Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 22 aug 2023, 20:50
Reijnders is naar AC Milaan en Karlsson naar Bologna dit alleen al zegt alles.
Ja, omdat ze vorig jaar en eerder deze zomer hogere biedingen van grotere clubs hebben afgewezen. Dit voelt in alle opzichten als het inlossen van een belofte richting Karlsson. Gegokt en verloren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZA'dam schreef: 22 aug 2023, 15:46 Het idee dat we van AZ mogen verwachten dat ze meedoen om de bovenste plaats is dus niet realistisch.
Waarom eigenlijk niet? Met 1x2e , 3x3e en 3x4e eindposities de afgelopen 10 jaar en een geldkluis die uit zijn voegen barst, mag je toch verwachten dat ze eens door willen zetten.
Zeker in een seizoen waar mogelijkheden liggen (de PAF draait gewoon niet) en drie CL tickets te verdienen zijn zodat je het gaatje wat er nog is steeds meer kan dichten.
Dit is gewoon een seizoen waar je als AZ zijnde wat meer financiële risico's mag nemen om tot een sportief succesvol seizoen te komen.
Het idee dat je je absolute smaakmaker laat gaan tegen een 'Wijndal-met-clausule-prijs' roept vraagtekens. Met een vertrek van deze linksbuiten verwacht ik toch op zijn minst dat dit bedrag wordt besteed aan versterkingen die AZ 'direct' sterker moeten kunnen maken (al zou ik niet weten waar je ze vandaan moet gaan halen, in het boekje van Huiberts zullen wel de namen staan). Maar denken dat je alles maar kunt oplossen met broekies als van Bommel, Lahdo en Poku is natuurlijk een illusie.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Eens met bovenstaande. Probleem is wel dat het al zo laat is. Als je nu een goede vervanger wilt halen betaal je de hoofdprijs. Behalve voor Karlsson dan….
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DiepeMast schreef: 22 aug 2023, 20:59 Natuurlijk trekt AZ jong veelbelovend talent aan om ze -hopelijk- na een tijdje met winst te verkopen. [...] Alsof het gros van de forumgebruikers hier dat niet door heeft. Niemand verwacht ook dat een Lewandowski of een Frenkie de Jong wordt gehaald.
Mijn punt was dat door het businessmodel van AZ er vrijwel nooit jongens rondlopen op het hoogtepunt van hun carrière.

DiepeMast schreef: 22 aug 2023, 20:59M.b.t. het concurreren met PAF: de laatste jaren heeft AZ getoond dat ze het PAF knap lastig kunnen maken, met het semi-kampioenschap in het Coronajaar als hoogtepunt. Vorig seizoen heeft ajax zich ternauwernood net boven AZ weten te handhaven. AZ kan zeker niet elk jaar meedoen om het kampioenschap, maar we zijn wel degelijk in staat om ons in de top3 te mengen. Je maakt jezelf wel heel klein als je dat als onmogelijk beschouwd (wat ook niet klopt).
Eens, daarom zei ik ook dat best of the rest het hoogst haalbare is tenzij één of meerdere van de PAF-clubs het door omstandigheden af laten weten. En zoals je weet is teamgeest ook een erg sterk wapen. Maar qua transferbeleid en dus qua kwaliteit en breedte van de selectie kunnen we met PaF niet of nauwelijks concurreren. Kwestie van begroting. De enige keren dat we echt kampioen werden waren er geldschieters waardoor we die concurrentie wel aan konden gaan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 22 aug 2023, 21:00 Ja, omdat ze vorig jaar en eerder deze zomer hogere biedingen van grotere clubs hebben afgewezen. Dit voelt in alle opzichten als het inlossen van een belofte richting Karlsson. Gegokt en verloren.
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar dit is werkelijk één van de meest belachelijke verkopen ooit.

Zowel de timing, als het bedrag als de club: het is ongehoord.

Karlsson is - by far - de beste speler van de selectie en heeft ook nog als de enige de kwaliteit om een wedstrijd uit het niets open te breken. (Of heel misschien soms Pavlidis of Odgaard ).

Deze transfer straalt gewoon ontzettend slecht af op je club. AZ: de duikplank waar je - als beste speler - een week voor de transferdeadline voor een schijntje naar een lager niveau kan?

De vergelijking met Clasie is natuurlijk helemaal absurd. Die heeft stilletjes bijgetekend en mag enkel hopen dat hij dit seizoen zijn basisplaats behoudt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 22 aug 2023, 15:46 Het idee dat we van AZ mogen verwachten dat ze meedoen om de bovenste plaats is dus niet realistisch.
Op deze manier niet nee.

AZ had gewoon een - nagenoeg - kampioenswaardige selectie, maar besluit zichzelf even te saboteren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 22 aug 2023, 10:18 Ik vind dat Poku nu eigenlijk al meer dreiging brengt dan Karlsson.

Kan ook nog in de diepte weggestoken worden.

Corners en vrije trappen gaan nu door Sugawara genomen worden, levert gelijk 400% meer gevaar op.

Conclusie we gaan er op vooruit en krijgen geld. (Had wel op 14-17 miljoen gehoopt, maarja)
Koekoek.

De dag dat ik Poku een beslissende bal van 25 meter erin zie knallen of echt een intelligente steekpass zie geven praten we verder.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6549
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:03 Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar dit is werkelijk één van de meest belachelijke verkopen ooit.
Volgens de Zweedse media ontvangt Elfsborg een doorverkooppercentage van 15% - naast een solidariteitsbonus van 5%.
Ik weet niet of die 15% over het hele bedrag of louter over de winst gaat.

Misschien is dit een reden geweest voor AZ om een minder hoge lump sum te eisen, en meer met bonussen te werken. Aan de andere kant: nu geld is beter dan straks geld. Bonussen kunnen altijd gemist worden.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... fortjanar/
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:03 Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, maar dit is werkelijk één van de meest belachelijke verkopen ooit.

Zowel de timing, als het bedrag als de club: het is ongehoord.

Karlsson is - by far - de beste speler van de selectie en heeft ook nog als de enige de kwaliteit om een wedstrijd uit het niets open te breken. (Of heel misschien soms Pavlidis of Odgaard ).

Deze transfer straalt gewoon ontzettend slecht af op je club. AZ: de duikplank waar je - als beste speler - een week voor de transferdeadline voor een schijntje naar een lager niveau kan?

De vergelijking met Clasie is natuurlijk helemaal absurd. Die heeft stilletjes bijgetekend en mag enkel hopen dat hij dit seizoen zijn basisplaats behoudt.
Neem aan dat Huiberts nog met een nadere uitleg omtrent deze uitgaande transfer komt voor de achterban, want dit roept inderdaad grote vraagtekens op.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 23 aug 2023, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 23 aug 2023, 06:56 Neem aan dat Huiberts nog met een verklaring komt voor de achterban, waarom er zo gehandeld is?
Boude aanname!
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 23 aug 2023, 07:01 Boude aanname!
Gaan we volgend seizoen Pavlidis voor een kleine 8 a 10 miljoen zien vertrekken omdat AZ hem nu nog aan zijn contract houdt?
Dat houdt je dan wel in een wurggreep. Je vraagt je af wat contracten nog af doen als je ontevreden spelers op die manier moet gaan pamperen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 23 aug 2023, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Is Karlsson ook niet een heel irritant ventje als hij zijn zin niet krijgt? Zijn transfer naar ons toe kwam toch ook raar en relatief goedkoop tot stand?

Even los van het feit dat 11 miljoen nog steeds een beschamend laag bedrag is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 23 aug 2023, 06:56 Neem aan dat Huiberts nog met een nadere uitleg omtrent deze uitgaande transfer komt voor de achterban, want dit roept inderdaad grote vraagtekens op.
Je vindt dat Huiberts verantwoording moet afleggen naar jou?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 23 aug 2023, 07:17 Je vindt dat Huiberts verantwoording moet afleggen naar jou?
Supporters betalen grof geld om geamuseerd te worden. Als dan wellicht je grootste smaakmaker tegen een dermate laag bedrag vertrekt, wat strookt met wat AZ er doorgaans uit haalt voor dergelijke sterkhouders, vind ik wel dat Huiberts uitleg verschuldigd is met het hoe en waarom.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 23 aug 2023, 07:21 Supporters betalen grof geld om geamuseerd te worden. Als dan wellicht je grootste smaakmaker tegen een dermate laagbedrag vertrekt, wat strookt met wat AZ er doorgaans uit haalt vind ik wel dat Huiberts uitleg verschuldigd is met het hoe en waarom.
Geluk is onbetaalbaar en tegelijkertijd voor het grijpen. Of je geamuseerd wordt hangt vooral af van je eigen gemoedstoestand en mindset. Wees geen consument. :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:11 Koekoek.

De dag dat ik Poku een beslissende bal van 25 meter erin zie knallen of echt een intelligente steekpass zie geven praten we verder.
Dat hoeft hij niet te doen, iedere speler brengt iets anders. Zo lang hij meer dreiging en diepgang brengt en constanter is over 90 min ben ik tevreden
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 aug 2023, 21:00 Ja, omdat ze vorig jaar en eerder deze zomer hogere biedingen van grotere clubs hebben afgewezen. Dit voelt in alle opzichten als het inlossen van een belofte richting Karlsson. Gegokt en verloren.
Of de ploegen pakte niet door met een juist bod wat bij Reijnders wel gebeurde. Je weet ook dat Barcelona Reijnders wilde hebben hea?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

De Rode Baron schreef: 23 aug 2023, 07:03 Gaan we volgend seizoen Pavlidis voor een kleine 8 a 10 miljoen zien vertrekken omdat AZ hem nu nog aan zijn contract houdt?
Dat houdt je dan wel in een wurggreep. Je vraagt je af wat contracten nog af doen als je ontevreden spelers op die manier moet gaan pamperen.
Die kans lijkt me wel aanwezig ja, die heeft na dit seizoen nog maar een contract voor 1 jaar. Tenzij hij tussentijds gaat bijtekenen natuurlijk
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 23 aug 2023, 06:03 Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen
Karlsson is - by far - de beste speler van de selectie.
Toch jammer dat Karlsson het maar 1 op de 3 wedstrijden laat zien. Clasie, Pavlidis, Ryan, Reijnders, Kerkez waren alle 5 belangrijker voor AZ dan Karlsson. UIteraard zijn Reijnders en Kerkez vertrokken, maar zijn er nog 3 over die allemaal van meer waarde voor AZ zijn geweest laatste seizoen. Als Karlsson echt - by far - de beste speler van de selectie was geweest, had hij dat toch vaker moeten laten zien.

Dit jaar zullen er weer nieuwe spelers opstaan die Karlsson zullen doen vergeten: Mogelijke kandidaten: Poku, Van Bommel, Lahdo, Dantas, Penetra.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3247
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 23 aug 2023, 07:23 Geluk is onbetaalbaar en tegelijkertijd voor het grijpen. Of je geamuseerd wordt hangt vooral af van je eigen gemoedstoestand en mindset. Wees geen consument. :D
Euh... begin nu toch sterk te vermoeden dat we Toon Gerbrands hier op het forum hebben :D
Plaats reactie