Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 28 jun 2023, 21:09 Dat laatste is toch ook nog slechts een gerucht of is zijn komst reeds concreet geworden?
UPDATE [18:22]: Medische keuring is vandaag gedaan. Presentatie zal snel volgen 👀

dit zegt AzAlerts over Kasius
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 28 jun 2023, 21:09 Dat laatste is toch ook nog slechts een gerucht of is zijn komst reeds concreet geworden?
Het is een gerucht van AZalerts en die zitten er soms ook vies naast (maar toch in de buurt).
Die begonnen dit keer over Bologna en de combideal dus ze hebben in ieder geval iets van een bron.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

De steunpilaar en cultheld van AZ heeft een uitstekend seizoen achter de rug en bekroont dat nu met een transfer naar de Serie A.
Het is je gegund Sam, maar ik ga je niet missen in ieder geval.
Wens je succes en veel wijsheid toe en ben benieuwd of je daar wel gaat slagen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

of de vertaling
Bologna's eerste aanwinst is de Nederlander Sam Beukema, de 24-jarige verdediger van AZ Alkmaar. Onderhandeling vandaag afgerond met gedeeltelijke opname Denso Kasius: eindwaardering Beukema moet rond de 9 miljoen liggen + Kasius.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dat zou ik de deal van de eeuw vinden
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6578
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wereld deal. Zon jongen is niet beter dan een Propper of Hilgers. Dat wij daar nu dit soort deals uitslepen komt puur door de groeiende status van AZ. Goed om te zien. Qua niveau is het verre van een grote stap. Kan zomaar verrassen in Italie.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Bertje schreef: 29 jun 2023, 06:47 Het is je gegund Sam, maar ik ga je niet missen in ieder geval.
Wens je succes en veel wijsheid toe en ben benieuwd of je daar wel gaat slagen.
Beukema heeft er inderdaad nog niet alles uit gehaald wat er in zat, maar je kunt niet zeggen dat het een mispeer was van Huiberts.
Ik zag hem eigenlijk best graag spelen en deze transfer (8 a 9 miljoen?) komt ook weer niet uit de lucht vallen.
Bologna was zeker niet de enigste club waar hij op het lijstje stond want ook Atalanta, Torino en Olympique Marseille volgden hem al ruime tijd zeer aandachtig, maar zijn blessure gooide min of meer roet in het eten. Des te knapper dat ondanks de wat mindere optredens na zijn blessure er nog steeds behoorlijke buitenlandse interesse was.

Benieuwd of AZ nu gaat inzetten op jonkies als Wouter Goes en Maxim Dekker.
Of dat Thomas Beelen (die zal wel komen nu de transfer van Beukema rond is) en Bruno Martins Indi het beoogde vaste duo worden achterin.

Kasius-Beelen-Indi-Wolfe. Voldoende kwaliteit achterin op jacht naar de CL tickets of moet er nog een echte 'rots in de branding' bij gezien de ervaren Indi zo weer in de lappenmand kan liggen?
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 29 jun 2023, 09:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6555
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 29 jun 2023, 09:29 Des te knapper dat ondanks de wat mindere optredens na zijn blessure er nog steeds behoorlijke buitenlandse interesse was.
Ik denk dat dit een bewijs is hoe belangrijk het is om te presteren in Europa. Dan sta je toch mooi op een podium.
En in Italie kan Beukema best van waarde worden voor Bologna - en in ieder geval het vak 'verdedigen' tot in de puntjes leren.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 29 jun 2023, 09:36 Ik denk dat dit een bewijs is hoe belangrijk het is om te presteren in Europa. Dan sta je toch mooi op een podium.
En in Italie kan Beukema best van waarde worden voor Bologna - en in ieder geval het vak 'verdedigen' tot in de puntjes leren.
Zekers, ik denk dat hij daar helemaal in die competitie op zijn plek zit.
Ik zal er niet van verschieten dat hij daar nog wel stappen gaat maken en er grotere clubs voor hem in het verschiet liggen.
Heeft AZ trouwens ook een doorverkoop percentage bedwongen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Elmpie. schreef: 29 jun 2023, 09:00 Onderhandeling vandaag afgerond met gedeeltelijke opname Denso Kasius: eindwaardering Beukema moet rond de 9 miljoen liggen + Kasius.
Kleine correctie '7miljoen + Kasius' waarvan dus 20% zal moeten worden afgedragen, geeft het bericht aan.
Zal Go Ahead Eagles hier nu zo blij mee zijn dat er wellicht dus minder is uitbetaald voor d'n Beuk?
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

De Rode Baron schreef: 29 jun 2023, 09:29 Benieuwd of AZ nu gaat inzetten op jonkies als Wouter Goes en Maxim Dekker.
Of dat Thomas Beelen (die zal wel komen nu de transfer van Beukema rond is) en Bruno Martins Indi het beoogde vaste duo worden achterin.

Kasius-Beelen-Indi-Wolfe. Voldoende kwaliteit achterin op jacht naar de CL tickets of moet er nog een echte 'rots in de branding' bij gezien de ervaren Indi zo weer in de lappenmand kan liggen?
Voetballend een prima verdediging, ook met Goes, maar qua fysiek te licht vind ik.
Een fysiek sterke meedogenloze verdediger, type Senesi of Mbuyamba erbij voor de balans zou beter zijn. Misschien scoren we dan hopelijk ook een keer uit een hoekschop. :wink:
Laatst gewijzigd door Bertje op 29 jun 2023, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 29 jun 2023, 10:31 Kleine correctie '7miljoen + Kasius' waarvan dus 20% zal moeten worden afgedragen, geeft het bericht aan.
Zal Go Ahead Eagles hier nu zo blij mee zijn dat er wellicht dus minder is uitbetaald voor d'n Beuk?
Volgens mij zijn er inmiddels regels voor wat er gebeurd met een doorverkooppercentage bij een spelersruil, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Bertje schreef: 29 jun 2023, 13:55 Voetballend een prima verdediging, ook met Goes, maar qua fysiek te licht vind ik.
Een fysiek sterke meedogenloze verdediger, type Senesi, erbij voor de balans zou beter zijn. Misschien scoren we dan hopelijk ook een keer uit een hoekschop. :wink:
Die Beelen is toch zowat 2 meter?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2023, 14:01 Volgens mij zijn er inmiddels regels voor wat er gebeurd met een doorverkooppercentage bij een spelersruil, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Schijnbaar is er dus geen sprake van een ruil in de transfer opgenomen, althans volgens de laatste telegraaf berichten.
3 miljoen vind ik toch wel erg fors, gezien dat Bologna er ook voor heeft betaald en Kasius na een kort begin er niet meer echt aan de bak is gekomen. Ook zijn verhuurperiode bij Rapid Wien is wisselend te noemen, zodat je mag veronderstellen dat ze er wel een klein verlies op zouden willen nemen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 29 jun 2023, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

De Rode Baron schreef: 29 jun 2023, 14:02 Die Beelen is toch zowat 2 meter?
1.90 meter, dus valt mee.
Lengte zegt niets over het fysieke.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

De Rode Baron schreef: 29 jun 2023, 14:04 Schijnbaar is er dus geen sprake van een ruil in de transfer opgenomen, althans volgens de laatste telegraaf berichten
Sterker nog, er moet 3 mio worden afgetikt.
De verkoop van Beukema staat in dat kader dus helemaal los van elkaar.
Lijkt me stug, maar zo begrijp ik het uit de teleneus.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DeZuivelDuivel schreef: 28 jun 2023, 21:15 Het is een gerucht van AZalerts en die zitten er soms ook vies naast (maar toch in de buurt).
Die begonnen dit keer over Bologna en de combideal dus ze hebben in ieder geval iets van een bron.
Wanneer zat AZAlerts er vies naast? Dat is misschien 1 keer gebeurd als het al gebeurd is. Het is een package deal 7/7.5 m + Kasius. Done deal 🤝
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Bertje schreef: 29 jun 2023, 14:09 Sterker nog, er moet 3 mio worden afgetikt.
De verkoop van Beukema staat in dat kader dus helemaal los van elkaar.
Lijkt me stug, maar zo begrijp ik het uit de teleneus.
Televaag wil een scoop pakken die ze niet hebben. Is een package deal 🤝
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/beukema-naa ... bologna-fc

Het is officieel.

Of er een vervolg komt op deze transfer i.v.m. Kasius zullen we dan mogelijk ook later vandaag/deze week zien.
Wat voor de geruchtenmaker wel interessant is, is dat AZ Kasius niet noemt als onder contract staande bij Bologna:
Het team staat momenteel onder leiding van Thiago Motta. Landgenoten Joshua Zirkzee en Jerdy Schouten staan beiden ook onder contract bij Rossoblu.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 03 jul 2023, 09:20 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/beukema-naa ... bologna-fc

Het is officieel.

Of er een vervolg komt op deze transfer i.v.m. Kasius zullen we dan mogelijk ook later vandaag/deze week zien.
Wat voor de geruchtenmaker wel interessant is, is dat AZ Kasius niet noemt als onder contract staande bij Bologna:
Het team staat momenteel onder leiding van Thiago Motta. Landgenoten Joshua Zirkzee en Jerdy Schouten staan beiden ook onder contract bij Rossoblu.
Kan een hint zijn of de stagiair is nog niet wakker 8) Hoe dan ook een top deal voor AZ en Sam, beide een financiële klapper boven verwachting in nieuw salaris en transfersom.
Gesloten