zijn.

Of je nu Gudmundsson of De Wit op 10 zet is wat mij betreft lood om oud ijzer. Gudmundsson is technisch sterker, maar weet de meest fantastische kansen nog om zeep te helpen. De Wit lijkt overal te kunnen scoren (Jong Oranje), behalve bij AZ. Hij zou de rol prima kunnen invullen zoals Til dat doet, maar ja... dan moet je op een gegeven moment wel een keer gaan scoren (hetzelfde geldt voor Albert). Tenzij één van deze spelers een ingeving gaat krijgen, heb ik er een hard hoofd in om met de één of de ander op 10 überhaupt voor de 3e plek te kunnen strijden. -ik ben lichtelijk depressief vandaag-

Als we het dan hebben over risico's nemen: zet Taabouni maar op 10. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat er echt iets gaat gebeuren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1261
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

SimonPoulsen schreef: 20 aug 2021, 22:15 Dit team zou ik heel graag de komende 5 wedstrijden aan de gang zien. Al kun je de eventuele keuze voor Aboukhlal ondanks zn gebreken boven Evjen wel begrijpen misschien. Maar ik vrees dat Wijndal nog wel even nodig heeft, die heeft 2 maanden niet serieus getraind. En traint nu half met de groep mee.
Geef mij 1 reden om onze keeper te vervangen, doet het uitstekend
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Rjansen17 schreef: 24 aug 2021, 15:34 Geef mij 1 reden om onze keeper te vervangen, doet het uitstekend
Als je een regel verder leest;
Verhulst heeft me wel positief verrast en maak ik me niet zo druk om wie er op doel staat op korte termijn.
Maar ben alsnog wel benieuwd naar die nieuwe keeper.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Moeilijk maar niet onmogelijk.
Zaak is om niet mee te gaan in het tempo van Celtic
net als in de uitwedstrijd. beetje vertragen , beetje breed
en toeslaan op het juiste moment.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

G-Vak schreef: 24 aug 2021, 16:17 Moeilijk maar niet onmogelijk.
Zaak is om niet mee te gaan in het tempo van Celtic
net als in de uitwedstrijd. beetje vertragen , beetje breed
en toeslaan op het juiste moment.
Pascal had het plan al klaar liggen vorige week na de wedstrijd:
-Snel de 1-0 maken, dan zitten we gelijk in de wedstrijd
-De kansen die je krijgt benutten
-Zorgen dat je geen tegengoals krijgt uit 'momentjes van Celtic'

Geen speld tussen te krijgen, het kan niet mis gaan.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SimonPoulsen schreef: 24 aug 2021, 18:44 Pascal had het plan al klaar liggen vorige week na de wedstrijd:
-Snel de 1-0 maken, dan zitten we gelijk in de wedstrijd
-De kansen die je krijgt benutten
-Zorgen dat je geen tegengoals krijgt uit 'momentjes van Celtic'

Geen speld tussen te krijgen, het kan niet mis gaan.
🤣
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16280
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik ben niet optimistisch op basis van de prestaties van onze spitsen. Wie gaat er scoren? Doet Koopmeiners mee?
We hebben een heel dik portie geluk nodig…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 24 aug 2021, 21:12 Ik ben niet optimistisch op basis van de prestaties van onze spitsen. Wie gaat er scoren? Doet Koopmeiners mee?
We hebben een heel dik portie geluk nodig…..
Ik moet eerst de opstelling weten voordat ik weet of ik optimistisch ben of niet. Met de juiste opstelling zie ik het positief in. Met de opstelling van afgelopen keer zie ik het somber in. Lijkt mij wel dat Koopmeiners meedoet, hij zal niet binnen 2 dagen verkocht worden en zo wel kan Max altijd nog op de rem trappen door 2 dagen bedenktijd te vragen. Celtic heeft al hun geluk al in de 1e wedstrijd opgebruikt, dus hoop dat AZ deze wedstrijd het gelukt aan hun kant heeft.

