Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

Voltreffer Vick schreef: 07 jun 2024, 12:49 Vorig jaar nog Reijnders verkocht voor 20 miljoen. Blijkbaar was Max de enige die zijn waarde redelijk heeft ingeschat want ik heb niemand op dit forum vooraf zien beweren dat hij 20 mln waard is. In iets mindere mate (9mln) geldt dit ook voor Beukema en Kerkez (20 mln). Kortom, niet licht cynisch maar nodeloos cynisch.
Goede terugkomer.
KeesPierTol
Glory-hunter

https://x.com/HellasFooty/status/1800096793708855641

Onderhandelen met Benfica blijft altijd kruidenieren- volgens Hellas Football & Fabrizio Romano (die meestal wel goed zit): 17m EUR + 2 m EUR ad-ons.
KeesPierTol
Glory-hunter

De Rode Baron
Goalscorer

KeesPierTol schreef: 10 jun 2024, 09:31 https://x.com/HellasFooty/status/1800096793708855641

Onderhandelen met Benfica blijft altijd kruidenieren- volgens Hellas Football & Fabrizio Romano (die meestal wel goed zit): 17m EUR + 2 m EUR ad-ons.
Ik zie het nog wel gebeuren dat Huiberts overstag gaat om voor dat (met alle respect) lage bedrag een van de beste spitsen ooit in de AZ historie, hem de overstap te 'gunnen'.
Met de smaakmaker van de eredivisie 'Karlsson', ging hij al verschrikkelijk de mist in met het (schrikbarend lage) transferbedrag van 11 M als je dat afzet tegen de hoge bedragen die worden betaald voor spelers van concurrenten als Feyenoord, ajax en PSV. Ter vergelijking: Feyenoord ontving 25 miljoen voor de transfer van linksbuiten Luis Sinisterra, terwijl die in dat afgelopen seizoen tot vergelijkbare cijfers als Jesper Karlsson wist te komen.
Nogmaals, Huiberts heeft kunnen pieken met Vincent Janssen, maar dat kon iedere TD; Janssen werd immers topscorer en international waar hij tegen uitgerekend Engeland met Oranje van zich deed laten spreken. Verder kwam de gouden lichting hem aanwaaien en is niet voor niets Reijnders (die nog bijna werd verkocht aan Twente als Midtsjo was gebleven) tot een onmisbare schakel geworden voor oranje wat de Italiaanse scouts al voorzien hadden.
Kortom, Huiberts moet het nu eens laten zien, je kunt niet blijven teren op de recordtransfers van Janssen en Jahanbakhsh. Ik zie na 2 jaar gepruts van Max nu liever bijv. een José Fortes Rodriguez komen gezien ik het gevoel heb dat Huiberts al een tijd stil staat in zijn ontwikkeling om AZ als club nog steeds te kunnen laten groeien.
Ik zal blij verrast zijn als in het nieuwe seizoen er een elftal staat waar Martens echt mee uit de voeten kan om het de traditionele moeilijk te maken inplaats met veel geworstel clubs als Heerenveen en FC Utrecht voor te blijven.
'At your service '
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 10 jun 2024, 11:09 Ik zie het nog wel gebeuren dat Huiberts overstag gaat om voor dat (met alle respect) lage bedrag een van de beste spitsen ooit in de AZ historie, hem de overstap te 'gunnen'.
Met de smaakmaker van de eredivisie 'Karlsson', ging hij al verschrikkelijk de mist in met het (schrikbarend lage) transferbedrag van 11 M als je dat afzet tegen de hoge bedragen die worden betaald voor spelers van concurrenten als Feyenoord, ajax en PSV. Ter vergelijking: Feyenoord ontving 25 miljoen voor de transfer van linksbuiten Luis Sinisterra, terwijl die in dat afgelopen seizoen tot vergelijkbare cijfers als Jesper Karlsson wist te komen.
Sinisterra had nog een tweejarig contract.
Karlsson destijds een driejarig contract, dus die lijkt relatief goedkoop te zijn verkocht (doorverkoopclausule?). Karlsson had wel het jaar ervoor al laten weten graag verder te kijken,
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 10 jun 2024, 11:44 Karlsson had wel het jaar ervoor al laten weten graag verder te kijken,
Daar moet je als TD schijt aan hebben met nog zo'n contract.
Karlsson had de laatste periode veel blessures, maar was de absolute smaakmaker van de eredivisie.
In vergelijking dus met die andere spelers bij de concurrenten was dit echt een fooi. Maar het is niet alleen karlsson wat betreft Huiberts, ik ben niet meer echt overtuigd van de beste man en wil het wel eens zien met wat voor elftal Martens het in het nieuwe seizoen moet gaan doen. Hij heeft zeker zijn verdienste gehad maar de laatste twee seizoenen is het ondermaats en veel is hem ook komen aanwaaien. Nu moet hij het dan ook laten zien uit welk hout hij echt is gesneden want de kritiek is er.
'At your service '
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 10 jun 2024, 12:59 Maar het is niet alleen karlsson wat betreft Huiberts, ik ben niet meer echt overtuigd van de beste man en wil het wel eens zien met wat voor elftal Martens het in het nieuwe seizoen moet gaan doen. Hij heeft zeker zijn verdienste gehad maar de laatste twee seizoenen is het ondermaats en veel is hem ook komen aanwaaien. Nu moet hij het dan ook laten zien uit welk hout hij echt is gesneden want de kritiek is er.
Hier zijn we het een keertje eens.
we can come an end
SjaakTrekhaak
Fanatic

De Rode Baron schreef: 10 jun 2024, 12:59 Nu moet hij het dan ook laten zien uit welk hout hij echt is gesneden want de kritiek is er.
Denk je dat Max zich hier druk om maakt? Die kritiek komt alleen van een klein clubje fans. De meeste mensen in het stadion vinden het wel prima. Net als vrijwel alle media.
Bertje
Reservespeler

De Rode Baron schreef: 10 jun 2024, 12:59 Daar moet je als TD schijt aan hebben met nog zo'n contract.
Karlsson had de laatste periode veel blessures, maar was de absolute smaakmaker van de eredivisie.
In vergelijking dus met die andere spelers bij de concurrenten was dit echt een fooi. Maar het is niet alleen karlsson wat betreft Huiberts, ik ben niet meer echt overtuigd van de beste man en wil het wel eens zien met wat voor elftal Martens het in het nieuwe seizoen moet gaan doen. Hij heeft zeker zijn verdienste gehad maar de laatste twee seizoenen is het ondermaats en veel is hem ook komen aanwaaien. Nu moet hij het dan ook laten zien uit welk hout hij echt is gesneden want de kritiek is er.
Ondermaats is wat overdreven. In zijn 8 jaar als TD heeft Max al voor bijna 225.000.000 binnengeharkt.

Hieronder de tien duurste verkopen onder zijn bewind:

Vincent Janssen - in 2017 voor 22 miljoen euro aan Tottenham Hotspur
Alireza Jahanbakhsh - in 2018 voor 19 miljoen euro aan Brighton
Tijjani Reijnders - in 2023 voor 19 miljoen euro aan AC Milan
Guus Til - in 2019 voor 18 miljoen euro aan Spartak Moskou
Milos Kerkez - in 2023 voor 17,8 miljoen euro aan Bournemouth
Myron Boadu - in 2021 voor 17 miljoen euro aan AS Monaco
Calvin Stengs - in 2021 voor 15 miljoen euro aan OGC Nice
Teun Koopmeiners - in 2021 voor 14 miljoen euro aan Atalanta
Oussama Idrissi - in 2020 voor 12 miljoen euro aan Sevilla FC
Wout Weghorst - in 2018 voor 10,5 miljoen euro aan VfL Wolfsburg

Uitstekende cijfers, maar dat neemt niet weg dat ik ook het gevoel heb dat er metaalmoeheid is opgetreden bij onze Max.
Onze ja, want een echte clubman is het natuurlijk wel
SimonPoulsen
Co

Bertje schreef: 10 jun 2024, 14:02 Ondermaats is wat overdreven. In zijn 8 jaar als TD heeft Max al voor bijna 225.000.000 binnengeharkt.

Hieronder de tien duurste verkopen onder zijn bewind:

Vincent Janssen - in 2017 voor 22 miljoen euro aan Tottenham Hotspur
Alireza Jahanbakhsh - in 2018 voor 19 miljoen euro aan Brighton
Tijjani Reijnders - in 2023 voor 19 miljoen euro aan AC Milan
Guus Til - in 2019 voor 18 miljoen euro aan Spartak Moskou
Milos Kerkez - in 2023 voor 17,8 miljoen euro aan Bournemouth
Myron Boadu - in 2021 voor 17 miljoen euro aan AS Monaco
Calvin Stengs - in 2021 voor 15 miljoen euro aan OGC Nice
Teun Koopmeiners - in 2021 voor 14 miljoen euro aan Atalanta
Oussama Idrissi - in 2020 voor 12 miljoen euro aan Sevilla FC
Wout Weghorst - in 2018 voor 10,5 miljoen euro aan VfL Wolfsburg

Uitstekende cijfers, maar dat neemt niet weg dat ik ook het gevoel heb dat er metaalmoeheid is opgetreden bij onze Max.
Onze ja, want een echte clubman is het natuurlijk wel

Ik denk dat het geen metaalmoeheid is. Maar simpelweg een AZ dat (ook vanwege het eerdere succes), te laat is meegegaan in de veranderende voetbalrealiteit. Iedereen met een computer kan tegenwoordig de datascout uithangen. En zo zijn er nog wel meer dingen geëvolueerd met de tijd. En natuurlijk zijn er binnen de organisatie tal van mensen met verstand van zaken vertrokken.
SjaakTrekhaak
Fanatic

Een bedrag van 17 miljoen plus 2 variabel klinkt onwaarschijnlijk laag. Misschien met een dik doorverkooppercentage?
MB80
Invaller

SjaakTrekhaak schreef: 10 jun 2024, 14:27 Een bedrag van 17 miljoen plus 2 variabel klinkt onwaarschijnlijk laag. Misschien met een dik doorverkooppercentage?
Voor een 1-jarig contract is het veel.

Welken eredivisie speler met een 1-jarig contract ging weg voor een bedrag wat in de buurt komt daarvan? Laat staan meer.
SimonPoulsen
Co

SjaakTrekhaak schreef: 10 jun 2024, 14:27 Een bedrag van 17 miljoen plus 2 variabel klinkt onwaarschijnlijk laag. Misschien met een dik doorverkooppercentage?
Ik zou ook niet begrijpen waarom AZ nu al akkoord zou gaan met iets (is waarschijnlijk ook helemaal niet zo). Zowel Benfica als Bologna moeten eerst verkopen, en zo zullen er nog wel meer clubs op de loer liggen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Of wellicht dan toch een ruildeal waar nog niets over bekend is?

Eens dat het vroeg is voor AZ om akkoord te gaan én dat dit bedrag dan weer wat tegenvalt. Vooral omdat het bedrag uit de media meestal sowieso al te hoog gerapporteerd lijkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SjaakTrekhaak
Fanatic

MB80 schreef: 10 jun 2024, 16:10 Voor een 1-jarig contract is het veel.

Welken eredivisie speler met een 1-jarig contract ging weg voor een bedrag wat in de buurt komt daarvan? Laat staan meer.
Geen idee. Dat is een zoekvraag waarbij ik niet weet waar te beginnen. Maar dat 1-jarige contract vind ik verder niet zo boeiend. Pavlidis wil toch niet gratis weg; daar is hij te goed mee met Huiberts. Ik beoordeel puur op zijn uitzonderlijke kwaliteit. Als je relatief beperkte spelers als Til voor dit bedrag kunt wegzetten dan zou dit bedrag uitermate teleurstellend zijn. Maar goed ik heb alle vertrouwen in Max Netto.
DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2024, 17:08 Of wellicht dan toch een ruildeal waar nog niets over bekend is?

Eens dat het vroeg is voor AZ om akkoord te gaan én dat dit bedrag dan weer wat tegenvalt. Vooral omdat het bedrag uit de media meestal sowieso al te hoog gerapporteerd lijkt.
Daar is de MVP van AZalerts!

Maar eens dat het vroeg is. Tengstedt of die linksbuiten zou mooi zijn maar geloof ik niet in eigenlijk. Te hoog gegrepen voor AZ. Een Parrot is al een financiële stretch voor Max vermoed ik.
Langedijk
Fanpage-junk

MB80 schreef: 10 jun 2024, 16:10 Voor een 1-jarig contract is het veel.

De contractduur is 1 ding. Maar Napoli schijnt een openingsbod van 35 miljoen op Gimenez gedaan te hebben. Terwijl ze voor 10 miljoen minder Pavlidis kunnen ophalen. Dan spoor je toch ook niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
pAZcal
Kristen

Langedijk schreef: 10 jun 2024, 18:48 De contractduur is 1 ding. Maar Napoli schijnt een openingsbod van 35 miljoen op Gimenez gedaan te hebben. Terwijl ze voor 10 miljoen minder Pavlidis kunnen ophalen. Dan spoor je toch ook niet.
Bij Napoli zijn ze helemaal gestoord! #-o
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

SjaakTrekhaak schreef: 10 jun 2024, 18:13
Daar is de MVP van AZalerts!

Maar eens dat het vroeg is. Tengstedt of die linksbuiten zou mooi zijn maar geloof ik niet in eigenlijk. Te hoog gegrepen voor AZ. Een Parrot is al een financiële stretch voor Max vermoed ik.
Hoop doet leven :wink:

En oef ja, ik hoorde het. Volgens mij kwamen ze op mijn lofzang over Nagatomo uit, maar ontstond een lofzang voor mijn naam en activiteit haha... blijk ik toch de diagnose AZ-verslaving te pakken te hebben :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
salmonyappi
Harde Kern

SimonPoulsen schreef: 10 jun 2024, 16:40 Ik zou ook niet begrijpen waarom AZ nu al akkoord zou gaan met iets (is waarschijnlijk ook helemaal niet zo).
Misschien omdat Pavlidis zelf daar graag naar toe wil?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co

salmonyappi schreef: 10 jun 2024, 21:04 Misschien omdat Pavlidis zelf daar graag naar toe wil?
Dan moet Benfica de vraagprijs bieden. En zolang die andere 2 geflopte spitsen daar nog zitten, gaat Benfica sowieso niet doordrukken. Derhalve moet je vooral nog nergens mee 'akkoord' gaan.
Plaats reactie