Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jong AZ heeft zeker een goede start, maar ik reken Almere niet tot de titelkandidaten. Het is een middelmatig team dat ook niet hoger dan de middenmoot zal eindigen.

Als Jong AZ dat vele balverlies eruit weet te halen, kunnen ze leuk voetballen en het de meeste tegenstanders moeilijk maken.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Maarten ook vooraf en achteraf met goede en heldere analyses.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Leuke wedstrijd om te kijken. Slim van Martens om iets behoudender te spelen.
Almere kon het steeds minder belopen, AZ was veel frisser.
Terechte overwinning.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Koolwijk en Leeuwin zijn ook de jongsten niet meer. Als Koolwijk dan gewisseld wordt en er komt een volstrekt onbekende speler voor terug dan weet je dat het goed af kan gaan lopen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Persoonlijk vond ik Maxim Gullit prima
Had echt de wil om te winnen
Die mentaliteit miste ik wel bik sommige spelers
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

thelattatouch schreef: 10 aug 2021, 13:31 Persoonlijk vond ik Maxim Gullit prima
Had echt de wil om te winnen
Die mentaliteit miste ik wel bik sommige spelers
Huh #-o

Hij staat positioneel vaak verkeerd en pakt (te) weinig ballen af, eigenlijk waren alle aanvallen over rechts van Almere City wel gevaarlijk.

En Maxim is niet de speler die verzorgd opbouwd, hij peert (veel te vaak) de bal maar hard en blind naar voren. Dat leidt eigenlijk altijd tot balverlies (en weinig vertrouwen bij zijn mede verdedigers).

Het enige waar ik hem wel oke vind is als hij aanvallend betrokken wordt in het spel.

Nu ik erover nadenk heeft hij wat dat laatste betreft veel overeenkomsten met Yuki (meer middenvelder/aanvallender ingesteld). Alleen is Yuki behoorlijk verder in zijn ontwikkeling.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 10 aug 2021, 14:09 Huh #-o

Hij staat positioneel vaak verkeerd en pakt (te) weinig ballen af, eigenlijk waren alle aanvallen over rechts van Almere City wel gevaarlijk.

En Maxim is niet de speler die verzorgd opbouwd, hij peert (veel te vaak) de bal maar hard en blind naar voren. Dat leidt eigenlijk altijd tot balverlies (en weinig vertrouwen bij zijn mede verdedigers).

Het enige waar ik hem wel oke vind is als hij aanvallend betrokken wordt in het spel.

Nu ik erover nadenk heeft hij wat dat laatste betreft veel overeenkomsten met Yuki (meer middenvelder/aanvallender ingesteld). Alleen is Yuki behoorlijk verder in zijn ontwikkeling.
Dekt goed de ruimtes af, hapt niet, dwingt tegenstanders ver om hem, waardoor voorzetten voorspelbaar worden voor de rugdekking of keeper. Heeft lange poten en snelheid. Ik heb hem op geen verdedigende fout kunnen betrappen, vind hem echt een bikkel. Had een fantastische voorzet in eerste helft die veel meer verdiende, heeft veel duels gewonnen. Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Reageert barasi altijd zo chago als hij de 2-1 scoort?

Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

FugAZi schreef: 10 aug 2021, 15:19 Dekt goed de ruimtes af, hapt niet, dwingt tegenstanders ver om hem, waardoor voorzetten voorspelbaar worden voor de rugdekking of keeper. Heeft lange poten en snelheid. Ik heb hem op geen verdedigende fout kunnen betrappen, vind hem echt een bikkel. Had een fantastische voorzet in eerste helft die veel meer verdiende, heeft veel duels gewonnen. Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken?
Ik heb de wedstrijd van gisteren nog eens grotendeels teruggeken. Het was niet zijn slechtste wedstrijd (zoals ik misschien deed overkomen in mijn oordeel), maar - in mijn ogen - ook niet het beeld dat jij schetst. We verschillen van mening. Zijn kracht ligt naar mijn idee in het aanvallende deel.

Hij zal zich nog behoorlijk moeten doorontwikkelen om het eerste te halen. Niet voor niets is Oosting nu de vervanger van Wijndal, dat zegt eigenlijk alles.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Gullit heeft de houterige motoriek van een puber die een groeispurt ondergaat.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Gullit oogt inderdaad zeer lomp, en ik vraag me af in hoeverre dat een eventuele goede wedstrijd zou maskeren.

Bij AZ werkt men met feiten, en misschien is motoriek wel slecht meetbaar of moeilijk te correleren met prestaties. Als men zijn motoriek voor lief neemt, is dat in ieder geval een beter argument dan zijn achternaam.

De motoriek van Velthuis vind ik trouwens ook niet zo indrukwekkend.

Maar goed, feiten dus. In 90 minuten tegen Almere City: 2 overtredingen, 1 voorzet, geen schot/assist, geen overtreding tegen, geen kaart, 1 succesvolle tackle en 3 intercepties. Dus voor zijn doen inderdaad geen slechte wedstrijd, maar niet groots...

Bron:
https://fbref.com/en/matches/e540ce24/J ... te-Divisie
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Shota-Arveladze schreef: 10 aug 2021, 19:55 Reageert barasi altijd zo chago als hij de 2-1 scoort?
Sowieso is een stilstaand beeld niet de eerlijkste manier om iemands toestand te beoordelen.
Desalniettemin ik zie dit toch veel liever dan iemand die zich als een idioot gedraagt na een doelpunt. Hij viert het met z'n ploeggenoten, dat is toch prima. Maar als je meer van hem wilt zien, kijk even vanaf ongeveer 31:00 https://youtu.be/3JzsfNUE9j0.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 10 aug 2021, 22:14 Ik heb de wedstrijd van gisteren nog eens grotendeels teruggeken. Het was niet zijn slechtste wedstrijd (zoals ik misschien deed overkomen in mijn oordeel), maar - in mijn ogen - ook niet het beeld dat jij schetst. We verschillen van mening. Zijn kracht ligt naar mijn idee in het aanvallende deel.

Hij zal zich nog behoorlijk moeten doorontwikkelen om het eerste te halen. Niet voor niets is Oosting nu de vervanger van Wijndal, dat zegt eigenlijk alles.
Hij is jong en krijgt de tijd, we gaan het zien. Ik hoop dat hij slaagt, ik vind het wel gaaf als het hem lukt op die positie, hij is langer als een gemiddelde back maar dat vind ik wel een mooie trendbreuk. Hij heeft net als jij zegt aanvallende power (misschien wel het belangrijkste voor die positie) en hij heeft strakke pass, dus alle potentie voor compleet pakket.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 11 aug 2021, 07:15 Hij is jong en krijgt de tijd, we gaan het zien. Ik hoop dat hij slaagt, ik vind het wel gaaf als het hem lukt op die positie, hij is langer als een gemiddelde back maar dat vind ik wel een mooie trendbreuk. Hij heeft net als jij zegt aanvallende power (misschien wel het belangrijkste voor die positie) en hij heeft strakke pass, dus alle potentie voor compleet pakket.
Goed kunnen verdedigen is ook niet onbelangrijk voor een back en laat hij dat nou nog net niet beheersen. Maar gisteren speelde hij zeker beter dan afgelopen seizoen. Dus wie weet. Hij speelde voor zijn tijd bij AZ linksvoor, dus is het wel logisch dat verdedigen nog niet zijn sterkste kant is.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Brandenburg geeft in de VI aan dat zowel Gullit als Velthuis zich nog door moeten ontwikkelen dus ze zijn bij Jong AZ prima op hun plaats en zullen alleen in noodgevallen of andere situaties die het toelaten invallen bij AZ1.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

jong az begin seizoen 2021.PNG
jong az begin seizoen 2021.PNG (9.35 KiB) 1577 keer bekeken

Vorig seizoen begon Jong AZ nogal grillig.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Niet goed genoeg voor AZ. Mooi dat hij verhuurd is, zodat andere talenten meer speeltijd krijgen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 12 aug 2021, 18:04 Niet goed genoeg voor AZ. Mooi dat hij verhuurd is, zodat andere talenten meer speeltijd krijgen.
Met name Barasi.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 12 aug 2021, 19:30 Met name Barasi.
En Poku. En daarna Van Brederode en Daal. Die 4 zijn aanvallend de grootste talenten in Jong AZ en Onder 18. En door 1 speler te verhuren krijgen ze alle 4 meer speeltijd. Ik zie nu dat Millen Baars ook vertrokken is. Mooi want die stond ook andere talenten in de weg.
Plaats reactie