Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 08 feb 2024, 17:58 :lol: :lol: :lol:

Tuurlijk heeft hij mindere dagen maareh...

20 wedstrijden in de Eredivisie, 20 doelpunten, record gebroken/evenaart in een team dat niet draait.
Dat volgend op twee seizoen waarin hij ook steeds beter ging presteren.

Misschien tijd om een andere club te gaan supporten of naar specsavers te gaan.
En toch heeft hij wel een punt. Hoe vaak laat Pavlidis het in de topduels zien? Als hij die bal gewoon op Van Bommel geeft dan staat het 1-1. Natuurlijk kan niet elk schot raak zijn, maar er zitten regelmatig cruciale missers tussen. En in het Griekse elftal is het weinig soeps. AZ is vermoedelijk zijn plafond.

Daarom had hij in de winterstop ook verkocht moeten worden. Zeker nu is gebleken dat de directie CL/EL en bekerwinst toch niet belangrijk vindt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 08 feb 2024, 18:43 En toch heeft hij wel een punt. Hoe vaak laat Pavlidis het in de topduels zien? Als hij die bal gewoon op Van Bommel geeft dan staat het 1-1. Natuurlijk kan niet elk schot raak zijn, maar er zitten regelmatig cruciale missers tussen. En in het Griekse elftal is het weinig soeps. AZ is vermoedelijk zijn plafond.

Daarom had hij in de winterstop ook verkocht moeten worden. Zeker nu is gebleken dat de directie CL/EL en bekerwinst toch niet belangrijk vindt.
Dat laatste snap ik nog wel. Die stel ik zelf vaak zat voor. ijzer smeden als het heet is etc.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 08 feb 2024, 17:58 :lol: :lol: :lol:

Tuurlijk heeft hij mindere dagen maareh...

20 wedstrijden in de Eredivisie, 20 doelpunten, record gebroken/evenaart in een team dat niet draait.
Dat volgend op twee seizoen waarin hij ook steeds beter ging presteren.

Misschien tijd om een andere club te gaan supporten of naar specsavers te gaan.
:?

Hoe vond je hem vorig jaar de tweede seizoenshelft?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 09 feb 2024, 07:12 :?

Hoe vond je hem vorig jaar de tweede seizoenshelft?
Ik beoordeel spelers over het hele seizoen. Dan is duidelijk dat Pavlidis een stijgende lijn heeft, zelfs in het seizoen dat hij geblesseerd was scoorde hij nog altijd beter dan zijn vorig seizoen. Ieder jaar is er dus progressie waarneembaar.
Dit is bijvoorbeeld anders dan bij Dani de Wit die een ontzettend helder patroon heeft van periodes waarin hij totaal onzichtbaar is, gemaskeerd door periodes waarin hij ontzettend veel scoort.

Pavlidis loopt in de Eredivisie 1 op 1, ook als dat niet altijd daadwerkelijk in één wedstrijd gebeurd dit seizoen is dat voor een AZ aanvaller geen 'normale' statistiek. Tuurlijk mag je kritisch zijn, maar heb je de rest van het elftal gezien? AZ en zeker Jansen mag god op de blote knietjes bedanken dat ze Pavlidis kochten toen ze hem kochten en dat ie ook zelf bereid was om bij AZ te blijven zelfs na het draaien van twee geweldige seizoenen.

Ik zie graag een statistiekje van AZ spitsen die uberhaupt ooit beter gepresteerd hebben dan Pavlidis. En dan garandeer ik je daar alvast bij dat ook die spitsen wel eens een off-day gehad hebben.

Momenteel ben je moeilijk serieus te nemen, het zal de emotie zijn.


Oh en om je vraag te beantwoorden:
10 doelpunten 6 assists in de eredivisie in de tweede seizoenhelft en voor de goede orde 4 doelpunten tegen Lazio en Anderlecht. Hoe ging het met Dani de Wit?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 09 feb 2024, 09:51Hoe ging het met Dani de Wit?
Dit is dan de troef die iedereen speelt als alles vastloopt.

De Godwin van dit forum.

"Of wat vind je van anders van Dani de Wit?"

(Laatst ook in het Belic - topic.)

Nou. Die vind ik echt heel slecht en dat vind ik ook al jaren. Al was hij heel incidenteel wel eens nuttig in toppers. Maar onder de streep (alles sportief en financieel afgewogen) is het waarschijnlijk de allerslechtste aankoop ooit. Of één van de ... (Zie ook zijn eigen topic.)

Over Pavlidis. Ik deel een groot deel van je mening (fantastisch bezig, goede brede ontwikkeling, we mogen super blij zijn), maar eind van vorig seizoen liep hij - hoogstwaarschijnlijk - een transfer mis omdat hij in de laatste 10 eredivisiewedstrijden welgeteld 1 goal maakte ...

Als hij dat dit jaar weer doet kan ik je verklappen dat hij die transfer van 25 miljoen naar de (sub)top Bundesliga waarschijnlijk weer kan vergeten.

En de discussie ging er nu (al) over of hij klaar was voor de top Bundelisga. Daar reageerde ik op.

Niet of hij beter is dan Dani de Wit.

:lol:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 09 feb 2024, 10:48 Dit is dan de troef die iedereen speelt als alles vastloopt.

De Godwin van dit forum.

"Of wat vind je van anders van Dani de Wit?"

(Laatst ook in het Belic - topic.)

Nou. Die vind ik echt heel slecht en dat vind ik ook al jaren. Al was hij heel incidenteel wel eens nuttig in toppers. Maar onder de streep (alles sportief en financieel afgewogen) is het waarschijnlijk de allerslechtste aankoop ooit. Of één van de ... (Zie ook zijn eigen topic.)

Over Pavlidis. Ik deel een groot deel van je mening (fantastisch bezig, goede brede ontwikkeling, we mogen super blij zijn), maar eind van vorig seizoen liep hij - hoogstwaarschijnlijk - een transfer mis omdat hij in de laatste 10 eredivisiewedstrijden welgeteld 1 goal maakte ...

Als hij dat dit jaar weer doet kan ik je verklappen dat hij die transfer van 25 miljoen naar de (sub)top Bundesliga waarschijnlijk weer kan vergeten.

En de discussie ging er nu (al) over of hij klaar was voor de top Bundelisga. Daar reageerde ik op.

Niet of hij beter is dan Dani de Wit.

:lol:
Pavlidis was gewoon geblesseerd in de tweede seizoenshelft. Veelal vanaf de bank of maar een halve wedstrijd (maart en april). Hattrick aan assist tegen NEC en 2 goals tegen Anderlecht desalniettemin vrij behoorlijke prestaties. Dit seizoen is alles nog 3x knapper, omdat er ook niemand is die hem bedient.

Ik zag een statistiek dat hij in Europe bijna de spits is die de meeste meters maakt, en natuurlijk ook de meeste goals. Het is ongelofelijk eigenlijk.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 09 feb 2024, 11:01 Pavlidis was gewoon geblesseerd in de tweede seizoenshelft.
Van de laatste 10 wedstrijden heeft hij er 9 gespeeld. Waarvan één keer een half uur en de rest méér dan een uur.

Best knap met een blessure.

https://www.transfermarkt.nl/vangelis-p ... erein/1090
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 09 feb 2024, 11:16 Van de laatste 10 wedstrijden heeft hij er 9 gespeeld. Waarvan één keer een half uur en de rest méér dan een uur.

Best knap met een blessure.

https://www.transfermarkt.nl/vangelis-p ... erein/1090
Niet zo flauw doen. Als je een beetje een geheugen hebt weet je nog dat hij tegen beter weten in toch door heeft gespeeld, maar absoluut niet 100% was.

Eerst Twente-Heerenveen-Sparta. en Daarna tegen Anderlecht weer een terugval, wat ook weer z'n effect had op de wedstrijden erna.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SimonPoulsen schreef: 09 feb 2024, 11:22 Niet zo flauw doen. Als je een beetje een geheugen hebt weet je nog dat hij tegen beter weten in toch door heeft gespeeld, maar absoluut niet 100% was.

Eerst Twente-Heerenveen-Sparta. en Daarna tegen Anderlecht weer een terugval, wat ook weer z'n effect had op de wedstrijden erna.
Het lijkt me goed mogelijk dat zijn blessure en zijn terugval te maken hadden met de manier waarop hij speelt/moest spelen. Leuk zo'n spits die zo'n beetje de meeste meters maakt van Europa, die tot in de eigen zestien meeverdedigt, aanvallen opzet en ze vervolgens ook nog eens afrondt, maar ergens houdr het op natuurlijk. Die gast pleegt roofbouw op zijn lichaam. Kortom, hij zou zomaar weer zo'n tweede seizoenshelft kunnen hebben. Geluk voor hem dat er geen Conference League en beker meer is...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Drommedaris schreef: 09 feb 2024, 13:03 Het lijkt me goed mogelijk dat zijn blessure en zijn terugval te maken hadden met de manier waarop hij speelt/moest spelen. Leuk zo'n spits die zo'n beetje de meeste meters maakt van Europa, die tot in de eigen zestien meeverdedigt, aanvallen opzet en ze vervolgens ook nog eens afrondt, maar ergens houdr het op natuurlijk. Die gast pleegt roofbouw op zijn lichaam. Kortom, hij zou zomaar weer zo'n tweede seizoenshelft kunnen hebben. Geluk voor hem dat er geen Conference League en beker meer is...
Het meest ironische is dat AZ zo slecht is, dat je tot tweemaal toe je topscoorder 120 minuten in de blubber tegen amateurs moet laten spelen. Waardoor hij uiteindelijk de wedstrijd in de kuip mist.

Het is al een wonder dat hij zon beetje alles speelt dit jaar. Zonder Pavlidis wordt AZ echt nog 8e. Eagles, NEC en Sparta hebben een gelijkwaardig elftal maar zijn veel beter ingespeeld.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

SimonPoulsen schreef: 09 feb 2024, 13:12 Het meest ironische is dat AZ zo slecht is, dat je tot tweemaal toe je topscoorder 120 minuten in de blubber tegen amateurs moet laten spelen. Waardoor hij uiteindelijk de wedstrijd in de kuip mist.

Het is al een wonder dat hij zon beetje alles speelt dit jaar. Zonder Pavlidis wordt AZ echt nog 8e. Eagles, NEC en Sparta hebben een gelijkwaardig elftal maar zijn veel beter ingespeeld.
Zo waar!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 09 feb 2024, 11:22 Niet zo flauw doen. Als je een beetje een geheugen hebt weet je nog dat hij tegen beter weten in toch door heeft gespeeld, maar absoluut niet 100% was.
Dat zijn geen feiten.

Ik beperk me tot de feiten. Dat vind ik niet zo flauw, maar realistisch.

Verder ga ik geen semantische discussies houden over fit of blessures. Hij stond heel veel in het veld en heeft heel weinig gescoord.

Als ik al ga insinueren dan is dat voornamelijk de reden geweest dat hij daarom geen transfer heeft gemaakt.

Dat is dus de volgorde: fit blijven, in vorm blijven, transfer maken, verder doorgroeien.

Nu zaten mensen al bij de laatste stap ...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 09 feb 2024, 15:19 Dat zijn geen feiten.

Ik beperk me tot de feiten. Dat vind ik niet zo flauw, maar realistisch.

Verder ga ik geen semantische discussies houden over fit of blessures. Hij stond heel veel in het veld en heeft heel weinig gescoord.

Als ik al ga insinueren dan is dat voornamelijk de reden geweest dat hij daarom geen transfer heeft gemaakt.

Dat is dus de volgorde: fit blijven, in vorm blijven, transfer maken, verder doorgroeien.

Nu zaten mensen al bij de laatste stap ...
Een non-discussie als jij alleen cijfers van een lijstje blijft aanhalen. Hij heeft de 2e seizoenshelft gewoon lang gesukkeld met blessures. Waar AZ in een belangrijke fase (en zoals gewoonlijk zonder altenatieven) destijds de grenzen heeft opgezocht met hem. Wees ergens maar blij dat hij er niet nog 8 inschoot op het einde. Anders had Huiberts geheid een Sam Lammers of VanHooydonk gehaald, en stonden we nu 11e.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Elke wedstrijd een miljoen minder waard op deze manier

Opnieuw een dure misser
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 10 feb 2024, 21:38 Elke wedstrijd een miljoen minder waard op deze manier

Opnieuw een dure misser
Ook hier tenderen de feiten - helaas - weer snel richting mijn mening.

(Ondanks andere tendentieuze berichten van medegebruikers).

Dat is dus de volgorde: fit blijven, in vorm blijven, transfer maken, verder doorgroeien.

Over dat laatste hoeven we het hier dus helemaal niet meer te hebben.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 12 feb 2024, 07:29 Ook hier tenderen de feiten - helaas - weer snel richting mijn mening.

(Ondanks andere tendentieuze berichten van medegebruikers).

Dat is dus de volgorde: fit blijven, in vorm blijven, transfer maken, verder doorgroeien.

Over dat laatste hoeven we het hier dus helemaal niet meer te hebben.
Onzinnige reactie natuurlijk, maar dat zijn we inmiddels van jullie beiden gewend.
Wat moet de beste man dan zonder de rest van zijn team precies?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2024, 13:42 Onzinnige reactie natuurlijk, maar dat zijn we inmiddels van jullie beiden gewend.
Wat moet de beste man dan zonder de rest van zijn team precies?
De rest van het team bracht hem de afgelopen twee wedstrijden prima in positie.

Maar faalde hij jammerlijk.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 12 feb 2024, 15:42 De rest van het team bracht hem de afgelopen twee wedstrijden prima in positie.

Maar faalde hij jammerlijk.
Het is een beetje een whataboutism, maar met Gimenez gaat het ook niet lekker momenteel. Toch is het een razend goeie spits. Ook daar roepen de analisten opeens dat hij geen stap kan maken.

Ik wil nog wel zo ver gaan dat Pavlidis in de winter voor de hoofdprijs had kunnen vertrekken, maar die afweging heeft voor mij een andere reden dan bij jullie. Toen stond AZ er nog beter op en was hij zelf op het heetst van zijn prestaties.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2024, 16:32 Het is een beetje een whataboutism, maar met Gimenez gaat het ook niet lekker momenteel. Toch is het een razend goeie spits. Ook daar roepen de analisten opeens dat hij geen stap kan maken.

Ik wil nog wel zo ver gaan dat Pavlidis in de winter voor de hoofdprijs had kunnen vertrekken, maar die afweging heeft voor mij een andere reden dan bij jullie. Toen stond AZ er nog beter op en was hij zelf op het heetst van zijn prestaties.
Als hij straks wellicht de topscorer gaat worden (als Jimenez zo doorgaat en Brobbey en De Jong even ophouden) krijg je alsnog een hoofdprijs, vermoed ik.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9167
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 12 feb 2024, 17:44 Als hij straks wellicht de topscorer gaat worden (als Jimenez zo doorgaat en Brobbey en De Jong even ophouden) krijg je alsnog een hoofdprijs, vermoed ik.
Ik hoop het! We gaan het nodig hebben bij de wederopbouw.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie