Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 01 jun 2023, 14:42 Maar in hoeverre is hij daardoor in de problemen gekomen? Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin hij onder de voet werd gelopen of we de slag op het middenveld verloren op het fysieke vlak.
Ik zie het praktisch elke topwedstrijd in meer of mindere mate gebeuren.

AZ - West Ham op zeker. Ik dacht dat hij een redelijke wedstrijd had gespeeld, maar bij het kijken van de samenvatting schrik je je echt rot en is hij verantwoordelijk voor een groot aantal tegenaanvallen ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=IQ6OJ1FZg_c&t=544s

3:00

"Clasie komt snelheid tekort."

3:35

- wordt heel simpel volledig gedold: valt om als een blok hout -

3:55

"Antonio, draait fraai weg bij Clasie"

(Vervolgens ongeveer 15 seconden zijn specialiteit: lucht dekken.)

9:05

"Antonio, komt er toch weer vrij makkelijk langs bij Clasie"

10:12

Antonio draait nog maar eens bij Clasie - onze olietanker - weg ... (vind dit iets minder erg omdat er ook lopende man komt)

12:00

De kers op de taart: panna bij Clasie en goal.

Alles overziend durf ik zelfs de stelling wel aan dat we deze wedstrijd hebben verloren dóór Clasie.

Verdedigend - met afstand - de allerslechtste man op het veld.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

NEW POST

AZ-PSV


Link: http://www.youtube.com/watch?v=Q2eUfSaKVAQ

2:57 Clasie verliest ondanks simpele uitgangspositie kopduel - kans

4:40 - Clasie wordt wéér eens gedold en verslagen op snelheid

6:00 - ondanks eerdere interceptie wordt de bal verloren. Man draait weer simpel weg bij Clasie - counter kan beginnen

6:40 Clasie wordt simpel van de bal gelopen (herstel is bij hem onmogelijk: want geen explosiviteit, duelkracht en snelheid)

Conclusie: het is verdedigend gewoon een ontzettend kwetsbare speler. Die feitelijk weinig duels wint.

Ja, hij heeft veel intercepties, maar dat komt omdat de rest druk zet en hij passlijnen afdekt.

Zijn die passlijnen niet afgedekt is het gewoon een pion waar je om heen kan dollen of langs kan rennen.

Ik durf - op basis van deze twee wedstrijden - de stelling wel aan dat je hem moet doorselecteren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 02 jun 2023, 04:18 Ik zie het praktisch elke topwedstrijd in meer of mindere mate gebeuren.

AZ - West Ham op zeker. Ik dacht dat hij een redelijke wedstrijd had gespeeld, maar bij het kijken van de samenvatting schrik je je echt rot en is hij verantwoordelijk voor een groot aantal tegenaanvallen ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=IQ6OJ1FZg_c&t=544s

3:00

"Clasie komt snelheid tekort."

3:35

- wordt heel simpel volledig gedold: valt om als een blok hout -

3:55

"Antonio, draait fraai weg bij Clasie"

(Vervolgens ongeveer 15 seconden zijn specialiteit: lucht dekken.)

9:05

"Antonio, komt er toch weer vrij makkelijk langs bij Clasie"

10:12

Antonio draait nog maar eens bij Clasie - onze olietanker - weg ... (vind dit iets minder erg omdat er ook lopende man komt)

12:00

De kers op de taart: panna bij Clasie en goal.

Alles overziend durf ik zelfs de stelling wel aan dat we deze wedstrijd hebben verloren dóór Clasie.

Verdedigend - met afstand - de allerslechtste man op het veld.
AZ-West Ham vind ik wel het slechtste voorbeeld want daar kwam praktisch iedereen fysiek tekort. Ik kan met nog herinneren dat zelfs Beukema kinderlijk eenvoudig opzij werd gezet. Het gaat mij erom dat het geen structureel probleem is. Niet zoals Blind die bijvoorbeeld structureel snelheid tekort komt oid.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 02 jun 2023, 11:36 AZ-West Ham vind ik wel het slechtste voorbeeld want daar kwam praktisch iedereen fysiek tekort.
Dat vond ik juist wel meevallen.

Het was eigenlijk vooral Clasie die duidelijk het tempo en de strijd niet aan kon. Samenvatting is echt aardig om terug te kijken.

Want het was echt een totale afgang van onze aanvoerder.

Als je Europees potten wil breken zal je daar toch wat anders moeten laten zien.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 02 jun 2023, 07:01 NEW POST

AZ-PSV


Link: http://www.youtube.com/watch?v=Q2eUfSaKVAQ

2:57 Clasie verliest ondanks simpele uitgangspositie kopduel - kans

4:40 - Clasie wordt wéér eens gedold en verslagen op snelheid

6:00 - ondanks eerdere interceptie wordt de bal verloren. Man draait weer simpel weg bij Clasie - counter kan beginnen

6:40 Clasie wordt simpel van de bal gelopen (herstel is bij hem onmogelijk: want geen explosiviteit, duelkracht en snelheid)

Conclusie: het is verdedigend gewoon een ontzettend kwetsbare speler. Die feitelijk weinig duels wint.

Ja, hij heeft veel intercepties, maar dat komt omdat de rest druk zet en hij passlijnen afdekt.

Zijn die passlijnen niet afgedekt is het gewoon een pion waar je om heen kan dollen of langs kan rennen.

Ik durf - op basis van deze twee wedstrijden - de stelling wel aan dat je hem moet doorselecteren.
Ga toch weg. Eén van de beste spelers in de selectie. Ook statistisch gezien. Misschien wel de enige met een goede lange pass. Qua veroveringen en aanvallen er uit halen onontbeerlijk. Zo snel mogelijk verlengen graag.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 02 jun 2023, 19:32 Ga toch weg. Eén van de beste spelers in de selectie. Ook statistisch gezien. Misschien wel de enige met een goede lange pass. Qua veroveringen en aanvallen er uit halen onontbeerlijk. Zo snel mogelijk verlengen graag.
Aldus de welbekende langspeelplaat.

Heb je wel alle beelden bekeken? En zo ja, wat vind je daarvan?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 06:41 Aldus de welbekende langspeelplaat.

Heb je wel alle beelden bekeken? En zo ja, wat vind je daarvan?
Wat ík er van vind is dat ik een speler zie die fouten maakt, maar tegelijkertijd van grote waarde is voor dit team. Geen langspeelplaat maar een CD, die wat langer meegaat.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 05 jun 2023, 06:54 Wat ík er van vind is dat ik een speler zie die fouten maakt, maar tegelijkertijd van grote waarde is voor dit team. Geen langspeelplaat maar een CD, die wat langer meegaat.
Dat lijkt me een understatement.

Alleen in het duel met West Ham maakt hij meer fouten dan Hatzdiakos in een half seizoen ...

Hoewel het misschien ook geen fouten zijn, maar pure onmacht.

En dan krijg je altijd weer de vraag wat erger is ...
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 506
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 07:54 Dat lijkt me een understatement.

Alleen in het duel met West Ham maakt hij meer fouten dan Hatzdiakos in een half seizoen ...

Hoewel het misschien ook geen fouten zijn, maar pure onmacht.

En dan krijg je altijd weer de vraag wat erger is ...
Clasie heeft een geweldig seizoen gedraaid, daar kan je niet omheen. Zijn onderscheppingen, ballen op de stropdas en spelversnellingen zijn zeldzaam in de Nederlandse competitie. Ben het met je eens dat het tegen een ploeg als West Ham qua fysiek en handelingssnelheid onvoldoende is. Hij speelt ook geen wedstrijd meer blessure vrij. Om hem te gaan vergelijken met vriend Panta is hilarisch. Door Selecteren vind ik ook. Heb ook goede hoop dat Lewis Schouten snel zijn plaats inneemt.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 07:54 Dat lijkt me een understatement.

Alleen in het duel met West Ham maakt hij meer fouten dan Hatzdiakos in een half seizoen ...

Hoewel het misschien ook geen fouten zijn, maar pure onmacht.

En dan krijg je altijd weer de vraag wat erger is ...
Ben benieuwd wat je vindt van Clasie het gehele seizoen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 05 jun 2023, 11:48 Ben benieuwd wat je vindt van Clasie het gehele seizoen.
Heb ik al - min of meer - gezegd: prima aan de bal en goed in het lezen van het spel. Daarom ook nuttig met onderscheppingen.

Op het moment dat er echt verdedigd moet worden komt hij simpelweg te kort. Voor wat betreft doelpunten en assists brengt hij ok niet veel.

Op basis van een heel seizoen zou ik hem niet doorselecteren, maar in een wedstrijd als tegen West Ham heb je meer aan een Bazoer denk ik.

Tegen RKC - thuis kan je hem prima laten staan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik kan Antti wel volgen. Clasie was aan de bal vrij goed maar brengt net als Reijnders verdedigend geen fysiek. Zet daar Mijnans nog voor en je complete middenveld wordt zo weggeblazen bij balverlies. Daarom speelt Jansen ook zo laf/behoudend. Met Midtsjo en Koopmeiners was er veel meer balans.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3268
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 07:54 Alleen in het duel met West Ham maakt hij meer fouten dan Hatzdiakos in een half seizoen ...
Dan ook wel weer opmerkelijk dat deze Hatzdiakos in die wedstrijd tot een v.d. beste op het veld behoorde.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 13:38 Heb ik al - min of meer - gezegd: prima aan de bal en goed in het lezen van het spel. Daarom ook nuttig met onderscheppingen.

Op het moment dat er echt verdedigd moet worden komt hij simpelweg te kort. Voor wat betreft doelpunten en assists brengt hij ok niet veel.

Op basis van een heel seizoen zou ik hem niet doorselecteren, maar in een wedstrijd als tegen West Ham heb je meer aan een Bazoer denk ik.

Tegen RKC - thuis kan je hem prima laten staan.
Snap je. Een beetje.
Bazoer, dat begrijp ik dan weer niet, behoudens zijn fysiek.
Kan uitstekend voetballen en heeft power. Dat heeft hij ook wel bewezen, maar of hij ooit terugkomt op zijn oude niveau daar heb ik een hard hoofd in.
Er is echt iets mis met die jongen.
Laatst gewijzigd door Bertje op 05 jun 2023, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 05 jun 2023, 14:57 Ik kan Antti wel volgen. Clasie was aan de bal vrij goed maar brengt net als Reijnders verdedigend geen fysiek. Zet daar Mijnans nog voor en je complete middenveld wordt zo weggeblazen bij balverlies. Daarom speelt Jansen ook zo laf/behoudend. Met Midtsjo en Koopmeiners was er veel meer balans.
Eens. Fysiek is het ondermaats en niet alleen op het middenveld.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 13:38
Op basis van een heel seizoen zou ik hem niet doorselecteren, maar in een wedstrijd als tegen West Ham heb je meer aan een Bazoer denk ik.
Laffe tactiek dit :lol: AZ 4 Life gaat ze natuurlijk niet tegen elkaar wegstrepen :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 jun 2023, 18:30 Laffe tactiek dit :lol: AZ 4 Life gaat ze natuurlijk niet tegen elkaar wegstrepen :wink:
We zijn beide politiek actief. Dus hij begrijpt dit standpunt - ongetwijfeld - prima.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 05 jun 2023, 16:13 Snap je. Een beetje.
Bazoer, dat begrijp ik dan weer niet, behoudens zijn fysiek.
Kan uitstekend voetballen en heeft power. Dat heeft hij ook wel bewezen, maar of hij ooit terugkomt op zijn oude niveau daar heb ik een hard hoofd in.
Er is echt iets mis met die jongen.
Ik breng nogmaals in herinnering dat "topic dezes" welgeteld twee seizoenen kansloos heeft lopen kutviolen voordat het iets werd.

Met alle respect voor Jordy Clasie natuurlijk.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2623
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 05 jun 2023, 14:57 Ik kan Antti wel volgen. Clasie was aan de bal vrij goed maar brengt net als Reijnders verdedigend geen fysiek. Zet daar Mijnans nog voor en je complete middenveld wordt zo weggeblazen bij balverlies. Daarom speelt Jansen ook zo laf/behoudend. Met Midtsjo en Koopmeiners was er veel meer balans.
Dat heb ik eerder al in een post betoogd. De meeste nederlagen zijn veroorzaakt door een in defensief opzicht falend middenveld. Tegenstanders konden moeiteloos het veld oversteken. Vooral die 5-5 tegen Utrecht was schrijnend. Maar ook de nederlagen bij bijv. Excelsior, RKC en Twente. En de verliespartijen tegen WHU.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 05 jun 2023, 19:06 Ik breng nogmaals in herinnering dat "topic dezes" welgeteld twee seizoenen kansloos heeft lopen kutviolen voordat het iets werd.

Met alle respect voor Jordy Clasie natuurlijk.
Eens. Maar ik wil er toch ook wel bijzeggen dat Clasie ongeveer de enige is geweest die dit hele seizoen door een prima niveau heeft gehaald. Het was duidelijk dat hij de laatste wedstrijden ook op zijn laatste benen liep. Tegen WHU was dat heel zichtbaar. Bovendien is het geen verrassing dat hij het Premier League niveau niet aankan, getuige zijn mislukte Engelse avontuur.

Ik heb wel enorm veel respect voor de prof Clasie gekregen dit seizoen. Een steunpilaar dit jaar, die ik ook volgend jaar niet zou willen missen. Dus nee, niet doorselecteren. Misschien wel klaarstomen voor een rol bij AZ ná zijn actieve carrière, na einde contract. Want ik denk wel dat het zijn laatste seizoen moet worden.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie