Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Antti Opdam schreef: 30 dec 2023, 13:55 En Vindahl bij Praag.
:lol:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 30 dec 2023, 13:55 En Vindahl bij Praag.
Dat is toch wel de nieuwe volksheld.

Volgend jaar aanvoerder in Alkmaar
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

https://sportsbyte.sunderland.ac.uk/202 ... njury-hit/

Meer een suggestie dan echt een gerucht. Aan de andere kant heeft Newcastle wel vaker aankopen gedaan in de winterse transferperiode. Wat me vooral opvalt is dat steevast 25M€ wordt genoemd. Is er een clausule opgenomen waar dat in staat of zoiets? Weet iemand wat het doorverkooppercentage is dat Willem II heeft bedongen?

Een en ander zou wel duidelijk kunnen maken in hoeverre het realistisch is of Pavlidis in februari ook nog bij AZ is te bewonderen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 01 jan 2024, 20:51 https://sportsbyte.sunderland.ac.uk/202 ... njury-hit/

Meer een suggestie dan echt een gerucht. Aan de andere kant heeft Newcastle wel vaker aankopen gedaan in de winterse transferperiode. Wat me vooral opvalt is dat steevast 25M€ wordt genoemd. Is er een clausule opgenomen waar dat in staat of zoiets? Weet iemand wat het doorverkooppercentage is dat Willem II heeft bedongen?

Een en ander zou wel duidelijk kunnen maken in hoeverre het realistisch is of Pavlidis in februari ook nog bij AZ is te bewonderen.
Transfermarkt zoals gewoonlijk.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 01 jan 2024, 20:51 https://sportsbyte.sunderland.ac.uk/202 ... njury-hit/

Meer een suggestie dan echt een gerucht. Aan de andere kant heeft Newcastle wel vaker aankopen gedaan in de winterse transferperiode. Wat me vooral opvalt is dat steevast 25M€ wordt genoemd. Is er een clausule opgenomen waar dat in staat of zoiets? Weet iemand wat het doorverkooppercentage is dat Willem II heeft bedongen?

Een en ander zou wel duidelijk kunnen maken in hoeverre het realistisch is of Pavlidis in februari ook nog bij AZ is te bewonderen.
25 miljoen is inmiddels de waarde die Pavlidis heeft op transfermarkt en voor de verandering heb ik er eens geen hand in gehad (bij de opwaardering naar 20 miljoen wel). Ze hebben de kritiek van eerder behoorlijk ter harte genomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hopelijk geen scouts vandaag.

Wat een wereldspeler. Doelpunt lag er al weer snel in, gevolgd door weergaloze pannas, hakjes, wegdraaien, versnellingen, acties en enkele puike voorzetten op medespelers.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

SimonPoulsen schreef: 06 jan 2024, 18:59 Hopelijk geen scouts vandaag.

Wat een wereldspeler. Doelpunt lag er al weer snel in, gevolgd door weergaloze pannas, hakjes, wegdraaien, versnellingen, acties en enkele puike voorzetten op medespelers.
Scouts all over the place. Wordt nog spannend.

The Standard:
Fulham houdt Eredivisie-topscorer Vangelis Pavlidis in de gaten , die deze maand hoopt te vertrekken bij AZ Alkmaar .

Chelsea , Barcelona en AC Milan hebben de afgelopen weken ook scouts gestuurd om naar de 25-jarige Griekse spits te kijken.

Ekrem Konur: Wolverhampton are planning to check the situation of AZ Alkmaar's 25-year-old Greek striker Vangelis Pavlidis.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 02 jan 2024, 18:32 25 miljoen is inmiddels de waarde die Pavlidis heeft op transfermarkt en voor de verandering heb ik er eens geen hand in gehad (bij de opwaardering naar 20 miljoen wel).
Cool.

Hoe werkt dit?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 02 jan 2024, 18:32 25 miljoen is inmiddels de waarde die Pavlidis heeft op transfermarkt
Een zielig bedrag als je dat afsteekt tegen die 50 miljoen voor Santiago Gimenez (wat heeft die meer laten zien?) op dat zelfde transfermarkt. :roll:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

De Rode Baron schreef: 09 jan 2024, 14:00 Een zielig bedrag als je dat afsteekt tegen die 50 miljoen voor Santiago Gimenez (wat heeft die meer laten zien?) op dat zelfde transfermarkt. :roll:
Is jonger en maakte 2 goals bij zijn CL-debuut.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

hihacorner schreef: 09 jan 2024, 14:35 Is jonger en maakte 2 goals bij zijn CL-debuut.
Maar een verschil van 25 miljoen vind ik toch nog al wat als ik beide heren vergelijk.
Laat het 8 miljoen met elkaar verschillen, maar dit is wel heel veel.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

De Rode Baron schreef: 09 jan 2024, 14:46 Maar een verschil van 25 miljoen vind ik toch nog al wat als ik beide heren vergelijk.
Laat het 8 miljoen met elkaar verschillen, maar dit is wel heel veel.
Is kampioen geworden en contract loopt nog een tijdje door. Niet dat ik 50 miljoen niet overdreven vind, hoor. Maar 25 voor Pavlidis lijkt me wel redelijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Probleem van Pavlidis is dat hij tegen sterke tegenstanders misschien nog niet overtuigend genoeg was. Tegen het NL elftal maakte hij ook niets klaar.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 09 jan 2024, 15:09 Probleem van Pavlidis is dat hij tegen sterke tegenstanders misschien nog niet overtuigend genoeg was. Tegen het NL elftal maakte hij ook niets klaar.
Omdat hij in een godsgruwelijk kermis team speelt dat 0 kansen creëert tegen serieuze ploegen. Desondanks een goede goal tegen Villa, en ook tegen Dortmund weer gister. Vorig jaar 2 goals tegen Lazio. Ik denk niet dat het daar aan ligt. Het probleem is natuurlijk dat we "maar" AZ zijn.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 09 jan 2024, 13:49 Cool.

Hoe werkt dit?
Transfermarkt heeft een eigen team daar op/achter zitten, maar laat ook gebruikers discussiëren op een forum en indicaties geven of zij het bedrag te hoog of te laag vinden. Dat het nattevingerwerk is, heeft dus een kern van waarheid, maar ze zitten daarmee vaak toch ruwweg in de buurt. Dat komt omdat de gebruikers aldaar (de overfanatieke 12-jarige even daar gelaten) toch geregeld de wat meer voetbalnerdy mensen zijn. Dat is ook hoe ik weet hoe de achterkant van geruchten en informatie op transfermarkt eruit ziet: daar zitten bronvermeldingen en moderatie achter voor ieder ingevulde gegeven dat je ziet. Met uitzondering van de 'marktwaarde' dus, waar per periode een discussietopic per speler uit iedere competitie is. Zo werkt het bij Football Manager overigens ook, daar is een deel eigen scouting en deels wordt dat door fanatieke communitymensen beïnvloedt die indicaties geven van op welke spelers gelet moet worden.

Zo verwerk ik bijvoorbeeld op transfemarkt voor AZ wel eens geruchten van AZalerts of de fanpage en heb ik ook wel eens een transfer van een speler e.d. verwerkt.

In het kader van de 'marktwaarden' is er veelal discussie geweest over de waarden die competitiebreed aan spelers werden toegekend ten opzichte van de daadwerkelijk gerapporteerde (en soms geverifieerde) transferbedragen bij clubs. Daar werd ajax veelal overgewaardeerd dan wel de spelers van bijna alle andere clubs signficant ondergewaardeerd. Zo kwam de marktwaarde bepaling van Kerkez bijvoorbeeld heel dicht in de buurt van zijn transferbedrag.

Wat mensen vaak vergeten is echter dat de geschatte marktwaarde niet per definitie hetzelfde is als het daadwerkelijk betaalde transferbedrag, dat is een beetje als de taxatie van een huis: indicatief. Een contractloze speler heeft theoretisch gezien mogelijk wel een marktwaarde zodra je hem onder contract hebt, maar je hoeft er geen transfersom voor te betalen op het moment dat deze clubloos is. Actueel voorbeeld: David de Gea zal vast nog wel ergens kunnen tekenen en ook dan zullen clubs interesse in hem hebben, maar op dit moment is hij clubloos. Zijn laatste marktwaarde is wel blijven staan.

De opwaardering van Pavlidis naar 20 miljoen was trouwens een hele lang discussie waarbij er inderdaad stil is gestaan dat het niet meer te rechtvaardigen was voor de criticasters die blijkbaar in de staf bij TM zitten dat een spits die gelijk op gaat/ging met o.a. Gimenez, maar een fractie van die waarde zou rechtvaardigen. Zeker gezien leeftijd en recente verkoopbedragen bij AZ was en is naar mijn opvatting het waarschijnlijk dat Pavlidis op zijn minst 20 miljoen euro zou moeten kunnen opbrengen als je hem op het heetste punt van competitie, markt en zijn doelpuntendrang verkoopt. Daarmee zou hij namelijk niet de eerste speler zijn die de 20 miljoen benadert of zelfs zou overschrijden. Ook ik zou veel meer, heel leuk vinden, maar het is objectief gezien nog niet realistisch. De eerste AZ'er die voor 25 miljoen wordt verkocht zou al een unicum zijn, 30 miljoen moet wel héél bijzonder worden. Zeker ook omdat Pavlidis anders dan een Madueke bij PSV bijvoorbeeld geen homegrown speler is voor de Premier League bijv.


Terug on topic:

Volgens mij al eerder gezegd, maar Fulham is het voormalig team van Mitroglou, die weten dus wel raad met een Grieks international. Wat Pavlidis bij Barcelona moet zou ik niet weten...
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 09 jan 2024, 18:04 Transfermarkt heeft een eigen team daar op/achter zitten, maar laat ook gebruikers discussiëren op een forum en indicaties geven of zij het bedrag te hoog of te laag vinden. Dat het nattevingerwerk is, heeft dus een kern van waarheid, maar ze zitten daarmee vaak toch ruwweg in de buurt. Dat komt omdat de gebruikers aldaar (de overfanatieke 12-jarige even daar gelaten) toch geregeld de wat meer voetbalnerdy mensen zijn. Dat is ook hoe ik weet hoe de achterkant van geruchten en informatie op transfermarkt eruit ziet: daar zitten bronvermeldingen en moderatie achter voor ieder ingevulde gegeven dat je ziet. Met uitzondering van de 'marktwaarde' dus, waar per periode een discussietopic per speler uit iedere competitie is. Zo werkt het bij Football Manager overigens ook, daar is een deel eigen scouting en deels wordt dat door fanatieke communitymensen beïnvloedt die indicaties geven van op welke spelers gelet moet worden.

Zo verwerk ik bijvoorbeeld op transfemarkt voor AZ wel eens geruchten van AZalerts of de fanpage en heb ik ook wel eens een transfer van een speler e.d. verwerkt.

In het kader van de 'marktwaarden' is er veelal discussie geweest over de waarden die competitiebreed aan spelers werden toegekend ten opzichte van de daadwerkelijk gerapporteerde (en soms geverifieerde) transferbedragen bij clubs. Daar werd ajax veelal overgewaardeerd dan wel de spelers van bijna alle andere clubs signficant ondergewaardeerd. Zo kwam de marktwaarde bepaling van Kerkez bijvoorbeeld heel dicht in de buurt van zijn transferbedrag.

Wat mensen vaak vergeten is echter dat de geschatte marktwaarde niet per definitie hetzelfde is als het daadwerkelijk betaalde transferbedrag, dat is een beetje als de taxatie van een huis: indicatief. Een contractloze speler heeft theoretisch gezien mogelijk wel een marktwaarde zodra je hem onder contract hebt, maar je hoeft er geen transfersom voor te betalen op het moment dat deze clubloos is. Actueel voorbeeld: David de Gea zal vast nog wel ergens kunnen tekenen en ook dan zullen clubs interesse in hem hebben, maar op dit moment is hij clubloos. Zijn laatste marktwaarde is wel blijven staan.

De opwaardering van Pavlidis naar 20 miljoen was trouwens een hele lang discussie waarbij er inderdaad stil is gestaan dat het niet meer te rechtvaardigen was voor de criticasters die blijkbaar in de staf bij TM zitten dat een spits die gelijk op gaat/ging met o.a. Gimenez, maar een fractie van die waarde zou rechtvaardigen. Zeker gezien leeftijd en recente verkoopbedragen bij AZ was en is naar mijn opvatting het waarschijnlijk dat Pavlidis op zijn minst 20 miljoen euro zou moeten kunnen opbrengen als je hem op het heetste punt van competitie, markt en zijn doelpuntendrang verkoopt. Daarmee zou hij namelijk niet de eerste speler zijn die de 20 miljoen benadert of zelfs zou overschrijden. Ook ik zou veel meer, heel leuk vinden, maar het is objectief gezien nog niet realistisch. De eerste AZ'er die voor 25 miljoen wordt verkocht zou al een unicum zijn, 30 miljoen moet wel héél bijzonder worden. Zeker ook omdat Pavlidis anders dan een Madueke bij PSV bijvoorbeeld geen homegrown speler is voor de Premier League bijv.


Terug on topic:

Volgens mij al eerder gezegd, maar Fulham is het voormalig team van Mitroglou, die weten dus wel raad met een Grieks international. Wat Pavlidis bij Barcelona moet zou ik niet weten...
Geestig.

Bedankt voor de uitleg.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als de geruchten van de PL teams echt serieus is (Fulham & Chelsea), dan is die 20M echt nog maar een schijntje. Zie wat er destijds met Janssen is gebeurd. PL betaald stelselmatig meer... En het maakt ze ook geen moer uit gezien de achterlijke inkomsten.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DeZuivelDuivel schreef: 09 jan 2024, 18:04 […]
Goede inhoudelijke bijdrage =D>
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

DiepeMast schreef: 10 jan 2024, 22:42 Als de geruchten van de PL teams echt serieus is (Fulham & Chelsea), dan is die 20M echt nog maar een schijntje. Zie wat er destijds met Janssen is gebeurd. PL betaald stelselmatig meer... En het maakt ze ook geen moer uit gezien de achterlijke inkomsten.
Bij Vincent Janssen ging het helemaal los toen hij op Wembley tegen Engeland een penalty opeisde en binnenschoot. De opvolgende media-hype, doordrongen van Engels chauvinisme, heeft zijn prijs behoorlijk opgeschroefd. Ik vraag me oprecht af of een Tottenham de topscorers in de eredivisie bijhoudt als ze niet bij ajax of PSV spelen, waarschijnlijk had hij zonder die penalty niet eens op een lijstje gestaan

Hopelijk speelt Griekenland ergens in de voorbereiding van het EK nog eens tegen Engeland..... Het liefste wel nog als speler van AZ, al weet je het nooit
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

MarkusHenriksen19 schreef: 11 jan 2024, 07:35 Bij Vincent Janssen ging het helemaal los toen hij op Wembley tegen Engeland een penalty opeisde en binnenschoot. De opvolgende media-hype, doordrongen van Engels chauvinisme, heeft zijn prijs behoorlijk opgeschroefd. Ik vraag me oprecht af of een Tottenham de topscorers in de eredivisie bijhoudt als ze niet bij ajax of PSV spelen, waarschijnlijk had hij zonder die penalty niet eens op een lijstje gestaan
Zeker waar. Maar dat de interesse ook nog eens kwam van een hooggeplaatste PL-club, zal de prijs vermoedelijk niet gedrukt hebben. ;)
MarkusHenriksen19 schreef: 11 jan 2024, 07:35 Hopelijk speelt Griekenland ergens in de voorbereiding van het EK nog eens tegen Engeland..... Het liefste wel nog als speler van AZ, al weet je het nooit
Als ie er dan in ieder geval ook nog eentje in weet te tikken. Zou mooi zijn. Hoewel... wanneer is die wedstrijd gepland? Kan het zo 1,2,3 niet vinden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie