Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 31 mar 2024, 11:34 Eindeloos gaat dit door…….wordt irritant.
Het kamp dat hem een prutser vindt.
Het kamp dat hem “nuttig” vindt.
Het kamp dat hem wél waardeert.

En maar over en weer met statistiekjes komen om hun gelijk te halen.

We zijn het er allemaal over eens dat hij niet echt kan voetballen, maar is het nou zó moeilijk om toe te geven dat hij iets meer dan 0,0% toegevoegde waarde heeft?
Gisteren bijvoorbeeld brak hij de wedstrijd open met zijn kopgoal. Daar heb ik geen statistiekje voor nodig om dat te kunnen constateren……

Een vriend van me is ook zo statistiekjes-freak. Gisteren zei hij “NEC heeft met 3-1 gewonnen, maar geheel onterecht zoals de statistieken laten zien”. Let wel: hij heeft geen minuut van de wedstrijd gezien………
Je bent zelf irritant. Elke keer als ie scoort als hyena op het forum verschijnen.
Zie Dani de Wit als een soort Ruben van Bommel. Hij scoort met enige regelmaat, maar verder is het niet geweldig. Ik zou ze allebei een 6 geven dit seizoen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2632
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 31 mar 2024, 11:34 Eindeloos gaat dit door…….wordt irritant.
Het kamp dat hem een prutser vindt.
Het kamp dat hem “nuttig” vindt.
Het kamp dat hem wél waardeert.

En maar over en weer met statistiekjes komen om hun gelijk te halen.

We zijn het er allemaal over eens dat hij niet echt kan voetballen, maar is het nou zó moeilijk om toe te geven dat hij iets meer dan 0,0% toegevoegde waarde heeft?
Gisteren bijvoorbeeld brak hij de wedstrijd open met zijn kopgoal. Daar heb ik geen statistiekje voor nodig om dat te kunnen constateren……

Een vriend van me is ook zo statistiekjes-freak. Gisteren zei hij “NEC heeft met 3-1 gewonnen, maar geheel onterecht zoals de statistieken laten zien”. Let wel: hij heeft geen minuut van de wedstrijd gezien………
Precies. Dani de Wit is beslist geen miskend talent (iemand meent dat ik dat vind). Maar hij scoort tegen Fortuna de winnende en daarna 3x de o zo belangrijke openingsgoal (iemand meent dat die niet belangrijk zijn).
Langedijk schermt met fijnbesnaarde spelverdelers van andere clubs. Maar wie zijn dat dan en in welke mate zijn die beslissend?
Het is ook lastig om je negatieve stellingname te verlaten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 31 mar 2024, 12:05 Je bent zelf irritant. Elke keer als ie scoort als hyena op het forum verschijnen.
Zie Dani de Wit als een soort Ruben van Bommel. Hij scoort met enige regelmaat, maar verder is het niet geweldig. Ik zou ze allebei een 6 geven dit seizoen.
En nu doe je het weer. Ik ZEG toch dat ie niet kan voetballen, maar dat ie wél van enige waarde is.
En jij moet nóg maar weer eens benadrukken dat ie niet geweldig is, terwijl we het daar allang over eens zijn……(zucht). En daat ging mijn reactie dus over. Dus wie is hier nou de irritante hyena?
Ik reageer op wat er in de wedstrijd gebeurt en op reacties hier, net als jij.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 31 mar 2024, 13:11 En nu doe je het weer. Ik ZEG toch dat ie niet kan voetballen, maar dat ie wél van enige waarde is.
En jij moet nóg maar weer eens benadrukken dat ie niet geweldig is, terwijl we het daar allang over eens zijn……(zucht). En daat ging mijn reactie dus over. Dus wie is hier nou de irritante hyena?
Ik reageer op wat er in de wedstrijd gebeurt en op reacties hier, net als jij.
Als je het niet meer over Dani de Wit wilt hebben, reageer dan ook gewoon niet meer in zijn topic? Niemand zegt "hey Salmonyappi, wat is de Wit toch slecht hè?"

We weten wel dat jij deze discussie niet leuk (meer) vindt. Zolang hij nog een speler is van AZ, zal er nog gediscussieerd worden over hem.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 31 mar 2024, 07:45 Als ik even de data bij sofascore bekijk:
- 70% accurate passing. Daarmee scoort hij eigenlijk laag.
- 7 duels gewonnen van de 17. Daarmee scoort hij eigenlijk ook laag.
- 4 overtredingen (van de 11 die AZ er maakte)
- 0 dribbles, 0 key passes.

Hij maakte een goal. Dat is goed.
Hij helpt ons aan de eerste overwinning sinds tijdens tegen Fortuna. En hij breekt daarmee de ban.
Hij scoort telkens de eerste (of andere belangrijke) goal(s), ook gisteren weer, wat ervoor zorgt dat hij onwijs waardevol is.

Want voetbal draait om het scoren van doelpunten (ja, echt). Dat hij dat 3 (4?) wedstrijden op rij doet én het deed in de laatste minuut tegen Fortuna, betekent dat hij in ieder geval voor een groot deel verantwoordelijk is dat we uit het diepe dal zijn geklommen.

Prima dat hij niet zo goed kan passen of kan dribbelen. Hij scoort, zet goed druk (wordt vaak vergeten) en is een wapen dat (in tegenstelling tot veel spelers) goed presteert onder druk.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 31 mar 2024, 14:14 Hij helpt ons aan de eerste overwinning sinds tijdens tegen Fortuna. En hij breekt daarmee de ban.
Hij scoort telkens de eerste (of andere belangrijke) goal(s), ook gisteren weer, wat ervoor zorgt dat hij onwijs waardevol is.
Tja, dat is makkelijk redeneren natuurlijk. Hoe zou dat zijn met een meer voetballende, technische, creatieve aanvallende middenvelder tegen dit Vitesse?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 31 mar 2024, 14:22 Tja, dat is makkelijk redeneren natuurlijk. Hoe zou dat zijn met een meer voetballende, technische, creatieve aanvallende middenvelder tegen dit Vitesse?
Hoezo is dat makkelijk renderen? Het is toch een feit?
Ik praat niet in 'wat als' termen, maar beschrijf juist (a.d.h.v. feiten) wat zijn waarde is voor AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 31 mar 2024, 15:19 Hoezo is dat makkelijk redeneren? Het is toch een feit?
Ik praat niet in 'wat als' termen, maar beschrijf juist (a.d.h.v. feiten) wat zijn waarde is voor AZ.
We kunnen geen vergelijking trekken. Daarom is het makkelijk re-de-ne-ren.

De Wit maakt 9 goals, 3 assists in 25 potjes. Je vraagt je af wat AZ zou presteren met een voetballende, creatieve 10.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 31 mar 2024, 14:10 Als je het niet meer over Dani de Wit wilt hebben, reageer dan ook gewoon niet meer in zijn topic? Niemand zegt "hey Salmonyappi, wat is de Wit toch slecht hè?"

We weten wel dat jij deze discussie niet leuk (meer) vindt. Zolang hij nog een speler is van AZ, zal er nog gediscussieerd worden over hem.
Ik snap je reactie niet. Ik dacht dat wij het juist wel eens zijn toch?
Waar het mij om gaat is dat er een aantal mensen zijn die maar niet willen toegeven dat Dani wel degelijk het verschil kan maken en echt wel toegevoegde waarde heeft.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 31 mar 2024, 16:48 Ik snap je reactie niet. Ik dacht dat wij het juist wel eens zijn toch?
Waar het mij om gaat is dat er een aantal mensen zijn die maar niet willen toegeven dat Dani wel degelijk het verschil kan maken en echt wel toegevoegde waarde heeft.
Ah, dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht dat je gewoon klaar was met praten over de Wit.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2294
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 31 mar 2024, 16:16 We kunnen geen vergelijking trekken. Daarom is het makkelijk re-de-ne-ren.

De Wit maakt 9 goals, 3 assists in 25 potjes. Je vraagt je af wat AZ zou presteren met een voetballende, creatieve 10.
We hoeven ook helemaal geen vergelijking te trekken om te zien dat Dani gewoon onwijs waardevol is geweest voor ons dit seizoen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sommige mensen moeten gewoon wat minder huilen als ze een keer gecorrigeerd worden op iets.
Vooral als ze het zelf ook graag constant bij anderen doen.
En ja je mag statistieken vervelend vinden, maar dan moet je wel iets er tegenover stellen dat daadwerkelijk zich wel voordoet.
Meters maken kan Dani als de beste, beuken en kaarten pakken ook bijvoorbeeld.

Pakken we er toch weer even het een en ander bij bij:
Hij scoort telkens de eerste (of andere belangrijke) goal(s)

en

We hoeven ook helemaal geen vergelijking te trekken om te zien dat Dani gewoon onwijs waardevol is geweest voor ons dit seizoen.
Dit is natuurlijk wederom volslagen onzin

1. Dani heeft 38 wedstrijden gespeeld en 11 keer gescoord, dan heeft hij dus in 27 wedstrijden niet gescoord, laat staan de eerste.
2. De eerstvolgende reactie zal dan vast zijn dat de geciteerde persoon 'sinds fortuna' bedoelde. Ook dat klopt niet want tegen ajax en Sparta heeft hij niet gescoord en tegen Fortuna maakte hij de tweede. Het zijn pas de laatste drie wedstrijden waar dat zo is, niet 'telkens' dus.
3. En wederom laat dat onverlet dat hij daarvoor een periode van maanden had waar hij maar 1 of twee doelpunten gemaakt heeft.

En dat dan als een zuchtende reactie omdat ik er even weer eens de werkelijkheid bij haalde:
Beargumenteer dan eens een keer zonder gelul van de bovenste plank dat hij wél waardevol zou zijn, zonder er vanalles bij te betrekken dat er niet bij hoort of simpelweg niet waar is.

Weet je wie overigens pas waardevol was in die laatste serie wedstrijden, Sugawara, maar daar hoor ik dezelfde jokkebrokken en rechtlullers dan weer niet over, want die hebben ook een pispaal nodig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2024, 17:43 Sommige mensen moeten gewoon wat minder huilen als ze een keer gecorrigeerd worden op iets.
Vooral als ze het zelf ook graag constant bij anderen doen.
Ik weet niet zeker (maar denk het wel;-) of dit o.a. op mij is gericht, maar als ik gecorrigeerd word als ik er naast zit ben ik de eerste om dat toe te geven. Maar als de correctie is gebaseerd op smaak, of een tegenovergestelde mening over een speler, of gewoon totale onzin is ga ik daar tegenin.
Nogmaals (ik ben net zo vasthoudend als de anti-Dani-stemmers); ik blijf van mening dat hij i.t.t. wat anderen beweren wel degelijk iets toevoegt (zoals goals) en niet van generlei waarde is. Dat is het enige wat ik steeds bepleit. Elke keer komt er dan een reactie van “ja maar hij kan niks, kan alleen rennen en af en toe per ongeluk tegen een bal aanlopen” en dat dan met statistieken staven. Hij doet vaak raar, is niet echt een voetballer, en er zijn zeker betere spelers voor die positie, maar 0,0 waarde is echt onzin.
We gaan die stucadoor echt nog wel missen op sommige gebieden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Het moet toch zwaar zijn voor sommige supporters. Want hoe verenig je de rotsvaste overtuiging dat Dani weinig toevoegt met drie opeenvolgende coaches die hem toch steevast opstellen?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1237
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SjaakTrekhaak schreef: 01 apr 2024, 05:40 Het moet toch zwaar zijn voor sommige supporters. Want hoe verenig je de rotsvaste overtuiging dat Dani weinig toevoegt met drie opeenvolgende coaches die hem toch steevast opstellen?
Dit seizoen uitzitten en wachten tot er een nieuwe 10 komt die meer bijdraagt aan het spel en dan zeggen; “ik zei het toch’
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16347
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SjaakTrekhaak schreef: 01 apr 2024, 05:40 Het moet toch zwaar zijn voor sommige supporters. Want hoe verenig je de rotsvaste overtuiging dat Dani weinig toevoegt met drie opeenvolgende coaches die hem toch steevast opstellen?
Beetje zo ? (a la Langedijk):
Alle drie die coaches kunnen er geen klote van en snappen niets van het spelletje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2632
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 31 mar 2024, 14:22 Tja, dat is makkelijk redeneren natuurlijk. Hoe zou dat zijn met een meer voetballende, technische, creatieve aanvallende middenvelder tegen dit Vitesse?
Tja. NEC speelde zonder de ook op dit forum veel bezongen creatieve middenvelders en won simpel van het onaantastbare PSV.

Dus zeg het maar.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 01 apr 2024, 09:09 Tja. NEC speelde zonder de ook op dit forum veel bezongen creatieve middenvelders en won simpel van het onaantastbare PSV.

Dus zeg het maar.
Volgens mij speelden ze met de 1.76m lange Japanse strijdmakker en normaal gesproken vleugelflitser Kodai Sano op 10.

In welk opzicht lijkt Sano op Dani de Wit?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2632
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 apr 2024, 10:22 Volgens mij speelden ze met de 1.76m lange Japanse strijdmakker en normaal gesproken vleugelflitser Kodai Sano op 10.

In welk opzicht lijkt Sano op Dani de Wit?
Ik wou dat ik een weddenschap had afgesloten op deze reactie. Overigens, die Sano verpeste tot 3x toe een kansrijke aanval van NEC door de bal naar de verkeerde kleur te spelen. De gelijkenis met Dani is onmiskenbaar.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3313
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeTorenburch schreef: 01 apr 2024, 06:32 Dit seizoen uitzitten en wachten tot er een nieuwe 10 komt die meer bijdraagt aan het spel en dan zeggen; “ik zei het toch’
Met lopers als Hendriksen en Til, heeft AZ de lijn doorgezet met Dani de Wit, en niet te kiezen voor lichtvoetige, balvaardige creatieve spelers op die positie.
Zou heel goed kunnen dat Arno Verschueren zijn opvolger wordt. Zie niet in dat Huiberts ineens een heel ander type gaat zoeken, zeker na het fiasco Mihailovic.
Het zal weer veel loopvermogen, fysiek en kopsterk moeten zijn.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 01 apr 2024, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie