Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:11 Koekoek.

De dag dat ik Poku een beslissende bal van 25 meter erin zie knallen of echt een intelligente steekpass zie geven praten we verder.
Dat is natuurlijk weer heel simplistisch gedacht. Blijkbaar zijn dat voor jou de enige criteria om een speler te beoordelen, maar in de echte voetbalwereld niet. Poku heeft weer heel andere kwaliteiten die Karlsson weer niet heeft. Ik heb Karlsson nog nooit met de bal aan zijn voet, op snelheid een speler zien passeren, laat staan 2 (wat Poku wel kan). En dat is maar 1 voorbeeld.

Maar volgens jouw criteria was Kees Smit vorig jaar de beste speler op trainingskamp.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 23 aug 2023, 07:32 Euh... begin nu toch sterk te vermoeden dat we Toon Gerbrands hier op het forum hebben :D
Ja, sorry, maar die vegetatieve we-betalen-grof-geld-om-geamuseerd-te-worden houding die ik hier regelmatig tegenkom bezorgt me negatieve sidderingen. :|
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DonnyDelano schreef: 23 aug 2023, 07:31 Die kans lijkt me wel aanwezig ja, die heeft na dit seizoen nog maar een contract voor 1 jaar. Tenzij hij tussentijds gaat bijtekenen natuurlijk
Hij blijft iig totdat hij met AZ een prijs wint ;-)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeTorenburch schreef: 23 aug 2023, 07:14 Is Karlsson ook niet een heel irritant ventje als hij zijn zin niet krijgt? Zijn transfer naar ons toe kwam toch ook raar en relatief goedkoop tot stand?

Even los van het feit dat 11 miljoen nog steeds een beschamend laag bedrag is.
Waarom denk je dat? Heb ik nooit wat over gehoord en heeft zich volgens mij ook nooit misdragen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 23 aug 2023, 07:46 Waarom denk je dat? Heb ik nooit wat over gehoord en heeft zich volgens mij ook nooit misdragen.
Klopt was toen ook absoluut geen sprake van.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jansen of Huiberts sprak begin vorig jaar over dat hij zich eroverheen moest zetten, suggererende dat niet alles meteen weer goed liep.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 23 aug 2023, 07:52 Jansen of Huiberts sprak begin vorig jaar over dat hij zich eroverheen moest zetten, suggererende dat niet alles meteen weer goed liep.
Dat ging over de teleurstelling en volgens mij is dat redelijk snel weer gegaan. Als jij een mooie promotie niet door ziet gaan en je eroverheen moet zetten maakt je dat niet meteen een lastige jongen. Ik vind dat soort aannames altijd wat gevaarlijk, zonder dat er verder concrete aanwijzingen zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 23 aug 2023, 08:07 Dat ging over de teleurstelling en volgens mij is dat redelijk snel weer gegaan. Als jij een mooie promotie niet door ziet gaan en je eroverheen moet zetten maakt je dat niet meteen een lastige jongen. Ik vind dat soort aannames altijd wat gevaarlijk, zonder dat er verder concrete aanwijzingen zijn.
Ik doe geen aanname (maar jij lijkt dat hier wel te doen)
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AZ 4 Life schreef: 23 aug 2023, 07:46 Waarom denk je dat? Heb ik nooit wat over gehoord en heeft zich volgens mij ook nooit misdragen.
Stond mij nog iets van bij dat hij toen ook ziek was etc.. maar ik kan er geen berichten meer over vinden, dus ik zal dat dan toch terug moeten nemen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:03 Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar dit is werkelijk één van de meest belachelijke verkopen ooit.

Zowel de timing, als het bedrag als de club: het is ongehoord.

Karlsson is - by far - de beste speler van de selectie en heeft ook nog als de enige de kwaliteit om een wedstrijd uit het niets open te breken.

Deze transfer straalt gewoon ontzettend slecht af op je club. AZ: de duikplank waar je - als beste speler - een week voor de transferdeadline voor een schijntje naar een lager niveau kan?
Ik denk dat er intern al ruim voor de transferperiode begon vanuit werd gegaan dat het vertrek van Karlsson zeker was. Vandaar de aankoop van van Bommel. Van het transferbedrag en de ins en outs van de deal zijn we niet op de hoogte. In ieder geval is hij verkocht met een vette miljoenenwinst terwijl hij het het afgelopen seizoen maar mondjesmaat heeft laten zien.
Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:07 Op deze manier niet nee.

