Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2023, 19:15 Ik heb vanBrederode, net zoals iedere speler die pas enkele wedstrijden in het eerste speelt, altijd verdedigd. Niet omdat je niet mag zeggen dat iemand slecht speelt, of nog tekort komt. Maar wel inderdaad om spelers al zo vroeg af te schrijven.
Maar AZ werkt het zelf ook enigzins in de hand soms, door overduidelijke noodverbanden in de pers al snel te vertolken in een lulpraatje over "afgedwongen kansen" of "opvolger al in huis". Dan mag je ook als eerste elftal (basis) speler beoordeeld worden.
Dat laatste zie ik anders. Huiberts/Jansen plakken er een label op, niet de speler zelf.

Dat Jesper dolgraag een transfer wil maken, snap ik wel. Al zijn vrienden (behalve Yuki) bij AZ zijn vertrokken. Mooi voor hem dat hij bij Bolgna met 1 van die vrienden gaat samenspelen. Sportief gezien gaat hij helaas zwaar achteruit. Ik ben wel benieuwd hoe hij zich staande gaat houden in een elftal dat minder aanvallend speelt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 22 aug 2023, 16:01 Dat laatste zie ik anders. Huiberts/Jansen plakken er een label op, niet de speler zelf.

Dat Jesper dolgraag een transfer wil maken, snap ik wel. Al zijn vrienden (behalve Yuki) bij AZ zijn vertrokken. Mooi voor hem dat hij bij Bolgna met 1 van die vrienden gaat samenspelen. Sportief gezien gaat hij helaas zwaar achteruit. Ik ben wel benieuwd hoe hij zich staande gaat houden in een elftal dat minder aanvallend speelt.
Ja dat bedoel ik. Spelers worden daar dan een beetje onterecht slachtoffer van.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

multatuli schreef: 22 aug 2023, 16:01 Dat laatste zie ik anders. Huiberts/Jansen plakken er een label op, niet de speler zelf.

Dat Jesper dolgraag een transfer wil maken, snap ik wel. Al zijn vrienden (behalve Yuki) bij AZ zijn vertrokken. Mooi voor hem dat hij bij Bolgna met 1 van die vrienden gaat samenspelen. Sportief gezien gaat hij helaas zwaar achteruit. Ik ben wel benieuwd hoe hij zich staande gaat houden in een elftal dat minder aanvallend speelt.
Karlsson gaat natuurlijk veel meer leren tegen die Italiaanse verdedigingen dan in de Eredivisie en de poulefase Conference League. Voor zijn leercurve is dit een bijna noodzakelijke stap.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hoe goed hij ook kan voetballen, ik ben overigens niet overtuigd dat hij daar succesvol gaat zijn. Ik zie hem over anderhalf jaar zomaar bij Feyenoord voetballen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef: 22 aug 2023, 16:37 Hoe goed hij ook kan voetballen, ik ben overigens niet overtuigd dat hij daar succesvol gaat zijn. Ik zie hem over anderhalf jaar zomaar bij Feyenoord voetballen.
Bologna zal in 60-70 procent van de wedstrijden ook vooral met de kont in de eigen 16 staan. En dan gokken op een uitbraak. Lijkt me niet de meest ideale omgeving voor Karlsson.
Maar goed, zijn keuze.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Om even zout in de wonden te strooien.....Zweedse krant maakt inmiddels melding:
Elfsborg verdient miljoenen aan de deal met Jesper Karlsson
Staat achter een betaalmuur - dus ik kan niet meer zien.
https://www.gp.se/boras/elfsborg-tj%C3% ... .107925132
lowietje
Fanatic
Berichten: 515
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Allemaal leuk en aardig, maar als je je beste speler met nog een tweejarig contract verkoopt voor 11 miljoen is er ergens iets misgegaan.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

lowietje schreef: 22 aug 2023, 17:31 Allemaal leuk en aardig, maar als je je beste speler met nog een tweejarig contract verkoopt voor 11 miljoen is er ergens iets misgegaan.
Je 1 op 10 wedstrijden beste speler. Zijn heel wat andere die veel constanter goed spelen dan hij
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wildcat schreef: 22 aug 2023, 17:54 Je 1 op 10 wedstrijden beste speler. Zijn heel wat andere die veel constanter goed spelen dan hij
Daarmee doe je Karlsson wel tekort. En wie die 'heel wat andere' zijn, vraag ik me dan af.
Karlsson is betrokken bij verdomd veel doelpunten. In 124 wedstrijden 46 goals en 33 assists.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1375
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

lowietje schreef: 22 aug 2023, 17:31 Allemaal leuk en aardig, maar als je je beste speler met nog een tweejarig contract verkoopt voor 11 miljoen is er ergens iets misgegaan.
Driejarig zelfs
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6655
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 22 aug 2023, 18:18 Daarmee doe je Karlsson wel tekort. En wie die 'heel wat andere' zijn, vraag ik me dan af.
Karlsson is betrokken bij verdomd veel doelpunten. In 124 wedstrijden 46 goals en 33 assists.
he bah feiten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6643
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 22 aug 2023, 18:47 he bah feiten.
Ik snap wel het gevoel. Karlsson is vaak afwezig/flegmatiek en egoistisch.
Maar heeft wel een flinke invloed in de laatste fase van het spel.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9234
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Uiteindelijk is die 11 miljoen als ie waar blijkt te zijn gewoon de prijs van het vorig seizoen behouden van Karlsson.
Zo zien we dan toch terug (zoals ik al maanden heb bepleit) dat een speler die ouder is en niet op de golf van een topseizoen vertrekt uiteindelijk in waarde daalt.

Het is nog altijd meer dan 10 miljoen, maar er had meer in gezeten een jaar geleden, dat weet ik zeker.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
lowietje
Fanatic
Berichten: 515
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

DeZuivelDuivel schreef: 22 aug 2023, 19:06 Uiteindelijk is die 11 miljoen als ie waar blijkt te zijn gewoon de prijs van het vorig seizoen behouden van Karlsson.
Zo zien we dan toch terug (zoals ik al maanden heb bepleit) dat een speler die ouder is en niet op de golf van een topseizoen vertrekt uiteindelijk in waarde daalt.

Het is nog altijd meer dan 10 miljoen, maar er had meer in gezeten een jaar geleden, dat weet ik zeker.
Eens. Achteraf heeft het verkeerd uitgepakt.
Seizoenkaarthouder
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 562
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

lowietje schreef: 22 aug 2023, 19:11 Eens. Achteraf heeft het verkeerd uitgepakt.
Niet helemaal eens, want dan had je waarschijnlijk niet in de halve finale gestaan van Conference League.

Geld wat verdiend is, is ook mede dankzij Karlsson.
lowietje
Fanatic
Berichten: 515
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Love AZ Til I Die! schreef: 22 aug 2023, 19:20
Niet helemaal eens, want dan had je waarschijnlijk niet in de halve finale gestaan van Conference League.

Geld wat verdiend is, is ook mede dankzij Karlsson.
Daar heb je gelijk in. Bedoelde meer dat dat extra jaar verkeerd heeft uitgepakt voor de waarde van Karlsson.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ferry schreef: 22 aug 2023, 18:18 Daarmee doe je Karlsson wel tekort. En wie die 'heel wat andere' zijn, vraag ik me dan af.
Karlsson is betrokken bij verdomd veel doelpunten. In 124 wedstrijden 46 goals en 33 assists.
Pavlidis, veel belangrijker voor AZ en heeft een veeeel hogere ondergrens dan Karlsson. Clasie nagenoeg iedere week een van de betere bij AZ met zelden een onvoldoende. Reijnders was over het hele seizoen vorig jaar een stuk beter, Kerkez maakte minstens evenveel indruk afgelopen jaar. Wie er over het hele jaar beter was is discutabel, maar die andere zeker wel. Karlsson liet het gewoon echt vaak afweten en scoorde 2/3 van de wedstrijden afgelopen seizoen net aan op het randje van een voldoende.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 22 aug 2023, 19:53 Pavlidis, veel belangrijker voor AZ en heeft een veeeel hogere ondergrens dan Karlsson. Clasie nagenoeg iedere week een van de betere bij AZ met zelden een onvoldoende. Reijnders was over het hele seizoen vorig jaar een stuk beter, Kerkez maakte minstens evenveel indruk afgelopen jaar. Wie er over het hele jaar beter was is discutabel, maar die andere zeker wel. Karlsson liet het gewoon echt vaak afweten en scoorde 2/3 van de wedstrijden afgelopen seizoen net aan op het randje van een voldoende.
- Pavlidis was de tweede seizoenshelft heel zwak
- Clasie speelt voornamelijk balletjes breed en terug
- Reijnders scoorde afwisselend een 8 of een 4
- Kerkez kan niet zo goed verdedigen

De bevliegingen van Karlsson hebben AZ echt talloze keren gered
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 aug 2023, 20:31 - Pavlidis was de tweede seizoenshelft heel zwak
- Clasie speelt voornamelijk balletjes breed en terug
- Reijnders scoorde afwisselend een 8 of een 4
- Kerkez kan niet zo goed verdedigen

De bevliegingen van Karlsson hebben AZ echt talloze keren gered
Pavlidis heeft een paar zwakke wedstrijden gespeeld, Karlsson nagenoeg het hele seizoen met een paar goede/belangrijke momenten.

Clasie speelt harstikke veel ballen tussen de linies door en voert zijn rol gewoon heel goed uit.

Reijnders is naar AC Milaan en Karlsson naar Bologna dit alleen al zegt alles.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZA'dam schreef: 22 aug 2023, 15:46 Toch heeft de schrijver van de post waar je op reageert wel een beetje gelijk ofschoon de term "gearriveerde spelers" misschien niet helemaal juist is. Beter zou zijn geweest "spelers op het hoogtepunt van hun carrière.
Onze beste spelers worden doorgaans verkocht voordat ze op hun hoogtepunt zijn. Aankopen die jij noemt waren jongens die over hun hoogtepunt heen waren
Ja, duh... open deuren. Natuurlijk trekt AZ jong veelbelovend talent aan om ze -hopelijk- na een tijdje met winst te verkopen. Bij Roadman gaat het meer om het toontje. Alsof het gros van de forumgebruikers hier dat niet door heeft. Niemand verwacht ook dat een Lewandowski of een Frenkie de Jong wordt gehaald.

M.b.t. het concurreren met PAF: de laatste jaren heeft AZ getoond dat ze het PAF knap lastig kunnen maken, met het semi-kampioenschap in het Coronajaar als hoogtepunt. Vorig seizoen heeft ajax zich ternauwernood net boven AZ weten te handhaven. AZ kan zeker niet elk jaar meedoen om het kampioenschap, maar we zijn wel degelijk in staat om ons in de top3 te mengen. Je maakt jezelf wel heel klein als je dat als onmogelijk beschouwd (wat ook niet klopt).
AZA'dam schreef: 22 aug 2023, 15:46 Voorafgaand aan de huidige transferwindow meende ik dat één ding vast stond, namelijk de verkoop van Karlsson. Nu dat eindelijk lijkt te gebeuren staat volgens mij vast dat ze Pavlidis niet meer laten gaan.
Helemaal mee eens. Dan nog valt de 10 a 11M€ erg tegen. Nu ook nog Pavlidis verkopen is inderdaad een echte no go.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie