Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 30 apr 2024, 15:32 Dat laatste hoef je niet te concluderen.
Alleen denk ik dat het niet zo goed is je zo vast te klampen. Beter bezig zijn met het heden en hoe dingen het beste zouden kunnen worden gedaan.
"hoe dingen het beste zouden kunnen worden gedaan" is op zichzelf een nietszeggende uitspraak. Het moet gerelateerd worden aan iets, Het beste in wat? Aanvallend voetbal? Degradatie voorkomen? Zo weinig mogelijk tegendoelpunten? Het is legitiem om "het beste" te koppelen aan "uitdagen van de traditionele top 3", te meer daar dit meerdere keren vanuit AZ zelf geopperd is als doelstelling.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Antti Opdam schreef: 29 apr 2024, 12:25 Mattson had in 19 wedstrijden er al 11 en 4 assists..

Kijken we mee, Dani ...

Op basis van minuten zullen Steijn, Til, Tillman en (wellicht) Verschueren er ook meer hebben. (Maar dit laatste is even gokken omdat ik niet snel een goede database voor handen heb.)

Als je assists gaat meetellen kom je waarschijnlijk helemaal op een bijzonder beeld. (De Wit is namelijk een ongelooflijk blind paard zonder passende vermogens; zeker als je het vergelijkt met zijn concurrenten.)

En dan mag De Wit nog blij zijn dat ajax en Feyenoord niet met een vaste 10 spelen. Terwijl hij eindeloos schaduwspits in een vrije rol mag spelen. Achter de beste spits van Nederland.
Moeilijk dit, zowel voor de Wit als voor Pavlidis geldt, zonder behoorlijke vleugelspitsen. Aan drama van Bommel en zonder echte rechtsbuiten doen deze heren het toch echt zelf, een stuk moeilijker dan bijvoorbeeld bij PSV of Twente
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Rjansen17 schreef: 01 mei 2024, 06:30 Moeilijk dit, zowel voor de Wit als voor Pavlidis geldt, zonder behoorlijke vleugelspitsen. Aan drama van Bommel en zonder echte rechtsbuiten doen deze heren het toch echt zelf, een stuk moeilijker dan bijvoorbeeld bij PSV of Twente
Mattson speelde bij NEC en Verschueren bij Sparta.

Je zou ook een nummer 10 kunnen zijn die zelf eens een kans creëert of met een actie een goal maakt. Of een keer een passeerbeweging maakt en van afstand schiet.

Ik ben het wel met je eens dat Dani de Wit echt volledig afhankelijk is van medespelers.

Omdat hij zelf echt helemaal niets met een bal kan. (Behalve als deze recht op zijn hoofd of voetje valt.)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12797
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 01 mei 2024, 03:35 "hoe dingen het beste zouden kunnen worden gedaan" is op zichzelf een nietszeggende uitspraak. Het moet gerelateerd worden aan iets, Het beste in wat? Aanvallend voetbal? Degradatie voorkomen? Zo weinig mogelijk tegendoelpunten? Het is legitiem om "het beste" te koppelen aan "uitdagen van de traditionele top 3", te meer daar dit meerdere keren vanuit AZ zelf geopperd is als doelstelling.
Uitdagen van de traditionele top 3 is niet iets om een proces aan te koppelen. Ik bedoel 'dingen het beste doen' als op ieder moment het beste doen dat je zou kunnen doen (dus niet gerelateerd aan een doel, zoals jij het opvat).
Laatst gewijzigd door differentcook op 01 mei 2024, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 07:15
Omdat hij zelf echt helemaal niets met een bal kan. (Behalve als deze recht op zijn hoofd of voetje valt.)
Het begint echt irritant te worden, Antti……..en ik ben niet eens fan………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3322
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 07:15 Je zou ook een nummer 10 kunnen zijn die zelf eens een kans creëert of met een actie een goal maakt. Of een keer een passeerbeweging maakt en van afstand schiet.
Komt me een naam naar boven met die eigenschappen: Odgaard
Nog steeds een raadsel waarom het slechts bij 2 wedstrijdjes op die positie is gebleven (het experiment tegen Borussia Dortmund wat formidabel verliep en tegen FC twente wat weer wat minder was, maar wel de enigste goal verzorgde en daarmee toch belangrijk was). Wellicht de trainerswissel Pascal/Martens die hier niet verder op wilde bouwen om daar ineens een streep door te zetten?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12797
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 01 mei 2024, 08:05 Komt me een naam naar boven met die eigenschappen: Odgaard
Nog steeds een raadsel waarom het slechts bij 2 wedstrijdjes op die positie is gebleven (het experiment tegen Borussia Dortmund wat formidabel verliep en tegen FC twente wat weer wat minder was, maar wel de enigste goal verzorgde en daarmee toch belangrijk was). Wellicht de trainerswissel Pascal/Martens die hier niet verder op wilde bouwen om daar ineens een streep door te zetten?
Ja,

Baron - pro Odgaard, anti Van Bommel en Mijnans
Antti - anti Clasie
Langedijk - anti alles (met name Wolfe, Yuki en Dani)
....

(aan te vullen)

Als alle posts van hen over deze spelers zou worden gereduceerd tot eentje, dan zou het forum flink leger zijn :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3322
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 01 mei 2024, 09:18 Ja,

Baron - pro Odgaard
Antti - anti Clasie
Langedijk - anti alles (met name Wolfe, Yuki en Dani)
....

(aan te vullen)

Als alle posts van hen over deze spelers zou worden gereduceerd tot eentje, dan zou het forum flink leger zijn :lol:
Leuk (mr. anti Wilders), maar zoals gezegd een experiment van twee wedstrijden waar wel wat uit te halen was, werd in een keer afgekapt?
Was het door de trainers wissel, die andere ideeën had en de rol van Dani weer in ere wilde herstellen, want zowat iedereen zag het wel zitten met Odje achter Pavlidis.
De eigenschappen die Antti opsomde, komen meer tot uiting bij de Deen en zover we konden zien zat daar een hoop progressie in die nieuwe rol op het middenveld,
waarvan men ineens weer afstapte om onverklaarbare redenen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 01 mei 2024, 07:39 Het begint echt irritant te worden, Antti……..en ik ben niet eens fan………
Dat vind ik ook.

Dat feitenvrije gebabbel (bijvoorbeeld De Wit scoort het meest van de eredivisie, we hebben Clasie nodig voor de balans, Verhulst zorgt voor een rustige verdediging etc.) stoort mij ook.

Als mensen nu eens nieuwe en interessante feiten presenteren krijgen we ook een betere en andere discussie.

Tot die tijd voel ik mij toch genoodzaakt te reageren. Zeker als onzin keer op keer herhaald wordt en het ook nog gemeengoed dreigt te worden ...

Misschien is het een geruststelling (of juist niet) dat ik maar op een ongeveer een kwart van mijn forumimpulsen reageer.

#impulscontrole
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12797
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 09:51 Misschien is het een geruststelling (of juist niet) dat ik maar op een ongeveer een kwart van mijn forumimpulsen reageer.

#impulscontrole
=D>
Echt goed. Het moet regelmatig zwaar voor je zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 01 mei 2024, 08:05 Komt me een naam naar boven met die eigenschappen: Odgaard
Nog steeds een raadsel waarom het slechts bij 2 wedstrijdjes op die positie is gebleven (het experiment tegen Borussia Dortmund wat formidabel verliep en tegen FC twente wat weer wat minder was, maar wel de enigste goal verzorgde en daarmee toch belangrijk was). Wellicht de trainerswissel Pascal/Martens die hier niet verder op wilde bouwen om daar ineens een streep door te zetten?
Ik ben het met je eens.

Ik denk dat Odgaard een interessante tweede spits (nummer 10) zou kunnen zijn.

Je moet hem alleen even ervan doordringen dat hij ook af en toe terug moet lopen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 01 mei 2024, 09:52 =D>
Echt goed. Het moet regelmatig zwaar voor je zijn.
[-o<
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 10:24 Ik denk dat Odgaard een interessante tweede spits (nummer 10) zou kunnen zijn.
Ik vraag me af of hij het nog kan opbrengen om gemotiveerd voor een nieuwe kans te gaan. Hij heeft toch lang met zijn ziel onder zijn arm gelopen. Is niet voor niets vertrokken naar Italië. Als ik hem was, zou ik het lekker elders zoeken. Maar ik hoop voor ons dat hij dat wel kan opbrengen. Want prime Odgaard is echt een aanwinst.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2638
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 09:51 Dat feitenvrije gebabbel (bijvoorbeeld De Wit scoort het meest van de eredivisie
Niet van de eredivisie, ik had het over nummer 10. Ik voorspelde al dat deze opmerking mij het verdere leven zou worden nagedragen als het niet waar zou zijn. En zie, het is de factchecker bij uitstek die mijn voorspelling waar maakt. Omdat een paar spelers het ietsje beter doen. Big deal.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3322
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SjaakTrekhaak schreef: 01 mei 2024, 11:11 Ik vraag me af of hij het nog kan opbrengen om gemotiveerd voor een nieuwe kans te gaan. Hij heeft toch lang met zijn ziel onder zijn arm gelopen. Is niet voor niets vertrokken naar Italië. Als ik hem was, zou ik het lekker elders zoeken. Maar ik hoop voor ons dat hij dat wel kan opbrengen. Want prime Odgaard is echt een aanwinst.
De vraag is hoeveel AZ, op zijn destijds tegen de 4 miljoen transferbedrag wil laten vallen.
Bologna gaat hem volgens mij niet vast leggen. Dan kun je je afvragen wat AZ gaat doen bij een vertrek van Pavlidis en de Wit.
Op de positie van Pavlidis heeft hij het als vervanger meer dan behoorlijk voldaan, het is maar de vraag of spelers als Meerdink, Zeefuik en Poku dit ook kunnen.
En bij een vertrek van Dani heb je dan Mijnans en Dantas.. en weet nou niet of die meer wapen arsenaal voor die positie hebben dan Odgaard.
Is het dan waard om 1,5 tot 2miljoen verlies op die speler te maken of Huiberts moet met echte versterkingen op de proppen komen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 30 apr 2024, 21:20 Ik vind status niet zo'n goed concept. Het gaat te veel over het verleden ipv het heden en maakt mensen conservatief/defensief en ook lui.
Eens, maar voetbal is een 'beeldsport' bij uitstek geworden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1381
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Hé Dani. Ik heb vandaag Lecce even voor je verkend, ik zou het doen. Stadion is wel een beetje troosteloos, maar de stad is prima
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9265
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 07:15 Mattson speelde bij NEC en Verschueren bij Sparta.

Je zou ook een nummer 10 kunnen zijn die zelf eens een kans creëert of met een actie een goal maakt. Of een keer een passeerbeweging maakt en van afstand schiet.

Ik ben het wel met je eens dat Dani de Wit echt volledig afhankelijk is van medespelers.

Omdat hij zelf echt helemaal niets met een bal kan. (Behalve als deze recht op zijn hoofd of voetje valt.)
27 duels, 9 doelpunten en 3 assists in 2370 minuten voor de 27 jarige Verschueren overigens.
Hoef je die database er niet zelf bij te pakken :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 08 mei 2024, 23:54 27 duels, 9 doelpunten en 3 assists in 2370 minuten voor de 27 jarige Verschueren overigens.
Hoef je die database er niet zelf bij te pakken :wink:
De bij Twente - blijkbaar ook - bekritiseerde Sem Steijn staat inmiddels op 17 doelpunten (en daarmee 25,4% van de goals van zijn team) ...

https://www.topscorervoetbal.nl/eredivisie

Als we goals en assists pakken zakt De Wit zelfs ver weg achter wisselspelers als Til en Akpom.

https://www.voetbal.com/scoorder/ned-er ... 2023-2024/

Het is in ieder geval - voor wat betreft zuivere statistieken - de minst waardevolle nummer 10 van de top 4/5.

Magnus Mattsson (die maar een half seizoen meedeed) haalt hij nooit meer in.

Gelukkig voetbalt hij wel lekker mee ...
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11255
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Elke keer als dit topic bovenaan staat denk/hoop ik dat Paderborn, Spezia of Plymouth Argyle zich heeft gemeld

Helaas
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie