Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%

Totaal aantal stemmen: 93
Bombaman
Oude garde

Rjansen17 schreef: 21 nov 2023, 07:56 Totaal niet eens.
Lees de post nog eens en herken het sarcasme. Had je een heel betoog gescheeld.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co

'Miste de aandacht bij Jansen'
De middenvelder (Taabouni) hikte al een tijdje tegen een vaste plek bij het eerste elftal aan, maar écht furore wist hij uiteindelijk, ondanks de hulp van Clasie, niet te maken bij AZ. Dat kwam mede door zijn vroege vertrek naar Feyenoord vorige zomer. "Het had niet te maken met de stap naar het eerste. Ik had vertrouwen dat dat wel zou gaan lukken", benadrukt Taabouni. Het gevoel dat de spelverdeler bij de Alkmaarders had veranderde echter. "Ik voelde niet meer dat ik me ontwikkelde. De aandacht vanuit het eerste elftal ontbrak. Ik had niet meer het gevoel dat ze écht met me bezig waren. Dat was bij Arne (Slot, red.) heel anders. Die wilde altijd het maximale eruit halen."

"Er werd niet meer op mij gelet", vervolgt Taabouni. "Ik wil horen op welke punten ik me nog kan ontwikkelen. Het was het eerste jaar van Pascal (Jansen, red.), dus misschien was hij zelf ook nog aan het zoeken. Dat kan ook een factor zijn waardoor ik dat gevoel had. Ik miste de aandacht van de hoofdtrainer zelf. Een trainer die het maximaal uit mezelf zou halen. Dat elke training weer. Dat miste ik een beetje."

AZ neemt Taabouni niet mee als het over de titelkansen gaat. "Ik vind AZ soms een beetje, zoals in de wedstrijd tegen Feyenoord, te terughoudend. Met iets te weinig lef om echt een gooi te doen naar de titel. Het is aan de trainer om daar iets aan te veranderen. Iets meer lef, brutaliteit en durf erin. Dat heb je nodig als je om de titel wil strijden met de topclubs."
Anekdotisch bewijs, natuurlijk.
Maar is dit de trainer die de gouden lichting naar het eerste moet loodsen?
Addai heeft een "boodschappenlijstje" gekregen van Jansen.
Het overgrote deel van de grote talenten moet z'n debuut nog maken.
DeTorenburch
Oude garde

SimonPoulsen schreef: 21 nov 2023, 11:22 Anekdotisch bewijs, natuurlijk.
Maar is dit de trainer die de gouden lichting naar het eerste moet loodsen?
Addai heeft een "boodschappenlijstje" gekregen van Jansen.
Het overgrote deel van de grote talenten moet z'n debuut nog maken.
Het antwoord op je vraag is nee. Hij is een belabberde behoudende coach met een doel “becoming a PL manager”.
Langedijk
Gewoon Dirk

Bombaman schreef: 21 nov 2023, 09:25 Lees de post nog eens en herken het sarcasme. Had je een heel betoog gescheeld.
:mrgreen:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde

Je hebt volkomen gelijk, toch voelt het goed om af en toe wat frustratie neer te pennen. Ik heb dat met bijvoorbeeld het luisteren naar de AZ podcast ook. Ik snap als je elke week een paar keer iemand moet interviewen, je wat terughoudender bent, maar het is nu toch echt wel eens tijd dat je de man die iedereen de schuld geeft behalve zichzelf aanpakt. Lijkt Frans Timmermans wel. Maar nogmaals beetje afstand en ik had sarcasme herkend. Nou op naar zondag, van Brederode Odgaard en invalbeurtje Addai.
salmonyappi
Harde Kern

Maar dan de vervanging van doelman Ryan. Dat is een lastigere keuze. Tegen de Belgische ploeg keepte Hobie Verhulst; hij is normaliter tweede doelman en heeft ervaring in het eerste elftal. Toch wijst Jansen hem nog niet aan als zekere vervanger van Ryan. AZ heeft namelijk ook toptalent Rome-Jayden Owusu-Oduro in de selectie, de Purmerender die met het jeugdteam de Youth League won. Hij houdt zich dit seizoen goed staande in de eerste divisie bij Jong AZ en mocht zich zelfs melden bij Jong Oranje.
Kortom, Jansen gaat kiezen tussen ervaring en talent. ,,Ze doen het allebei prima. Dat ik die keuze moet maken, zit in m’n achterhoofd. Ik heb daar mijn gedachtes over, maar die wil ik nog niet delen. Want ze moeten allebei eerst fit zien te blijven. Als ik nu iets zeg over een eventuele vervanger, moet ik daar straks misschien op terug komen. Maar ze zijn allebei een optie om Mathew te vervangen.’’
Klein stukje uit het NHD. Ik voorzie een Hobie op doel in januari………..

(help).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Co

salmonyappi schreef: 24 nov 2023, 09:53 Klein stukje uit het NHD. Ik voorzie een Hobie op doel in januari………..
(help).
Even kijkend naar het programma: je bent Ryan en Sugawara vanaf 13 januari kwijt. En in ieder geval tot en met 1 februari.
Dat betekent de uitwedstrijd tegen Twente, thuis tegen Zwolle en uit tegen Heerenveen. En met een beetje pech nog thuis tegen Feyenoord.
Allemachtig.
SimonPoulsen
Co

salmonyappi schreef: 24 nov 2023, 09:53 Klein stukje uit het NHD. Ik voorzie een Hobie op doel in januari………..

(help).
Een keuze voor Verhulst is reden voor direct ontslag. Die zie ik zelf bij jongAZ nog regelmatig ketsers maken.
Langedijk
Gewoon Dirk

Ferry schreef: 24 nov 2023, 10:57 Even kijkend naar het programma: je bent Ryan en Sugawara vanaf 13 januari kwijt. En in ieder geval tot en met 1 februari.
Dat betekent de uitwedstrijd tegen Twente, thuis tegen Zwolle en uit tegen Heerenveen. En met een beetje pech nog thuis tegen Feyenoord.
Allemachtig.
Ik zie het probleem niet. Sugawara kun je missen als kiespijn en Owusu-Oduro krijgt een mooi podium om zich te tonen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
pAZcal
Kristen

SimonPoulsen schreef: 24 nov 2023, 11:08 Een keuze voor Verhulst is reden voor direct ontslag.
Inderdaad. Als ie dat doet, zou ik als jeugdkeeper zijnde meteen om een verhuur vragen.
KeesPierTol
Glory-hunter

Pascal gaat toch niet echt aan zijn basis team sleutelen?

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=twitter
Drommedaris
Supporter

KeesPierTol schreef: 24 nov 2023, 16:54 Pascal gaat toch niet echt aan zijn basis team sleutelen?

Odgaard komt er in als rechtsbuiten.
KeesPierTol
Glory-hunter

:lol:
Drommedaris schreef: 24 nov 2023, 17:01 Odgaard komt er in als rechtsbuiten.
KeesPierTol
Glory-hunter

Drommedaris schreef: 24 nov 2023, 17:01 Odgaard komt er in als rechtsbuiten.
En Van Bommel in plaats van Van Brederode ....
Ferry
Co

Pascal over de voorbereiding tegen Volendam:

Over de oefenwedstrijd (10-2): Odgaard kon zich op zijn favoriete positie laten zien (vijf goals)
Sadiq - aan het revalideren. Speelt dit weekend zeker niet. Mees de Wit traint op het veld. Nog niet aangesloten bij de selectietraining.

Als team heeft AZ iets recht te zetten. Volendam heeft ook wat recht te zetten. Verwacht een 'mooi duel'. Volop de aanval en vrij uit spelen. AZ moet zich verbeteren in het veldspel

https://youtu.be/CDFAPgUAw9c?si=UA4nVJ1Cm4KS2ofD
SimonPoulsen
Co

KeesPierTol schreef: 24 nov 2023, 16:54 Pascal gaat toch niet echt aan zijn basis team sleutelen?

De professor is bezig geweest. Wordt de Wit eindelijk geslachtofferd?
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 24 nov 2023, 13:12 Ik zie het probleem niet. Sugawara kun je missen als kiespijn en Owusu-Oduro krijgt een mooi podium om zich te tonen.
Jij denkt dat ie Owusu opstelt? Echt niet. Hij gaat voor “zekerheid” en “ervaring”…….let maar op.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller

SimonPoulsen schreef: 24 nov 2023, 17:43 De professor is bezig geweest. Wordt de Wit eindelijk geslachtofferd?
Hij overweegt slechts andere spelers op te stellen. Daar zal joh wel een paar maanden overwegen en nadenken overheen gaan. :wink:
Ferry
Co

salmonyappi schreef: 24 nov 2023, 18:33 Jij denkt dat ie Owusu opstelt? Echt niet. Hij gaat voor “zekerheid” en “ervaring”…….let maar op.
Dat vermoeden heb ik eigenlijk ook.
Rjansen17
Oude garde

Odgaard op plek van de Wit, let op
Gesloten