Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12751
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 01 apr 2024, 12:49 Met lopers als Hendriksen en Til, heeft AZ de lijn doorgezet met Dani de Wit, en niet te kiezen voor lichtvoetige, balvaardige creatieve spelers op die positie.
Zou heel goed kunnen dat Arno Verschueren zijn opvolger wordt. Zie niet in dat Huiberts ineens een heel ander type gaat zoeken, zeker na het fiasco Mihailovic.
Mihailovic was een behoorlijk wilde gok vanuit de MLS, dan moet je daaraan geen verkeerde conclusies koppelen. Bovendien heeft AZ nu Belic
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 01 apr 2024, 12:52 Mihailovic was een behoorlijk wilde gok vanuit de MLS, dan moet je daaraan geen verkeerde conclusies koppelen. Bovendien heeft AZ nu Belic
Denk je echt dat AZ van de lijn Hendriksen, Til, de Wit af gaat nu ze Belic als controlerende mannetjesputter hebben rondlopen en voor een lichtvoetige creatieve 10 gaan?
Dat zou een breuk zijn van 12 jaar, ga er niet vanuit dat ze dat overboord gooien en voor een soort gelijk type gaan of ze moeten het volste vertrouwen in Mijnans hebben voor die positie.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 01 apr 2024, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12751
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 01 apr 2024, 12:54 Denk je echt dat AZ van de lijn Hendriksen, Til, de Wit af gaat nu ze Belic als controlerende mannetjesputter hebben rondlopen en voor een lichtvoetige creatieve 10 gaan?
Dat zou een breuk zijn van 12 jaar, ga er niet vanuit.
Ik zeg niet dat het persee gebeurt, maar alleen dat het wel zou kunnen en je zo'n keuze niet aan de ervaringen met Mihailovic moet koppelen
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

pAZcal schreef: 31 mar 2024, 12:05 Zie Dani de Wit als een soort Ruben van Bommel. Hij scoort met enige regelmaat, maar verder is het niet geweldig. Ik zou ze allebei een 6 geven dit seizoen.
Met dat verschil dat Dani met zijn geloop nog wel de tegenstanders bezig houdt en irritant is met zijn 'oorlogsspel' voor zijn tegenstanders. Bommel hebt je vooralsnog niets aan als die niet scoort. Maar goed, die heeft nog het excuus dat hij zich nog kan door ontwikkelen onder de schaduw van een echte vleugelflitser (mocht die er komen :( ).
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1304
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 01 apr 2024, 12:49 Het zal weer veel loopvermogen, fysiek en kopsterk moeten zijn.
Nou, die is op te halen bij Kowet. Kan nog voetballen ook.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1241
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 01 apr 2024, 12:49 Met lopers als Hendriksen en Til, heeft AZ de lijn doorgezet met Dani de Wit, en niet te kiezen voor lichtvoetige, balvaardige creatieve spelers op die positie.
Zou heel goed kunnen dat Arno Verschueren zijn opvolger wordt. Zie niet in dat Huiberts ineens een heel ander type gaat zoeken, zeker na het fiasco Mihailovic.
Het zal weer veel loopvermogen, fysiek en kopsterk moeten zijn.
Marchwinski combineert beiden hopelijk kan Max inzetten op hem.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9241
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 01 apr 2024, 12:31 Ik wou dat ik een weddenschap had afgesloten op deze reactie. Overigens, die Sano verpeste tot 3x toe een kansrijke aanval van NEC door de bal naar de verkeerde kleur te spelen. De gelijkenis met Dani is onmiskenbaar.
Ik ook :D
Het is gewoon een vraag.
Je antwoord doet mij toch echt denken dat er niet heel veel in je vergelijking zat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9241
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 01 apr 2024, 12:54 Denk je echt dat AZ van de lijn Hendriksen, Til, de Wit af gaat nu ze Belic als controlerende mannetjesputter hebben rondlopen en voor een lichtvoetige creatieve 10 gaan?
Dat zou een breuk zijn van 12 jaar, ga er niet vanuit dat ze dat overboord gooien en voor een soort gelijk type gaan of ze moeten het volste vertrouwen in Mijnans hebben voor die positie.
Waarom blijf je hem eigenlijk al zo lang consistent Hendriksen noemen? is dat met opzet?

Til en Henriksen kunnen overigens best het spel verdelen hoor, het zijn alleen verder in andere opzichten harde werkers met de bal aan de voet. Denk niet dat ze bij PSV, Feyenoord of Spartak gaan roepen dat het een beuker is.

Henriksen (zonder d) voetbalt nog altijd en is inmiddels redelijk naar achteren geschoven, heeft zelfs behoorlijk wat partijtjes als centrumverdediger achter zijn naam, maar dat kan de leeftijd zijn.

Ik ben het wel met je eens dat het een stap zou zijn voor AZ om daar opeens iets nieuws te verzinnen, maar we zitten al een tijdje met coaches die in elkaar gehaakt hebben gezeten. Van den Brom haakje naar Slot haakje naar Jansen haakje naar Martens. Dus zeker al 10 jaar lopende nummers 10 inderdaad.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12751
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 01 apr 2024, 12:54 Denk je echt dat AZ van de lijn Hendriksen, Til, de Wit af gaat
Niet te vergeten Pontus Wernbloom!
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Na al die jaren nog steeds Henriksen verkeerd spellen. Droevig.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2021
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ook ik ben absoluut geen fan van de Wit, maar zou hem met de huidige selectie wel opstellen. Simpelweg omdat hij na Pavlidis de meeste doelpunten maakt.

Voetballen kan hij niet, maar hij weet binnen de 16 meter wel waar hij moet lopen om de bal op z'n kop te krijgen. Dat is zijn (enige) grote kwaliteit, en daardoor scoort hij meer dan al onze buitenspelers bij elkaar. Met scorende buitenspelers zou ik de Wit daarmee ook direct inruilen overigens.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Perry schreef: 02 apr 2024, 05:53 Met scorende buitenspelers zou ik de Wit daarmee ook direct inruilen overigens.
mmh... ligt er aan, buitenspelers moeten met name assist, bruikbare voorzetten kunnen geven en continue druk naar voren kunnen geven.
Als ze dan ook nog over een groot scorend vermogen beschikken is dat helemaal geweldig, alleen dat soort jongens haal je niet zomaar binnen.
Nu beschikken we veelal over afwachtende buitenspelers die zich zodanig willen positioneren om vooral hun tegenstander niet te hoeven passeren.
AZ speelt al heel lang niet meer op hun AZ's en dat komt met name door onze gebrekkige buitenspelers. De 10's daarentegen zijn al seizoenen lang het zelfde; fysieke lopers, koppers en redelijk scorend vermogen. Dus ik zou Dani ook niet willen inruilen in een type Bommel die zo af en toe eens een goaltje kan maken maar verder totaal niet in het spel deel neemt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9241
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 01 apr 2024, 21:51 Na al die jaren nog steeds Henriksen verkeerd spellen. Droevig.
Kun je nagaan, hij heeft die post ook nog eens gewijzigd, zonder het te corrigeren :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SjaakTrekhaak schreef: 01 apr 2024, 05:40 Het moet toch zwaar zijn voor sommige supporters. Want hoe verenig je de rotsvaste overtuiging dat Dani weinig toevoegt met drie opeenvolgende coaches die hem toch steevast opstellen?
Onder Slot en Jansen heeft hij toch ook op de bank gezeten?

Dat Martens hem consequent opstelt begrijp ik wel.

Die redeneert primair verdedigend.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 03 apr 2024, 07:26 Dat Martens hem consequent opstelt begrijp ik wel.

Die redeneert primair verdedigend.
En voorlopig heeft ie gelijk……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11227
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 03 apr 2024, 08:15 En voorlopig heeft ie gelijk……..
Voorlopig heeft ie nog geen serieuze tegenstander verslagen.

De Wit is op dit niveau af en toe best nuttig. Maar ik dacht dat AZ sportieve ambities had.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Het is leuk om in dit topic te zien welke mensen gewoon totaal niet kunnen toegeven dat ze ernaast zitten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 03 apr 2024, 09:20 Voorlopig heeft ie nog geen serieuze tegenstander verslagen.

Op dit moment in de competitie is elke tegenstander serieus. Bijna alle teams spelen nog ergens voor (Europees, pleeoffs, degradatie), dus elk team is gebrand op een goed resultaat.

Wel fijn om te lezen dat je nu De Wit toch nog enig nut toeschrijft.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11227
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 03 apr 2024, 09:37 Op dit moment in de competitie is elke tegenstander serieus. Bijna alle teams spelen nog ergens voor (Europees, pleeoffs, degradatie), dus elk team is gebrand op een goed resultaat.
Martens heeft gewonnen van Fortuna, ajax, Excelsior, Volendam en Vitesse. Niet gewonnen van Zwolle, Heerenveen, Feyenoord (tweemaal), Almere en Sparta. Alles met geweldenaar De Wit in de basis.

Laten we dus niet al te euforisch doen. Hij is soms belangrijk en alleen tegen de kleintjes.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 03 apr 2024, 09:56 Martens heeft gewonnen van Fortuna, ajax, Excelsior, Volendam en Vitesse. Niet gewonnen van Zwolle, Heerenveen, Feyenoord (tweemaal), Almere en Sparta. Alles met geweldenaar De Wit in de basis.
Wie is er euforisch?
Nu haal je er weer van alles bij……..ik reageer op je “serieuze tegenstanders”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie