Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 13:00 Als er vóór Clasie wordt gepleit wordt vrij standaard verwezen naar zijn interlands (van nota bene 8 jaar geleden). En alsof dat doorslaggevend is om hem nu te handhaven.
Dan moet niet vergeten worden dat de bondscoach Clasie niet zo lang geleden (vorig jaar?) wilde oproepen, maar hij bedankte.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 feb 2024, 13:48 Dan moet niet vergeten worden dat de bondscoach Clasie niet zo lang geleden (vorig jaar?) wilde oproepen, maar hij bedankte.
Als er maar voldoende blessures zijn komt hij wel een keer in beeld ja.

Was in november 2023.

Dan kan je hem er prima bij hebben als 18e man. En indien noodzakelijk een beetje tegen Gibraltar voor de verdediging hangen.

Een dergelijke rol zie ik ook al tijden voor hem bij AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 13:59 Als er maar voldoende blessures zijn komt hij wel een keer in beeld ja.

Was in november 2023.

Dan kan je hem er prima bij hebben als 18e man. En indien noodzakelijk een beetje tegen Gibraltar voor de verdediging hangen.

Een dergelijke rol zie ik ook al tijden voor hem bij AZ.
Jammer dat we nooit tegen Gibraltar spelen….. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gatalin schreef: 19 feb 2024, 08:13 Ik zal het even iets duidelijker maken:


Er blijft dus niets overeind staan, want Antti laat zien dat je poep praat.

Ik ben geen fan van Clasie, maar mensen die onzin praten ben ik nog minder fan van. Maar goed, begin maar weer met de doelpalen te verzetten!
Je hebt technisch gezien gelijk. Ik had 71 moeten zeggen in plaats van 70. Nou nou. De boodschap blijft daarmee echter hetzelfde: Clasie is al 13 jaar lang een subtopper. Niets mis mee, maar zijn status van ervaren topper is ongepast.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 19 feb 2024, 18:02 Je hebt technisch gezien gelijk. Ik had 71 moeten zeggen in plaats van 70. Nou nou. De boodschap blijft daarmee echter hetzelfde: Clasie is al 13 jaar lang een subtopper. Niets mis mee, maar zijn status van ervaren topper is ongepast.
Nogmaals, deze stelling rammelt van alle kanten.
Als dit zo is, dan kan je met Kane ook geen prijzen pakken.
En dan is dat dus een subtopper, maar dan op hoger niveau.

"Zelfs met Bayern München pakt hij geen prijs"

Steven gerrard heeft ook nooit de PL gewonnen, Micheal Ballack heeft elke finale die hij gespeeld heeft verloren enzovoort.

Het is gewoon een debiele stelling. Het aantal punten dat een team haalt zegt niet per se iets over een speler.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 20 feb 2024, 02:05 Nogmaals, deze stelling rammelt van alle kanten.
Als dit zo is, dan kan je met Kane ook geen prijzen pakken.
En dan is dat dus een subtopper, maar dan op hoger niveau.

"Zelfs met Bayern München pakt hij geen prijs"

Steven gerrard heeft ook nooit de PL gewonnen, Micheal Ballack heeft elke finale die hij gespeeld heeft verloren enzovoort.

Het is gewoon een debiele stelling. Het aantal punten dat een team haalt zegt niet per se iets over een speler.
Wie heeft het over prijzen pakken? Dat was mijn stelling helemaal niet. Het ging erom dat hij nooit basisspeler is geweest bij goed draaiende teams.

Geen idee waarom je Kane erbij haalt. Die heeft met Tottenham 5 keer 71+ punten gehaald en speelt nu bij de Europese top. Waarmee hij overigens weer geen prijzen gaat pakken, maar dat terzijde.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 20 feb 2024, 07:25 Wie heeft het over prijzen pakken? Dat was mijn stelling helemaal niet. Het ging erom dat hij nooit basisspeler is geweest bij goed draaiende teams.

Geen idee waarom je Kane erbij haalt. Die heeft met Tottenham 5 keer 71+ punten gehaald en speelt nu bij de Europese top. Waarmee hij overigens weer geen prijzen gaat pakken, maar dat terzijde.
Waarom ben ik niet verbaasd dat je het niet begrijpt?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 20 feb 2024, 08:11 Waarom ben ik niet verbaasd dat je het niet begrijpt?
Ik heb geen idee. Je verdraait mijn stelling en begint opeens over prijzen.

Dit was op pagina 43 de stelling:

“Clasie heeft nog nooit in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde”

Niets meer en niets minder. Maar dit blijkt 71 te zijn, omdat sommigen 390 minuten invallen ook ‘in een team spelen’ vinden. Prima. Verder met geen woord gerept over prijzen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 20 feb 2024, 08:13 Ik heb geen idee. Je verdraait mijn stelling en begint opeens over prijzen.

Dit was op pagina 43 de stelling:

“Clasie heeft nog nooit in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde”

Niets meer en niets minder. Maar dit blijkt 71 te zijn, omdat sommigen 390 minuten invallen ook ‘in een team spelen’ vinden. Prima. Verder met geen woord gerept over prijzen.
Omdat je met diezelfde redenering ook kan zeggen dat je met Kane geen prijzen kan pakken. Ik hoopte dat ik je daarmee kon laten zien dat het veel te kort door de bocht was.

Het is gewoon een domme redenatie, om één speler het puntenaantal van een team aan te rekenen. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik heb er ook geen andere woorden voor.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 21 feb 2024, 08:22 Het is gewoon een domme redenatie, om één speler het puntenaantal van een team aan te rekenen.
Het gaat toch niet om 1 team. Hij heeft 13 jaar lang in verschillende teams gespeeld, bij verschillende clubs, in verschillende landen. Het is gewoon een rode draad in zijn carrière.

Maar goed, als ik op pagina 42 zeg dat ik liever een Clasie in vorm dan een Wieffer heb, dan vind jij dat ook belachelijk. Dus ik snap niet zo goed wat nu je eigen mening over Clasie is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 19 feb 2024, 18:02 Clasie is al 13 jaar lang een subtopper. Niets mis mee, maar zijn status van ervaren topper is ongepast.
Voor mij is dit wel een groot deel van de zaak en waar mijn irritatie zit.

Los van zijn (in mijn ogen) zeer beperkte toegevoegde sportieve waarde op dit moment ... is er een enorme discrepantie tussen zijn status bij supporters, media en (blijkbaar) medespelers en wat hij daadwerkelijk heeft laten zien.

De schoenveters van een Van der Wiel mag hij nog niet strikken en op een hele goede dag kan je hem (misschien) in de categorie Vilhena, Strootman, Davy Pröpper plaatsen. Maar dan moet je wel echt met een roze bril naar zijn loopbaan kijken.

(Een vergelijkbaar verhaal kan je overigens ophangen over Indi en Ryan. Die hier rondlopen en worden benaderd alsof ze een WK - finale hebben gewonnen en 50 CL wedstrijden achter hun naam hebben staan. De praktijk leert ons echter dat alleen Indi - 8 jaar geleden - een seizoen of twee het niveau heeft gehaald dat AZ nastreeft. Champions League.)
Laatst gewijzigd door Antti Opdam op 21 feb 2024, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 21 feb 2024, 10:36 Voor mij is dit wel een groot deel van de zaak en waar mijn irritatie zit.

Los van zijn (in mijn ogen) zeer beperkte toegevoegde sportieve waarde op dit moment ... is er een enorme discrepantie tussen zijn status bij supporters, media en (blijkbaar) medespelers en wat hij daadwerkelijk heeft laten zien.

De schoenveters van een Van der Wiel mag hij nog niet strikken en op een hele goede dag kan je hem (misschien) in de categorie Vilhena, Strootman, Davy Pröpper plaatsen. Maar dan moet je wel echt met een roze bril naar zijn loopbaan kijken.
Maak je toch niet druk om (vermeende) status bij supporters. Het maakt je blind (of minimaal biased) voor wat de situatie werkelijk is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 21 feb 2024, 10:38 Maak je toch niet druk om (vermeende) status bij supporters.
Wel.

De status bij supporters is belangrijk.

Nu wordt hij op geen enkele manier kritisch benaderd (hoogstens door oplettende verslaggevers en analisten) en daardoor denken AZ en hij waarschijnlijk ook nog dat ze lekker bezig zijn met het wekelijks opstellen van Clasie.

Beeldvorming doet er toe.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 21 feb 2024, 08:50 Het gaat toch niet om 1 team. Hij heeft 13 jaar lang in verschillende teams gespeeld, bij verschillende clubs, in verschillende landen. Het is gewoon een rode draad in zijn carrière.

Maar goed, als ik op pagina 42 zeg dat ik liever een Clasie in vorm dan een Wieffer heb, dan vind jij dat ook belachelijk. Dus ik snap niet zo goed wat nu je eigen mening over Clasie is.
Kane heeft toch ook bij Tottenham gespeeld, bij Engeland en bij Bayern München nu.

Zelfde geldt voor Michael Ballack. Die niks wist te winnen met Duitsland, Bayer, Chelsea en Bayern(?). Maar dat zegt niks over de speler zelf. Dus nogmaals: gewoon geen goede vergelijking.

Dat Southampton bijvoorbeeld zijn beste seizoen had in 50 jaar met Clasie in de basis gaan we dan ook ineens dan wél aan hem toeschrijven? Het is allemaal veel te kortzichtig.

Als je het aan Anti vraagt, ben ik een Clasie fanboy. Maar ik vind hem de laatste seizoenen een uitstekende speler voor AZ, die nu al 2/3 maanden echt bijzonder slecht speelt. Misschien is het vormverlies, misschien wordt hij slechter.

Op Wieffer komen we nog wel terug volgend seizoen. Een hele goede speler is dat, die ongetwijfeld een prachtige transfer krijgt. Atletico wou hem deze winter al hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 21 feb 2024, 15:34 Op Wieffer komen we nog wel terug volgend seizoen. Een hele goede speler is dat, die ongetwijfeld een prachtige transfer krijgt. Atletico wou hem deze winter al hebben.
Eens.

Helaas is dat laatste is off-topic, maar had wel zomaar over Koopmeiners en Reijnders kunnen gaan. En een (!) Wieffer had bij ons kunnen spelen. Op de plek van Clasie. En ons aankomende zomer 10 tot 40 miljoen kunnen opleveren.

Ook dit element (pure potentiële kapitaalvernietiging) blijf ik problematisch bij deze speler vinden.

Helaas heeft Feyenoord (en overigens ook Club Brugge) het inmiddels wel allemaal begrepen: weg met de Clasies van deze wereld en op naar de titels en transferklappers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 21 feb 2024, 15:34 Kane heeft toch ook bij Tottenham gespeeld, bij Engeland en bij Bayern München nu.

Zelfde geldt voor Michael Ballack. Die niks wist te winnen met Duitsland, Bayer, Chelsea en Bayern(?). Maar dat zegt niks over de speler zelf. Dus nogmaals: gewoon geen goede vergelijking.

Dat Southampton bijvoorbeeld zijn beste seizoen had in 50 jaar met Clasie in de basis gaan we dan ook ineens dan wél aan hem toeschrijven? Het is allemaal veel te kortzichtig.
Kane was veel te goed voor Tottenham. Had al veel eerder op een veel hoger niveau kunnen spelen, maar bleef uit een soort clubliefde bij Tottenham hangen. Clasie heeft nooit de kans gehad om naar een echte topclub te gaan.

Ballack is 4 keer kampioen van Duitsland geweest en 1 keer van Engeland. Daarnaast 3 Duitse en 3 Engelse bekers. Een slechter voorbeeld had je niet kunnen geven. Met dit soort uitspraken creëer je wel een soort eigen waarheid, die anderen dan weer gaan overnemen.

Southampton had destijds een vrij aardig team. Maar Clasie was geen onbetwiste basisspeler. In seizoen 15/16 maar 45% van alle minuten gemaakt, en in 16/17 zelfs maar 30%.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 21 feb 2024, 16:47 Kane was veel te goed voor Tottenham. Had al veel eerder op een veel hoger niveau kunnen spelen, maar bleef uit een soort clubliefde bij Tottenham hangen. Clasie heeft nooit de kans gehad om naar een echte topclub te gaan.

Ballack is 4 keer kampioen van Duitsland geweest en 1 keer van Engeland. Daarnaast 3 Duitse en 3 Engelse bekers. Een slechter voorbeeld had je niet kunnen geven. Met dit soort uitspraken creëer je wel een soort eigen waarheid, die anderen dan weer gaan overnemen.

Southampton had destijds een vrij aardig team. Maar Clasie was geen onbetwiste basisspeler. In seizoen 15/16 maar 45% van alle minuten gemaakt, en in 16/17 zelfs maar 30%.
45% van alle minuten is gewoon veel voor de PL. Je kan daar natuurlijk niet elke week voluit spelen.
Wat betreft Kane, je kan wel dingen verzinnen, maar zo kan je ook zeggen dat Clasie nu international had kunnen zijn, maar omdat hij zich op clubcarrière wilt richten dat heeft afgezegd.

Dat bewijst ook weer mijn punt: het zegt gewoon helemaal niks.

Over Michael Ballack raad ik je aan om het volgende artikel te lezen: https://www.sportbible.com/football/new ... y-20210326.

Mijn punt is dan dat je dus wel etiketten op spelers kan plakken omdat ze met teams een bepaalde prestatie niet bereikt hebben, maar dat helemaal niks zegt.

Dat blijkt ook wel, aangezien je bij Kane wel kijkt naar andere omstandigheden, maar Clasie wél enkel afrekent op punten die een team behaald heeft.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 21 feb 2024, 17:12 Wat betreft Kane, je kan wel dingen verzinnen, maar zo kan je ook zeggen dat Clasie nu international had kunnen zijn, maar omdat hij zich op clubcarrière wilt richten dat heeft afgezegd.
Ik verzin helemaal niks. Kane had allang naar City of United gekund, of naar topclubs in het buitenland. Maar hij wilde zelf niet. Clasie heeft nooit de kans gehad om naar PSV of ajax te gaan, of naar een Europese (sub)topper. En het is natuurlijk maar de vraag of hij nog interlands zou hebben gespeeld. In maart vorig jaar overleefde hij immers de voorselectie niet, en pas in november gaf hij aan dat hij rust nodig heeft. De kans op een definitieve selectie was bijzonder klein.
SchoorlAZ schreef: 21 feb 2024, 17:12 Over Michael Ballack raad ik je aan om het volgende artikel te lezen: https://www.sportbible.com/football/new ... y-20210326.
Ik heb dat artikel niet nodig. Ik weet dat hij veel meer had kunnen winnen. Maar jij beweert letterlijk dat hij 'niks wist te winnen', en dat klopt voor geen meter. Je kunt die mispeer ook gewoon toegeven.
SchoorlAZ schreef: 21 feb 2024, 17:12 Dat blijkt ook wel, aangezien je bij Kane wel kijkt naar andere omstandigheden, maar Clasie wél enkel afrekent op punten die een team behaald heeft.
De omstandigheden van beide spelers waren en zijn ook totaal anders. Bovendien heeft Kane bij Tottenham wél 5 keer de 71+ punten behaald waar het hier om ging. Clasie zit bij AZ aan zijn top, Kane zat dat bij Tottenham duidelijk niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat zitten jullie nodeloos tegen elkaar op te bieden…….met als doel wát precies te bewijzen?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 feb 2024, 22:49 Wat zitten jullie nodeloos tegen elkaar op te bieden…….met als doel wát precies te bewijzen?
Mooi :)
we can come an end
Plaats reactie