Kenzo Goudmijn (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 04 aug 2023, 08:09 Want jij vind het geweldig?
Ja. Ik zie - met de beperkte informatie die ik heb - in alle vier die spelers de potentie om hier weer voor 10 tot 25 miljoen te vertrekken.

Nu heb ik al bekend dat ik wel eens wedstrijden van Excelsior oversla, maar het zou mij verrassen als Goudmijn deze jongens even uit de basis speelt.

En opnieuw haal ik het argument aan: zou AZ voor Goudmijn zijn gegaan als hij niet reeds onder contract had gestaan? Had een naam als Kenzo Goudmijn opgedoken in het Schaduwelftal - topic naar aanleiding van afgelopen seizoen?

Maar goed. Ik laat me graag verrassen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 04 aug 2023, 08:09 Want jij vind het geweldig?
Bazoer op niveau is een klasse of twee beter, Mijnans een stuk verder, Mihailovic ook gewoon international en een stap verder. Dantas kan ik onvoldoende beoordelen na dertig minuten in Engeland.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 04 aug 2023, 08:14 En opnieuw haal ik het argument aan: zou AZ voor Goudmijn zijn gegaan als hij niet reeds onder contract had gestaan? Had een naam als Kenzo Goudmijn opgedoken in het Schaduwelftal - topic naar aanleiding van afgelopen seizoen?
Nee, dat denk eerlijk gezegd van niet. Maar was dat destijds ook niet met Reijnders het geval (ook al was het kort bij RKC)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3248
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 04 aug 2023, 08:15 Bazoer op niveau is een klasse of twee beter, Mijnans een stuk verder, Mihailovic ook gewoon international en een stap verder. Dantas kan ik onvoldoende beoordelen na dertig minuten in Engeland.
Helemaal waar. Echter ik zie een Goudmijn die het op die positie (tijdens de voorbereiding) het echt niet verkeerd doet.
Sterker, zeer positief op valt. Heb ik niet met Mijans en Mihailovic die flets en onzichtbaar spelen tot dusver.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 04 aug 2023, 08:22 Helemaal waar. Echter ik zie een Goudmijn die het op die positie (tijdens de voorbereiding) het echt niet verkeerd doet.
Sterker, zeer positief op valt. Heb ik niet met Mijans en Mihailovic die flets en onzichtbaar spelen tot dusver.
Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik heb de wedstrijden tegen Lech Poznan en Norwich gezien en daarin vond ik hem ook zeker opvallen in positieve zin. In die zin snap ik de verlenging ook wel. Verhuren zou echter wel de beste optie zijn in mijn beleving, gewoon 34 wedstrijden in de benen in de eredivisie is denk ik het beste voor zijn ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Vind hem een van de meest talentvolle jeugdspelers die ik op het trainingscomplex heb gezien, moet zeggen dat zijn progressie wel wat moeizamer verliep hoe meer hij tegen fysiekere tegenstanders te spelen kwam. Dat verklaart ook waarom hij de laatste jaren er minder uit springt, maar lijkt zich nu langzaam aan het eredivisie voetbal aan te passen en denk dat hij met 1/2 jaar er echt wel weer bovenuit kan steken. Lijkt mij een prima rotatiespeler dit jaar of na een jaar verhuur misschien wel basiswaardig volgend jaar. Is echt een natuurtalent en geen aangeleerd talent bij deze jongen, denk dat hij prima in een Reijnders rol kan spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 04 aug 2023, 08:33 Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik heb de wedstrijden tegen Lech Poznan en Norwich gezien en daarin vond ik hem ook zeker opvallen in positieve zin. In die zin snap ik de verlenging ook wel. Verhuren zou echter wel de beste optie zijn in mijn beleving, gewoon 34 wedstrijden in de benen in de eredivisie is denk ik het beste voor zijn ontwikkeling.
Op een gegeven moment houdt het op hé. Je kunt een speler niet eindeloos blijven verhuren en ik betwijfel of hij onder die voorwaarde zou hebben verlengd en Huiberts deze teksten had durven uitspreken bij de verlenging (ja, hij durft wat dat betreft een hoop)
Laten we ons ook niet blind staren op labels als (international), die soms keuzes van bondscoaches in het verleden en verschillende soorten niveaus betreffen, maar kijken naar wat een speler in AZ1 levert of redelijkerwijze geacht kan worden te leveren in de nabije toekomst. Helaas komt Mihailovic daar van alle spelers nu het slechtst uit denk ik (zonder hem af te willen schrijven en zonder al te veel van Kanzo gezien te hebben)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 04 aug 2023, 10:48 Op een gegeven moment houdt het op hé. Je kunt een speler niet eindeloos blijven verhuren
Reijnders werd op zijn 21ste ook nog verhuurd.

Om vervolgens 8 wedstrijden te spelen bij RKC.

:|
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 04 aug 2023, 11:23 Reijnders werd op zijn 21ste ook nog verhuurd.

Om vervolgens 8 wedstrijden te spelen bij RKC.

:|
Precies, we verwachten tegenwoordig dat spelers op hun 21e al uitblinken bij AZ1.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Verschil is dat Goudmijn al een lange geschiedenis van verhuren heeft.
Altijd handig voor TD's en trainers om uitzonderlijke voorbeelden voor te spiegelen om spelers daarmee te beinvloeden.
Had al bedacht dat de transfer van Reijnders na een lange aanloop bij AZ daarvoor ideaal was en las gisteren ook van die nieuwe speler van ajax, Forbs, die zich spiegelt aan Xavi Simons, als speler van een Europees topteam die via een jaartje Nederland zijn carriere versnelt (zal ongetwijfeld ook aan hem zijn voorgeschoteld)
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Zo goed heb ik hem nog niet eerder gezien. Sterk aan de bal en een paar heerlijke diepe ballen. Belooft wat!
Guiseppe92
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2019, 15:13

Mousa Sidi schreef: 05 aug 2023, 19:29 Zo goed heb ik hem nog niet eerder gezien. Sterk aan de bal en een paar heerlijke diepe ballen. Belooft wat!
Inderdaad! Speelde ook vandaag weer met veel zelfvertrouwen 👌🏼
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Van alle middenvelders en niet basis-spelers vond ik hem by far de beste. Veel beter dan Mihailovic en Dantas vandaag, eigenlijk hele voorbereiding al een van de betere
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 05 aug 2023, 21:12 Van alle middenvelders en niet basis-spelers vond ik hem by far de beste. Veel beter dan Mihailovic en Dantas vandaag, eigenlijk hele voorbereiding al een van de betere
Ik zou hem graag een keer zien vanaf het begin. Dus in een serieuze wedstrijd met het basiselftal om hem heen. Hij komt er nu wel vaak in als de wisselkermis is aangebroken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2023, 22:42 Ik zou hem graag een keer zien vanaf het begin. Dus in een serieuze wedstrijd met het basiselftal om hem heen. Hij komt er nu wel vaak in als de wisselkermis is aangebroken.
Als zo een Mihailovic boven hem verkozen wordt dan kloppen alle vooroordelen over hoe er gekeken wordt naar financiele (rest)waarde lijkt mij. Goudmijn blinkt in iedete oefenwedstrijd uit en die Mihailovic lijkt nog steeds dezelfde blanco onopvallende voetballer bij wie er meer verkeerd dan goed gaat.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 06 aug 2023, 19:13 Als zo een Mihailovic boven hem verkozen wordt dan kloppen alle vooroordelen over hoe er gekeken wordt naar financiele (rest)waarde lijkt mij. Goudmijn blinkt in iedete oefenwedstrijd uit en die Mihailovic lijkt nog steeds dezelfde blanco onopvallende voetballer bij wie er meer verkeerd dan goed gaat.
Die vooroordelen kwamen toevallig van mij :) .

Maar daarom zou ik Goudmijn wel eens vanaf het begin willen zien. En niet voortdurend in een kermis elftal en/of tegen een kermis tegenstander die heeft gewisseld.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef: 04 aug 2023, 13:09 Verschil is dat Goudmijn al een lange geschiedenis van verhuren heeft.
...
Valt ook wel weer mee. Halfjaartje Sparta. Anderhalf seizoen Excelsior. De vraag is nu of hij al klaar is voor AZ1, of dat nog een jaartje verhuren de doorslag moet geven.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5437
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Hij lijkt er klaar voor.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 05 aug 2023, 21:12 Van alle middenvelders en niet basis-spelers vond ik hem by far de beste. Veel beter dan Mihailovic en Dantas vandaag, eigenlijk hele voorbereiding al een van de betere
In zijn eerste de beste serieuze wedstrijd - min of meer - door de mand gevallen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 21 aug 2023, 06:21 In zijn eerste de beste serieuze wedstrijd - min of meer - door de mand gevallen.
Vervanger van Clasie is ook niet de makkelijkste taak op het veld + Kenzo is een speler die beter tot zijn recht komt als hij iets meer naar voren speelt.

Ook in Jong AZ maakte hij in het begin furore op 10, moest daarna verplicht 2 jaar als verdedigende middenvelder spelen, leek stil te staan in zijn ontwikkeling en leefde pas weer op, toen hij weer op 10 mocht spelen.

Ik ben er geen fan van om spelers af te rekenen op posities die niet hun eigen posities zijn. Zoals 2 jaar geleden ook gebeurde met Oosting als linksback en vorig jaar met Fedde als rechtsback. En in de voorbereiding Schouten als CV.
Plaats reactie