Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 27 feb 2024, 22:04 Op welk vlak? Opladen van medespelers?
Dit soort gezever doet mij gewoon erg denken aan het Hobie Verhulst topic.

Daar ging het ook opeens over allerlei zaken die niet bewezen konden worden (het oogt rustiger) en werd daar opeens doorslaggevende betekenis aan gegeven.

Het is gewoon een verschrikkelijk matige voetballer die helemaal niets bij AZ te zoeken heeft. Op zijn allerbest zou ik hem erbij willen houden als 23e man. Als het een keer niet lekker loopt tegen een amateurteam.

Voor al het overige hoort hij gewoon bij een Sparta of Lecce thuis.

Al denk ik trouwens dat een Sparta ook al niet eens op hem zit te wachten.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 27 feb 2024, 22:25 Een norm stellen qua inzet en beleving

dat Clasie het in zijn eentje niet voor elkaar kreeg bij afwezigheid van Dani, dan kan dat betekenen dat het te moeilijk is (voor hem) om dit in je eentje te bewerkstelligen of dat Clasie ook iemand anders nodig heeft om zelf zo te gaan handelen
Ik kan wel merken dat jij zelf nooit gevoetbald hebt vroeger. Opladen doe je alle 11 onder leiding van de aanvoerder. Je gaat geen voetballer opofferen omdat een bouwvakker moet schreeuwen en wijzen.

Wat een kolder. Elke trainer die zo rendeneert is totaal ongeschikt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 07:14 Ik kan wel merken dat jij zelf nooit gevoetbald hebt vroeger. Opladen doe je alle 11 onder leiding van de aanvoerder. Je gaat geen voetballer opofferen omdat een bouwvakker moet schreeuwen en wijzen.

Wat een kolder. Elke trainer die zo rendeneert is totaal ongeschikt.
Gaat niet over schreeuwen en wijzen, maar om zelf in zijn presteren de lat hoog te leggen qua leveren van arbeid en de mindset (en zo mensen daarin mee te krijgen)
Ik denk niet dat jij op het niveau van een profclub hebt gevoetbald.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 28 feb 2024, 08:19 Gaat niet over schreeuwen en wijzen, maar om zelf in zijn presteren de lat hoog te leggen qua leveren van arbeid en de mindset (en zo mensen daarin mee te krijgen)
Ik denk niet dat jij op het niveau van een profclub hebt gevoetbald.
Dat hoeft ook niet. Op elk niveau werkt dat zo, en anders is er altijd een trainer of aanvoerder om bij te sturen of te wisselen. Je gaat iemand die niet kan voetballen niet op een sleutelpositie in het elftal zetten, puur omdat hij als een soort volksmenner zijn eigen tekortkomingen wil compenseren.

Je negeert gemakshalve alle goede wedstrijden zonder hem in de afgelopen jaren. Toen was zijn aansporing blijkbaar ook niet nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 08:34 Dat hoeft ook niet. Op elk niveau werkt dat zo, en anders is er altijd een trainer of aanvoerder om bij te sturen of te wisselen. Je gaat iemand die niet kan voetballen niet op een sleutelpositie in het elftal zetten, puur omdat hij als een soort volksmenner zijn eigen tekortkomingen wil compenseren.

Je negeert gemakshalve alle goede wedstrijden zonder hem in de afgelopen jaren. Toen was zijn aansporing blijkbaar ook niet nodig.
Je kunt dit zelf wel vinden, maar zowel Jansen als Martens-Sierksma denken er anders over (en ik hecht meer waarde aan hun keuzes dan de jouwe).
Presteren op niveau heeft volgens mij een andere dynamiek dan jouw voetbalavonturen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 28 feb 2024, 08:41 Je kunt dit zelf wel vinden, maar zowel Jansen als Martens-Sierksma denken er anders over (en ik hecht meer waarde aan hun keuzes dan de jouwe).
Presteren op niveau heeft volgens mij een andere dynamiek dan jouw voetbalavonturen.
Jansen, Martens en Sierksma zijn allemaal omhoog gevallen assistenten en/of jeugdtrainers. Jansen heeft gewoon de huisstijl verneukt. De resultaten van AZ zijn al 3 jaar lang beneden peil, toevallig sinds het moment dat De Wit belangrijk werd gemaakt.

Maar hoe verklaar je de goede wedstrijden zonder De Wit?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 08:52 De resultaten van AZ zijn al 3 jaar lang beneden peil, toevallig sinds
Jordy Clasie een basisplaats kreeg.

Overigens vraag ik mij af of de groepsdynamiek van een voetbalelftal op profniveau nu echt heel anders dan op het amateurniveau.

Voor zover mijn inzichten reiken ontloopt het elkaar niet heel veel. Natuurlijk wordt er in het profvoetbal meer getraind, beter gegeten, is de druk hoger etc. Maar ook op amateurniveau nemen spelers (zeker in eerste elftallen) wedstrijden wel serieus, ontstaat er stress en gaan bepaalde spelers al dan niet voorop in de strijd binnen of buiten het veld.

Ik denk dat er meer overeenkomsten dan verschillen zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 08:52 Maar hoe verklaar je de goede wedstrijden zonder De Wit?
Bedoel je een paar goede wedstrijden in de conference league voorjaar 2023?
Zoals gezegd lijkt het me dat voor deze wedstrijden (net als die tegen PAF) het makkelijker is voor de spelers 90 minuten alles te geven en de meerwaarde op dat vlak van Dani niet zo nodig is. Dan kun je op zijn positie ook goed (of waarschijnlijk beter) met iemand anders voetballen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 28 feb 2024, 08:59 Jordy Clasie een basisplaats kreeg.
:lol:

Maar volgens differentcook moet juist Clasie die motiverende rol van De Wit overnemen

Oei
Antti Opdam schreef: 28 feb 2024, 08:59 Ik denk dat er meer overeenkomsten dan verschillen zijn.
Dat denk ik ook. Elk elftal heeft 2 of 3 spelers die zich verbaal wat meer laten gelden, of natuurlijk leiderschap gewoon wat meer in hun karakter hebben. En in mijn geval waren dat meestal de betere spelers. Die voegden meer toe dan alleen rennen, schreeuwen, wijzen, schoppen en mekkeren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 09:22 Maar volgens differentcook moet juist Clasie die motiverende rol van De Wit overnemen
Nee, ik zei dat hij samen met Belic mogelijk de normzettende rol kan overnemen
(slechts drie fouten)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 28 feb 2024, 09:20
Zoals gezegd lijkt het me dat voor deze wedstrijden (net als die tegen PAF) het makkelijker is voor de spelers 90 minuten alles te geven en de meerwaarde op dat vlak van Dani niet zo nodig is. Dan kun je op zijn positie ook goed (of waarschijnlijk beter) met iemand anders voetballen.
AZ heeft juist altijd moeite met laagvliegers als De Wit in de basis staat. Omdat er dan geen schreeuwer nodig is maar een voetballer op 10, zodat een defensie makkelijker uit elkaar gespeeld kan worden. De Wit heeft tijdens de afgelopen dramatische maanden gewoon in de basis gestaan. Wat ging er toen mis dan? Heb toen geen inzet of 'mindset' gezien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 28 feb 2024, 09:24 Nee, ik zei dat hij samen met Belic mogelijk de normzettende rol kan overnemen
(slechts drie fouten)
Clasie speelt al 3 jaar. Regelmatig aanvoerder geweest. Moet hij die rol nu nog aan gaan leren?

Een team heef dit soort figuren helemaal niet nodig. Intrinsieke motivatie moet uit jezelf komen, en anders hoort een coach je helemaal verrot te schelden tijdens de wedstrijd. Ik kijk naar voetbal, ik hoef geen tegelzetter te zien die anderen opzweept.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 09:33 AZ heeft juist altijd moeite met laagvliegers als De Wit in de basis staat. Omdat er dan geen schreeuwer nodig is maar een voetballer op 10, zodat een defensie makkelijker uit elkaar gespeeld kan worden. De Wit heeft tijdens de afgelopen dramatische maanden gewoon in de basis gestaan. Wat ging er toen mis dan? Heb toen geen inzet of 'mindset' gezien.
Je blijft praten en poneren is simplistische voorstellingen. Ik weet niet of dit jouw beperkingen aangeeft of jouw intenties (of beide)
Dani brengt zowel normzettende kwaliteiten en voetballende beperkingen en het is niet gezegd dat die kwaliteiten van een enkele persoon altijd voldoende zijn om ervoor te zorgen dat een team goede prestaties levert (net zoals bijvoorbeeld de voetballende kwaliteiten van Pavlidis an sich daarvoor ook niet altijd voldoende zijn)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 09:38 Clasie speelt al 3 jaar. Regelmatig aanvoerder geweest. Moet hij die rol nu nog aan gaan leren?

Een team heef dit soort figuren helemaal niet nodig. Intrinsieke motivatie moet uit jezelf komen, en anders hoort een coach je helemaal verrot te schelden tijdens de wedstrijd. Ik kijk naar voetbal, ik hoef geen tegelzetter te zien die anderen opzweept.
Nee, hij neemt die rol al vaak.
Je kunt praten over hoe het zou moeten zijn of over hoe het is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 28 feb 2024, 09:44 Nee, hij neemt die rol al vaak.
Mooi, dan is De Wit dus totaal overbodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 13:23 Mooi, dan is De Wit dus totaal overbodig.
Zoals we hierboven al hebben geconstateerd is hij in zijn eentje vaak niet voldoende effectief daarin (maar samen met Belic misschien wel). Het is niet niets om een hele groep mee te krijgen
Laatst gewijzigd door differentcook op 28 feb 2024, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 28 feb 2024, 18:34 Zoals we hierboven al hebben geconstateerd is hij in zijn eentje vaak niet voldoende effectief daarin (maar samen met Belic misschien wel)
"we" ?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 28 feb 2024, 18:35 "we" ?
Ja, we. Volgens mij waren Langedijk en ik het er beiden over eens dat het afgelopen voorjaar bij veel eredivisiewedstrijden, bij de afwezigheid van Dani (maar aanwezigheid van Clasie) niet goed was.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 28 feb 2024, 18:36 Ja, we. Volgens mij waren Langedijk en ik het er beiden over eens dat het afgelopen voorjaar bij veel eredivisiewedstrijden, bij de afwezigheid van Dani (maar aanwezigheid van Clasie) niet goed was.
Ho ho, we zijn het helemaal niet eens. Waar haal je dit vandaan? Ik heb alleen gezegd dat er zonder De Wit hele goede wedstrijden werden gespeeld in Europa, dat de meeste topwedstrijden worden gewonnen zonder hem en dat zijn cijfers schrikbarend zijn voor een 10. Maar jij negeert die feiten en begint vervolgens over 'normzettende kwaliteiten' en 'het opladen van medespelers'. Mocht hij die 'kwaliteiten' al hebben, dan resulteert dat duidelijk niet in goede prestaties. Maar dat zal dan wel weer aan anderen liggen.

Afgelopen 4 maanden waren zowel De Wit als Clasie van de partij. Hoe verklaar jij die ongekende malaise dan?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 28 feb 2024, 19:05 Ho ho, we zijn het helemaal niet eens. Waar haal je dit vandaan? Ik heb alleen gezegd dat er zonder De Wit hele goede wedstrijden werden gespeeld in Europa, dat de meeste topwedstrijden worden gewonnen zonder hem en dat zijn cijfers schrikbarend zijn voor een 10. Maar jij negeert die feiten en begint vervolgens over 'normzettende kwaliteiten' en 'het opladen van medespelers'. Mocht hij die 'kwaliteiten' al hebben, dan resulteert dat duidelijk niet in goede prestaties. Maar dat zal dan wel weer aan anderen liggen.

Afgelopen 4 maanden waren zowel De Wit als Clasie van de partij. Hoe verklaar jij die ongekende malaise dan?
Het zijn geen feiten
Ik heb het niet over opladen
Wat er de afgelopen 4 maanden gebeurde (of elke andere willekeurige periode) wordt nooit exclusief bepaald door één factor
we can come an end
Plaats reactie