Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Shota-Arveladze schreef: 23 aug 2023, 17:33 Als AZ zo'n uitpraak doet, neemt iedere voetbalwebsite dat direct over "AZ op jacht naar nieuwe versterking". Dan gaat direct de prijs omhoog van iedere speler. Zolang AZ doet alsof het niet essentieel is dat ze iemand nodig hebben... dan heeft dat ook invloed op de prijs die je gaat betalen.
Denk je dat nu echt?
Stel dat AZ nu aanklopt voor een linksbuiten bij Club XYZ - dan weten zij toch ook: 'AZ heeft Karlsson verkocht en geld op de bank...'
Is de prijs voor een linksbuiten dan hoger/lager?
Het lijkt me redelijk ongefundeerde prietpraat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 23 aug 2023, 07:31 Toch jammer dat Karlsson het maar 1 op de 3 wedstrijden laat zien. Clasie, Pavlidis, Ryan, Reijnders, Kerkez waren alle 5 belangrijker voor AZ dan Karlsson. UIteraard zijn Reijnders en Kerkez vertrokken, maar zijn er nog 3 over die allemaal van meer waarde voor AZ zijn geweest laatste seizoen. Als Karlsson echt - by far - de beste speler van de selectie was geweest, had hij dat toch vaker moeten laten zien.
Over Pavlidis twijfel ik dan nog, maar de rest is voor een redelijke prijs vervangbaar en brengen geen hele specifieke kwaliteiten met zich.

Zo'n Clasie verliest meer wedstrijden voor je dan dat hij er voor je wint en Ryan is een prima keeper, maar is ook niet veel beter dan een Olij. Etc.

Karlsson bracht unieke wapens mee die je én niet meer in je selectie hebt en je ook niet zomaar terug kan kopen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 23 aug 2023, 13:19 Jahanbahksh: 111 potjes; 37 goals en 31 assists. (Bij AZ)

Ik had in mijn gedachte meer goals. Maar goed: Karlsson dus gewoon erg belangrijk in die laatste fase.
Met een zeer wezenlijk verschil dat Karlsson tegen de Top 3 en de Lazio's van deze wereld óók gewoon schitterde.

En Jahanbahksh ongeveer 100 keer per seizoen op doel schoot om alleen tegen de de Graafschappen deze wereld te excelleren. Daarom wist je ook - vrij zeker - dat Jahanbakhsh een hoger niveau niet aan kon en geef ik Karlsson juist nog wel een redelijke kans. Mits hij fit blijft.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 24 aug 2023, 09:32 Over Pavlidis twijfel ik dan nog, maar de rest is voor een redelijke prijs vervangbaar en brengen geen hele specifieke kwaliteiten met zich.

Zo'n Clasie verliest meer wedstrijden voor je dan dat hij er voor je wint en Ryan is een prima keeper, maar is ook niet veel beter dan een Olij. Etc.

Karlsson bracht unieke wapens mee die je én niet meer in je selectie hebt en je ook niet zomaar terug kan kopen.
Ryan is gewoon een goede keeper die punten voor je pakt, en tja Olij is ook gewoon heel goed.. wat is dit voor een vergelijking?

Reijnders was een van de beste op zijn positie in de eredivisie, daar gaan we ook hoe dan ook minder op worden en is niet 1op1 te vervangen.

Clasie blijf je maar over door tetteren maar die heeft amper een slechte wedstrijd gespeeld en was een van onze beste spelers, zag ook de bondscoach en 99% van het land.

Karlsson heeft gewoon een paar geweldige acties gehad maar was totaal niet constant en heeft evenveel ergenis opgewekt met zijn lamlendige meeverdedigen, spel vertragen, onnodig showboaten en vrije trappen opeisen die hij helemaal niet goed kan nemen als dat hij ons heeft blij gemaakt met een mooie goal eens per 3 wedstrijden. De kwaliteiten die Karlsson heeft (het goede afstandschot) heeft Odgaard in principe ook alleen is hij hopeloos uit vorm.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 24 aug 2023, 09:44 Met een zeer wezenlijk verschil dat Karlsson tegen de Top 3 en de Lazio's van deze wereld óók gewoon schitterde.

En Jahanbahksh ongeveer 100 keer per seizoen op doel schoot om alleen tegen de de Graafschappen deze wereld te excelleren. Daarom wist je ook - vrij zeker - dat Jahanbakhsh een hoger niveau niet aan kon en geef ik Karlsson juist nog wel een redelijke kans. Mits hij fit blijft.
En dat Karlsson de penalty's nam, dat zijn er 8 geweest. Zonder die penalty's heeft hij een slechtere scoringsratio dan Alireza. Laten we dat ook vooral benoemen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 24 aug 2023, 09:32 Over Pavlidis twijfel ik dan nog, maar de rest is voor een redelijke prijs vervangbaar en brengen geen hele specifieke kwaliteiten met zich.

Zo'n Clasie verliest meer wedstrijden voor je dan dat hij er voor je wint en Ryan is een prima keeper, maar is ook niet veel beter dan een Olij. Etc.

Karlsson bracht unieke wapens mee die je én niet meer in je selectie hebt en je ook niet zomaar terug kan kopen.
Dat Pavlidis redelijk onvervangbaar is zijn we het over eens. Dat Clasie meer wedstrijden voor je verliest dan wint, is uiteraard complete onzin, maar dat weet je zelf ook.
Ja er zijn betere keepers dan Ryan, maar dat was het punt niet. Hij was 1 van de sterkhouders bij AZ. Op zijn positie was hij net zo belangrijk voor AZ als Karlsson was op zijn positie.

Dat Karlsson uniek is met unieke wapens ben ik het ook mee eens, maar tegenover die wapens stonden ook een paar minpunten, zoals bijna geen passeeractie, geen snelheid, vaak dingen te mooi willen doen ipv meest effectieve oplossing, slecht in meeverdedigen etc.
Al met al heb ik genoten van Karlsson, maar hij is niet onvervangbaar. Met de talenten die we in huis hebben, komen we een heel eind.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

multatuli schreef: 24 aug 2023, 09:51 Met de talenten die we in huis hebben, komen we een heel eind.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 24 aug 2023, 09:46 Ryan is gewoon een goede keeper die punten voor je pakt, en tja Olij is ook gewoon heel goed.. wat is dit voor een vergelijking?
Deze post ging erom dat je een aantal spelers makkelijk kan vervangen.

En dat Karlsson niet zo eenvoudig te vervangen is.

Of zie jij nu een haalbaar alternatief met vergelijke statistieken en kwaliteiten?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 24 aug 2023, 09:47 En dat Karlsson de penalty's nam, dat zijn er 8 geweest. Zonder die penalty's heeft hij een slechtere scoringsratio dan Alireza. Laten we dat ook vooral benoemen.
Ha. Hartstikke leuk. Maar Alireza maakte op een gegeven moment 6 goals thuis tegen een futloos Vitesse en de Graafschap.

Dat was pas écht window - dressing.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 24 aug 2023, 09:51 Al met al heb ik genoten van Karlsson, maar hij is niet onvervangbaar. Met de talenten die we in huis hebben, komen we een heel eind.
De talenten die daar nu staan (Poku en Van Bommel) doen feitelijk hetzelfde: hard de diepte in rennen.

Als een Lazio op de eigen 16 komt staan heb je daar ongeveer helemaal niets aan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 24 aug 2023, 10:22 De talenten die daar nu staan (Poku en Van Bommel) doen feitelijk hetzelfde: hard de diepte in rennen.

Als een Lazio op de eigen 16 komt staan heb je daar ongeveer helemaal niets aan.
AZ had in de winter met AZ U18 meegedaan aan een internationaal indoor soccer toernooi in Duitsland. Daar bleek dat hij ook heel aardig op de vierkante cm kan voetballen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Oke, tot zover. Alle overige reacties over alternatieve opties op de linksbuiten mogen in het basiselftal topic.

Nou Jesper. Veel plezier in Bologna. Als het klopt dat je de transfer geforceerd hebt, is dat een beetje jammer allemaal. Hopelijk ga je ons nog iets teruggeven via een mooi doorverkooppercentage. Dat was het dan.

Doei!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 926
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

DiepeMast schreef: 24 aug 2023, 20:33 Als het klopt dat je de transfer geforceerd hebt, is dat een beetje jammer allemaal.
??
"One swallow does not make a summer"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 25 aug 2023, 08:14??
Er gaat ergens de suggestie rond dat hij niet echt geblesseerd is, maar dat hij op die manier een transfer geforceerd heeft. Geen idee of het waar is, maar dat verhaal was er vorig jaar ook al en toen bleek hij wel echt geblesseerd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 22 aug 2023, 10:57 Een vervanger voor hem zoals jij schreef, zal er definitief niet komen. Dan had je geen v.Bommel al gehaald en Poku niet opgenomen in je selectie. Dat schrijvers dit suggereren/wensen/eisen geeft blijkt van een onrealistische kijk op de gang van zaken. Want, wat moet je dan met Poku en waarom heb je dan v, Bommel gehaald ?

Velen vergeten telkens weer dat AZ een opleidingsinstituut is. En zal zelden of nooit gearriveerde (top) spelers halen. Dat schijnt bij een heleboel mensen maar niet te willen doordringen. Het zij zo.
hee Roadman, wordt het intussen niet eens tijd dat je tegen iedereen zegt 'sorry jongens, ik blaat maar wat, heb soms een grote mond terwijl ik er eigenlijk niets van weet' en tegen mij in het bijzonder 'cookie, dat heb je weer vroeg goed ingeschat dat AZ nog een speler met wat meer ervaring/resultaten wil gaan halen die op beide flanken kan spelen'?


https://www.telegraaf.nl/sport/15728379 ... ahim-sadiq
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 27 aug 2023, 07:39 hee Roadman, wordt het intussen niet eens tijd dat je tegen iedereen zegt 'sorry jongens, ik blaat maar wat, heb soms een grote mond terwijl ik er eigenlijk niets van weet' en tegen mij in het bijzonder 'cookie, dat heb je weer vroeg goed ingeschat dat AZ nog een speler met wat meer ervaring/resultaten wil gaan halen die op beide flanken kan spelen'?


https://www.telegraaf.nl/sport/15728379 ... ahim-sadiq
Sadiq heeft voornamelijk RB gespeeld. Een RB halen wilden ze sowieso al. Dat heeft denk ik meer te maken met het disfunctioneren van Odgaard dan het vertrek van Karlsson.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 27 aug 2023, 08:07 Sadiq heeft voornamelijk RB gespeeld. Een RB halen wilden ze sowieso al. Dat heeft denk ik meer te maken met het disfunctioneren van Odgaard dan het vertrek van Karlsson.
Ja, een rechtervleugelspeler wilden ze al vanaf vorige zomer, maar liever eentje die op beide flanken kan
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 653
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SjaakTrekhaak schreef: 27 aug 2023, 08:07 Sadiq heeft voornamelijk RB gespeeld. Een RB halen wilden ze sowieso al. Dat heeft denk ik meer te maken met het disfunctioneren van Odgaard dan het vertrek van Karlsson.
Vooral blij dat het rechtsbenige rechtsbuiten betreft.
Wordt een beetje moe van het constant na binnentrekken van de vleugelspelers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

'Onze' Karlsson was zo geblesseerd dat ie vanavond zijn debuut maakt in de wedstrijd tegen Juventus.
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

Karlsson is nu vertrokken en ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik hou een nare smaak aan de gang van zaken over. Uiteraard weten wij als buitenstaanders niet alle ins- en outs van deze deal maar het bedrag is toch veel te laag en daarnaast; wat bezielt de beste man om voor Bologna te tekenen? Ik had hem hoger ingeschat en gedacht dat hij voor een Lazio, Napoli, goede club in La Liga zou gaan. Uiteraard moeten ze hem daar dan wel willen. het komt nu vrij ambitieloos op mij over. Het salaris zal wel goed zijn, meer kan ik er niet van maken. Is Bologna dan echt een vooruitgang wat betreft AZ? En nee, ik verbeeld me niks in mijn blinde clubliefde voor de Alkmaarders maar het blijft maar in mijn hoofd rondgaan. Slechte deal is er gemaakt tenzij er een fiks doorverkooppercentage is bedongen. :roll:
Plaats reactie