Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 05 nov 2021, 12:27 Met vastgeplakt bedoel ik dat Jansen meer de ajakkes strategie moet gebruiken met buitenspelers die het spel breed houden om meer ruimte op het middenveld te krijgen. Dan kan je veel creatiever voetballen met snelheid zoals AZ graag speelt. Nu staan Gudmundsson 90% van de tijd op de Wit zijn positie. Als Karlsson ook nog naar binnen kruipt is het helemaal kluitjevoetbal met risico's vandien. Natuurlijk mogen ze naar binnen als daar ruimte is. De Wit levert veel te weinig voetbal daar, dat vind ik het grootste manco. Dat de twee om die reden naar binnen gaan is logisch, maar niet verstandig.
1 speler die regelmatig naar binnen komt, hoeft geen probleem te zijn als aan de andere kant het spel breed wordt gehouden. Beste optie zou zijn om een goede rechtsbuiten te halen, Gudmundsson op 10 te zetten en karlsson vrij te laten spelen zoals hij wil. Gudmundsson op rechts het spel breed laten houden heeft helaas weinig nut.
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

Micky van de Ven vandaag gedebuteerd bij Wolfsburg. Mocht invallen in de 57ste minuut en gewoon op zijn eigen positie. Die zal wel blij zijn dat ie niet bij AZ getekend heeft, had onder Pascal lekker op de bank mogen zitten om aan het niveau te wennen. Of een minuttje tegen FC Cluj mogen maken :D
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

multatuli schreef: 05 nov 2021, 12:47 1 speler die regelmatig naar binnen komt, hoeft geen probleem te zijn als aan de andere kant het spel breed wordt gehouden. Beste optie zou zijn om een goede rechtsbuiten te halen, Gudmundsson op 10 te zetten en karlsson vrij te laten spelen zoals hij wil. Gudmundsson op rechts het spel breed laten houden heeft helaas weinig nut.
Dit is precies ook de verzachtende omstandigheid van Jansen in mijn optiek.
Hij kan inderdaad niet het 'ajax-spel', wat hetzelfde spel principe heeft als Guardiola, spelen omdat Gudmundsson op de rechterflank misschien te weinig nut heeft.

Daarbij moet wel gezegd worden dat hij rare keuzes maakt omdat Wijndal vaak naar binnen komt, waardoor jet nóg drukker is in het centrum en hierdoor ook vaak de overlap met Karlsson minder is dan vorig seizoen. Het is raar dan dat het aan de andere kant niet gebeurt, omdat Yuki juist vaker in de ruimte aan de rechterkant moet duiken, die vrij wordt gelaten door Gudmundsson. Dat zie ik nog te weinig.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

KeesPierTol schreef: 06 nov 2021, 18:56 Micky van de Ven vandaag gedebuteerd bij Wolfsburg. Mocht invallen in de 57ste minuut en gewoon op zijn eigen positie. Die zal wel blij zijn dat ie niet bij AZ getekend heeft, had onder Pascal lekker op de bank mogen zitten om aan het niveau te wennen. Of een minuttje tegen FC Cluj mogen maken :D
Pas op he. Als je kritiek hebt op Jansen of op het spel van AZ in zijn algemeenheid word je zo bestempeld als AZ-hater hier.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Weg!!!

Wat een randdebiel zeg. De meesten hebben geen conditie, je mag 5 keer wisselen, je wisselt maar 2 keer en na de onbegrijpelijke entree van bilmaat Aboukhlal is het momentum weer weg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

Is het te vroeg om een evaluatie aan te gaan mbt Pascal? Het team leeft momenteel niet
Laatst gewijzigd door Aliethegame op 07 nov 2021, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Vak W
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Vind het alsnog wel fijn dat hij een omschakeling deed in de rust.
Desalniettemin, de wissels waren heel erg apart.
Gudmundsson was op Sugawara na, de beste in het veld en Clasie gaf de ene na de andere bal weg.

Heeft geprobeerd het spel groter te maken en wijndal op de flank te houden in plaats van in het midden.

Toch is tactisch Slot van zoveel hoger niveau dan Jansen en het verbaast me hoe makkelijk Jansen denkt Slot te verslaan.
Ik geef al maanden aan dat er bepaalde patronen in het spel zijn die gewoon erg nadelig zijn in het spel en hij blijft ze volhouden.

Nogmaals, ik heb al maanden, buiten Utrecht, geen goede wedstrijd van AZ gezien.
Mensen denken dat AZ voor een punt speelde maar ze hebben geen idee dat dit letterlijk het spelbeeld is voor maanden nu.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Die semi-rustige "kijk-mij-es-alles-onder-controle-hebben" houding en dan volledig visieloos je elftal niet aan de praat krijgen, in combinatie met totaal verkeerde wissels (incl. steeds zijn billenmaatje) is voor mij een no-go.
Jansen mag per direct weg.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2257
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik hoor ook ELKE week hetzelfde.
We missen scherpte, tempo lag te laag, slordig in balbezit blablabla.
Creëren kansen (wat ik niet vind)...


Het is gewoon klaar nu lijkt me.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 07 nov 2021, 18:20 Ik hoor ook ELKE week hetzelfde.
We missen scherpte, tempo lag te laag, slordig in balbezit blablabla.
Creëren kansen (wat ik niet vind)...


Het is gewoon klaar nu lijkt me.
Aangevuld met andere groepsdynamiek, automatismen, andere jongens die moeten opstaan etc.

Het klinkt niet overtuigend en ziet er ook niet overtuigend uit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Examen niet gehaald door Jansen. Schijtbakkenvoetbal de eerste helft, zonder ook maar enig idee. Beukema mag het eens gaan proberen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6561
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 07 nov 2021, 18:22 Aangevuld met andere groepsdynamiek, automatismen, andere jongens die moeten opstaan etc.
Automatismen mogen inmiddels wel aanwezig zijn - na vijf maanden werken met full profs. Andere clubs redden dat ook.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 07 nov 2021, 18:31 Automatismen mogen inmiddels wel aanwezig zijn - na vijf maanden werken met full profs. Andere clubs redden dat ook.
Jep, de excuses raken steeds meer op. Al blijft wel overeind dat Huiberts hem geen concurrerende selectie heeft gegeven. Maar ook dat excuus heeft een grens.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1421
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Hoe lang mag hij nog blijven zitten?
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ speelt rondovoetbal tot in treurnis. Niet met het doel om te scoren, maar om de bal niet te verliezen. Daarnaast veel ballen terug op Vindahl die prima mee voetbalt. Lange ballen zijn kansloos. Voorin geen kracht genoeg en geen diepte. Ziet er niet uit als dit allemaal in zo´n laag tempo als vandaag gaat.

Huiberts en Jansen zijn beide hiervoor verantwoordelijk!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 07 nov 2021, 18:29 Examen niet gehaald door Jansen. Schijtbakkenvoetbal de eerste helft, zonder ook maar enig idee. Beukema mag het eens gaan proberen.
En op het moment dat we eindelijk de bovenliggende partij zijn komt ie weer met die Aboukhlal op de proppen. Weg initiatief. Een gestoorde man is het.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 07 nov 2021, 18:48 AZ speelt rondovoetbal tot in treurnis. Niet met het doel om te scoren, maar om de bal niet te verliezen. Daarnaast veel ballen terug op Vindahl die prima mee voetbalt. Lange ballen zijn kansloos. Voorin geen kracht genoeg en geen diepte. Ziet er niet uit als dit allemaal in zo´n laag tempo als vandaag gaat.

Huiberts en Jansen zijn beide hiervoor verantwoordelijk!
Dat is het zogenaamde zekerheden inbouwen. Spelen op balbezit, wedstrijd controleren en op die manier zo min mogelijk weggeven. Het is een andere vorm maar eigenlijk even verdedigend als catenaccio.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Deze wedstrijd maakt het helemaal duidelijk. Spelen tegen de vorige coach zie je het verschil in tactisch inzicht. Jansen faalt volledig vandaag. Totaal geen Plan om Slot te slim af te zijn. Gewoon spelen als iedere wedstrijd dit seizoen. Op Utrecht na, allemaal moeizaam. Denkt Jansen dan Slot te kunnen verslaan met het rondspelen van de bal op het middenveld? Spelers hebben ook geen idee wat te doen als de tegenstander heel effectief afjaagt. Het team is zonder creatieve spelers als Stengs en Koopmeiners pure middelmaat. Zonder Boadu geen extra wapen. Ook de lange bal en zelf fel afjagen komt niet in Jansen op. Dit AZ kent maar 1 kunstje. Je ziet de twijfel als het niet loopt. Geen Plan B. Lijkt mij einde oefening dit seizoen voor Jansen.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Benieuwd hoe ver hij de doodlopende weg nog in mag rijden. Ik wacht wel tot ik de klap hoor.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

MO7 schreef: 07 nov 2021, 22:06 Benieuwd hoe ver hij de doodlopende weg nog in mag rijden. Ik wacht wel tot ik de klap hoor.
Ik mag hopen dat hij morgenochtend te horen krijgt dat het klaar is. Als je zijn interview met AZ TV hoort vindt hij het allemaal maar best hoe er gespeeld wordt op het moment.
Gesloten