O.a. Karlsson, Koopmeiners, Witry, en Beukema hebben scorend vermogen. Pavlidis vorig seizoen ook, dus zou mooi zijn als hij het de wedstrijd tegen Celtic weer terug vindt.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

salmonyappi schreef: 24 aug 2021, 21:12 We hebben een heel dik portie geluk nodig…..
Oneens
We hebben minder pech nodig: bal van Pavlidis (via teen van de keeper) op binnenkant paal in 5e minuut, 2 mm naar rechts en het is 0-1.
HET "what if" moment van de wedstrijd

En ja Oosting had begin 2e helft hem ook moeten maken, maar gaat mij om geluk
Qua pech kun je ook naar de 2-0 kijken, maar daar ging 2x geknoei (van Teun) in de opbouw aan vooraf
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 25 aug 2021, 06:48 Oneens
We hebben minder pech nodig: bal van Pavlidis (via teen van de keeper) op binnenkant paal in 5e minuut, 2 mm naar rechts en het is 0-1.
HET "what if" moment van de wedstrijd

En ja Oosting had begin 2e helft hem ook moeten maken, maar gaat mij om geluk
Qua pech kun je ook naar de 2-0 kijken, maar daar ging 2x geknoei (van Teun) in de opbouw aan vooraf
Geknoei in de opbouw, zowel achterin als op het middenveld, was hoe dan ook de basis van de meeste kansen van Celtic. Bijna altijd was er balverlies met te veel spelers voor de bal. Dan geef je gelijk enorm veel ruimte weg en daar weet een redelijk team als Celtic wel raad mee. In ieder geval nog een helft wachten met veel risico nemen, of Celtic moet evengoed een goal maken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 482
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ik zit even de samenvatting van Celtic afgelopen weekend terug te kijken, maar het niveau van de tegenstander (vorig seizoen 7e in de Scottish Premier League) was wel echt om te janken.

1-0 blunder van de keeper
19e minuut oliedomme rode kaart St. Mirren
2-0 gaat de keeper ook niet vrijuit
2-1 van St. Mirren met 10 man wordt onterecht afgekeurd (vraag me niet waarom, maar SPL heeft nog steeds geen VAR :lol: )
3-0 keeper ziet er ook niet lekker uit; heel dom eerst een stap naar rechts en vervolgens naar links moet duiken
4-0 blunder van de keeper; drukt de bal zo in de voeten van de spits, echt ongelooflijk.
5-0 lijkt hands te zijn van de aanvaller (maar, geen VAR), verder kon daar weinig aan gedaan worden.
6-0 keeper en laatste man lopen elkaar in de weg.

En dan stonden ze ook nog de hele wedstrijd op 5 meter te dekken. Ik had gehoopt dat Celtic hier licht vermoeid aan zouden komen, maar denk dat die zich kapot gelachen hebben na afloop van de wedstrijd.
Compete to complete
loekf2
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:59

Dario Hubner schreef: 23 aug 2021, 14:56 Waar wordt deze uitgezonden?
Facebook lees ik nu op Twitter.

Geen Facebook account hier. Doe het dan op Youtube.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vorige week speelden de Alkmaarders en de Schotten hun heenwedstrijd op Celtic Park, die wedstrijd was toen alleen te zien via Celtic TV, tegen betaling. ESPN probeerde de rechten binnen te halen, maar rechtenhouder Celtic maakte een andere keuze. 'Buitengewoon teleurstellend', vond AZ toen. 'Zo’n affiche, dat bovendien van enorm belang is voor het Nederlands voetbal, verdient het om uitgezonden te worden. Voor AZ onduidelijke redenen zijn de rechtenhouder en Nederlandse broadcasters niet tot elkaar gekomen.'

Die redenen zijn nu blijkbaar wat duidelijker. Donderdag moet AZ in eigen huis de 2-0 nederlaag zien weg te poetsen, maar ook dit keer is er geen Nederlandse zender die het duel uitzendt. 'Nadat biedingen voor deze wedstrijd bij ons waren binnengekomen, begrijpen we nu ook beter waarom vorige week door Celtic geen overeenkomst is gesloten', zo reageert directeur Robert Eenhoorn met een sneer richting de Nederlandse televisiezenders.

Hij vervolgt: 'Vanuit het buitenland is er meer dan voldoende serieuze interesse, maar bij de Nederlandse zenders ligt dat blijkbaar anders. Deze ontwikkeling is niet goed voor het Nederlands voetbal en wat ons betreft een mooie uitdaging voor de toekomstig directeur van de NL League', zo verwijst hij naar de nieuw op te richten competitie-organisatie, die er mede voor moet zorgen dat de Eredivisie meer status en aanzien krijgt in Europa.

AZ heeft nu besloten om de wedstrijd (gratis) uit te zenden via het eigen Facebook-kanaal. De uitzending start om 19.55 uur. De wedstrijd begint om 20.15 uur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

loekf2 schreef: 25 aug 2021, 13:04 Facebook lees ik nu op Twitter.

Geen Facebook account hier. Doe het dan op Youtube.
Hoeft ook geen account te hebben om een dergelijke stream te kijken voor zover ik weet.

Overigens vind ik het wel goed dat AZ zich niet laat piepelen door ESPN en het gewoon zelf gratis uitzend. Aangezien we tegen Celtic spelen zal, zoals Eenhoorn zelf al aangeeft, de buitenlandse interesse prima zijn zodat AZ genoeg kan verdienen aan de verkoop van de tv rechten.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Er zijn nog zat kaarten dus alle reden om het op de allermooiste wijze te aanschouwen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16280
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 25 aug 2021, 06:48 Oneens
We hebben minder pech nodig: bal van Pavlidis (via teen van de keeper) op binnenkant paal in 5e minuut, 2 mm naar rechts en het is 0-1.
HET "what if" moment van de wedstrijd

En ja Oosting had begin 2e helft hem ook moeten maken, maar gaat mij om geluk
Qua pech kun je ook naar de 2-0 kijken, maar daar ging 2x geknoei (van Teun) in de opbouw aan vooraf
Volgens mij heb je meer geluk nodig om minder pech te hebben.
Bovendien zeg je zelf ook “het gaat mij om geluk” 🤔………eigenlijk snap ik je reactie gewoon niet…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jansen: 'Teken ik voor'
Gepubliceerd op 25 augustus 21, 17:34
ALKMAAR- Na een weekend zonder Eredivisie-voetbal schoven Teun Koopmeiners en Pascal Jansen woensdagmiddag bij de Nederlandse pers aan om vooruit te blikken op AZ - Celtic van donderdag. Dan moeten de Alkmaarders een 2-0-achterstand goedmaken. "Team is fris."

“We hebben de uitwedstrijd natuurlijk geanalyseerd", trapte de aanvoerder het persmoment af. "Dat doen we niet alleen op basis van het resultaat, maar dan bekijk je ook dingen op detailniveau. Dingen die goed zijn gegaan en dingen die beter hadden gekund. We zijn het met elkaar eens dat er in die wedstrijd veel dingen beter hadden gekund. Ook waren er genoeg aanknopingspunten die voor donderdag perspectief bieden. Dan doel ik vooral op de hoeveelheid kansen. Dat nemen we mee.”

Eredivisie
Ook ging de aanvoerder nog even kort in op het vrije speelweekend in de Eredivisie van AZ. “Ik geloof dat het de tweede keer is dat we dit doen”, zei Koopmeiners. “Om wat extra rust te creëren, maar ook om het Nederlandse voetbal beter op de kaart te zetten. Ik vind het lekker om te spelen, maar in zo’n weekend kan er ook weer van alles gebeuren wat invloed kan hebben op de wedstrijd tegen Celtic. Het team voelt zich fris. Dat is het grote voordeel.”

Wedstrijd
Na Koopmeiners kreeg Jansen het woord en besprak hij de nederlaag op Celtic Park. “In de wedstrijd tegen zowel RKC als Celtic hebben we kansen gehad en niet benut. Het is alleen nog niet overtuigend genoeg geweest. We moeten Celtic ook niet onderschatten. Zij zijn in de afgelopen tien jaar negen keer kampioen geworden, hebben goede spelers en er heerst een goede atmosfeer met 52.000 Schotten op de tribune."

Kansen
"Mijn jongens hebben zich echter goed gehouden in die wedstrijd", ging hij verder. "Wij hebben de eerste grote kans gehad en dan had de dynamiek anders kunnen lopen. En ook de eerste grote kans na rust was voor ons. Dankzij Hobie Verhulst en Bruno Martins Indi is het donderdag nog een wedstrijd, omdat zij in de eindfase de 3-0 voorkomen.”

Statistieken
Dat Celtic thuis goed presteert in Europees verband is een gegeven, zo schetste de NOS-verslaggever. Maar in uitwedstrijden is dat anders. “Dat zijn statistieken voor de boeken", reageerde Jansen. " Alleen liegen ze er niet om. Donderdag gaan we met een 2-0-achterstand de tweede helft van het tweeluik in. In ieder geval met het idee om twee goals te maken.”

FC Utrecht
De NOS-verslaggever haalde vervolgens nog een statistiek aan. FC Utrecht verloor 11 jaar geleden met 2-0 op Celtic Park, maar op 26 augustus 2010 wonnen de Domstedelingen met 4-0 in Stadion Galgenwaard. Jansen: “Ik teken ervoor, haha. We hebben het toevallig nog wel even besproken vandaag. Het zou mooi zijn.”

Verhulst
Tot slot besprak Jansen de situatie rond zijn selectie. "Verhulst staat onder de lat. Peter Vindahl is pas net bij ons en krijgt rustig de tijd om zich volledig aan te passen. Owen Wijndal staat er goed op, maar nog niet goed genoeg voor donderdag. Ik hoop snel weer over hem te beschikken."

Karlsson
Jansen: “Hij is terug van een schorsing en daar ben ik heel blij mee. Het zou zomaar kunnen dat hij gaat spelen, dat gaan we donderdag zien.”

Live
AZ - Celtic FC wordt donderdagavond niet uitgezonden op de Nederlandse televisie, maar is wél te zien op het Facebook-kanaal van AZ. De uitzending begint om 19:55 uur, de aftrap is om 20:15 uur. Liever genieten van een Europese avond in het AFAS Stadion? Er zijn nog kaarten beschikbaar. Klik hier en zorg dat je erbij bent.
Dus geen Vindahl en geen Wijndal. Zal op Karlsson na wel hetzelfde elftal zijn als afgelopen wedstrijd. Ik verwacht er dus niet veel van. Nouja Conference league is ook leuk.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik heb op de één of andere manier het idee dat we het morgen toch nog gaan flikken.
Redenen:
- Vorige week speelden we eigenlijk heel matig en kregen we alsnog kansen
- Celtic is uit altijd stukken zwakker
- Karlsson is weer terug en misschien start de nieuwe rechtsback ook wel en of Beukema ook wel.
- AZ Europees thuis toch altijd wat extra's kan brengen
- Er zijn geen uitsupporters
- Door het wegvallen van de uitdoelpuntenregel kan je gewoon volle bak gaan aanvallen

De spelers en supporters moeten morgen in ieder geval met deze mindset beginnen, anders kan je net zo goed meteen stoppen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ speelde vorige week voor hun doen niet matig of slecht, speelde gewoon naar hun kunnen. Heb weinig reden om te denken dat dit team veel beter zou kunnen. Tis immers ook niet meer het team van vorig seizoen hea
Plaats reactie