Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
vriend
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 14 mei 2024, 10:03 De bij Twente - blijkbaar ook - bekritiseerde Sem Steijn staat inmiddels op 17 doelpunten (en daarmee 25,4% van de goals van zijn team) ...

https://www.topscorervoetbal.nl/eredivisie

Als we goals en assists pakken zakt De Wit zelfs ver weg achter wisselspelers als Til en Akpom.

https://www.voetbal.com/scoorder/ned-er ... 2023-2024/

Het is in ieder geval - voor wat betreft zuivere statistieken - de minst waardevolle nummer 10 van de top 4/5.

Magnus Mattsson (die maar een half seizoen meedeed) haalt hij nooit meer in.

Gelukkig voetbalt hij wel lekker mee ...
Zo jammer dit. Mensen die een goed verhaal smoren met feiten en cijfers.

Bah.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 14 mei 2024, 11:53 Elke keer als dit topic bovenaan staat denk/hoop ik dat Paderborn, Spezia of Plymouth Argyle zich heeft gemeld

Helaas
En elke keer als ik kijk staat er weer een bericht van jou…….. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Basisspeler

Antti Opdam schreef: 14 mei 2024, 10:03 De bij Twente - blijkbaar ook - bekritiseerde Sem Steijn staat inmiddels op 17 doelpunten (en daarmee 25,4% van de goals van zijn team) ...

https://www.topscorervoetbal.nl/eredivisie

Als we goals en assists pakken zakt De Wit zelfs ver weg achter wisselspelers als Til en Akpom.

https://www.voetbal.com/scoorder/ned-er ... 2023-2024/

Het is in ieder geval - voor wat betreft zuivere statistieken - de minst waardevolle nummer 10 van de top 4/5.

Magnus Mattsson (die maar een half seizoen meedeed) haalt hij nooit meer in.

Gelukkig voetbalt hij wel lekker mee ...
Ik weet inmiddels wel dat je een zéér simpel figuur bent, maar zo'n G+A erbij pakken en daaruit harde conclusies trekken, is wel (weer) onwijs simpel.
Als je zo gaat renderen (wat ik zelf niet doe), dan is hij dus waardevoller dan Driouech, Sahraoui, Steven Berghuis en Saibari.
Knap dat je 10 doelpunten (of 13 G+A bijdrage) tóch weer probeert om te zetten in iets negatiefs.
SimonPoulsen
Co

SchoorlAZ schreef: 14 mei 2024, 14:24 Ik weet inmiddels wel dat je een zéér simpel figuur bent, maar zo'n G+A erbij pakken en daaruit harde conclusies trekken, is wel (weer) onwijs simpel.
Als je zo gaat renderen (wat ik zelf niet doe), dan is hij dus waardevoller dan Driouech, Sahraoui, Steven Berghuis en Saibari.
Knap dat je 10 doelpunten (of 13 G+A bijdrage) tóch weer probeert om te zetten in iets negatiefs.
*10 goals en 1 1/2 assist

Vanzelfsprekend moet je het afzetten tegen speeltijd. Ik zal wel weer een lijstje maken aan het einde van het jaar qua rendement, met ook wat data erin van andere teams. Punt blijft natuurlijk staan dat iemand die zon beetje alles speelt als in feite 2e spits, die na 5 seizoenen voor het eerst dubbele cijfers haalt qua goals. Nou echt geen wereldprestatie is.

Spoiler alert, Mijnans heeft grotendeels als nummer 8 een vergelijkbaar rendement.

Overigens zou het typisch zijn als Pavlidis de topscorers titel misloopt omdat De Wit zo nodig een penalty moest opeisen tegen Eagles begin van het seizoen.
SchoorlAZ
Basisspeler

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2024, 14:45 *10 goals en 1 1/2 assist

Vanzelfsprekend moet je het afzetten tegen speeltijd. Ik zal wel weer een lijstje maken aan het einde van het jaar qua rendement, met ook wat data erin van andere teams. Punt blijft natuurlijk staan dat iemand die zon beetje alles speelt als in feite 2e spits, die na 5 seizoenen voor het eerst dubbele cijfers haalt qua goals. Nou echt geen wereldprestatie is.

Spoiler alert, Mijnans heeft grotendeels als nummer 8 een vergelijkbaar rendement.

Overigens zou het typisch zijn als Pavlidis de topscorers titel misloopt omdat De Wit zo nodig een penalty moest opeisen tegen Eagles begin van het seizoen.
Dat de Wit weinig toegoegt aan het spelbeeld en zijn cijfers niet geweldig zijn, ben ik het helemaal mee eens. Maar dat is wel een veel genuanceerdere benadering dan hier vaak wordt geuit.
Mijnans heeft ook enkele wedstrijden op 10 en op de flanken gespeeld overigens, al geloof ik wel dat hij volgend seizoen op sen soortgelijk rendement ook kan komen als Dani.

Of dat genoeg is voor onze ambities, is een tweede.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 14 mei 2024, 14:24 Ik weet inmiddels wel dat je een zéér simpel figuur bent, maar zo'n G+A erbij pakken en daaruit harde conclusies trekken, is wel (weer) onwijs simpel.
De harde conclusie die ik trek klopt feitelijk toch gewoon?

Of je kan nog een semantische discussie voeren over wat zuivere statistieken zijn of welke statistieken je ook nog zou moeten betrekken.

Ik ben namelijk best benieuwd of er ook nog statistieken zijn die wél in zijn voordeel spreken.

Bezijden gelopen meters.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 14 mei 2024, 16:30 Dat de Wit weinig toegoegt aan het spelbeeld en zijn cijfers niet geweldig zijn, ben ik het helemaal mee eens.
Het is overigens wel geestig om de eerste 5 pagina's van dit topic nog eens terug te lezen. Dan heb je het dus over 2019 en is het voor iedereen met een beetje zicht op voetbal al duidelijk dat dit een totale miskoop is.

Het is ook één van de weinige jonge voetballers bij AZ die het gepresteerd heeft om zich in 5 jaar en idioot veel wedstrijden amper tot niet te ontwikkelen.
Langedijk
Fanpage-junk

Antti Opdam schreef: 15 mei 2024, 09:54 Het is overigens wel geestig om de eerste 5 pagina's van dit topic nog eens terug te lezen. Dan heb je het dus over 2019 en is het voor iedereen met een beetje zicht op voetbal al duidelijk dat dit een totale miskoop is.
Volgens pAZcal op pagina 1 kon De Wit een smaakmaker worden :lol:

Ik zie trouwens dat mijn eerste kritische reactie pas op pagina 22 kwam. Teleurgesteld in mezelf.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 15 mei 2024, 10:54 Volgens pAZcal op pagina 1 kon De Wit een smaakmaker worden :lol:

Ik zie trouwens dat mijn eerste kritische reactie pas op pagina 22 kwam. Teleurgesteld in mezelf.
Nou, die schade heb je duidelijk wel weer ingehaald hoor……….
Langedijk
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 15 mei 2024, 11:23 Nou, die schade heb je duidelijk wel weer ingehaald hoor……….
Zeker. Maar het is opmerkelijk dat mensen die hem nu verdedigen eerder met kritiek kwamen dan ik.

Het bewijs dat iedereen van mij een kans krijgt 8)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co

SimonPoulsen schreef: 19 okt 2019, 18:31 Hij werkt hard maar daar blijft het eigenlijk ook bij. Voetballend is het echt matig, en om te scoren moet de bal precies goed vallen. Het valt me ook op dat hij vaak heel wild druk zet en makkelijk wordt uitgekapt. Al met al niet een speler die het verschil maakt.
Eerste post was direct raak.

wat een voetbalinzicht
Perry
Invaller

De Wit bevestigd tegen NH Nieuws dat hij tegen Utrecht zijn laatste wedstrijd voor AZ zal spelen. \:D/ \:D/ \:D/

Blij, want we kunnen er bijna alleen maar op vooruitgaan. Maar toch respect voor het feit dat hij het voor elkaar heeft gekregen al zijn trainers dusdanig te chanteren dat hij het tot 188 wedstrijden heeft geschopt :wink:
SimonPoulsen
Co

Perry schreef: 15 mei 2024, 15:12 De Wit bevestigd tegen NH Nieuws dat hij tegen Utrecht zijn laatste wedstrijd voor AZ zal spelen. \:D/ \:D/ \:D/

Blij, want we kunnen er bijna alleen maar op vooruitgaan. Maar toch respect voor het feit dat hij het voor elkaar heeft gekregen al zijn trainers dusdanig te chanteren dat hij het tot 188 wedstrijden heeft geschopt :wink:
Krijgt dit weekend de gouden gele kaart uitgereikt voor zijn clubrecord aan 400 overtredingen in AZ dienst.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

DeZuivelDuivel schreef: 20 okt 2019, 13:30 Geld ook wel onderling, Gudmundsson verdient ook nog wel een kans. voor zowel Aboukhlal als De Wit geld dat ze nog niet laten zien van meerwaarde te zijn (Daar waar Gudmundsson in ieder geval vlagen heeft getoond en Ouwejan een betrouwbaar selectielidis geweest).
Dat zet zo'n jongen in ieder geval op scherp.
Het had even tijd nodig omdat ik hem de tijd gegeven heb, maar de nuance werd al snel een stuk scherper :lol:
Overigens pak ik de Gudmundsson call wel als wisselgeld voor de initieel afwachtende houding :wink:
Sorry voor iedereen die ik verweet een nieuw pispaaltje te zoeken op de eerste pagina's :oops:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
pAZcal
Kristen

Langedijk schreef: 15 mei 2024, 10:54 Volgens pAZcal op pagina 1 kon De Wit een smaakmaker worden :lol:

In het begin ben ik altijd erg optimistisch. ;)
Antti Opdam
Gewoon Dirk

Antti Opdam schreef: 23 sep 2019, 08:35 Heeft behalve wat wild gedraaf nog helemaal niets laten zien.
Eerste post raak en - praktisch - alles daarna ook weer.

Opnieuw een Gouden Topic.

8)
Antti Opdam
Gewoon Dirk

Antti Opdam schreef: 25 sep 2019, 10:06 Dat blinde draven - zonder enig vernuft - slaat op zijn wedstrijden bij AZ.

Op het niveau KKD of Jong Oranje en dan tegen zwakke tegenstanders loopt hij dan nog wel eens tegen een bal aan. Op YouTube. Maar het is nog maar afwachten of hij dit op een hoger niveau ook kan. Vooralsnog vind ik het een dissonant.
Het is wel bijzonder dat je dan in 4,5 jaar tijd echt geen enkele ontwikkeling ziet. Terwijl zo'n jongen toch fulltime met zijn sport (hardlopen?) bezig lijkt ...

Bij ajax lachen ze zich waarschijnlijk nog een breuk omdat ze hier ooit 2 (!) miljoen voor hebben ontvangen.
differentcook
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 16 mei 2024, 08:57 Eerste post raak en - praktisch - alles daarna ook weer.

Opnieuw een Gouden Topic.

8)
komop antti, je hebt het forum niet nodig als ondersteuning voor je ego :wink:
we can come an end
Antti Opdam
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 16 mei 2024, 11:35 komop antti, je hebt het forum niet nodig als ondersteuning voor je ego :wink:
Wel.

8)

Ik merk overigens ook wel dat ik erg veel behoefte heb om mijn frustraties hier te botvieren.

Net als bij Jansen.

Ik heb me echt jaren kapot geërgerd.

Nu ik het hier kwijt kan, kan ik weer rustig over straat ...
salmonyappi
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 16 mei 2024, 11:58 Wel.

8)

Ik merk overigens ook wel dat ik erg veel behoefte heb om mijn frustraties hier te botvieren.

Net als bij Jansen.

Ik heb me echt jaren kapot geërgerd.

Nu ik het hier kwijt kan, kan ik weer rustig over straat ...
Nou, daar ben ik heel blij om. Blijf voorzichtig met oversteken!
Plaats reactie