Kenzo Goudmijn (2026)
-
- Reservespeler
Zal ongetwijfeld een ontsnappingsclausule bij degradatie zijn afgesproken
- SjaakTrekhaak
- Reservespeler
Benieuwd wat er nu met Kenzo gaat gebeuren. Hij blijft blijkbaar sowieso niet bij Excelsior. Heeft heeft laten zien dat hij niet nog een seizoen volledig moet gaan banken. Maar is wat hij heeft laten zien genoeg voor AZ1? Ik ben bang voor hem van niet. Tenzij hij nu gaat concurreren voor de 10 positie met Mijnans; dat zie ik nog wel gebeuren. Dan hoeven we daar ook geen aankoop meer te verwachten.
Dat zou echt armoede zijn. Kenzo moet gewoon nog verhuurd worden. Ik denk dat hij uiteindelijk echt wel het niveau aankan, maar hij moet nog vlieguren maken. Als hij niet meer verhuurd wil worden (begrijpelijk), verkoop hem dan met een terugkoopclausule. Potentie heeft hij zeker wel. Bij Excelsior is hij de spelmaker van het team, en laat regelmatig leuke dingen zien.SjaakTrekhaak schreef: ↑02 jun 2024, 21:54 Benieuwd wat er nu met Kenzo gaat gebeuren. Hij blijft blijkbaar sowieso niet bij Excelsior. Heeft heeft laten zien dat hij niet nog een seizoen volledig moet gaan banken. Maar is wat hij heeft laten zien genoeg voor AZ1? Ik ben bang voor hem van niet. Tenzij hij nu gaat concurreren voor de 10 positie met Mijnans; dat zie ik nog wel gebeuren. Dan hoeven we daar ook geen aankoop meer te verwachten.
- SjaakTrekhaak
- Reservespeler
Maar wat moet een AZ dan? Als je Goudmijn verhuurt en een nieuwe speler haalt, zit deze Goudmijn weer in de weg wanneer hij terugkomt van verhuur. Hij is te onervaren en net niet goed genoeg voor basis AZ1. Maar op de bank kwijnt hij weg en zit hij de andere jeugd weer in de weg die doorstroomt.SchoorlAZ schreef: ↑03 jun 2024, 06:48 Dat zou echt armoede zijn. Kenzo moet gewoon nog verhuurd worden. Ik denk dat hij uiteindelijk echt wel het niveau aankan, maar hij moet nog vlieguren maken. Als hij niet meer verhuurd wil worden (begrijpelijk), verkoop hem dan met een terugkoopclausule. Potentie heeft hij zeker wel. Bij Excelsior is hij de spelmaker van het team, en laat regelmatig leuke dingen zien.
Ja, daarom zeg ik ook verhuren of verkopen met terugkoopclausule. Hij zit natuurlijk niet een speler 'in de weg' als hij een meerwaarde heeft over die speler bij terugkeer. Dat is een grote 'als', maar op dit moment heeft hij inderdaad nog niet die kwaliteit.SjaakTrekhaak schreef: ↑03 jun 2024, 06:58 Maar wat moet een AZ dan? Als je Goudmijn verhuurt en een nieuwe speler haalt, zit deze Goudmijn weer in de weg wanneer hij terugkomt van verhuur. Hij is te onervaren en net niet goed genoeg voor basis AZ1. Maar op de bank kwijnt hij weg en zit hij de andere jeugd weer in de weg die doorstroomt.
Gewoon verkopen beste voor hem en nu omdat hij de laatste wedstrijden vrij positief in beeld is brengt die waarschijnlijk nu meer op dan dat hij volgend seizoen in de KKD speelt.SjaakTrekhaak schreef: ↑03 jun 2024, 06:58 Maar wat moet een AZ dan? Als je Goudmijn verhuurt en een nieuwe speler haalt, zit deze Goudmijn weer in de weg wanneer hij terugkomt van verhuur. Hij is te onervaren en net niet goed genoeg voor basis AZ1. Maar op de bank kwijnt hij weg en zit hij de andere jeugd weer in de weg die doorstroomt.
Als hij volgend jaar terugkomt zijn Waarschijnlijk/hopelijk Kwakman, Smit en misschien Mastoras verder als hem dus zou hij waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen.
Voor Goudmijn zelf hoef je niemand te halen, dat vangt de jeugd wel op.
- SjaakTrekhaak
- Reservespeler
Nouja, waar Peer achtervang is voor Clasie, kan Kenzo dat zijn voor Belic. Kenzo is verder dan die andere jongens die nog prima een jaar in de KKD kunnen spelen. Mijnans gaat immers vol voor de 10 positie. Kenzo zou daar eventueel ook kunnen spelen. Ik vermoed dat hij in de voorbereiding mag gaan laten zien er klaar voor te zijn.Elmpie. schreef: ↑03 jun 2024, 10:54 Gewoon verkopen beste voor hem en nu omdat hij de laatste wedstrijden vrij positief in beeld is brengt die waarschijnlijk nu meer op dan dat hij volgend seizoen in de KKD speelt.
Als hij volgend jaar terugkomt zijn Waarschijnlijk/hopelijk Kwakman, Smit en misschien Mastoras verder als hem dus zou hij waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen.
Voor Goudmijn zelf hoef je niemand te halen, dat vangt de jeugd wel op.
- differentcook
- Harde Kern
Ik denk dat Kenzo erg ongelukkig gaat zijn in de rol die je hier beschrijft (en daarmee ook het team). Hij moet nu veel spelen.SjaakTrekhaak schreef: ↑03 jun 2024, 12:27 Nouja, waar Peer achtervang is voor Clasie, kan Kenzo dat zijn voor Belic. Kenzo is verder dan die andere jongens die nog prima een jaar in de KKD kunnen spelen. Mijnans gaat immers vol voor de 10 positie. Kenzo zou daar eventueel ook kunnen spelen. Ik vermoed dat hij in de voorbereiding mag gaan laten zien er klaar voor te zijn.
Wij zijn er niet voor om Kenzo gelukkig te maken. Is ook een overschat begrip.differentcook schreef: ↑03 jun 2024, 13:12 Ik denk dat Kenzo erg ongelukkig gaat zijn in de rol die je hier beschrijft (en daarmee ook het team). Hij moet nu veel spelen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Ik vind Kwakman persoonlijk beter en om telkens maar voor de bank te houden wordt Goudmijn ook niet beter van.SjaakTrekhaak schreef: ↑03 jun 2024, 12:27 Nouja, waar Peer achtervang is voor Clasie, kan Kenzo dat zijn voor Belic. Kenzo is verder dan die andere jongens die nog prima een jaar in de KKD kunnen spelen. Mijnans gaat immers vol voor de 10 positie. Kenzo zou daar eventueel ook kunnen spelen. Ik vermoed dat hij in de voorbereiding mag gaan laten zien er klaar voor te zijn.
Bij Peer zie ik het nog wel gebeuren dat hij Clasie over termijn zijn plek overneemt, Goudmijn is naar mijn idee gewoon niet goed genoeg voor de basiself.
Lekker laten gaan.
-
- Algemeen directeur
Goudmijn is op geen enkele positie een uitblinker voor AZ. Soort Mijnans 2.0. We hebben inderdaad behoefte aan directe kwaliteit op per positie. Ik kan het woord multifunctioneel niet meer horen uit de mond van Huiberts.Elmpie. schreef: ↑03 jun 2024, 14:38 Ik vind Kwakman persoonlijk beter en om telkens maar voor de bank te houden wordt Goudmijn ook niet beter van.
Bij Peer zie ik het nog wel gebeuren dat hij Clasie over termijn zijn plek overneemt, Goudmijn is naar mijn idee gewoon niet goed genoeg voor de basiself.
Lekker laten gaan.
Plenty of place at the Hotel CaliforniAZ
You can check out any time you like, but you can never leave
There’s no benchmark to perform, no trophies to retrieve
Just whispers of promise, we are told to believe
You can check out any time you like, but you can never leave
There’s no benchmark to perform, no trophies to retrieve
Just whispers of promise, we are told to believe
- differentcook
- Harde Kern
Te verwachten kortzichtige reactie. OK, jij bent het die hem nu inkopt. Het gaat om het presteren van Kenzo en zijn omgeving, en daarbij is dit een relevant gegeven.
(en is het relativeren van geluk niet een typisch coping mechanisme van ouderen?)
Ik gun Goudmijn het beste. Maar ik kan hem daar niet bij helpen. Hij moet zelf de goede keus maken. En vooral realistisch zijn.differentcook schreef: ↑03 jun 2024, 14:49 Te verwachten kortzichtige reactie. OK, jij bent het die hem nu inkopt. Het gaat om het presteren van Kenzo en zijn omgeving, en daarbij is dit een relevant gegeven.
(en is het relativeren van geluk niet een typisch coping mechanisme van ouderen?)
En maak je over mij geen zorgen. Mensen die geluk na streven worden vanzelf depressief als het niet lukt. En gaan dan in therapie bij een levenscoach.
- differentcook
- Harde Kern
Haha, ligt aan hoe het nastreven in zijn werk gaat en vooral het type geluk.
Eudaimonia is de mijne

(en van een pantser van cynisme optrekken wordt je ook niet gelukkig)
OT: Als Goudmijn ongelukkig is met zijn situatie, dan beinvloedt dat niet alleen zijn functioneren, maar ettert dat door op de hele selectie en staf.
Kenzo is een diepe spelmaker. Dat is hij ook bij Excelsior. Ik verwacht niet dat hij daarom een goede stand-in is voor Belic. Ik denk zelfs dat Peer die rol beter kan vervullen. Op 10 zou hij kunnen spelen: hij is redelijk handig met de bal, heeft een goed inzicht en een prima dribbel. Ik denk alleen wel dat we een 10 moeten aankopen van hogere kwaliteit, dan Mijnans en Goudmijn het laten uitvechten.SjaakTrekhaak schreef: ↑03 jun 2024, 12:27 Nouja, waar Peer achtervang is voor Clasie, kan Kenzo dat zijn voor Belic. Kenzo is verder dan die andere jongens die nog prima een jaar in de KKD kunnen spelen. Mijnans gaat immers vol voor de 10 positie. Kenzo zou daar eventueel ook kunnen spelen. Ik vermoed dat hij in de voorbereiding mag gaan laten zien er klaar voor te zijn.
Ik zie potentie voor Goudmijn, dat zeker. Maar ik zie helaas (op dit moment) geen plek voor hem in het eerste elftal.
-
- Gewoon Dirk
Is het eigenlijk een garantie dat Goudmijn niet bij Excelsior blijft. Die was toch voor anderhalfjaar verhuurd?
Zat daar een clausule bij?
Ondanks wat blijkbaar een deel van de AZ aanhang lijkt te vinden, denk ik zelf dat Goudmijn op dit moment bij lange na niet in de buurt komt van het niveau dat AZ zou moeten nastreven. Hij is niet eens de beste speler bij Excelsior en ook niet de op één na beste. Dat is stuivertje wisselen tussen Driouech en Parrott. Vervolgens hebben Baas, Duivestijn en Lamprou ook betere seizoenen neergezet. Kun je Agrifiotis nog meetellen en was op dit forum menig AZ'er liefhebber van Zagré.
Indien ie al terug komt zal je Goudmijn nog een half jaar moeten verhuren. Wellicht dat een NAC interesse heeft nu ze gepromoveerd zijn en die middenvelder van hun kwijt gaan raken.
Goudmijn heeft overigens ook 0 rendement, daar hebben we er teveel van rondlopen. Vergelijk dat maar eens met een Peer Koopmeiners inderdaad en het is een wereld van verschil.
Ondanks wat blijkbaar een deel van de AZ aanhang lijkt te vinden, denk ik zelf dat Goudmijn op dit moment bij lange na niet in de buurt komt van het niveau dat AZ zou moeten nastreven. Hij is niet eens de beste speler bij Excelsior en ook niet de op één na beste. Dat is stuivertje wisselen tussen Driouech en Parrott. Vervolgens hebben Baas, Duivestijn en Lamprou ook betere seizoenen neergezet. Kun je Agrifiotis nog meetellen en was op dit forum menig AZ'er liefhebber van Zagré.
Indien ie al terug komt zal je Goudmijn nog een half jaar moeten verhuren. Wellicht dat een NAC interesse heeft nu ze gepromoveerd zijn en die middenvelder van hun kwijt gaan raken.
Goudmijn heeft overigens ook 0 rendement, daar hebben we er teveel van rondlopen. Vergelijk dat maar eens met een Peer Koopmeiners inderdaad en het is een wereld van verschil.
Doelstellingen en ambities zijn niet hetzelfde.
Maar dan moet je ze wel bereiken.
Topsport of fopsport?
Maar dan moet je ze wel bereiken.
Topsport of fopsport?
Oei. Ik moest dit opzoeken. Lijkt me een vermoeiende manier om een staat van gelukzaligheid te bereiken. Of ik heb het niet begrepen, dan kan ook natuurlijk.
Ik word er gelukkig van dat ik de wekker niet meer dagelijks hoef te zetten.
En dat allemaal in het Goudmijn-topic. Daar wordt Kenzo vast gelukkig van.
Goudmijn houdt het op: 'er zijn duidelijke afspraken gemaakt'. Waarbij ik aanneem dat het gaat om een optie om de huurovereenkomst te verbreken.DeZuivelDuivel schreef: ↑03 jun 2024, 19:57 Is het eigenlijk een garantie dat Goudmijn niet bij Excelsior blijft. Die was toch voor anderhalfjaar verhuurd?
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... maakt.html
- Antti Opdam
- Harde Kern
Kenzo heeft nog geen wedstrijd (bij AZ) aangetoond dat hij in AZ 1 thuishoort.SjaakTrekhaak schreef: ↑03 jun 2024, 12:27 Nouja, waar Peer achtervang is voor Clasie, kan Kenzo dat zijn voor Belic. Kenzo is verder dan die andere jongens die nog prima een jaar in de KKD kunnen spelen. Mijnans gaat immers vol voor de 10 positie. Kenzo zou daar eventueel ook kunnen spelen. Ik vermoed dat hij in de voorbereiding mag gaan laten zien er klaar voor te zijn.
Als alternatief voor Belic ziek hem al helemaal niet.
Misschien dat je hem kan polsen als derde optie op nummer 10. Al heb ik dan nog liever Sadiq (oid) daar.