AZ had gewoon een - nagenoeg - kampioenswaardige selectie, maar besluit zichzelf even te saboteren.
Nee, dat had AZ niet, ook niet met Karlsson er bij. Maar ja, jij had het vorig seizoen ook al over de triple.
Slaap er nog maar eens een nachtje over.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:03 Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar dit is werkelijk één van de meest belachelijke verkopen ooit.

Zowel de timing, als het bedrag als de club: het is ongehoord.

Karlsson is - by far - de beste speler van de selectie en heeft ook nog als de enige de kwaliteit om een wedstrijd uit het niets open te breken. (Of heel misschien soms Pavlidis of Odgaard ).

Deze transfer straalt gewoon ontzettend slecht af op je club. AZ: de duikplank waar je - als beste speler - een week voor de transferdeadline voor een schijntje naar een lager niveau kan?

De vergelijking met Clasie is natuurlijk helemaal absurd. Die heeft stilletjes bijgetekend en mag enkel hopen dat hij dit seizoen zijn basisplaats behoudt.
De beste by far?
Cijfermatig doet Pavlidis het net zo goed als niet beter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 23 aug 2023, 08:09 Ik doe geen aanname (maar jij lijkt dat hier wel te doen)
DeTorenBurch doet een aanname, daar reageerde ik op. Hij beweerde dat Karlsson misschien wel een lastige jongen zou zijn, maar dat is inmiddels gerectificeerd.
Enzo072
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2023, 10:40

Wat ik uit dat Zweedse stuk wat gisteren is geplaatst begrijp, is dat Elfsborg geen uitspraken wil doen over het doorverkoopbedrag, en dat het om miljoenen Zweedse kronen gaat. Die manager geeft, min of meer, aan dat uitspraken van zijn kant de verkopende club (AZ) beschadigen en dat daar afspraken over zijn gemaakt.

Speculatief kan ik me voorstellen dat AZ akkoord gaat met een transfersom van 11m, en een hoog doorverkoop%.

Hier heeft Elfsborh natuurlijk last van, dat verklaart dat interview en de inhoud daarvan ook wel.

Timing en clubkeuze zijn bedenkelijk. Tenzij AZ meteen een volwaardige vervanger aantrekt. Denk niet dat dat Manhoef wordt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het is al vaker gememoreerd, en ook heus niet om met terugwerkende kracht nu de speler een schop te geven (want ik kon bij tijd en wijle echt genieten van Karlsson) maar staren we ons niet te veel blind op die hakjes en aannames achter z’n standbeen langs? Hij liet leuke dingen zien, maar helaas mislukte ze ook maar al te vaak. Bovendien waren er zat wedstrijden waarin ie totaal niet thuis gaf; en één schot in de bovenhoek maakte dan heus niet alles goed. Hij verdedigde vaak niet mee, deed niet mee aan het druk en vastzetten van de tegenstander. En was óók nog eens vaak en langdurig geblesseerd.

Natuurlijk is het jammer dat we zo’n speler niet meer hebben, maar gaan we hem nu echt (qua resultaat) zo vreselijk missen als dat we denken?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 23 aug 2023, 10:54 Natuurlijk is het jammer dat we zo’n speler niet meer hebben, maar gaan we hem nu echt (qua resultaat) zo vreselijk missen als dat we denken?
Karlsson: 124 potjes; 46 goals en 33 assists
Odgaard: 48 potjes; 12 goals en 6 assists
Idrissi: 98 potjes; 37 goals en 25 assists (voor AZ Alkmaar)

Ja, ik denk dat je qua resultaat deze statistieken wel gaat missen.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

salmonyappi schreef: 23 aug 2023, 10:54 Het is al vaker gememoreerd, en ook heus niet om met terugwerkende kracht nu de speler een schop te geven (want ik kon bij tijd en wijle echt genieten van Karlsson) maar staren we ons niet te veel blind op die hakjes en aannames achter z’n standbeen langs? Hij liet leuke dingen zien, maar helaas mislukte ze ook maar al te vaak. Bovendien waren er zat wedstrijden waarin ie totaal niet thuis gaf; en één schot in de bovenhoek maakte dan heus niet alles goed. Hij verdedigde vaak niet mee, deed niet mee aan het druk en vastzetten van de tegenstander. En was óók nog eens vaak en langdurig geblesseerd.

Natuurlijk is het jammer dat we zo’n speler niet meer hebben, maar gaan we hem nu echt (qua resultaat) zo vreselijk missen als dat we denken?
Helemaal eens. Kerkez zo vaak voor noppes op zien stomen, kapot geërgerd ook aan die onnodige trucage, die vaak leidde tot balverlies. Voelde me er niet vaak door vermaakt. Wel genoten van de afstandsschoten, wat we wel vaak de ploeg over een dood punt heen tilde met goals. Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn statistieken in topwedstrijden, want ik voorzie voorlopig een Jahanbakhsh-achtige toekomst voor Karlsson.

Ik kan prima leven met deze transfer als bijvoorbeeld Idrissu gehuurd wordt, waar Poku en van Bommel achter kunnen groeien.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 23 aug 2023, 10:54 Het is al vaker gememoreerd, en ook heus niet om met terugwerkende kracht nu de speler een schop te geven (want ik kon bij tijd en wijle echt genieten van Karlsson) maar staren we ons niet te veel blind op die hakjes en aannames achter z’n standbeen langs? Hij liet leuke dingen zien, maar helaas mislukte ze ook maar al te vaak. Bovendien waren er zat wedstrijden waarin ie totaal niet thuis gaf; en één schot in de bovenhoek maakte dan heus niet alles goed. Hij verdedigde vaak niet mee, deed niet mee aan het druk en vastzetten van de tegenstander. En was óók nog eens vaak en langdurig geblesseerd.

Natuurlijk is het jammer dat we zo’n speler niet meer hebben, maar gaan we hem nu echt (qua resultaat) zo vreselijk missen als dat we denken?
Karlsson is een stijlvolle flankspeler en is daar voor eredivisie en conference league niveau zeker effectief in, maar we meten niet de ballen die hij niet afgeeft en de acties die doodlopen op zijn 'stijl'.

Begin vorig seizoen is het 'team' meer dan overeind gebleven zonder Karlsson. Sterker nog de prestaties van het 'team' leken minder met zijn terugkomst, zo was de afstemming met Kerkez ver te zoeken. De effectiefste periode van Kerkez was namelijk tijdens de afwezigheid van Karlsson.
Ook dit seizoen starten we hoewel hobbelig in spel, gewoon met resultaten zonder Karlsson.

Dat wil niet zeggen dat we er met Karlsson op achteruit gaan, maar het kan dus ook zonder. Pavlidis is wat dat betreft een veel dienstbaardere speler en een groter gemis bij absentie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ferry schreef: 23 aug 2023, 11:38 Karlsson: 124 potjes; 46 goals en 33 assists
Odgaard: 48 potjes; 12 goals en 6 assists
Idrissi: 98 potjes; 37 goals en 25 assists (voor AZ Alkmaar)

Ja, ik denk dat je qua resultaat deze statistieken wel gaat missen.
Dat Odgaard niet zo lekker gaat is duidelijk maar een Idrissi en Jahanbahksh hebben gewoon vergelijkbare of betere statistieken aangezien die geen penalty's namen. En speelde daarna niet 50% van alle wedstrijden als een natte krant en zeker Jahanbahksh leverede verdedigend ontzettend veel arbeid ook nog.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wildcat schreef: 23 aug 2023, 12:16 [''] Jahanbahksh hebben gewoon vergelijkbare of betere statistieken aangezien die geen penalty's namen. En speelde daarna niet 50% van alle wedstrijden als een natte krant en zeker Jahanbahksh leverede verdedigend ontzettend veel arbeid ook nog.
Jahanbahksh: 111 potjes; 37 goals en 31 assists. (Bij AZ)

Ik had in mijn gedachte meer goals. Maar goed: Karlsson dus gewoon erg belangrijk in die laatste fase.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 23 aug 2023, 07:35 Dat is natuurlijk weer heel simplistisch gedacht. Blijkbaar zijn dat voor jou de enige criteria om een speler te beoordelen, maar in de echte voetbalwereld niet. Poku heeft weer heel andere kwaliteiten die Karlsson weer niet heeft. Ik heb Karlsson nog nooit met de bal aan zijn voet, op snelheid een speler zien passeren, laat staan 2 (wat Poku wel kan). En dat is maar 1 voorbeeld.
Punt is dat Jansen al 2,5 jaar gokt op bevliegingen van Karlsson en Pavlidis. Tot vervelens toe rondspelen, stroperig ‘naar kansen voetballen’ en uiteindelijk een lange peer op Karlsson. Zonder hem zal dus de hele ‘spelopvatting’ op de schop moeten (terug naar de huisstijl), en dat gaat onder Jansen toch niet gebeuren. Dan moet De Wit namelijk als eerste exit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie