Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11237
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 30 apr 2024, 07:52 1. 32 wedstrijden is gewoon niet waar. Geen idee hoe je daaraan komt.
2. Echt zo zielig om opeens assists er bij te halen terwijl hij dit seizoen gewoon dubbele cijfers haalt qua score. "Ja maar hij geeft geen assists!"
Die 32 was waarschijnlijk gevoelsmatig. Hij heeft 12 assists gegeven in 5 seizoenen Eredivisie en 122 wedstrijden. Dat is voor een nummer 10 natuurlijk krankzinnig weinig.

Ja, hij pakt af en toe zijn goals mee. Vaak intikkers, en omdat hij ontzettend diep staat. Een 10 die kan voetballen zou AZ verder brengen, daar ben ik van overtuigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 30 apr 2024, 07:52 1. 32 wedstrijden is gewoon niet waar. Geen idee hoe je daaraan komt.
2. Echt zo zielig om opeens assists er bij te halen terwijl hij dit seizoen gewoon dubbele cijfers haalt qua score. "Ja maar hij geeft geen assists!"
Nee het is niet gevoelsmatig. Maar hij heeft gelijk, het is 31 wedstrijden geleden, begin oktober tegen Legia thuis.
Of je moet de administratieve fout van opta mee willen tellen tegen Heerenveen. Dan is het 29.

Ruben vanBommel zn laatste assist is van begin Augustus.
Wolfe en Clasie begin December.

Ik vind het een relevant constatering dat er vanuit de linker/centrale zone van het veld in 2024 geen enkele assist komt van de basisspelers. Daarom blijf ik me verbazen over Pavlidis.

2. Dat is niet "opeens", dat is gewoon een zeer relevante statistiek voor zijn positie. Geen idee waarom hij "gewoon" dubbele cijfers haalt in de eredivisie, want dat is helemaal niet gewoon voor Dani. Verder verwijs ik je naar mn eerdere post.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ'er houdt alle opties open richting transferzomer.
Dani de Wit wil komende zomer graag de stap naar een topcompetitie maken. Desondanks sluit de middenvelder van AZ een langer verblijf in Alkmaar niet uit.
Afgelopen winter werd de middenvelder al in verband gebracht met een transfer naar het Italiaanse Lecce. Het is niet ondenkbaar dat er komende zomer weer clubs van dat kaliber voor De Wit op de stoep staan. "Maar mocht dat niet gebeuren, dan voel ik me heel goed bij AZ", vervolgt de middenvelder, die afgelopen weekend zijn tiende doelpunt van het seizoen maakte. "Ik voel me gewaardeerd door de club, door de supporters, door iedereen hier. En ik maak nog steeds stappen bij AZ. Zolang je dat kunt blijven doen, zit je op je plek."
Ik zie het Huiberts nog wel doen, Dani wederom een contract aanbieden van pak 'm beet 2 seizoenen.
Fundament staat er wel volgens onze Max ! Degene die denken dat er veel staat te gebeuren qua samenstelling, zullen mogelijk flink teleurgesteld worden.
Heerlijk; weer een seizoen met Bommel, Meerdink of Zeefuik, Sadiq (goed bezig zeg) en met bulldozer de Wit of met giga talent Mijnans die ze van voeding voorziet. #-o
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 30 apr 2024, 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 09:35 Ik zie het Huiberts nog wel doen, Dani wederom een contract aanbieden van pak 'm beet 2 seizoenen.
Fundament staat er wel volgens onze Max ! Degene die denken dat er veel staat te gebeuren qua samenstelling, zullen mogelijk flink teleurgesteld worden.
:help:
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 289
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 09:35 Ik zie het Huiberts nog wel doen, Dani wederom een contract aanbieden van pak 'm beet 2 seizoenen.
Fundament staat er wel volgens onze Max ! Degene die denken dat er veel staat te gebeuren qua samenstelling, zullen mogelijk flink teleurgesteld worden.
Heerlijk; weer een seizoen met Bommel, Meerdink of Zeefuik, Sadiq (goed bezig zeg) en met bulldozer de Wit of met giga talent Mijnans die ze van voeding voorziet. #-o
Het zou me niet verbazen als je gelijk krijgt. Ik zie (helaas) Martens ook wel aanblijven als hoofdtrainer. En het was diezelfde Martens die in de winterstop de transfer van De Wit naar Lecce voor 3 miljoen blokkeerde.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Drommedaris schreef: 30 apr 2024, 09:49 Het zou me niet verbazen als je gelijk krijgt. Ik zie (helaas) Martens ook wel aanblijven als hoofdtrainer. En het was diezelfde Martens die in de winterstop de transfer van De Wit naar Lecce voor 3 miljoen blokkeerde.
Bijlagen
sloopwerken1.jpg
sloopwerken1.jpg (87.37 KiB) 690 keer bekeken
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 30 apr 2024, 09:49 Het zou me niet verbazen als je gelijk krijgt. Ik zie (helaas) Martens ook wel aanblijven als hoofdtrainer. En het was diezelfde Martens die in de winterstop de transfer van De Wit naar Lecce voor 3 miljoen blokkeerde.
De Wit (Dani) heeft afgelopen half jaar belangrijke bijdragen geleverd!
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 apr 2024, 10:25 De Wit (Dani) heeft afgelopen half jaar belangrijke bijdragen geleverd!
Yep, Sadiq anderhalve week geleden ook, Bommel 10 wedstrijden geleden idem. Iedereen heeft wel een momentje van fame gehad, zelfs Brederode.
Over de lijn getrokken komt dit elftal domweg zwaar tekort als 'de' uitdager voor de traditionele.
Dani was soms 'nuttig', maar net als op de vleugels is dit toch niet het spel waar AZ veelal altijd met het tikkietak voetbal om werd geroemd.
Het is onmogelijk, met welke trainer dan ook, om aanvallend, attractief voetbal met deze selectie te kunnen spelen! Vast houden aan dezelfde spelers zal geen veranderingen brengen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1382
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Wat een onzin, met een goeie trainer als bijvoorbeeld Oosting, haal je er veel meer uit. Het ligt grotendeels aan de tactische invulling. Toen De Wit niet speelde maar Mihailovic, liep hij precies dezelfde lijnen en dan bij voorkeur weg van de bal. Terwijl dit juist wel een speler is die tussen de linies de steekpass kan geven. Door de manier van spelen kon dat helemaal niet.

Ik zag zondagavond Oosting bij een klein stukje Studio Voetbal hele zinnige uitleg doen met beelden erbij hoe ze een overtal op het middenveld proberen te creëren bij een bepaalde manier van drukzetten. En dan bij voorkeur de bal naar voren spelen en niet terug.
Positiespel en dynamiek van lopende spelers is bij AZ gewoon ondermaats, het is veel te statisch met af en toe een oprisping.
De trainer moet de spelers achter hun vodden zitten zodat ze op tempo loopacties maken om ruimtes te creëren. En niet alleen hetzelfde trucje met de overlappende back.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 10:40 Yep, Sadiq anderhalve week geleden ook, Bommel 10 wedstrijden geleden idem. Iedereen heeft wel een momentje van fame gehad, zelfs Brederode.
Over de lijn getrokken komt dit elftal domweg zwaar tekort als 'de' uitdager voor de traditionele.
Dani was soms 'nuttig', maar net als op de vleugels is dit toch niet het spel waar AZ veelal altijd met het tikkietak voetbal om werd geroemd.
Het is onmogelijk, met welke trainer dan ook, om aanvallend, attractief voetbal met deze selectie te kunnen spelen! Vast houden aan dezelfde spelers zal geen veranderingen brengen.
Dat van 'uitdager van de traditionele' heeft wel een prominente plaats verworven in je hoofd.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Metalingus schreef: 30 apr 2024, 11:13 Ik zag zondagavond Oosting bij een klein stukje Studio Voetbal hele zinnige uitleg doen met beelden erbij hoe ze een overtal op het middenveld proberen te creëren bij een bepaalde manier van drukzetten. En dan bij voorkeur de bal naar voren spelen en niet terug.
Positiespel en dynamiek van lopende spelers is bij AZ gewoon ondermaats, het is veel te statisch met af en toe een oprisping.
De trainer moet de spelers achter hun vodden zitten zodat ze op tempo loopacties maken om ruimtes te creëren. En niet alleen hetzelfde trucje met de overlappende back.
Martens en Sierksma kunnen er hun voordeel mee doen
we can come an end
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1304
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 09:35 AZ'er houdt alle opties open richting transferzomer.
Dani de Wit wil komende zomer graag de stap naar een topcompetitie maken. Desondanks sluit de middenvelder van AZ een langer verblijf in Alkmaar niet uit.
Afgelopen winter werd de middenvelder al in verband gebracht met een transfer naar het Italiaanse Lecce. Het is niet ondenkbaar dat er komende zomer weer clubs van dat kaliber voor De Wit op de stoep staan. "Maar mocht dat niet gebeuren, dan voel ik me heel goed bij AZ", vervolgt de middenvelder, die afgelopen weekend zijn tiende doelpunt van het seizoen maakte. "Ik voel me gewaardeerd door de club, door de supporters, door iedereen hier. En ik maak nog steeds stappen bij AZ. Zolang je dat kunt blijven doen, zit je op je plek."
Hij is zichzelf alvast wat in aan het dekken. Hij weet ook wel dat de clubs niet voor hem in de rij zullen staan omdat het gewoon een enorm beperkte voetballer is. De meeste clubs die hem wel willen hebben, zullen niet aan zijn salariseisen kunnen voldoen. Met wat mazzel is er interesse vanuit rechterrijtje Bundesliga of vanuit de Championship... [-o<
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 apr 2024, 12:02 Dat van 'uitdager van de traditionele' heeft wel een prominente plaats verworven in je hoofd.
Zo werd AZ doorgaans toch genoemd, die status had het wel verworven. Dus ja, dat heeft wel een prominente plaats verworven in mijn hoofd, bij jou schijnbaar dus niet?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 14:51 Zo werd AZ doorgaans toch genoemd, die status had het wel verworven. Dus ja, dat heeft wel een prominente plaats verworven in mijn hoofd, bij jou schijnbaar dus niet?
Dat laatste hoef je niet te concluderen.
Alleen denk ik dat het niet zo goed is je zo vast te klampen. Beter bezig zijn met het heden en hoe dingen het beste zouden kunnen worden gedaan.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 apr 2024, 15:32 Dat laatste hoef je niet te concluderen.
Alleen denk ik dat het niet zo goed is je zo vast te klampen. Beter bezig zijn met het heden en hoe dingen het beste zouden kunnen worden gedaan.
Dat laatste kun je pas, als je kijkt wat er is mis gegaan!
En dan zie ik een Huiberts die de laatste twee seizoenen stil heeft gestaan.
Er zullen dus reparatiewerkzaamheden moeten plaats vinden. (lees selectie)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 15:37 Dat laatste kun je pas, als je kijkt wat er is mis gegaan!
En dan zie ik een Huiberts die de laatste twee seizoenen stil heeft gestaan.
Er zullen dus reparatiewerkzaamheden moeten plaats vinden. (lees selectie)
Ja, zeker evalueren; maar daar hoort je vastklampen aan die uitspraak niet bij. Dat is meer voor het management van je ongenoegen denk ik.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 apr 2024, 15:43 Ja, zeker evalueren; maar daar hoort je vastklampen aan die uitspraak niet bij. Dat is meer voor het management van je ongenoegen denk ik.
Nee hoor, al onder periode Brom sprak men steenvast binnen AZ over een 'traditionele top 4' en nooit over een 'traditionele top 3'.
Dat zegt wel iets over hoe men zich zelf toch wel ziet; als vaste uitdager.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 apr 2024, 15:51 Nee hoor, al onder periode Brom sprak men steenvast binnen AZ over een 'traditionele top 4' en nooit over een 'traditionele top 3'.
Dat zegt wel iets over hoe men zich zelf toch wel ziet; als vaste uitdager.
Wat heeft dit met evalueren te maken?
Heeft, zoals gezegd, denk ik meer met jouw behoeften te maken. :)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9253
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 30 apr 2024, 15:52 Wat heeft dit met evalueren te maken?
Heeft, zoals gezegd, denk ik meer met jouw behoeften te maken. :)
Objectiever bekeken heeft het te maken met het verwerven en verliezen van status.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2024, 19:51 Objectiever bekeken heeft het te maken met het verwerven en verliezen van status.
Ik vind status niet zo'n goed concept. Het gaat te veel over het verleden ipv het heden en maakt mensen conservatief/defensief en ook lui.
we can come an end
Plaats reactie