Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Klei. schreef: 18 dec 2022, 13:36 https://www.vi.nl/nieuws/AZ-behandelt-t ... -stagiairs

Vind dit een beetje apart als je zo`n iemand laat ruiken aan het eerste elftal je traint mee moet je daarna wel naar een aparte kleedkamer?
Je hebt al meegetraind waarom zou het uit moeten maken waar je je omkleed?
lijkt me juist als zo`n proef/stageperiode voorbij is en je hebt de complete ervaring meegekregen en je gaat terug naar je jeugdteam dat je dan juist gemotiveerder bent omdat je een compleet beeld hebt.

Zou dat ook betekenen dat zulke jongens als Sem Dekkers en Wouter Goes wel mee gaan met de selectie op trainingskamp alles samen zijn met de selectie maar wel een aparte kleedkamer krijgen, in principe zijn dat ook stagiaires?
Jansen heeft eerder al gezegd te werken met hierarchie, dit zal daarvan ook een voorbeeld zijn

(ik vind het zelf armoede, maar in bepaalde situaties misschien wel de nodige kort-door-de-bocht oplossing)
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Klei. schreef: 18 dec 2022, 13:36 https://www.vi.nl/nieuws/AZ-behandelt-t ... -stagiairs

Vind dit een beetje apart als je zo`n iemand laat ruiken aan het eerste elftal je traint mee moet je daarna wel naar een aparte kleedkamer?
Je hebt al meegetraind waarom zou het uit moeten maken waar je je omkleed?
lijkt me juist als zo`n proef/stageperiode voorbij is en je hebt de complete ervaring meegekregen en je gaat terug naar je jeugdteam dat je dan juist gemotiveerder bent omdat je een compleet beeld hebt.

Zou dat ook betekenen dat zulke jongens als Sem Dekkers en Wouter Goes wel mee gaan met de selectie op trainingskamp alles samen zijn met de selectie maar wel een aparte kleedkamer krijgen, in principe zijn dat ook stagiaires?
Ik kijk er net iets anders tegenaan en kan mij wel vinden in deze aanpak van AZ. Ik baseer dit op de volgende argumenten.

Het artikel gaat over de kleedkamer situatie is op het trainingscomplex (er wordt immers gesproken over eigen initialen en een eigen plek in de kleedkamer van het eerste). Praktisch is er natuurlijk ook een grens aan het aantal plekken in een kleedkamer (dit is ook een mooie manier om extra plekken toe te voegen aan de selectie).

Ik ken de accommodatie in Spanje niet maar wat ik er van gezien heb zitten de slaapkamers direct aan het veld dus ik zou niet raar opkijken als iedereen in zijn eigen of gedeelde kamer douchen en omkleden (op filmpjes zie veel mensen met slippers lopen om de vieze voetbalschoenen pas op het veld aan te trekken). Die jonge jongens hebben volgens mij een wereld trainingskampstage.

Ik weet niet of dit wel het juiste topic is, er staat geschreven dat er uitvoerig binnen AZ over is gesproken (dus misschien eerder het topic training of opleiden?). De hiërarchie van de kleedkamers zit namelijk al in het ontwerp van het trainingscomplex (dat is veel in de media geweest). Jansen is in mijn ogen hier alleen de woordvoerder die verteld over hoe het bij AZ werkt en zegt dat hij deze situatie ook bij PSV heeft gezien. Waaruit de conclusie gehaald kan worden dat deze manier van talent stimuleren met harde te verdienen grenzen al veel langer in het voetbal bestaat. Jansen zal best in de afgelopen jaren in de dagelijkse overleggen (de lijnen zijn kort binnen AZ) mede gesproken hebben over de puntjes i, maar niet meer dan dat.

Dit is vooral een mooi inkijkje over de werkwijze van de voetbal academie. Ik kan me vooral vinden in de duidelijke doelstellingen waar jonge spelers zich naartoe kunnen ontwikkelen (ze moeten het leren te verdienen).

Laat AZ zijn gang maar gaan blijft mijn motto, die sturen zichzelf constant bij om het beste er uit te halen, daar geloof ik heel erg in, de visie en werkwijze staan als een huis. De waan van de dag en de negatieve kijk van sommige zijn gelukkig niet bij AZ te vinden. Kijk bijvoorbeeld naar het aantal minuten jonge spelers van vorig jaar (dat was het laagste van de eredivisie en nu staan we het hoogste in heel Europa).
Het is juist deze aanpak van hiërarchie die daar mede aan bijdraagt, dank je voor de link.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 19 dec 2022, 09:00 Kijk bijvoorbeeld naar het aantal minuten jonge spelers van vorig jaar (dat was het laagste van de eredivisie en nu staan we het hoogste in heel Europa).
Dat is echt een beetje cherrypicking. Het is in mijn ogen vooral ontstaan door 'toeval'. Het ontstaat door een langdurige blessure bij Pavlidis, Karlsson en Martins Indi.
En Kerkez bleek sterker/verder dan de ruim 2 miljoen euro kostende Mees de Wit.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 19 dec 2022, 09:05 Dat is echt een beetje cherrypicking. Het is in mijn ogen vooral ontstaan door 'toeval'. Het ontstaat door een langdurige blessure bij Pavlidis, Karlsson en Martins Indi.
En Kerkez bleek sterker/verder dan de ruim 2 miljoen euro kostende Mees de Wit.
Ja dat is hele dikke cherrypicking :lol: en puur bedoeld voor de vermaak op een forum als dit. Ik heb mij vorig jaar heel vaak hard gemaakt in het verdedigen van AZ ivm de slechte cijfers rond de jeugd, mijn argumenten waren keiharde cijfers over blessures en dat het niet erg is soms een pas op de plaats te maken met aankopen om talenten meer tijd te geven. Dus ja even mijn gouden eieren :bow: oppoetsen is toch alleen maar leuk :mrgreen:

Maar beide cijfers (de slechte en de goede) zeggen echt helemaal niks (het genereerd hooguit een beetje aandacht). AZ zou dom zijn dat niet een momentje te gebruiken voor de pr.

Gelukkig dus dat AZ zijn beleid niet stuurt op een gemiste kans, een lucky goal en blessures etc etc. En dat is dus hele tijd mijn punt. Laat AZ maar hun werk doen, ze sturen echt wel bij als dat nodig is of niet onoverkomelijk is met tijd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 19 dec 2022, 10:15 Gelukkig dus dat AZ zijn beleid niet stuurt op een gemiste kans, een lucky goal en blessures etc etc. En dat is dus hele tijd mijn punt. Laat AZ maar hun werk doen, ze sturen echt wel bij als dat nodig is of niet onoverkomelijk is met tijd.
Zoveel vertrouwen heb ik dan weer niet in de beleidsbepalers bij AZ.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

FugAZi schreef: 19 dec 2022, 09:00 Ik kijk er net iets anders tegenaan en kan mij wel vinden in deze aanpak van AZ. Ik baseer dit op de volgende argumenten.

Het artikel gaat over de kleedkamer situatie is op het trainingscomplex (er wordt immers gesproken over eigen initialen en een eigen plek in de kleedkamer van het eerste). Praktisch is er natuurlijk ook een grens aan het aantal plekken in een kleedkamer (dit is ook een mooie manier om extra plekken toe te voegen aan de selectie).

Ik ken de accommodatie in Spanje niet maar wat ik er van gezien heb zitten de slaapkamers direct aan het veld dus ik zou niet raar opkijken als iedereen in zijn eigen of gedeelde kamer douchen en omkleden (op filmpjes zie veel mensen met slippers lopen om de vieze voetbalschoenen pas op het veld aan te trekken). Die jonge jongens hebben volgens mij een wereld trainingskampstage.

Ik weet niet of dit wel het juiste topic is, er staat geschreven dat er uitvoerig binnen AZ over is gesproken (dus misschien eerder het topic training of opleiden?). De hiërarchie van de kleedkamers zit namelijk al in het ontwerp van het trainingscomplex (dat is veel in de media geweest). Jansen is in mijn ogen hier alleen de woordvoerder die verteld over hoe het bij AZ werkt en zegt dat hij deze situatie ook bij PSV heeft gezien. Waaruit de conclusie gehaald kan worden dat deze manier van talent stimuleren met harde te verdienen grenzen al veel langer in het voetbal bestaat. Jansen zal best in de afgelopen jaren in de dagelijkse overleggen (de lijnen zijn kort binnen AZ) mede gesproken hebben over de puntjes i, maar niet meer dan dat.

Dit is vooral een mooi inkijkje over de werkwijze van de voetbal academie. Ik kan me vooral vinden in de duidelijke doelstellingen waar jonge spelers zich naartoe kunnen ontwikkelen (ze moeten het leren te verdienen).

Laat AZ zijn gang maar gaan blijft mijn motto, die sturen zichzelf constant bij om het beste er uit te halen, daar geloof ik heel erg in, de visie en werkwijze staan als een huis. De waan van de dag en de negatieve kijk van sommige zijn gelukkig niet bij AZ te vinden. Kijk bijvoorbeeld naar het aantal minuten jonge spelers van vorig jaar (dat was het laagste van de eredivisie en nu staan we het hoogste in heel Europa).
Het is juist deze aanpak van hiërarchie die daar mede aan bijdraagt, dank je voor de link.
Het lijkt me juist slimmer om die jongens dan juist mee te laten kijken in de kleedkamer.
je maakt gewoon 2 a 3 plekken niet vaste plekken voor stage/proefjeugdspelers die kaal zijn(geen naam, geen nummer), het lijkt me niet dat ze in de kleedkamer zo beperkt in ruimte hebben dat dit niet mogelijk is.
Die plekken kunnen dat soort spelers kijken hoe het daar binnen gaat en ze ook een compleet beeld hebben hoe de selectie werkt.

Zodra de periode voorbij is zeg je tegen zo`n speler als die het goed heeft gedaan, dat hij ook zijn eigen plek kan verdienen als die zo doorgaat.
Het is iets kleins en zou wel niet bij iedereen werken maar voor zo`n jeugdspeler heb je ook een tastbaars om naar toe te werken.
Maar op deze manier hebben ze soort van introductie in plaats dat je voor een deel afgezonderd wordt van de groep.

Het deel over het Trainingskamp was meer een vraag, maar als dat niet zo is het en het gaat zoals jij dat zegt lijkt me dat prima.

Of dit het juiste topic is ja of nee weet ik niet de maatregel klonk meer iets dat voorkomt uit Janssens beleid en daardoor vond ik het wel passend om het hier te plaatsen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Klei. schreef: 19 dec 2022, 11:20 Of dit het juiste topic is ja of nee weet ik niet de maatregel klonk meer iets dat voorkomt uit Janssens beleid en daardoor vond ik het wel passend om het hier te plaatsen
Het klinkt anders ook als het beleid van Eenhoorn/Huiberts, de ander laten merken dat deze moeten wachten op jouw goedkeuring.
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 19 dec 2022, 11:50 Het klinkt anders ook als het beleid van Eenhoorn/Huiberts, de ander laten merken dat deze moeten wachten op jouw goedkeuring.
Bedoelde meer in de zin dat het Pascal Janssen tijd bij PSV gebeurde als het gaat om beleid met jeugdspelers en dat hij ook weer heeft overgenomen, en dit dan ook weer heeft toegepast bij AZ wel natuurlijk met instemming van anderen die verantwoordelijk voor zijn.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 19 dec 2022, 10:33 Zoveel vertrouwen heb ik dan weer niet in de beleidsbepalers bij AZ.

Ja daar kijken we echt heel verschillend naar!!!

Eén van mijn stokpaardjes is dat AZ gezien zijn mogelijkheden (die per jaar verschillend waren) gemiddeld boven zijn stand heeft gepresenteerd de afgelopen 10 jaar+.

Waarom zou je dan wantrouwen?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Klei. schreef: 19 dec 2022, 11:20 Het lijkt me juist slimmer om die jongens dan juist mee te laten kijken in de kleedkamer.
je maakt gewoon 2 a 3 plekken niet vaste plekken voor stage/proefjeugdspelers die kaal zijn(geen naam, geen nummer), het lijkt me niet dat ze in de kleedkamer zo beperkt in ruimte hebben dat dit niet mogelijk is.
Die plekken kunnen dat soort spelers kijken hoe het daar binnen gaat en ze ook een compleet beeld hebben hoe de selectie werkt.
Deze jongens zitten echt al dicht tegen het vuur, ik ben van mening dat ze echt wel veel oppikken van de dynamiek in de selectie. Als ze bij de wedstrijdselectie zitten zitten ze immers wel in de zelfde kleedkamer en bij trainingen al bij de besprekingen, in de gym etc etc.

Het werkt in mij ogen erg motiverend dat een jeugdspeler zich steeds bewust is van de status van zijn niveau en kleine stapjes als een bv plekje in de kleedkamer kan verdienen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 19 dec 2022, 11:50 De ander laten merken dat deze moeten wachten op jouw goedkeuring.
Dat klinkt erg kleinerend, negatief en ouderwets. Ik geloof niet dat dit verband heeft met de strekking van het artikel. Waar het juist draait om de jonge spelers op een goede manier uit te dagen het beste uit zichzelf te halen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3249
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 21 dec 2022, 08:33
Te verwachten en logisch. Ik ben voor een verlenging, ik zie weinig alternatieven (die de boel - het gaat immers best goed- genoeg kunnen opschudden) en Maarten Martens mag zich van mij nog wel een tijdje zich verder ontwikkelen (ik hoop dat zijn uitgestippelde traject het zelfde zegt en AZ hem nog wel kan behouden).
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 21 dec 2022, 08:44 Te verwachten en logisch. Ik ben voor een verlenging, ik zie weinig alternatieven [..]
Te verwachten is het zeker. Logisch is het niet direct. En alternatieven zijn er natuurlijk voldoende. :D
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 21 dec 2022, 09:17 Te verwachten is het zeker. Logisch is het niet direct. En alternatieven zijn er natuurlijk voldoende. :D
De zelfde logica is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd :D
Ja alternatieven zijn er talrijk, duizenden voetbal trainers zullen wel beschikbaar zijn :wink: .
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 21 dec 2022, 09:54 De zelfde logica is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd :D
Misschien onderhandelt ie inmiddels wel met een andere club.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 21 dec 2022, 10:03 Misschien onderhandelt ie inmiddels wel met een andere club.
In het artikel staat dat Jansen zelf aangeeft AZ eeuwig dankbaar te zijn is voor de kans op het hoogste podium in NL(iets wat ik bij Slot wel mis - die kreeg er zelfs een totaal ingespeelde selectie bij). Dus ik verwacht niet dat hij nu aan het rondkijken is.

Hij en Max zeggen beide (zelfde artikel) dat er met deze selectie zelfs wel meer verwacht mag worden dan de 4e plek. Dat vind ik leuke uitspraken, want ik heb zelf ook dat gevoel.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wacht lekker tot maart met die verlenging. De man heeft voorlopig nog geen enkele doelstelling gehaald. Waarbij ik de play-offs winnen (na 2 nederlagen) en overwinteren in een lachwekkende poule niet mee ga tellen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1421
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Als ze gaan verlegen kan enige ambitie naar de prullenbak. Met Jansen ga je geen prijzen pakken, hooguit de voorrondes van de confetti league halen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Was te verwachten natuurlijk. Ze staan ook niet echt in de rij om ons tactisch wonder over te nemen geloof ik he :roll: . Maar wie weet werkt zijn masterplan nu ineens wel tegen Vitesse, je kunt het altijd voor de 97e keer proberen, zeker nu deWit niet meedoet.
Gesloten