Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Heb dit topic niet ver genoeg terug gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen forummers zijn die die denken dat Max wellicht aan Maurice Steijn heeft gedacht, of denkt. Per slot van rekening hebben we goede ervaringen met veelbelovende eredivisietrainers die vervolgens bij ajax mislukken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 18 jan 2024, 17:04 Het is niet of- of, op een gegeven moment is de chemie gewoon uitgewerkt en wordt een trainer in plaats van een inspiratiebron een negatieve factor die de spirit en het heilig vuur dood doet slaan. Max zit er bovenop en (her)kent dat en ziet dat.
Bovendien is het dus niet iets wat volkomen rationeel te verklaren zou zijn maar grotendeels ook een gevoelskwestie.
Je kon toch al tijden zien wat het tactisch plan was? dat tactisch plan heeft in ieder geval geen prijzen opgeleverd terwijl het toch écht resultaatvoetbal moest voorstellen. Ook is er buiten die partij tegen Lazio nou niet echt iets gebeurd dat boven het niveau van AZ uitkwam, eerder zat het veelal eronder.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 18 jan 2024, 18:18 Je kon toch al tijden zien wat het tactisch plan was? dat tactisch plan heeft in ieder geval geen prijzen opgeleverd terwijl het toch écht resultaatvoetbal moest voorstellen. Ook is er buiten die partij tegen Lazio nou niet echt iets gebeurd dat boven het niveau van AZ uitkwam, eerder zat het veelal eronder.
Mijn punt was toch juist dat 'het tactisch plan' niet de hoofdzaak was. Als de chemie is uitgewerkt en een trainer de boel definitief niet meer aan de praat krijgt is de tactiek een van bijzaken. Dan werkt het niet meer ongeacht welk tactisch plan je bedenkt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 18 jan 2024, 18:31 Mijn punt was toch juist dat 'het tactisch plan' niet de hoofdzaak was. Als de chemie is uitgewerkt en een trainer de boel definitief niet meer aan de praat krijgt is de tactiek een van bijzaken. Dan werkt het niet meer ongeacht welk tactisch plan je bedenkt.
Dan moet het tactisch plan wel eerst gewerkt hebben :wink:
Maar ik snap je punt!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

AZA'dam schreef: 18 jan 2024, 18:31 Mijn punt was toch juist dat 'het tactisch plan' niet de hoofdzaak was. Als de chemie is uitgewerkt en een trainer de boel definitief niet meer aan de praat krijgt is de tactiek een van bijzaken. Dan werkt het niet meer ongeacht welk tactisch plan je bedenkt.
Een tactisch plan maak je omdat je denkt dat je op die manier de meeste kans maakt om te winnen. AZ speelde onder bovenstaande om niet te verliezen. De coach van Quick Boys gaf zijn spelers instructies hoe ze de meeste kans maakten, zoiets heb ik bij AZ nooit onder bovenstaande gezien. Sowieso nooit eens een verassing, ja als gevolg van blessures of een soort 'visioen.' Maar als het verassend goed liep, soms onverwacht: Mees de Wit op LA tegen ajax, Witry in het centrum tegen Twente, Wouter Goes, Penetra en Maxim Dekker, Odgaard op AM, werd het daarna nooit meer uitgevoerd.

AZ heeft nooit een tactisch plan gehad, of anders iets wat niet met het niveau van de club en passend met het spelersmateriaal matched. Met name de vriendjespolitiek ga ik echt niet aan hem missen, een schande voor een club met zo'n mooie jeugdopleiding!!
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MarkusHenriksen19 schreef: 19 jan 2024, 07:27 Met name de vriendjespolitiek ga ik echt niet aan hem missen, een schande voor een club met zo'n mooie jeugdopleiding!!
Pascal werkte vanuit een idee waarbij hierarchie belangrijk gevonden wordt
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MarkusHenriksen19 schreef: 19 jan 2024, 07:27 Met name de vriendjespolitiek ga ik echt niet aan hem missen, een schande voor een club met zo'n mooie jeugdopleiding!!
Is een aanname en niet te bewijzen. Maar leuk om mee te gooien natuurlijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 jan 2024, 13:07 Is een aanname en niet te bewijzen. Maar leuk om mee te gooien natuurlijk.
Een feit. Diverse spelers mochten na talloze wanprestaties gewoon blijven staan. Anderen moesten na 2 mindere potjes meteen pas op de plaats maken.

Waardeloze 'trainer'
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 19 jan 2024, 13:07 Is een aanname en niet te bewijzen. Maar leuk om mee te gooien natuurlijk.
mompelt iets over een 'emotionele bankrekening' en dat Jansen dat zelf uitgesproken heeft ook als het verhaal niet helemaal 100% past, dat het wel een beetje past. :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 jan 2024, 14:00 Een feit. Diverse spelers mochten na talloze wanprestaties gewoon blijven staan. Anderen moesten na 2 mindere potjes meteen pas op de plaats maken.

Waardeloze 'trainer'
Jezus, dat weten we nu wel Langedijk……..

Een feit is geen feit omdat jij dat vindt.
Ik neem het geenszins op voor Jansen, blij dat ie weg is, maar die stomme aannames op basis van wat uitspraken zijn geen feiten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 19 jan 2024, 14:20 mompelt iets over een 'emotionele bankrekening' en dat Jansen dat zelf uitgesproken heeft ook als het verhaal niet helemaal 100% past, dat het wel een beetje past. :wink:
Het is een roddeltje dat hier op de fanpage een geheel eigen leven is gaan leiden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 jan 2024, 14:27 Jezus, dat weten we nu wel Langedijk……..

Een feit is geen feit omdat jij dat vindt.
Ik neem het geenszins op voor Jansen, blij dat ie weg is, maar die stomme aannames op basis van wat uitspraken zijn geen feiten.
Het zijn ook geen aannames, het zijn constateringen. Met Martins Indi voor Penetra als meest recente voorbeeld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 jan 2024, 14:40 Het zijn ook geen aannames, het zijn constateringen. Met Martins Indi voor Penetra als meest recente voorbeeld.
Je noemde het een feit (geen constatering). Daar reageerde ik op.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 19 jan 2024, 14:28 Het is een roddeltje dat hier op de fanpage een geheel eigen leven is gaan leiden.
Het is geen roddel, het is meerdere malen direct geciteerd.
Maar goed de doelstellingen waren volgens sommigen hier ook een roddel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ bezwijkt ook voor gajes met zakdoekjes
19 januari 2024
Door de handelwijze van voetbalclub AZ zat ik deze week op YouTube ineens naar Avro’s Toppop uit 1986 te kijken. Ik had naar een filmpje met de zangeres Sue Chaloner gezocht. “Probeer mij niet te veranderen”, zingt Sue in het Engels, met strenge blik. “Je moet me nemen zoals ik ben.”

Ze is de moeder van Pascal Jansen. Die lag als kleine jongen vaak ‘onder de bühne’ te slapen als mama moest optreden met het duo Spooky & Sue. Dat vertelde Jansen (51) later in interviews, toen hij een bekende trainer was geworden. Zijn vader is Hans Jansen, die jaren toetsenist was in het orkest van Tonny Eyk. Pascal is dus opgegroeid in een showbizznest; dan ben je wel bewapend tegen de schone schijn in het leven. Gelukkig maar.

Jansen werd deze week ontslagen bij AZ. Die club in die bedrieglijk nette gedaante blijkt net zo ordinair en opportunistisch als de meeste andere. Het moet Jansen teleurgesteld hebben. Hij zei eerder dat AZ bijzonder was omdat ‘emotie en ratio’ daar nog gescheiden zijn. Vorig jaar had hij het in de Volkskrant over een ‘emotionele bankrekening’: als je elkaar langer kent, stort je steeds wat krediet op elkaars rekening. Als het dan even tegenzit, staat er genoeg krediet om samen te incasseren.

Beste spelers verkocht
Dat was naïef, Pascal. Hij had beter kunnen weten. In 2020 ontsloeg de kleinzerige directie van AZ Arne Slot omdat hij met een échte, klassieke topclub had gepraat. Alsof dat niet zijn goed recht was. Jansen nam het over, presteerde goed, ook al verkocht AZ steeds de beste spelers, zoals het hoort bij een provincieclub zonder landelijke uitstraling. Pas acht maanden geleden leidde Jansen AZ nét niet naar een Europese finale. Daarna volgde bijna de beste seizoensstart ooit. AZ retteketet.

Het probleem is dat dit soort clubs dan aan grootheidswaanzin gaan lijden. In Alkmaar is dat al sinds de megalomane Dirk Scheringa het geval. Bij clubs die het te hoog in de bol krijgen, worden trainers vroeg of laat wegwerpartikelen. Toen Heracles in december keurig veertiende stond, ontsloeg het trainer John Lammers, een half jaar eerder nog bejubeld om de promotie. AZ had niet het lef van de leiding van NEC: die beschermde trainer Rogier Meijer toen die onder vuur lag van gespuis dat de bus opwachtte. En zie, NEC floreert nu weer.

AZ verkocht deze zomer voor liefst 57 miljoen euro spelers en gaf zelf amper geld uit. Niet gek dus dat er dan even een terugval komt. Jansen ging zoeken en schuiven met zijn spelers. Wat ik voor hem vond pleiten: hij durfde publiekslieveling Dani de Wit op de bank te zetten.

Zwarte capuchonnetjes
Maar dan weet je dat je oorlog krijgt. Vooral de zwarte capuchonnetjes op de ‘Ben-side’ gingen wapperen met witte zakdoekjes. Deze lieverdjes bezorgden eind vorig seizoen fans van West Ham in Alkmaar doodsangsten. Na wat tegenvallende resultaten volgde dinsdag de gênante vertoning tegen Quick Boys (3-3). In plaats van de lamstralen op het veld te beboeten, gaf de directie gehoor aan de wensen van het gajes en de achterbaks klagende vijfde colonne.

Zo redden directies hun hachje. Ze kennen het woord loyaliteit niet. “Het voetbal werd minder sprankelend”, gaf directeur Max Huiberts deze week als reden voor het wegstrepen van al het krediet dat Jansen dacht te hebben opgebouwd. Over Jansen zelf maak ik me geen zorgen. Geestelijke onafhankelijkheid noemde hij ooit zijn grootste bezit. “I am better off without you”, zong moeder Sue bij Toppop. Precies Pascal, liever even geen club dan dit AZ.

Allemaal even lachen om deze "collumn" in de trouw. :lol: :lol: :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Oprecht kunnen we niet eens ergens met een delegatie met deze grapjassen uit de media gaan praten?
Ze moeten zich de ogen uit de kop schamen, maar het zal misschien ook wel het netwerk van Pascal zijn, dit zijn een beetje Steijn taferelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Zeker een column van Hoytink? Er is geen Alkmaarder zo anti-AZ als deze figuur.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel onzin in zo'n korte tekst te proppen. Witte zakdoekjes omdat hij publiekslieveling De Wit op de bank durfde te zetten :help:
Zien we maar weer dat scorebordjournalistiek nooit is weggeweest.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Deze column ontstijgt het niveau van het forum niet. Dat deze ruimte krijgt in een krant!
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 19 jan 2024, 16:29 Zeker een column van Hoytink? Er is geen Alkmaarder zo anti-AZ als deze figuur.
John Graat, voormalig Eindhovens Dagblad. En dus ongetwijfeld een oud vriendje van Jansen. Elke domme lul kan tegenwoordig bij een krant werken, en zelfs Chef Sport worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten