Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6712
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 28 dec 2021, 23:16 Dat is naïef. Er moet veel meer worden bekostigd bij een club dan een paar transfers.
Ja, dat doe je via je reguliere begroting en eventueel een langlopende lening - zoals het dak.
Een 4e plek is uitstekend gezien de begroting.
Nee, niks 'uitstekend'. Dat is het niveau dat minimaal verwacht mag/moet worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 29 dec 2021, 08:15 Nee, niks 'uitstekend'. Dat is het niveau dat minimaal verwacht mag/moet worden.
Nou, als we dat dan halen zijn we dus tevreden. :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 29 dec 2021, 00:01 Als er versterking komt in de winter, dan moet er toch wel om plek 3 gevoetbald worden lijkt mij? Of wat is nu precies de doelstelling?
In mijn beleving haal je een versterking om plek 4 (normaliter Europees voetbal) veilig te stellen.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Antti Opdam schreef: 29 dec 2021, 10:12 In mijn beleving haal je een versterking om plek 4 (normaliter Europees voetbal) veilig te stellen.
Dat is nmm afhankelijk van de versterking. Gaat AZ de begroting (iets) verhogen en in een andere vijver vissen (bijv. Veerman) dan ga je voor top 3. Blijven ze onder de 3mln dan is het Europees voetbal. Benieuwd.
Praat geen Poep, doos.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 29 dec 2021, 10:12 In mijn beleving haal je een versterking om plek 4 (normaliter Europees voetbal) veilig te stellen.
Zo zie ik het ook. Doelstelling blijft top 4. Vitesse kan ook gewoon opeens veel gaan winnen als ze hun Europese niveau halen. Twente is gewoon een stug efficiënt team. Ik denk dat met de komst van bv. een Veerman niet alle problemen zijn opgelost.

Hoger moet je altijd proberen maar schat ik in als lastig dit jaar. Ook simpelweg omdat je al wat punten achterstaat. Ik zou positief verrast zijn als we in speelronde 30 in volle strijd om plek 3 zouden zijn, laat staan plek 2. Dat zou namelijk beteken dat we alweer boven Feyenoord zijn uitgegroeid. We zullen dit jaar rond onze begroting spelen, kan 3e, 4e of 5e zijn. Prima in een bouwjaar.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9276
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 29 dec 2021, 10:12 In mijn beleving haal je een versterking om plek 4 (normaliter Europees voetbal) veilig te stellen.
Sorry, ik blijf erbij dat plek 4 gewoon de basisverwachting is gezien de afgelopen 5-10-20 jaar (echt die discussie over de begroting kan mij gestolen worden, ik heb recentelijk becijferd dat plek 4 een realistisch basisniveau is voor het huidige AZ). Plek 4 + de bekerfinale of plek 4+ halve finale conferenceleague of simpelweg plek 3 zou ik dan de ambitie/ doelstelling noemen.

Je hoeft immers niet te bewegen om te komen waar je normaal gesproken al staat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 29 dec 2021, 10:35 Sorry, ik blijf erbij dat plek 4 gewoon de basisverwachting is gezien de afgelopen 5-10-20 jaar (echt die discussie over de begroting kan mij gestolen worden, ik heb recentelijk becijferd dat plek 4 een realistisch basisniveau is voor het huidige AZ). Plek 4 + de bekerfinale of plek 4+ halve finale conferenceleague of simpelweg plek 3 zou ik dan de ambitie/ doelstelling noemen.

Je hoeft immers niet te bewegen om te komen waar je normaal gesproken al staat.
Tja. Nu dreigen we weer in semantische discussies te komen over basisniveau, ambitie en doelstelling.

Ik blijf er bij: als Jansen met deze selectie op de plekken 4 tot en met 6 speelt heeft hij het naar behoren gedaan. Met elke versterking kunnen we het wat mij betreft verder bekijken.

Doelstellingen in de bekers vind ik wat onzinnig omdat je erg afhankelijk bent van lotingen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 29 dec 2021, 10:45 Tja. Nu dreigen we weer in semantische discussies te komen over basisniveau, ambitie en doelstelling.

Ik blijf er bij: als Jansen met deze selectie op de plekken 4 tot en met 6 speelt heeft hij het naar behoren gedaan. Met elke versterking kunnen we het wat mij betreft verder bekijken.

Doelstellingen in de bekers vind ik wat onzinnig omdat je erg afhankelijk bent van lotingen.
Bij een 6e plek ben ik wel een stuk kritischer. Als je geen Europees haalt via de playoffs omdat je er bij het eerste tweeluik al uitligt, als we tegen Twente uit de beker vliegen, als Veerman en een andere goede speler voor samen 10 miljoen zijn gehaald, als we meteen na de winter de CL uitvliegen, als er geen vooruitgang zit in het voetbalproces en we daardoor veel punten verspelen, als er onrust en angst in de selectie is, dan ben ik niet tevreden met plek 6. En dan moet je je afvragen of Jansen de juiste man is. In dat geval is het antwoord duidelijk nee.

Als we 6e worden en we verliezen de bekerfinale na een thriller van ajax, als we Europees voetbal halen door de playoffs, als er weer 2 halve aankoopjes zijn gedaan voor weinig, als we nog twee rondjes doorgaan in de CL, als alle koppen in de selectie staan nog steeds dezelfde kant op en het voetbal ontwikkelt zich nog steeds. Of Utrecht, Vitesse en /of Twente halen de 2e seizoenshelft superveel punten en we eindigen daarom net 1 punt achter de nummer 4 en 5. Als het zo loopt, Dan is er geen reden om Jansen te ontslaan.

Jansen heeft in ieder geval de eerste seizoenshelft zo gepresteerd dat we nog op 3 fronten meedoen en alles nog mogelijk is. Ik heb alweer zin in de 2e seizoenshelft.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9276
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 29 dec 2021, 11:02 Bij een 6e plek ben ik wel een stuk kritischer. Als je geen Europees haalt via de playoffs omdat je er bij het eerste tweeluik al uitligt, als we tegen Twente uit de beker vliegen, als Veerman en een andere goede speler voor samen 10 miljoen zijn gehaald, als we meteen na de winter de CL uitvliegen, als er geen vooruitgang zit in het voetbalproces en we daardoor veel punten verspelen, als er onrust en angst in de selectie is, dan ben ik niet tevreden met plek 6. En dan moet je je afvragen of Jansen de juiste man is. In dat geval is het antwoord duidelijk nee.

Als we 6e worden en we verliezen de bekerfinale na een thriller van ajax, als we Europees voetbal halen door de playoffs, als er weer 2 halve aankoopjes zijn gedaan voor weinig, als we nog twee rondjes doorgaan in de CL, als alle koppen in de selectie staan nog steeds dezelfde kant op en het voetbal ontwikkelt zich nog steeds. Of Utrecht, Vitesse en /of Twente halen de 2e seizoenshelft superveel punten en we eindigen daarom net 1 punt achter de nummer 4 en 5. Als het zo loopt, Dan is er geen reden om Jansen te ontslaan.

Jansen heeft in ieder geval de eerste seizoenshelft zo gepresteerd dat we nog op 3 fronten meedoen en alles nog mogelijk is. Ik heb alweer zin in de 2e seizoenshelft.
Dank, dat is de nuance waar ik op doelde.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 29 dec 2021, 11:02 Bij een 6e plek ben ik wel een stuk kritischer. Als je geen Europees haalt via de playoffs omdat je er bij het eerste tweeluik al uitligt, als we tegen Twente uit de beker vliegen, als Veerman en een andere goede speler voor samen 10 miljoen zijn gehaald, als we meteen na de winter de CL uitvliegen, als er geen vooruitgang zit in het voetbalproces en we daardoor veel punten verspelen, als er onrust en angst in de selectie is, dan ben ik niet tevreden met plek 6. En dan moet je je afvragen of Jansen de juiste man is. In dat geval is het antwoord duidelijk nee.

Als we 6e worden en we verliezen de bekerfinale na een thriller van ajax, als we Europees voetbal halen door de playoffs, als er weer 2 halve aankoopjes zijn gedaan voor weinig, als we nog twee rondjes doorgaan in de CL, als alle koppen in de selectie staan nog steeds dezelfde kant op en het voetbal ontwikkelt zich nog steeds. Of Utrecht, Vitesse en /of Twente halen de 2e seizoenshelft superveel punten en we eindigen daarom net 1 punt achter de nummer 4 en 5. Als het zo loopt, Dan is er geen reden om Jansen te ontslaan.

Jansen heeft in ieder geval de eerste seizoenshelft zo gepresteerd dat we nog op 3 fronten meedoen en alles nog mogelijk is. Ik heb alweer zin in de 2e seizoenshelft.
Ook prima.

- ik ben extra mild rond de feestdagen -
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16394
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AEFD9082-7971-4D36-BBF4-A3C33E565629.jpeg
AEFD9082-7971-4D36-BBF4-A3C33E565629.jpeg (172.22 KiB) 1170 keer bekeken
Voor de statistiek-liefhebbers 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2347
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 06 jan 2022, 09:17 AEFD9082-7971-4D36-BBF4-A3C33E565629.jpeg

Voor de statistiek-liefhebbers 😉
Zegt niet zoveel lijkt me.
John van der Brom staat er ook goed op en zelfs Gert-Jan Verbeek staat er in.
Is altijd afhankelijk van de selectie en tegenstand.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 08 jan 2022, 17:43 Zegt niet zoveel lijkt me.
John van der Brom staat er ook goed op en zelfs Gert-Jan Verbeek staat er in.
Is altijd afhankelijk van de selectie en tegenstand.
Veel meer dan 10 AZ-Trainers met meer dan 50 wedstrijden in de Eredivisie zijn er volgens mij ook niet. Dus het zegt weldegelijk veel. Het is ook geen verrassing dat de slechtste trainers die we ooit hebben gehad (Verbeek en van Stee) onderaan staan.

Hoe erg kan het nou zijn om gewoon te constateren dat Jansen het kwa gehaalde punten gewoon goed doet. Dit zijn gewoon keiharde feiten. Aantoonbaar beter dan Slot, die overal als God wordt gezien. Daarbij nog wetende dat Kessler, van Gaal en Slot met veel betere teams werkten die kampioen moesten/wilden worden.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 08 jan 2022, 17:43 Zegt niet zoveel lijkt me.
John van der Brom staat er ook goed op en zelfs Gert-Jan Verbeek staat er in.
Is altijd afhankelijk van de selectie en tegenstand.
Zegt genoeg, hij presteert gewoon goed. Je kan niet zeggen dat hij betere spelers heeft dan Van Gaal bijvoorbeeld. Daarnaast is het knap hoeveel punten hij sinds september heeft gehaald met een afgeroomde selectie. Het verhaal van de tegenstand vind ik altijd een zwak argument. Als AZ het goed doet hoor je sommige wel eens zeggen dat het komt omdat de rest het zo slecht zou doen. Wij doen het dan dus gewoon beter. Net als dat Jansen nu ook gewoon goed presteert. Dat het spel beter kan/moet is een ander verhaal.

En Van den Brom heeft het ook gewoon goed gedaan, veelal ook nog met leuk voetbal. Enige jaar dat ze niet leuk speelden was dat jaar dat we zesde werden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 08 jan 2022, 17:59 Veel meer dan 10 AZ-Trainers met meer dan 50 wedstrijden in de Eredivisie zijn er volgens mij ook niet. Dus het zegt weldegelijk veel. Het is ook geen verrassing dat de slechtste trainers die we ooit hebben gehad (Verbeek en van Stee) onderaan staan.

Hoe erg kan het nou zijn om gewoon te constateren dat Jansen het kwa gehaalde punten gewoon goed doet. Dit zijn gewoon keiharde feiten. Aantoonbaar beter dan Slot, die overal als God wordt gezien. Daarbij nog wetende dat Kessler, van Gaal en Slot met veel betere teams werkten die kampioen moesten/wilden worden.
Dit.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16394
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 08 jan 2022, 17:43 Zegt niet zoveel lijkt me.
Altijd worden er in discussies statistiekjes bijgehaald om aan te tonen dat een speler het al dan niet goed heeft gedaan. Meestal worden ze gebruikt ter ondersteuning van de eigen mening.
Nu is er een onomstotelijke statistiek van Jansen, maar nu “zegt het niet zoveel”……….🙄
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik heb besloten, dat nu AZ toch echt geen afscheid van Jansen lijkt te gaan nemen, ik ook niet meer over hem ga klagen het komend halfjaar.

We moeten de conclusie trekken dat hij het toch weer redelijk op de rit heeft gekregen en qua prestaties het zowel vorig seizoen als dit seizoen niet onaardig doet. Ik zou alleen zo graag wat meer vermaakt willen worden tijdens de wedstrijden en wat meer durf willen zien m.b.t. wisselbeleid. Dat laatste is sinds een maand of twee gekomen, dus blijft eigenlijk alleen het kritiekpunt vermaak over. Ik neem dat gebrek aan vermaak voor de komende 4 maanden voor lief, indien er niet meer creativiteit wordt gekocht (wat niet Pascals verantwoordelijkheid is) en ga pas na het lopend seizoen verder klagen over Jansen (of zal erkennen dat ik ernaast zat).
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3326
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 09 jan 2022, 21:57 Ik zou alleen zo graag wat meer vermaakt willen worden tijdens de wedstrijden.
Als hij het flikt om alsnog jacht te kunnen maken op plek 3 maakt het mij eerlijk gezegd geen worst uit.
Dat vermaak komt er echt wel als de resultaten blijven aanhouden en het zelfvertrouwen weer de boventoon voert.
Neem nu zo'n Pavlidis, in het begin onwennig en onzeker maar is gedurende het seizoen toch steeds meer van waarde gebleken, kan me voorstellen dat zo'n jongen nu eerder een actie durft te maken dan in het begin.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

salmonyappi schreef: 06 jan 2022, 09:17 AEFD9082-7971-4D36-BBF4-A3C33E565629.jpeg

Voor de statistiek-liefhebbers 😉
Statistisch gezien doet hij het dus uitstekend. Wel heeft hij de minste wedstrijden uit het lijstje en hebben wij net een top maand achter de rug. Had dit lijstje halverwege november gemaakt en zag er wel even anders uit denk ik...

De vele wedstrijden waarbij het spel er niet uit zag, de punten werden gemorst en Jansen op geen knappe tactische ingreep was te bekennen blijven toch wel plakken bij mij.

Enfin, hij blijft gewoon zitten (en terecht op basis van dit lijstje). Laten we hopen dat hij dit soort statistieken kan blijven overleggen en we gaan er een hoop plezier aan beleven!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9276
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ah ja uiteraard, met deze statistiek in de hand valt immers ook te verdedigen dat Co Adriaanse er niet veel van kon.
Er zal geen ontslag komen hoe hard er ook om geroepen wordt, laat hem het dan maar zien het komende halfjaar.
En laten we allemaal heel hard hopen dat december niet enkel een 'geluksmaand' was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten