Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co

GlennHoddle schreef: 09 okt 2023, 19:16 Zoals ik al zei, het zegt meer over Koeman. Maar als je Blind en Taylor kan selecteren verdient Dani ook wel een kans.
Blind heeft zn waarde wel bewezen. Was zeker in zn ajax tijd een van de beste spelers in de eredivisie.

Taylor kan er niks van. Toen ajax lekker draaide meegelift op het succes daar, en zo één cap binnengehengeld.

Dani mag dankbaar zijn onomstreden te zijn bij een club als AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

SimonPoulsen schreef: 09 okt 2023, 19:29 Blind heeft zn waarde wel bewezen. Was zeker in zn ajax tijd een van de beste spelers in de eredivisie.

Taylor kan er niks van. Toen ajax lekker draaide meegelift op het succes daar, en zo één cap binnengehengeld.

Dani mag dankbaar zijn onomstreden te zijn bij een club als AZ.
Blind heeft alleen zijn waarde bewezen bij kijkers en trainers die zijn naam eer aan doen.
Moest ook goed in niveau zakken om weer aan de bak te komen.

Daarnaast zijn er tal van spelers van die club uit Amsterdam die onterecht in Oranje komen, ik kan dus wel bevatten dat iemand op een gegeven moment, puur naar vorm gekeken, de vraag stelt waarom een Taylor wel en Dani de Wit niet. Los van het oordeel dat ik het dan ook wel armoedig met het Nederlands elftal gesteld vind.

Net zo goed kun je je afvragen waarom Jerdy Schouten niet en Taylor wel, maar dat is geen AZ'er.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
GlennHoddle
Glory-hunter

SimonPoulsen schreef: 09 okt 2023, 19:29 Blind heeft zn waarde wel bewezen. Was zeker in zn ajax tijd een van de beste spelers in de eredivisie.
Zakte altijd door het ijs in de grotere wedstrijden, verder heeft hij alleen een goede traptechniek en kan soms het spel verdedigend goed lezen, maar zit er net zo vaak naast.
Een soort mindere versie van Yuki zonder snelheid of passeerbeweging eigenlijk.

En Dani heeft wat geluk dat hij zo goed in dit team past, dat is zo.
SchoorlAZ
Invaller

Dani de Wit in seizoen 23-24 tot dusver:

Wedstrijden: 9
Goals: 4 (gedeelde 5e plaats in het topscorersklassement)
Assists: 3 assists

7 G/A in 9 wedstrijden voor onze houthakker die enkel tegen een bal kan aanlopen en overtredingen kan begaan. Toch best aardig voor een non-voetballer. :mrgreen: Overigens ben ik zijn pana 3 weken terug niet vergeten en had hij vanavond enkele prima combinaties met Dantas en Yuki. =P~
DeTorenburch
Oude garde

SchoorlAZ schreef: 22 okt 2023, 04:35 Dani de Wit in seizoen 23-24 tot dusver:

7 G/A in 9 wedstrijden voor onze houthakker die enkel tegen een bal kan aanlopen en overtredingen kan begaan. Toch best aardig voor een non-voetballer. :mrgreen: Overigens ben ik zijn pana 3 weken terug niet vergeten en had hij vanavond enkele prima combinaties met Dantas en Yuki. =P~
De statistieken spreken zeker in zijn voordeel.

Die combinaties met Dantas waren schrijnend. Je ziet dat de Wit schrikt van de handelingssnelheid van Dantas :lol:
GlennHoddle
Glory-hunter

SchoorlAZ schreef: 22 okt 2023, 04:35 Dani de Wit in seizoen 23-24 tot dusver:

Die assist gisteren was ook echt prima, en vooral ook dat hij eerder in die aanval de bal laat lopen. Er zit weinig rek in zijn techniek natuurlijk, maar hij lijkt bij momenten het spel een stuk beter te lezen dan 2 jaar geleden. Helaas nog niet altijd.
SchoorlAZ
Invaller

GlennHoddle schreef: 22 okt 2023, 21:41 Die assist gisteren was ook echt prima, en vooral ook dat hij eerder in die aanval de bal laat lopen. Er zit weinig rek in zijn techniek natuurlijk, maar hij lijkt bij momenten het spel een stuk beter te lezen dan 2 jaar geleden. Helaas nog niet altijd.
Ik vind zijn techniek één van de dingen die het meest vooruit zijn gegaan de afgelopen 2 jaar eigenlijk. Dani heeft overigens echt een goede kaats. Ik zie hem dit seizoen ook weleens uitweiden naar de flanken, en dan betrap ik mezelf erop dat ik denk "nee doe dat nou niet", maar dat heeft meermaals ook al een goal opgeleverd. Daarentegen lijkt hij wel iets minder te rennen en te lopen.
Antti Opdam
Algemeen directeur

GlennHoddle schreef: 22 okt 2023, 21:41 Die assist gisteren was ook echt prima,
Je bedoelt die bal die van richting werd veranderd?
MB80
Invaller

Gaat transfervrij weg anders had die al verlengd, hij is geen topper maar beter dan zijn alternatieven Mihailovic of Odgaard.. al zegt dat meer over zijn concurrenten.

Zie hem wel transfervrij naar Amsterdam gaan als nieuwe Klaassen.
Antti Opdam
Algemeen directeur

MB80 schreef: 23 okt 2023, 19:08 Zie hem wel transfervrij naar Amsterdam gaan als nieuwe Klaassen.
:lol:

Zouden ze nu zo diep gezakt zijn?
salmonyappi
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 23 okt 2023, 19:32 :lol:

Zouden ze nu zo diep gezakt zijn?
Kijk maar waar ze staan…….het kan nog net íéts dieper……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co

MB80 schreef: 23 okt 2023, 19:08 Gaat transfervrij weg anders had die al verlengd, hij is geen topper maar beter dan zijn alternatieven Mihailovic of Odgaard.. al zegt dat meer over zijn concurrenten.

Zie hem wel transfervrij naar Amsterdam gaan als nieuwe Klaassen.
Die 2 hebben nog nooit op 10 gespeeld, dus dat weet je eigenlijk helemaal niet.

Een Bazoer raakt een jaar lang geen knikker op het middenveld, en is nu ineens een van onze beste spelers achterin. Bij Stengs zie je ook dat hij als nummer 10 ineens enorm goed in z'n vel zet bij Feyenoord. Die heeft bij AZ als rechtsbuiten in de laatste 2 jaar ook nauwelijks goede wedstrijden gespeeld, vergelijkbaar met Odgaard. Steevast een van de zwakste op het veld.

Niet dat er nu reden is om dingen te veranderen, winnende coach heeft altijd gelijk. Maar van concurrentie is sowieso nooit sprake geweest. Voor de miljoenen die Mihailovic heeft gekost wil je hem toch eerst wel even een wedstrijd of 10 zien op zn eigen positie. Hij is nu blijkbaar zelfs niet goed genoeg meer om in te vallen. Dan moet de scouting of een gigantische flater zijn begaan, of klopt er iets niet in profielspeler waar je naar op zoek bent.
GlennHoddle
Glory-hunter

Antti Opdam schreef: 23 okt 2023, 07:43 Je bedoelt die bal die van richting werd veranderd?
Ik heb dat nou tien keer bekeken en kan echt niet met zekerheid zeggen dat hij wordt aangeraakt. Maar sowieso, ja, die.
Perry
Reservespeler

GlennHoddle schreef: 25 okt 2023, 16:16 Ik heb dat nou tien keer bekeken en kan echt niet met zekerheid zeggen dat hij wordt aangeraakt. Maar sowieso, ja, die.

Afbeelding
GlennHoddle
Glory-hunter

ja, uit die hoek is het zeker duidelijk te zien.
salmonyappi
Harde Kern

Perry schreef: 25 okt 2023, 16:24 Afbeelding
Zo is het helemaal niet goed te zien met dat schokkerige beeld.

Is het nou zó moeilijk om gewoon toe te geven dat het best een goede voorzet was?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde

salmonyappi schreef: 25 okt 2023, 20:55 Zo is het helemaal niet goed te zien met dat schokkerige beeld.

Is het nou zó moeilijk om gewoon toe te geven dat het best een goede voorzet was?
Dani heeft zóveel gevoel in die zachte voetjes, die pikte bewust nét ff de voet van de tegenstander mee, waardoor de bal net genoeg hoogte kreeg om precies tussen de verdedigers in te vallen. Zeldzame klasse inderdaad, kan Messi nog een puntje aan zuigen.

Zo tevreden?
GlennHoddle
Glory-hunter

DonnyDelano schreef: 25 okt 2023, 21:59 Dani heeft zóveel gevoel in die zachte voetjes, die pikte bewust nét ff de voet van de tegenstander mee, waardoor de bal net genoeg hoogte kreeg om precies tussen de verdedigers in te vallen. Zeldzame klasse inderdaad, kan Messi nog een puntje aan zuigen.

Zo tevreden?
Ik heb geen algehele wiskundige analyse op los kunnen laten, maar als de tegenstander hem niet raakt lijkt de bal terecht te komen bij de man die hem bij een eerste paal kan binnenkoppen. Prima voorzet.
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

salmonyappi schreef: 25 okt 2023, 20:55 Zo is het helemaal niet goed te zien met dat schokkerige beeld.

In de podcast van het NHD werd aangegeven dat De Wit zelf tegen de verslaggever zei dat ie nog aangeraakt werd.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
SchoorlAZ
Invaller

dirkjan schreef: 26 okt 2023, 02:37 In de podcast van het NHD werd aangegeven dat De Wit zelf tegen de verslaggever zei dat ie nog aangeraakt werd.
Prima toch? Dani speelt gewoon uitstekend dit seizoen en ik kan me werkelijk geen moment voor me halen dat zijn techniek hem in de steek laat. Het is geen Stengs of Tillman, maar hij voetbalt gewoon goed mee, zeker dit seizoen heeft hij daar enorme stappen in gemaakt.
Plaats reactie