Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
J.Krekel
Supporter

De Rode Baron schreef: 14 jun 2024, 15:15 Nog niet heel lang geleden…. Dramatisch verhaal
Ik juich de diversiteit op het forum toe. Een nadeel is echter dat het hogere oestrogeengehalte ervoor zorgt voor het continu herhalen van oude discussies en bizarre doemscenario’s.

Het is dat ik weet dat voetbal mijn vriendin niet interesseert, anders had ik haar gevraagd of zij De Rode Barones was…

Het bedrijfsmodel van AZ is echt sterk. Weinig clubs die zo’n sterk beleid voeren. Ik snap de behoefte aan een prijs…. We are punching above our weight.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Ferry
Algemeen directeur

J.Krekel schreef: 14 jun 2024, 18:15 Ik snap de behoefte aan een prijs…. We are punching above our weight.
Ook dit is een oude discussie. AZ wordt dit jaar vijfde in de Eredivisie en heeft tevens de (vierde of) vijfde begroting. Niks speciaals dus. Het bekertoernooi: onder de maat. Conference League: onder de maat.

Het beleid van AZ is echt niet zo sterk. Pavlidis was de vlag op de modderschuit wat mij betreft.
SimonPoulsen
Algemeen directeur

J.Krekel schreef: 14 jun 2024, 18:15 Ik juich de diversiteit op het forum toe. Een nadeel is echter dat het hogere oestrogeengehalte ervoor zorgt voor het continu herhalen van oude discussies en bizarre doemscenario’s.

Het is dat ik weet dat voetbal mijn vriendin niet interesseert, anders had ik haar gevraagd of zij De Rode Barones was…

Het bedrijfsmodel van AZ is echt sterk. Weinig clubs die zo’n sterk beleid voeren. Ik snap de behoefte aan een prijs…. We are punching above our weight.
AZ heeft absoluut goed beleid gevoerd. Maar de laatste paar seizoenen hangt het ook soms van toevaligheden aan elkaar. Penalty reeksen, playoffs, last minute goals en een Pavlidis die thank god heel het seizoen fit was. Het bedrijfsmodel van AZ kun je gelijk stellen aan Europees voetbal. Het lag keer op keer op de weegschaal.

Het alsmaar blijven doen alsof ons 'succesbeleid' ons toch wel weer gaat redden is een beetje naief in mijn ogen. Moet het dan eerst echt een keer in de soep lopen? En natuurlijk gaan we niet failliet of degraderen ofzo. Maar je kunt toch wel stellen dat er zeker op sportief vlak (zeker binnen de bestaande mogelijkheden) echt wel meer mogelijk moet zijn. De berichten en verwachtingen die Huiberts schept over de transferzomer bieden weinig houvast voorlopig.
Plenty of place at the Hotel CaliforniAZ
You can check out any time you like, but you can never leave

There’s no benchmark to perform, no trophies to retrieve
Just whispers of promise, we are told to believe
AZSander
Fanatic

Bertje schreef: 14 jun 2024, 16:54 Bedankt dat je me dit kan vertellen.
Waar jij dit vandaan haalt is mij een raadsel.
Ik haal dit uit de redelijk betrouwbare media zoals NU.nl, AD en VI. Die zitten allemaal tussen de 21 en 25 miljoen, inclusief bonussen. Transfermarkt meldt 23,5 miljoen. Dus niet zo bijdehand doen. Dan ben ik gewoon benieuwd waar jij jouw 35 miljoen vandaan haalt.

Daarnaast moeten we ons niet zo proberen te meten met PAF, we hebben ons eigen beleid en moeten onze eigen koers varen. Het werd hier al eerder genoemd; we betalen in Alkmaar geen miljoenensalarissen, dus dan zullen we op korte termijn ook geen 40 miljoen voor een speler ontvangen.
Compete to complete
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 14 jun 2024, 18:27 AZ wordt dit jaar vijfde in de Eredivisie en heeft tevens de (vierde of) vijfde begroting.

Het beleid van AZ is echt niet zo sterk.
Ik heb zeker wat gemist……ik dacht toch echt dat we 4e waren geworden…..shit zeg.

En wat het beleid betreft: welke provincieclub in Nederland kan nog meer zeggen dat ze (op een paar uitzonderingen na) constant in de top 4 staan? Met niet zulk sterk beleid? Kom nou toch.
Ik snap heus dat je wilt dat we kampioen worden, maar enige realiteitszin kan geen kwaad.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Algemeen directeur

salmonyappi schreef: 14 jun 2024, 21:20 Ik heb zeker wat gemist……ik dacht toch echt dat we 4e waren geworden…..shit zeg.

En wat het beleid betreft: welke provincieclub in Nederland kan nog meer zeggen dat ze (op een paar uitzonderingen na) constant in de top 4 staan? Met niet zulk sterk beleid? Kom nou toch.
Ik snap heus dat je wilt dat we kampioen worden, maar enige realiteitszin kan geen kwaad.
De laatste drie jaar zijn de sportieve resultaten, de kwaliteit van de selectie en het spel gewoon enorm ingekakt - zo eerlijk mogen we toch ook wel zijn?
Dat is in mijn ogen geen 'sterk' beleid.

(maar goed, dat is geen discussie die we hier hoeven te voeren)
Antti Opdam
Harde Kern

Bertje schreef: 14 jun 2024, 13:41 Alles.
Dwingen kan niet, dat ben ik met je eens.
Maar elkaar meer tegemoet komen uiteraard wel.
Zijn vele clubs die juist verlengen om meer te cashen.
We zijn Sinterklaas niet, maar daar lijkt het wel op.
Sinisterra weg voor 35, Gimenez, die al een half jaar bagger speelt, voor dik 40 is de verwachting. Het is verdomme de topscorer van Nederland en dat in een erg matig elftal.
Kortom weer een signaal dat er bij AZ geen sprake is van een écht topsport klimaat.
Tja. Bij Feyenoord zijn ze nu een eenmaal de AZ - koers (goede scouting van jonge en middenjonge spelers) gaan varen.

En AZ is de Feyenoord - koers (aankopen van ervaren afgeschreven matige krachten en vasthouden aan domme werkers) gaan varen.

Iets met schuivende panelen en nieuwe machtsverhoudingen.

Ofwel: heel matig beleid.
Antti Opdam
Harde Kern

Ferry schreef: 14 jun 2024, 21:24 De laatste drie jaar zijn de sportieve resultaten, de kwaliteit van de selectie en het spel gewoon enorm ingekakt - zo eerlijk mogen we toch ook wel zijn?

Mee eens.

Ik vind de formulering "heeft goed beleid gevoerd" ook wel toepasselijk.

De laatste drie jaar is het minder en minder geworden.

On topic: alle argumenten overziend vind ik het een redelijk tot wat matig bedrag voor onze topscorer.

Het had natuurlijk geholpen als we overwinterd hadden in Europa: Europees schitteren is een absolute must.

Maar Pascal Jansen.
Sander73
Ben-Sider

Ferry schreef: 14 jun 2024, 21:24 De laatste drie jaar zijn de sportieve resultaten, de kwaliteit van de selectie en het spel gewoon enorm ingekakt - zo eerlijk mogen we toch ook wel zijn?

Eens, we zijn nu een spits armer en ca. 15 miljoen en tevens een groot probleem rijker. De laatste topspeler die vertrekt. De afgelopen jaren heeft er een ware uitloop aan kwaliteit bij de club plaatsgevonden. Van voetballers tot trainers en directie leden. Daar is betrekkelijk weinig voor terug gekomen. Men weet het even niet meer, dat kan je aan alles zien. Mensen worden van trainers tot scouting doorgeschoven om maar niet de markt op te hoeven en daarmee raakt de club al meer naar binnen gekeerd. We zijn qua aankopen verzand in allerhande exotische huur/aankopen of goedkope gokjes die vooralsnog veelal mislukken. Om de gemoederen te bedaren doet men bij AZ (Huiberts) alsof het probleem er niet is. De ‘rust’ bewaren naar buitenwereld. ‘Er gaan immers altijd spelers weg en we hebben het altijd opgelost’. Op korte termijn is een dergelijke reactie wel enigszins logisch. Als er immers geen probleem is, dan hoef je het ook niet op te lossen en er geen verantwoordelijkheid over af te leggen. Iets wat Huiberts in de winterstop dan ook weigerde en geïrriteerd over raakte toen men hem hierover aansprak. We worden gewoon weer vierde, hebben EL dus wat is er nou eenmaal aan de hand? En daar zit ook een kern van waarheid in. Het stadion raakt steeds voller en de club staat er inderdaad meer dan goed voor. Maar feit is wel dat de tijd je begint in te halen. Je zal nu wel echt actie moeten ondernemen anders wordt je komend seizoen zomaar 8e met alle financiële gevolgen van dien.

Dat de Griek zou vertrekken is geen verrassing maar pijn doet het wel. Het is hem gegund. Ik hoop echt dat hij slaagt. Wat een topper was deze speler voor ons. In een elftal dat er afgelopen jaar veelal werkelijk geen kloot van bakte creëerde deze man regelmatig vanaf de middellijn zelf talloze malen zijn eigen kansen en goals.
Langedijk
Harde Kern

Benfica gaat 120 miljoen vangen voor Neves.

En dan laat AZ zich afschepen met een fooi.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 16 jun 2024, 11:18 Benfica gaat 120 miljoen vangen voor Neves.

En dan laat AZ zich afschepen met een fooi.
Appels met peren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Algemeen directeur

Langedijk schreef: 16 jun 2024, 11:18 En dan laat AZ zich afschepen met een fooi.
Nee, ik denk dat AZ er een goede prijs voor krijgt. 1 jarig contract doet veel. Daarnaast is de Eredivisie een redelijk beperkte competitie. En in Europa natuurlijk nog een redelijk onbekende speler. Conference League 3 goals. Voor Griekenland 6 goals.
Langedijk
Harde Kern

Ferry schreef: 16 jun 2024, 12:09 Nee, ik denk dat AZ er een goede prijs voor krijgt. 1 jarig contract doet veel. Daarnaast is de Eredivisie een redelijk beperkte competitie. En in Europa natuurlijk nog een redelijk onbekende speler. Conference League 3 goals. Voor Griekenland 6 goals.
Het is ook prima verder. Ik heb hier nog een weddenschap lopen met iemand die zei dat Pavlidis en Sugawara samen 40+ miljoen gaan opleveren.

En liever Benfica dan een nietszeggende club als Bournemouth. Dat is voor het imago van AZ ook beter.
De Rode Baron
Barry

Ferry schreef: 16 jun 2024, 12:09 Nee, ik denk dat AZ er een goede prijs voor krijgt. 1 jarig contract doet veel.
Prima, we weten in ieder geval waar we aan toe zijn en Huiberts kan nu doorschakelen.
Nu nog afwachten of Dani een club naar zijn wensen vind, beide toch afgelopen seizoen goed voor 45 goals.
Dat gaan we niet trekken met de huidige aanvallers dus zeer benieuwd hoe d'n Max denkt dit te gaan oplossen.
'At your service '
Langedijk
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 16 jun 2024, 21:09 Nu nog afwachten of Dani een club naar zijn wensen vind te slijten is aan een laagvlieger in een land zonder televisie en internet
differentcook
Harde Kern

De stap naar Benfica is nog niet helemaal definitief, terwijl Italiaanse clubs last-minute zich roeren:
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 17 jun 2024, 20:59 terwijl Italiaanse clubs last-minute zich roeren:
Dat staat er niet :wink:

Maar hopelijk legt het toch nog wat druk op Benfica om iets meer te doen.
Doelstellingen en ambities zijn niet hetzelfde.
Maar dan moet je ze wel bereiken.
Topsport of fopsport?
differentcook
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 17 jun 2024, 22:13 Dat staat er niet :wink:
Nee, dat zijn mijn woorden, het is ook een Engels stukje. :-)
SjaakTrekhaak
Reservespeler

differentcook schreef: 17 jun 2024, 20:59 De stap naar Benfica is nog niet helemaal definitief, terwijl Italiaanse clubs last-minute zich roeren:
DeZuivelDuivel schreef: 17 jun 2024, 22:13 Dat staat er niet :wink:
Een veel betere vertaling is er niet denk ik hoor.

Enerzijds jammer dat het nog niet rond is want dan duurt de aankondiging van een nieuwe spits langer. Anderzijds goede zaak dat er zo misschien nog wat meer centjes en procentjes uit te slepen zijn.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

SjaakTrekhaak schreef: 18 jun 2024, 12:17 Een veel betere vertaling is er niet denk ik hoor.

Enerzijds jammer dat het nog niet rond is want dan duurt de aankondiging van een nieuwe spits langer. Anderzijds goede zaak dat er zo misschien nog wat meer centjes en procentjes uit te slepen zijn.
Grappig genoeg gebruikte Differentcook last minute. Wat gewoon engels is natuurlijk.
Dat staat er dus niet. ´Italian clubs tried to enter the race´ kun je gewoon naar het Nederlands vertalen door ´Italiaanse clubs hebben het ook geprobeerd´ of iets van dezelfde strekking. Als je de impliciete context meeneemt dan kun je zelfs nog ´maar zijn afgehaakt´ erbij gooien want ´tried´ implies failed. Dat Italiaanse clubs interesse hadden was immers al bekend, daar is niets last minute aan.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 19 jun 2024, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Doelstellingen en ambities zijn niet hetzelfde.
Maar dan moet je ze wel bereiken.
Topsport of fopsport?
Plaats reactie