Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 21 feb 2024, 22:49 Wat zitten jullie nodeloos tegen elkaar op te bieden…….met als doel wát precies te bewijzen?
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de stelling die geopperd wordt gewoon veel te kort door de bocht is.
Dat is alles.

Maar dat lijkt - uiteraard - niet helemaal aan te komen.

@Langedijk: wat betreft Ballack, heb je gelijk.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 21 feb 2024, 22:49 Wat zitten jullie nodeloos tegen elkaar op te bieden…….met als doel wát precies te bewijzen?
Wat zit jij in het wedstrijdtopic van ajax nodeloos te zwetsen over de formatie?

Schoorl wil mijn stelling onderuit halen door onjuiste vergelijkingen met andere spelers. Daar vind ik iets van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 22 feb 2024, 04:51
@Langedijk: wat betreft Ballack, heb je gelijk.
Dank je. En dan geef ik jou gelijk dat je een individu niet altijd kunt afrekenen op teamprestaties. Maar over een langere periode zegt het wel iets.

Kunnen we nu weer afwachten wat Clasie zondag gaat brengen in de zoveelste wedstrijd van het jaar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Speelde echt (eindelijk) weer zo'n uitstekende wedstrijd. Zat verdedigend overal tussen. Bijzonder goede wedstrijd van hem. Ook in het drukzetten vooruit fantastisch, maar ook het afschermen van passrichtingen. Zéér belangrijk vandaag in onze overwinning. Ook (eindelijk) weer goed in de passing.
Ik hoop dat Clasie zijn vorm nu weer hervindt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti, ik ga het toch zeggen: Clasie was écht man of the match vandaag. Zat er heel vaak tussen, pakte veel ballen af, stoorde constant, gaf slimme nuttige passjes, werkte keihard. Echt een topwedstrijd van hem!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Goede pot. Stond vaak op de goede plaats en passing was prima. Nu was dat tegen een hemeltergend slechte tegenstander niet heel moeilijk, maar toch.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Met bovenstaande drie commentaren eens.

Behalve dat hij man van de wedstrijd was. Dat was natuurlijk Van Bommel.

Vond Pavlidis, Belic en Ryan ook niet slecht.

Onze (...) sofascore onderschrijft deze observaties.

https://www.sofascore.com/ajax-AZ-alkmaar/ajbsdjb
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 26 feb 2024, 08:14 Met bovenstaande drie commentaren eens.

Behalve dat hij man van de wedstrijd was. Dat was natuurlijk Van Bommel.

Vond Pavlidis, Belic en Ryan ook niet slecht.

Onze (...) sofascore onderschrijft deze observaties.

https://www.sofascore.com/ajax-AZ-alkmaar/ajbsdjb
Wat een mooie stats Antti! :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik zie de laatste tijd wel opvallend vaak dat de aanvallende middenvelders van de tegenpartij alle ruimte en tijd hebben en vrij kunnen komen rond de 16 van AZ bij uitbraken. Zie Clasie bij tegengoals over het algemeen niks dekken en te traag terug gezakt zijn a la Daley Blind
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 06 apr 2024, 21:01 Ik zie de laatste tijd wel opvallend vaak dat de aanvallende middenvelders van de tegenpartij alle ruimte en tijd hebben en vrij kunnen komen rond de 16 van AZ bij uitbraken. Zie Clasie bij tegengoals over het algemeen niks dekken en te traag terug gezakt zijn a la Daley Blind
What else is new?

Tillman had de avond van zijn leven.

Of was dat de man van Belic?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Wildcat schreef: 06 apr 2024, 21:01 Ik zie de laatste tijd wel opvallend vaak dat de aanvallende middenvelders van de tegenpartij alle ruimte en tijd hebben en vrij kunnen komen rond de 16 van AZ bij uitbraken. Zie Clasie bij tegengoals over het algemeen niks dekken en te traag terug gezakt zijn a la Daley Blind
Het niet op tijd doorselecteren van Clasie gaat de volgende fout worden van Max.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 08:26 What else is new?

Tillman had de avond van zijn leven.

Of was dat de man van Belic?
Tillman speelde vanaf links, dat was dus Yuki's man. Het grootste probleem was de vrijheid die Veerman kreeg, dat was volgens mij Belic' man
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 08 apr 2024, 09:51 Tillman speelde vanaf links, dat was dus Yuki's man. Het grootste probleem was de vrijheid die Veerman kreeg, dat was volgens mij Belic' man
Aha. Ik heb de wedstrijd niet gezien.

Dus laat ik in deze maar mijn mond houden.

Sowieso een goed idee. Maar nu zeker.

8)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ha. Een nieuwe aflevering van de Grote Jordy Clasie Show ...

Vanaf 2:40 weer het door mij al eindeloos omschreven lucht dekken met zijn kont tegen de verdediging.

https://youtu.be/p_zjuDnATXk?si=-baTBSPi5L3PmsK3
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12548
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 17:06 Ha. Een nieuwe aflevering van de Grote Jordy Clasie Show ...

Vanaf 2:40 weer het door mij al eindeloos omschreven lucht dekken met zijn kont tegen de verdediging.

https://youtu.be/p_zjuDnATXk?si=-baTBSPi5L3PmsK3
Oh, wat slecht/niet verdedigd zeg! Niet alleen Clasie. Walk in the park voor PSV.
Men was hier niet bepaald bezig iets recht te zetten. :|
Dat zal een niet zo'n prettige terugkijksessie worden voor de spelers.
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 08 apr 2024, 17:30
Dat zal een niet zo'n prettige terugkijksessie worden voor de spelers.
Gelukkig hebben ze daar ruime ervaring mee.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik denk dat Clasie volgend jaar uitgefaseerd moet worden. Ik vind hem de laatste maanden helaas echt minder dan de maanden/jaren hiervoor (ik verzoek Anti sterk geen reactie te geven op deze post. We weten het nu wel), en hij wordt met 2/3 maanden 33 geloof ik. Met iemand met zijn fysiek, zou dat kunnen betekenen dat hij volgend jaar nóg minder is. Zijn vervanger zou dus volgend jaar klaar moeten staan om ingefaseerd te worden. Zo kunnen ze samen uitvechten wie er sterker is/meer waarde heeft voor het team.

Nu de vraag: wie is dat? Ik zie in Dantas geen goede vervanger van Clasie. Te lichtvoetig, verliest bijna alle duels, verdedigend niet sterk. Daarmee ga je compleet overlopen worden tegen goede tegenstanders. Iemand van de jeugd? Tot zover ik kan zien, hebben we geen 6 behalve Koopmeiners, waarin ik eigenlijk niks meer zie dan een goede backup, maar niet iemand die de strijd aan kan gaan met Clasie. Kwakman is meer een nummer 8, en Smit een 10.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SchoorlAZ schreef: 10 apr 2024, 04:42 Ik denk dat Clasie volgend jaar uitgefaseerd moet worden. Ik vind hem de laatste maanden helaas echt minder dan de maanden/jaren hiervoor (ik verzoek Anti sterk geen reactie te geven op deze post. We weten het nu wel), en hij wordt met 2/3 maanden 33 geloof ik. Met iemand met zijn fysiek, zou dat kunnen betekenen dat hij volgend jaar nóg minder is. Zijn vervanger zou dus volgend jaar klaar moeten staan om ingefaseerd te worden. Zo kunnen ze samen uitvechten wie er sterker is/meer waarde heeft voor het team.

Nu de vraag: wie is dat? Ik zie in Dantas geen goede vervanger van Clasie. Te lichtvoetig, verliest bijna alle duels, verdedigend niet sterk. Daarmee ga je compleet overlopen worden tegen goede tegenstanders. Iemand van de jeugd? Tot zover ik kan zien, hebben we geen 6 behalve Koopmeiners, waarin ik eigenlijk niks meer zie dan een goede backup, maar niet iemand die de strijd aan kan gaan met Clasie. Kwakman is meer een nummer 8, en Smit een 10.
Eens. De lijst wordt wel lang zo: nieuwe (reserve?) keeper, linksback, rechtsback, 6. 10, linkervleugel aanvaller, rechtervleugel aanvaller en spits.

Je zou maar acht nieuwe spelers nodig hebben die eigenlijk allemaal onomstreden basisspeler zouden moeten zijn.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SchoorlAZ schreef: 10 apr 2024, 04:42 Nu de vraag: wie is dat? Ik zie in Dantas geen goede vervanger van Clasie. Te lichtvoetig, verliest bijna alle duels, verdedigend niet sterk. Daarmee ga je compleet overlopen worden tegen goede tegenstanders. Iemand van de jeugd? Tot zover ik kan zien, hebben we geen 6 behalve Koopmeiners, waarin ik eigenlijk niks meer zie dan een goede backup, maar niet iemand die de strijd aan kan gaan met Clasie. Kwakman is meer een nummer 8, en Smit een 10.
Een bron meldde mij dat AZ interesse heeft in de Keersmeacker.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Drommedaris schreef: 10 apr 2024, 04:53 Eens. De lijst wordt wel lang zo: nieuwe (reserve?) keeper, linksback, rechtsback, 6. 10, linkervleugel aanvaller, rechtervleugel aanvaller en spits.

Je zou maar acht nieuwe spelers nodig hebben die eigenlijk allemaal onomstreden basisspeler zouden moeten zijn.
Dat is helaas wel de waarheid. Op 10 neem ik wel genoegen met Mijnans en Smit trouwens, omdat ik vind dat de (gehele) aanval meer prioriteit heeft.
Keeper komt er niet bij denk ik zomaar, dat zal dan Owusu wel worden als Ryan niet verlengt (waar ik overigens nog steeds op hoop).
Plaats reactie